- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen széket vegyek?
- Kimaxolta az Apple az M4-as SoC-családot
- Amazon Kindle
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Bikkrom #221546 üzenetére
Az itt említve lett, hogy egy Volvót, különösen egy D6-ot nem olcsó szervizelni.
Generátor ékszíj szett: csak gyári van, 5 éve volt 90-100 ezer Ft, munkadíjjal reális lehet a 180 ezer Ft.
Fék: előre a szellőztetett 336 mm-es kell (darabja TRW 36 e.), hátra szintén szellőztetett és talán 302 mm-es (darabja TRW-ből 26 e. Ft) [link] , első betét Volvo 31200229, ebből a TRW GDB1684 kell, 16 e. Ft, hátsó betét talán a TRW GDB1685 lesz, 12 e. Ft. Azaz szumma kb. 155 ezer Ft, + munkadíj + apróság, illene megállnia 200-ból, ha találsz megfelelő szerelőt. (nem tudok ajánlani)
Ezeket a cikkszámokat ellenőriztesd le alvázszám alapján a boltban. Nem csak TRW létezik, ez egy jó márka, elfogadható árakkal.
-
SirRasor
addikt
válasz BigBlackDog #221551 üzenetére
A Suzukiét a katalógusból és itt is írta valaki a fórumon.
A Dacia-ét meg netes tesztekből.
De amúgy nem ez volt a kérdés, hanem ha strapabíró motort szeretnék, akkor jó irány a lágy hibrid, vagy inkább a benzin/gáz?Megkérdeztem a Gemini-t és azt mondta, hogy a lágy-hibrideké a strapabíróbb, mert az elektromos motor rásegítése jobban kíméli a benzinmotort.
Make Love not war!
-
félisten
-
BigBlackDog
veterán
válasz SirRasor #221553 üzenetére
Hát, Suzuki motorja eléggé kevés a bódéhoz az olvasottak alapján, de legalább négy henger van benne. A Joggerben meg egy háromhengeres, turbómotor.
Tippre a Suzukit tenném meg tartósabbnak, ha időközben nem derül ki valami konstrukciós hiba, mert akkor borul az elmélet (viszonylag új a hajtáslánc).
A Suzuki kézi váltóval lenne? Felhasználás milyen? Sok rövid út, vagy autópálya van?
-
SirRasor
addikt
válasz szabonagyur #221555 üzenetére
1.4T-s az, amihez az 5,5 liter volt írva.
Ez a Suzuki S-CROSS 1.4T, amit kinéztem.Make Love not war!
-
félisten
-
bigrob
őstag
válasz szabonagyur #221555 üzenetére
Lágy hibrid az 1.4t, a másik a lomha 1.5, nem is értem az elgondolást, kevesebb paci, kevesebb nyomaték, több co2 kibocsátás (gyári adat)
Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
félisten
-
SirRasor
addikt
válasz BigBlackDog #221556 üzenetére
Ja bocs nem vettem észre a kérdést a végén.
Kézi váltó, nagyrészt város, sok rövid (5 km) úttal. Aztán persze mennénk túrázni is, de most szembesültem azzal, hogy Szegeden nem nagyon lehet menni hova. Nincs itt semmi
Sándorfalván (10km) van kis erdő túraútvonallal, városon belül ártéren kis túraösvény, holt Maros és...kb. ennyi. 150 km-es körzetben nincs semmi érdekes...na mind1, talán nyugatabbra költözünk, legalább már lesz egy kocsi
Addig is szerintem havi 1 nagyobb út bárhova a közelben 50-100km-es körzetben, amit éppen találunk.Más: kb. mindenhol azt olvasom, hogy ha tartósat akarok, akkor felejtsem el az 1.0-1.2-es 3 hengeres turbós motorokat.
Van esetleg kivétel, vagy ez tényleg ökölszabály?
Legújabb Opel Crossland amúgy tetszik, de az is 3 hengeres.
Van is készleten 6,4 milláért. ..vagy azt a +másfél millát megéri hozzátenni a Suzukihoz? Ki tudja, de szerintem az lenne a legmegbízhatóbb.[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
veterán
koszi mindenkinek a tippeket, vegul arra jutottam, hogy igazabol itt az ido lassan, ha autot akarok majd venni, veszek egy rs twingot, 1.7 es 2 millio kozott mennek. Ha mar 30, akkor legyen valami kapuzarasi
A motort szerintem iden ev kozben vagy szezon vegen adom el, akkor az auto valamennyire validalhato lenne.
Kar egy ilyen autot utcan tarolasra venni, vagy barmi miatt nem indokolt? 1.6 szivo, de futomuve kicsit kemenyebb, felnik nagyobbak, gumik szelesebbek, nem az a tipikus porosodo kisauto.
Everybody lies.
-
BigBlackDog
veterán
válasz SirRasor #221562 üzenetére
Opel-PSA 1.2-es motorját én nem erőltetném, az olvasottak alapján vannak gondok vele.
Városi, sok rövid utas használatot azért alapvetően egyik turbós motor sem fogja szeretni. Pl. fogyiban az írthoz képest szerintem többet fognak kérni városi használatnál.
-
kisza25
félisten
válasz molnarpeter #221563 üzenetére
Azért nem mindegy a köbcenti sem, egy 1,4-1,6 jó motor elmegy 300-400ekm+, egy 1,8-2.0 500+ km-t, egy 1.0 általában jó, ha elmegy 250ekm-t
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
grizlisandor
veterán
válasz kisza25 #221567 üzenetére
Engine Downsizing miatt aláírom, hogy csökkent a motorok élettartalma; de ez így nem számszerűsíthető, mobile.de-n találni ellenpéldákat, hogy bírják ezek a megfelelő üzemeltetési körülmények között.
Jobban tolerálták a karbantartás hiányát a szívó motorok, mint egy modern turbós motor. -
vzsryl
nagyúr
válasz kisza25 #221567 üzenetére
Ezt nem tudom mire alapozod. Feltöltött, pici motorok biztos nem bírnak annyit, mint egy szívó, nagyobb motor, de a szívó 1.4-esek simán bírhatnak annyit, mint egy szívó 2.0. A turbósoknál a legnagyobb baj az, hogy kis fordulaton van már nyomatéka, ezért megtapossák. Szívóként kéne használni, hogy sokáig bírja, de akkor meg többet fogyaszt.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz tibbike01 #221570 üzenetére
2000-3000-es fordulat között, és nem 2000 alatt elváltogatni.
Mondom ezt én, aki a szívót is rosszul használja, mert már 900-1000-es fordulatnál viszi a kompresszió. Néha 3-asban indulok el, de erről a franciás váltó tehet. Ilyenkor dombon felfele vissza kell tenni kettesbe. Természetesen próbálok megjavulni, amin a lábbal hajtós Jetta tud segíteni, mert az 2000 alatt meg se mozdul.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
kisza25
félisten
válasz grizlisandor #221568 üzenetére
Amikor talalsz hahun/mobile.de-n egy ellenpéldát, honnan tudod hogy hanyszor cseréltek benne motort ?
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Qru
MODERÁTOR
-
vzsryl
nagyúr
válasz szőröscica #221574 üzenetére
A Laguna szerintem még nem volt nálam 6000 felett, mert már 5000-nél biztosan meg van előzve a legneccesebb helyen is mindenki. A Jetta se, mert azon nem segít túl sokat a magasabb fordulat sem.
Annak idején az Almera volt “késő délután” használva, 4-6-ig, meg párszor tiltottam is (6700). 200k km-nél már olyan extrém volt az olajfogyasztása, hogy meghalt a 3-as henger. Pedig hidegen sose tapostam. Fú de szar motorja volt annak…megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vzsryl #221576 üzenetére
Tettem be nemrég képet 1.5 dci csapágyakról. Kb 226 ezerrel vették, és ette az olajat is (kék füst, egyre többet kellett tölteni rá). Igazából gyűrű csere volt a program, a csapágy csak útba esett többi része viszont jó, és akiknek volt rendszeres olajcsere gyakrabban, azoknak nem is eszi. Csak a csapágy...
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #221578 üzenetére
akkor szunt meg ezeknel a csapagyapodas, amikor levitte a gyar is az eloirt olajcsere periodust 15k km-re
több drón kell ;P
-
Tothgera30
Ármester
válasz kisza25 #221567 üzenetére
Teljesen alaptalan ekkora szakadékot állítani. Eleve nem mindegy mekkora bódét/tömeget rángat, milyen a felhasználás módja, és szervízintervallum. A beépített alkatrészek minősége pedig hab a tortán. Köbcentire bevezetve hogy melyik mennyit megy el... hát pl: 16XER -> 18XER nagyjából ugyan az, mégsem lesz közöttük tartósságban különbség.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tothgera30 #221580 üzenetére
Subarunál pl a turbós 2 literes sokkal tartósabb mint a 2.5 turbós. Szóval igen, ez olyan alaptalan hülyeség mint a 3F szabály.
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
válasz Tothgera30 #221580 üzenetére
Több szerelő mondja azt, hogy minimum 1,4 aki most így hirtelen eszembe jut Novot Tibor.
Persze sok minden egyéb is befolyasolja a dolgokat.
De pl. Mondj 1db tartós 1.0 t motort és mondjál egy tartós 1,4t motort
Én mondok 1,4 T-t: fiat/alfa 1,4 t-jet, az új 1,4TSI motorok, suzuki 1,4 t.
Akkor most jöjjenek az 1.0 T motorok:
Ford 1.0 eco boost, suzuki 1.0t, kia 1.0T, fiat 1.0T mindegyik problémás.
1.2t puretech szintén.
Amúgy mindet meg lehetne csinálni jobbra, de a kis ccm a belépő szint és az olcsóbb autókba kerülnek, tehát olcsóbbnak is kell lennie a motornak, valószínűleg ez a gond, meg, hogy ezek az 1,2-1,4-1,6 szívó motorokat helyetesítik főleg kis autókban és alsó közép kategóriában (clio, i20, kia ceed, ford focus, suzuki vitara...) és sok rövidtáv, meg város+ direktbefecskendezés nem jó barátok.
Ugye van már benzinesekben is részecskeszűrő.
Pár 1000 km itan problémák vannak a sok rövidtávtól.[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
pepucs
tag
Sok sok megnézett lelakott példány után elment a kedvem a Giulietta QV / MA -től. Az Fn2 TypeRt is kilőttem, E46-okat szintén.
Golf 6 GTD még a listán van hátha felbukkan egy jó deal.Valakinek van esetleg személyes tapasztalata a következő autókkal?:
- 2014 Kia Pro Ceed GT 1.6 tgdi - 204LE
- 2014 Renault Clio RS 1.6 T EDC - 200LE
- 2014 Renault Megane RS 2.0T RS - 265LEIn-depth reviewk alapján mindennapi felhasználásra és fenntartásra a Ceed GT lenne az ésszerű választás, viszont a lelkesebb kanyargásokra a gyári futóműve tesztek/köridők alapján túl puha és jóval többet fogyaszt mint a nagyobb teljesítményű hot hatchek. Az RS-ekre sok helyen írják hogy megbízhatóak és nagyon szórakoztatóak, csak aztán legyen szerelő aki elvállalja az elektronikai anomáliák feltárását.
Renault RS-ek esetén mennyire lehet valid info a megbízhatóság és a városi ide-oda elugrós 10-15km-eket mennyire nyomoríthatja meg a betonkemény futómű szerintetek?
Ilyen tempóban, előbb hullik ki alólam a hibátlan toledo minthogy találok olyat amibe beülök és elkap a KELL érzés
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
kisza25
félisten
Ott is az 1.0t a problémás, az 1,5t-nél annyi volt, hogy sok hideg járattal az olajat higitotta benzinnel, mérnökök megoldották, megemelték hidegen az alapjaratot, hogy hamarabb melegedjen
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
tibbike01
őstag
válasz vzsryl #221571 üzenetére
Jaa értem. Kicsit mosolygok, hogy 2024-ben még váltási pontokról és nyomatékokról beszéltek, nameg szívó motorokról. Megveszel pl egy e-tsi automtát, aztán minden elméleted lehúzhatod a klotyón...ez vitorlázik, szabad kigurulást csinál, hamarabb leáll, mint a sartstoppal, 2 hengerezik, 1400 körül tartja folyton a fordulatot...agyrém, de eltelik 1-2 hónap megszokod és be nem ülnél másba.
Az új Superb már nem is kérhető manuál váltóval. Reméltem, hogy a facelift Octavia is követi, de motor téren nem volt (túl nagy) változás.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
-
veterán
válasz BigBlackDog #221566 üzenetére
Clio cup futomu van alatta elvileg. A magassaga erdekelne inkabb, mennyire van a padlon.
Everybody lies.
-
bigdady
nagyúr
Bp-en melyik Nissan márkakereskedés ajanlott?
-
molnarpeter
nagyúr
Most nézem, a Honda 1.0 is olajban futó szíjas motor?
-
kisza25
félisten
válasz tibbike01 #221589 üzenetére
Kia niro hybrid is hasonló dolgokat csinál, kényelmes vezetni, nem kell figyelned az autóra, elég a forgalomra, de tud távolságtartó tempomatot, szóval abban is segít
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
bandus
veterán
válasz tibbike01 #221589 üzenetére
+1. korabban manualis valtoval hasznaltam az 1.5 tsit O3-ban, aztan dsg-vel az etsit a golf 8-ban. most 2.0 tdi dsg van amit egyebkent nagyon szeretek, de kiugrott becsbe egy baratom meglatogatni, es kiprobalva az o uj octaviajat azert eszembe juttatta, hogy mennyire jo is ez a benzinmotor, es joval halkabb, kulturaltabb, mint az en dizelem. a fogyi meg azt hiszem ugyanannyi volt az octaviaban mint nekem a q3-ban. ha cseres lesz, akkor valazeg mar inkabb a benzinmotor fele hajlok majd, vagy a highland fele vegre😊
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
nandow
aktív tag
válasz molnarpeter #221594 üzenetére
Igen, és lehet hallani problémákat ott is.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz bandus #221597 üzenetére
Az accord utan az o4-m 2.0 tdi-je egyenesen borzaszto. Konkretan azert hasznalom a start stop-t, hogy az alapjarati remegest offoljam a varosban.
Fogyira meg hasznalat kozben a dsg-vel parositva mar nincs gond, engem normal hasznalat kozben mar a hangja sem zavar (foleg mert zenet hallgatok 10-bol 9*), de privatnak es cegesnek is inkabb az 1.5 tsit valasztanam.
Ja és x60-nál 5 literrel eszik kevesebbet, mint a tucson
[ Szerkesztve ]
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest