- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
whitezo88
nagyúr
válasz Integra #46096 üzenetére
jó dolgukban már nem bírnak mivel foglalkozni.
olyan ez, mikor a hetekben valamelyik topmodell nulliq csaj rinyált hogy a SL mercibe lekapcsolták a pályán, merthogy fodrászhoz sietett...
mássnak meg az a gondja hogy kifizesse a 3x-ára rúgó hitelét vagy találjon munkát amiből etetheti a kölykét... nem azzal foglalkozik hogy állva vagy ülve pisil...
amúgy ha már Jaguár, elég durva, hogy 1m alján vannak a 8-10 éves X-ek... de még a 2-t se nagyon haladják meg. Igaz, még ennyit rákölt az ember szervizre
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Régi recept: Végy húsz liter étolajat...
...
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integra #46041 üzenetére
a kompresszor egy zsakutca, mert a hatasfoka csicska, mivel az a rendszer netto fotengelyi teljesitmenyet kajalja meg a hajtashoz, ezzel szemben a turbo meg uzemanyaggal a rendszerbe betaplalt brutto teljesitmenybol hasznositja a kipuffgaz hojet es nyomasat, ami amugy veszendobe menne pl a szivo motoroknal
a kompresszornal az is eccerubb lenne, ha a toltonyomasanak megfeleloen nagyobb ccm-s motort raknanak be
egy parasztvakitas az egesz, mert lenyegeben csak egy folyamatosan egy nagyobb ccm-s motort csinal a kisebbol fixen
de alapjaraton meg kruzolva minek tolt, amikor semmi szukseg nincs ra? csak felesleges terheles...ezzel szemben a turbo csak akkor csinal nagyobb ccm-s motort amikor odatiporsz neki, es csak addig, nem tovabb, aztan visszaalakul a motor a kis ccm-s szivova
lehet a szellel szemben hugyozni, de max pisis lesz a nadragjuk
nem mellesleg ezeket a kompresszorokat ki javitja, ha tenyallas van? meg mennyi egy uj bele? turbot kb minden sarkon javitanak, de komrpesszort ki es hol...meg foleg mennyiert?
a G-lader is nagy űr-okosságnak indult, aztan a VAG maga dobta a kukaba, mert annal kenyesebb szart a vilag nem hordott a hatan meg kb
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
ReSeTer
senior tag
válasz hobizoli #46106 üzenetére
Látom, nem olvasunk. Tessék elolvasni amit én írtam. Ő arra válaszolt. Tehát amiket írtál, azokat egy kuplung megoldja. Viszont amikor már van nyomás, akkor amit levesz a főtengelyről az semmi, kinullázódik, sőt negatívba megy.
Miért, a turbó mit csinál? Több levegő -> Több benzin = Nagyobb ccm szívó motor. Mi a különbség? Szerintem nem sok.
-
hobizoli
nagyúr
válasz ReSeTer #46107 üzenetére
az a kupplung meg egy ujabb hibaforras csak a rendszerben, az eleve dragabb kompresszor melle
van egy oriasi kulonbseg, a hatasfok, mert nem mindegy hogy x betaplalt energiabol mennyi a kimeno teljesitmenyed
ebben meg a kompresszor sosem fogja azt hozni, mint a turbo, a netto vs brutto miatta komrepsszort abbol hajtod meg, amit eloallitasz mozgasi energiakent, minden mast levonva
a turbot meg a vesztesegbol hajtod megalapveto a diffi
több drón kell ;P
-
huszi.gyb
senior tag
válasz hobizoli #46110 üzenetére
Ez lehet, bár... Nekem a turbós motorok nem jönnek be... A turbós dízelek még csak-csak, de egy benzines legyen szívó szerintem. A dízel alapból alul nyomatékosabb, turbó "fönt ad neki többet", így érzésre kitolható az a tartomány, ahol megy az autó. (Mondjuk egy szívó D-hez képest). Viszont benzines motor fönt él, fönt ad neki a turbó, és akkor fönt úgy megy mint egy 1,6-os a kis 1,2T... Ok, de lent? Ott nincs turbó... Ja és ha pörgeted nem is eszik kevesebbet...
Ok, tudjuk hogy a turbó benzin mire való, EU normák tartására... De én akkor is zsákutcának tartom... Semmivel sem alacsonyabb a fogyasztása (azonos teljesítmény leadásnál), noha minden sarkon javítják, akkor is pénzért teszik.
A kompresszor az említett hátrányok miatt nem tökéletes, de ez a külön kuplungos megoldás szimpatikusnak tűnne
Aztán nem biztos, hogy igazam van, de tapasztalatok alapján én így látom
www.dongosofor.hu
-
ReSeTer
senior tag
Ki fog derülni majd néhány év múlva. Turbón is fejlesztettek, kompresszoron is fognak. Továbbra is tartom, hogy ahol egy szívó sokat enne (nagyon alacsony fordulat), oda jó lenne egy kompresszor. Még mindig a fogyasztásról beszélünk ugyebár. Turbó pont ott nem tölt, ahol kellene.
-
hobizoli
nagyúr
válasz huszi.gyb #46111 üzenetére
hujeseg
a jo turbo motor lejjebb elindul, mint egy szivo
a C20LET 2.0 16v Turbo Calibra motorja 2000-nel tud 280Nm-t
a C20XE 2.0 16v szivo meg 4600-nal tud 196Nm-t
a C20NE 2.0 8v meg 2700-nal 170Nm-takarhol nezed, vegig a turbos az erosebb
a loero amugy csak egy szarmaztatott mertekegyseg, a nyomatekot kell nezni a fordulatszammal a teljes savban
vagy ott a TJET Grande Punto, 1.4 T, az is 1750-nel 206Nm
ennyit mekkora szivo motor tud ennyinel, a 2.5-3literes?
több drón kell ;P
-
ReSeTer
senior tag
válasz hobizoli #46113 üzenetére
Jaj már megint a hivatkozás. A gyártók bábuk. Akik irányítanak, azok a nagy olajmuftik, meg a hasonló nagy befolyású emberkék. Pl.: Valaki kitalálta, hogy most a turbót kellene nyomni, meg a downsizing-et. Most ez a DIVAT. Hidd el, hogy az elektromos autók se azért nem jönnek, mert nem tudnák megcsinálni. Csak el kell adni még egy csomó olajat.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz hobizoli #46114 üzenetére
Ok, aláírom... Akkor egy hangaf.sznyival erősebb a turbó motor lent is talán...
Viszont élettartamra, fogyasztásra, szervizköltségre akkor se jobb... Mellesleg... mikor is jobb a motor kenése? 1500nál, vagy 2500nál?
És igen, most a turbót nyomják, mert az EU normát teljesíteni kell... Ez ugyan olyan, mint a LE vagy a nyomaték... Persze, amelyik autónak a gyári lapján rajta van, hogy 250nm meg 150Le... Ja 1 ponton... A turbó motor lent akkor se ment... Nem érzek nagy különbséget... Csak azt, hogy egyik TFSI(vagy bármelyik másik T motor) nem fog elmenni úgy 320 000km-t mint a mi Golf III 1.4-ünk. (Dinamikusan vezetve, gyakran 5 személy+csomagok 100km+ úton)... Igaz, hogy a törődést igyekszünk megadni neki. De akkor is... Az, hogy ezt adják el, nem azt jelenti, hogy az a legjobb...
Azért meg a nyugger mamiknak hála a teszkó párizsiból több fogy mint a Pick szalámikból már a tesco jobb?
Lehet vitatkozni, de ezt úgyis az idő dönti el..
@zsid akkor lehet, hogy én fogtam ki valami szerencsétlen példányt... Vagy csak többet vártam tőle... De kb úgy ment 2000-től, mint az 1,3 Lancer VI
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
őstag
válasz ReSeTer #46115 üzenetére
már megint az ostoba összeesküvés elméletek
az elektromos autók ittvannak nissan leaf, opel ampera stb stb.
a gond az hogy egyelőre drágák és csak 100-200 km-t tudnak menni
ehhez semmi köze az olajlobbinak LOL
a kis benzines turbók pedig az eu ostoba környezetvédelmi szabályozása miatt terjednek nem azért mert ez a "divat"cryptot minden termékemért elfogadom
-
Integra
titán
válasz ReSeTer #46115 üzenetére
zoli ilyen, majd megszokod aztán legyintesz rá, én már rég nem foglalkozom vele, nagy elméleti huszár a srác...
egyébként nincsen baj a downsizing-gal szerintem sem. és lehet kis hengerűrtartalmú, tartós, precíz bivaly motorokat építeni (lásd honda), csak meg is kell építeni. na, itt már akadnak gondok. ebben a japánok egyértelműen jobbak, sokkal nagyobb a tapasztalatuk, mivel eleve mindig a kisebb motorokból éltek meg.
egyébként volt a vw-nek kompresszor+turbo megoldása is, de ha jól tudom már nincsen, túl drága volt és nem vették. én nem fűzök nagy reményeket ezen kis motorok tartósságához európai oldalról, de igazából nem is érdekel.
viszont ezen motorok marketing értéke jól láthatóan nagy. mert megy a számhábórú...
egy szívó 16v 1.6 120-130 lóval tökéletes egy c szegmensű autóhoz, mindent megold amit a hétköznapi életben megkell oldania. de a paraszt bemegy és neki irreálisan sok lóerő és nyomaték kell.
erre van igény, ez ilyen egyszerű.
és igen, az idióta co2 norma meg a labor körülmények.. ezeket jobban tudják teljesíteni labor körülmények között turbo-val, hogy a teljes flotta co2 száma is alacsonyabb legyen, mint a szívókkal. az, hogy kint az utcán már mi van, azt leszarják magasról...[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz huszi.gyb #46119 üzenetére
320-at bőven nem mennek el ezek. Kb 150-200k km a tervezett élettaram (gyártótól függ). Ha ennyit beletekersz után jönnek a vaskos szervízszámlák. Tovább is életbentartahtó nyilván, csak esetenként fájóan sokba kerül. Akár egy turbó csere, akár egy kettőstömegű csere...
Ehhez képest egy szög egyszerű szívó elmegy 400-500k km-t is lazán.
Kenéshez: azért a turbósakba olyan olajpumpát tesznek ami már alacsony fordualton is kellő nyomást generál, pont azért, hogy ne essen szét gari időn belül.
Nyomaték: ezért raknak kicsi turbót a benyósokba, hogy már alacson fordulaton is toljon, kompenzálja a szívó benós "hátrányát".
A milyénk pl 1500-4500-ig tud 250Nm-t és 4000-6200-ig a max lóerőt (160).mod:
auto, motor und sport ESP teszt: [link]
Dacia Sandero milyet villant, már?! Mondjuk a Dusterben is áradoztak a jól programozott ESP-ről a TC-sek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
TaaT
nagyúr
válasz Napfénysüti #46100 üzenetére
Úgynézki igen [link]
Amúgy tőle a Z4 azért tetszik.
Give them hell Ukraine!
-
-
Integra
titán
bangle többet tett a bmw-ért, mint bárki más, még a fikázóknak is elkell ismerniük. ugyanis a bmw is beszáradt már a saját arculatába, és a mai modellek bangle-ből indultak ki, az ő örökségét viszik tovább, egyértelmű evolúció, nem revolúció.
az audinál is történhetne valami hasonló, mert ennyire unalmas, semmilyen, steril, értékelhetetlenül dupla nulla desgin is kevés van a piacon..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Qru
MODERÁTOR
Kis csemege: Calibra teszt
#nincsbennetarcsi
-
!Overdose!
őstag
Nem igazán van forgalomban jelenleg szétreszelt kis hengerűrtartalmú turbo motor. Amiket árulnak azoknak a teljesítménye köszönőviszonyban sincs azzal, amit a jelenlegi technika mellett ki lehetne hozni belőlük. Nem mellesleg a kisebb hengerűrtartalom miatt a mozgó/forgó tömegek is kisebbek, amik jó hatással vannak a tartósságra, ha a mérnök nem spórolja ki az anyagot felsőbb utasításra...
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
hobizoli
nagyúr
válasz !Overdose! #46128 üzenetére
hat igen 30 eve 1500ccm-bol kihoztak 1200loerot is
egy alapvetoen mar akkor 20+ eves cuccbolaz akkori ECU-kal, meg anyagokkal,
ma egy lepattant butafonnak is okosabb a CPU-ja annaltöbb drón kell ;P
-
nagyúr
A Z4-et ő tervezte, nem Anders Warming?
Integra: valóban sokat tett Bangle a BMW-ért, felkavarta az állóvizet az tény. Na meg sokaknak bejött az a dizájnvonal amit ő képviselt. Nekem speciel nem tetszenek az alkotásai valahogy nem tudom megemészteni őket. Bangle-féle 7-es BMW-hez volt szerencsém.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
-v-
addikt
válasz huszi.gyb #46119 üzenetére
"Ok, aláírom... Akkor egy hangaf.sznyival erősebb a turbó motor lent is talán"
Talán próbálj már ki egy új TSI-t, 1500-tól (meg még lejjebbről) a hangyafasznyinál azért kicsit durván több nyomaték van mint egy szívóban...
Lásd kb. két azonos csúcsteljesítményű motor, pl. itt az én szívó két literesem (173 le), 196Nm, ebből kb. 190
van már 2700-től, alatta lófax. És ez egy marha jó 2 lityós szívó. Új 1.8 TSI (180 le) 1250-től!! 250 Nm... ez neked a hangyafasznyi különbség?
Mellesleg egy akkora szívó motor, aminek már van tisztességes nyomatéka (kb. 3.5< szvsz), az nagy és sok hengeres és nehéz, nem lehet mindenbe beépíteni, mert elbassza az autó egyensúlyát.Tartósság: ha nem mennek el annyit, annak két oka van szerintem. a) direkt olyanra csinálják tervezik, hogy ne menjen el annyit - ma már semmit nem az örökkévalóságnak építenek, b) nem kapja mg a szükséges karbantartást. Lehet többen van a karbantartás, ilyen ez, nincs ingyen ebéd, többet kapsz, többet is fizetsz érte.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz huszi.gyb #46119 üzenetére
nyusziful, annak vmi baja volt, egy rendes turbo motor, amikor meg csak kiegyenliti a szivosor nyomasat is mar jobban megy, mint a szivo, mert a szivoutemben levo henger mar akkor sem fekezi a forgast, nem dolgozik ezzel a munkautemes ellen
jo hat a fapad 1.4-s Golf3, 50x-n tulbiztositva nyugger tempoban a vilagbol kimegy, de ugy a turbos is kimenne
csak mondjuk probald meg a a turbos tempojat tartani vele, aztan ne lepodj meg ha hirtelen HF-s lesz a 1.4-s Golf, meg elkezd keken fustolni gazelvetelkor, mert nem birgyja azt a szintu kikepzesta turbosnak az meg lesz kb 2/3-d gazallas, es semmi baja
több drón kell ;P
-
whitezo88
nagyúr
válasz Napfénysüti #46133 üzenetére
a vérfrissítés valóban kellett, nekem mindkettő tetszik, a régebbi klasszikusabb kulturáltabb volta miatt, az újabb pedig a modern kinézete miatt. bár a középkonzol annyira nem jön be, inkább nézzel felém, ne valami széles csápszerű nyúlvány legyen.
-
TaaT
nagyúr
válasz Napfénysüti #46133 üzenetére
És tényleg, hát akkor mellé
De az egyest ő tervezte és az is tetszik
Integra: nem foglalkoztam vele igazából de nem is kritizáltam a munkáját, szimplán némelyik nem tetszik...
Az ódi design meg a célközönségnek bejön, és addig nincs probléma amíg viszik mint a cukrot
Give them hell Ukraine!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz hobizoli #46136 üzenetére
Na akkor most ide reagálnék... A kocsi újonnan került hozzánk, és heti szinten volt folytáson Főleg amióta meg van a jogosítványom (HIDEGEN NEM!) De amúgy kinyomom a szemét is... Fogyasztásban 9L-ben megáll, bőven elég... 310 000km-nél bontották a motort cseréltek ezt-azt. A legdurvább dolog az egyik olajlehúzó gyűrű volt, ami eléggé tropa, cserélni kellett... Gyertya, olaj, minden ami ilyenkor kell cserélve lett... 70 000Ft-ból! Mennyi is egy turbó NETTÓ nagyker ára?
Jó, meggyőztetek, hogy jobban megy egy turbós lentről (bár nem ezt tapasztaltam, de tudjuk be az autó hibájának).
Szerintem akkor sem megoldás a turbó semmire Csak egy újabb fogyasztói társadalomnak szánt cucc... Gondoljatok bele, ha 5 év múlva mi lesz ezekből? Ja és még egy... Rövid utakon szerintetek mit bírna a turbó? És szerintem egy 1,4 - 1,6 szívónak is van elég ereje ÁTLAGOS használat mellett... A többi f@szméregetés...
Főleg amikor 50-ig se gyorsítanak fel városban, mert mindjárt meg kell állni és az mennyi pénz kidobás... Hidd el nekem ez az EU környezetvédelmi normák miatt van így, meg azért mert "nekem 600LE kocsim van" és hol használod? Városban.
Most nem emlékszem, de valamelyik Ferrarival volt ilyen gond, hogy városban kigyulladt... Aztán amikor a mérnököket kérdezték, kiderült, hogy 50-nél nincs elég hűtése. Ha viszont tesznek be még ventit akkor ugye több levegő, nagyobb diffúzor kéne amikor nyomja neki... stb
Szóval szerintem arra kell kocsit venni, amire használod És én egyelőre nem látom a turbósnak sehol sem előnyét
www.dongosofor.hu
-
-
-v-
addikt
válasz huszi.gyb #46144 üzenetére
Ezzel egyetértek, hogy fölöslegesen sok lóerő kezd lenni lassan minden hétköznapi új autóban. Meg azzal is egyetértek, hogy ész nélkül most már mindenhova csak a turbót nyomják meg rakják, bőven meglenne még a létjogosultsága a szívónak is, persze nyilván a károsanyag és fogyasztásmérési ciklus kitrükközésére van főleg ez az egész.
-
nagyúr
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
huszi.gyb
senior tag
Akkor félreérthetően sikerült fogalmaznom... Helyesbítenék.
1.) katergória turbós, 100-150LE-ig (megfelelő nyomatékkal) átlag használatra bőven elég, viszont ennyit tud 1,6 szívó benzin. Kevesebb hibalehetőség, olcsóbb szervizköltség
2.) kategória turbós, csillagászati LE-vel és nm-rel. Ezt hol használod ki utcán?
Valahogy így értettem, hogy nem tudom mire jó a turbós gép...
@[rvilike] Igen, tudom, hogy így át tudják verni a rendszert... De ez meg nem tartom túl fair-nek, hogy 2 szám miatt amit a könyvébe beírnak, egy kevésbé előnyös autót adjanak el.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest