- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- BIOS frissítés
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Gaming notebook topik
- Videós, mozgóképes topik
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
válasz szotyika77 #189167 üzenetére
Városra egy kettes Prius pont jó lehetne a megcélzott ársávban. Befér a hordozó a két üléssor közé kényelmesen, a csomagtérbe szerintem a babakocsi is, ráadásul megbízható technika, általában jól felszerelve.
4m környékén kevés normális méretű, jól felszerelt új autó van sajnos. Szerintem személyi kölcsön helyett a lízinget érdemes árszamolni, lehet, hogy olcsóbban jön ki a végén (mármint ha véget ér a mostani helyzet és a személyi kölcsön kamatai visszamennek a korábbi szintre. -
mokus1
addikt
válasz Stylewars_kp #189204 üzenetére
Na de miért? Ez érdekelne.
-
oliwire
őstag
2.0 TDCI motorral felszerelt Mondeo vásárlásánál milyen kritikus pontja ezeken kívül?
Részecskeszűrő, kettőstömegű, porlasztó, EGR szelep?
Pl ennél, [link] , mit kell figyelni első sorban, hogy motor ügyileg rendben van-e? -
Qru
MODERÁTOR
válasz oliwire #189206 üzenetére
Az olaj szintre is nézz rá és az olaj betöltő kupakot is vedd le, nézd meg nem
-ehabos-e az olaj, illetve a hűtővizet is, hogy nincs-e benne olaj. Ezzel kiszűrhető a hengerfejesség (nem jellemző probléma ezeknél de egy csekkolást megér).
Érdemes a motorblokkot is szemrevételezned, van-e valahol olajszivárgásnak nyoma (illesztéseknél, szelepfedélnél, vedd le a hangszigetelő panelt a motor tetejéről és nézz alá). Ha túl tiszta a motor az is gyanús, mert lehet pont egy enyhe olajszivárgás nyomait tüntetik el így.Munez:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Stylewars_kp
őstag
válasz mokus1 #189205 üzenetére
Ha a kezdeti kokszosodást nem kezelik időben, később csak a gondod lesz vele. Kb olyan 30 ezertől jöttek a gondok. Ez volt a fő problémánk, hogy ahova hordtuk (márkaszerviz) le se szarta ezt. Nem foglalkoztak vele, hogy két olajcsere között (10 000 km nem 30 ezer!!) miért eszik meg 10l olajat. 10 liter! Szerintük ez normális. Más márkaszerviz is alátámasztotta. Maszekhoz gari miatt nem akartuk vinni csak olajcserét csináltuk meg. Utólag belegondolva lehet ezt kellett volna csinálni...na mindegy.
Azt hiszem főleg ezeket a motorkódokat szidják: N14B16; N12B16; EP6; EP6C.
Vezérlés elállítódott magától, csörgött a motor, mert a lánc megnyúlt. Kicserélték a láncot+vezérlést, de csörgött továbbra is. Aztán hideg reggelen nem indult, az indítókulcs elfordulása után, nem történt semmi. Kis idő után életre kelt, de dadogott. Ezt eljátszotta párszor aztán a szerviz, motor vezérlő hibát állapított meg, kicseréltek majd a MAP szenzort is és utána helyrejött, de a vezérlést megint cserélték. Mire körbeértünk kb a 3-4. olajcsere után megint csörgött a lánc, megint lánc csere. És ez így ment 30-40 ezrenként. Persze vezérléscsere megint...Csak az Én véleményem alapján ne vesd el. Lesz itt szerintem más aki lehet dicsérni vagy kiegészíteni/megcáfolni fogja amit írtam.
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
nagyúr
válasz oliwire #189206 üzenetére
Fúúú, amikor eladtam az S-maxot, akkor volt olyan potenciális vevő, aki olyanokat kérdezett, hogy csak lestem.. pl:
- nem kartergázos-e..
.. állítólag meleg járó motornál lecsavarod a 710-es alkatrészt ( ), és ha jön a gáz, akkor kartergázas... ebből annyit mertem megtenni, hogy meleg járó morotnál kihúztam a nívópálcát, és figyeltem. De nem láttam füstölést, vagy ilyesmit. Fel is vettem neki videóra, megnézte, azt mondta jó, nem kartergázas. Amúgy nem tudom, szabad-e ilyet csinálni egyáltalán; na meg hogy mi is az a kartergáz.
- aztán a másik vevő kis bemelegedés után többször nyomott padlógázt álló helyzetben, hogy nem füstöl-e. Nem füstölt.Nem árt akár egy mobil ForScan és egy Bluetooth odb-s külyüvel lekérni a hibalistáját a kiszemelt autónak. Tényleg pikk-pakk megmondja, ha gond van.
Amúgy nekem tetszett a 2.0tdci karakterisztikája. Jobb volt, mint a VW 1.9pdTDI-je. Ez persze szubjektív.
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szotyika77 #189207 üzenetére
2-2.5 között érdemes lenne az elektromos lehetőségeket megnézni. Városba az a legjobb, és ha úgyis van másik autó hosszú utakra, akkor csak a töltés a kérdés (utcán parkolva nyilván nehezebb, de ha van legalább udvar, vagy akár munkahelyen adott a lehetőség, mindjárt jobb). Összességében lehetne vele spórolni egy szemmel látható összeget [link]. Kérdés, hogy mekkora csomagtartó kell, C-Zero/iOn/i-MiEV nem egy óriás, viszont itthon gyakori és biztosított a szervizháttér. Esetleg még látok most egy olcsóbb Fluence ZE-t, illetve Leaf is lehet már 3m alatt. 3.5-4 között pedig ott az Ampera, bár az karosszéria forma tekintetében kompromisszumot jelentene, viszont lenne egy korrekt elektromos hatótáv, és mellette benzinmotor is, ha lemerült.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz oliwire #189206 üzenetére
Rettentő jól bírja az a motor szerintem turbó vezérlő szelep gyakori hiba x km után, tempomat kapcsoló gomboknál előfordul egy otthon javítható nyűg, hátsó LED lámpa problémát látok néha. De ha van időd, youtube-on Alan Howatt videót nézd meg, Mondeo taxi flotta szerelő, jelentős típusismerettel.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cappa72 #189213 üzenetére
Normális/természetes jelenség a kartergáz képződés, a mértéke viszont nagyon nem mindegy. Ha túl sok a kartergáz az kopott motort jelez, ezért kérte a vevőjelölt, hogy ellenőrizd neki.
OBD: Nézzen élő adatot is az a biztos. A frissen törölt hibatárolót hiába nézegeti, attól még érheti kellemetlen meglepi később...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
bernel
tag
Az 1.2-es motorok nagyon zavaróak autópályán? Több autónál is olvastam, pl. a Puntonál, hogy "Az egykettes, benzines gyengécske, az 1,4-es már jobb".
Ha városi autót vennék, ami 80-90%-ban városban lenne használva, de ritkán menne hosszabb utakra is (nem ezer km-ek, hanem 100-200 mondjuk), akkor mennyire lenne zavaró az 1.2-es motor a hosszabb úton?
Érdemes emiatt ejteni az 1.2-eseket teljesen, és csak 1.4-eseket nézni?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz bernel #189218 üzenetére
Nem ilyen egyszerű a dolog, függ a motor felépítésétől, karakterisztikájától, a váltó áttételezésétől, az autó tömegétől, stb.
Én egy 1.4-es Honda Jazz-t hajtok (ami igazából csak 1.3, mert 1339 ccm ), de a motort bármikor kicserélném a Suzuki 1.2-es Dualjetére, ha nem lenne akadálya.
[ Szerkesztve ]
-
bernel
tag
válasz BigBlackDog #189219 üzenetére
A Grande Punto-nál, meg a Corsa D-nél olvastam ezt, hogy az 1.2 motor gyenge.
-
bernel
tag
válasz molnarpeter #189221 üzenetére
A hangos zajt rémlik, hogy olvastam, hogy zavaró, ha erősen pörög a motor végig. Persze ez függ az aktuális típus hangszigetelésétől is.
-
tboldi
nagyúr
válasz bernel #189224 üzenetére
A sajátomat speciel gyengének minősíteném, 83 vérmes paci jut ~1200 kilóra (ha jól rémlik, az autó hivatalosan 1071, én meg 130 vagyok, plusz a sallangok).
De engem különösebben nem zavar, párszor letoltam már vele egyhuzamban ~250 km-t pályán, az emelkedőkön néha vissza kell váltani, hogy tartani tudjam a 130-at, meg előzéskor a klímát ki kell nyomni, mert a Jazz az átlaggal ellentétben nem teszi meg magától padlógázra, de nyugis A-B közlekedésre simán vállalható. Persze nem bánnám, ha legalább a bűvös 10 kg/ló arányt el tudnám érni, de alapvetően én is csak városban cirkálok vele, ott meg úgy sem használ az ember 30-40 telivérnél többet. Viszont ott marha jó, hogy már viszonylag alacsonyan, 2800 1/min-nél megvan a csúcsnyomaték (119 Nm).A WagonR-ünknél mondjuk pont megvan ez az arány (93 nyihaha 932 kg-ra), érezhetően fürgébb is, csak a magas súlypont és a szekérszerű futómű megöli az egészet.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bernel #189224 üzenetére
1.2-es Jazz-ünk van (78 ló, 970 kg) teljesen vállalható pályán is. Persze nem olyan halk mint egy felsőbb kategóriás autó de simán elmentünk vele Horvátországba nyaralni négyen. Persze emelkedőn 4-es és klíma off az autópályán ilyenkor de bőven vállalható menetdinamikát ad.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Ehhez kapcsolódóan:
Mostanában elgondolkodtam egy oil catch can beszerelésén. Na, nem mintha olyan sok trutymóra számítanék egy közel tökéletes állapotú L13A1-től, de nem lenne drága az egész, csak 10-15k Ft, úgyhogy why not?
szerk.: Magyarul, angolul és németül nem találok GD Jazzes tapasztalatokat a témában, viszont japánul annál többet, a Google Translate most nagy segítségemre van.
[ Szerkesztve ]
-
Stylewars_kp
őstag
válasz bernel #189225 üzenetére
Pl a Nissan Note 1,4 1092kg 88le 2006 kifejezetten fickós tud lenni. Nagyon durván megpakolva is elég jól csordogált. Persze ott már azért kellett vissza gangolgatni ha emelkedő jött. Autópályán 2 fő+klíma kiváló. Igaz, hogy kb 4500-at forgott 150-nél.
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
nagyúr
válasz bernel #189224 üzenetére
1.2-es Balenoval (860 kg - 90 Le) szoktam pályázni is. El lehet vele közlekedni de megpakolva nem ezzel kell hirtelen előzni. Prágát megjártuk 4 felnőttel az autóval, tűrhető volt de így már meg kellett gondolni mikor ugrok át a belső sávba előzni.
1, max 2 fővel a motor méretéhez képest egész virgonc kis gép.Més que un club!
-
-
bernel
tag
10 éves Corsa-nál erre mit mondanátok? Így kell kinéznie ennyi idősen, vagy ez már már problémás lehet, ha így néz ki felteszem alul valahol? Random láttam ezt a képet a netes lekérdezőben a többi között.
-
bernel
tag
válasz molnarpeter #189237 üzenetére
Köszi, ez jó tipp. Egyébként ti az első vizsgálatot használt autó vételnél hogyan oldjátok meg? Úgy értem, az első megtekintésnél, amikor csak laikus szemmel átnézi az ember, hogy van-e egyáltalán olyan állapotban alul, hogy érdemes fizetni átvizsgálásért.
Visztek pokrócot, és aláfekszetek a kocsinak egy lámpával?
-
félisten
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #189239 üzenetére
Biztos, hogy nem, többször is próbáltam. Csak akkor van érezhető változás, ha megnyomom az AC vagy az OFF gombot.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz Stylewars_kp #189211 üzenetére
Ezzel az autóval te aztán rendesen beletapicskoltál a lecsóba! Az enyémnek 90k alatt semmi nem jött ki, abból én 30k-t tettem bele, de láttam az első 60k szerviztörténetét (végig bmw-nél szervizelt autó volt), folyadékok, szűrők cseréjén kívül semmi extra törődést nem kért.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz parandroid #189241 üzenetére
Igen sajnos. Ezért írtam, hogy másnak hátha van jó véleménye róla.
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bernel #189238 üzenetére
Típusonként vannak jellemző gócpontok, amiket megnézve pikk-pakk tudsz ítéletet hozni az általános rozsdahelyzetet illetően. Pl. Opel/Fiat platformoknál többször felmerül a bölcső rozsdája, ami bár vastagabb lemez, de mondjuk 15-20 év alatt meg tudja csócsálni a rozsda. Szóval ha sikerült leszűkíteni a választékot, akkor utána kell nézni, hol rohad először az adott modell.
Én a kartont preferálom telefonnal videó (bekapcsolt vakuval) segíthet, ha láthatatlan helyet kell nézni, meg kézzel megnyomorgatni néhol, van-e tartása az adott elemnek. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Stylewars_kp #189242 üzenetére
PSA topikban is volt egy fórumtárs, akinek a korábban cserélt lánc néhány tízezer km után újra elkezdett csörögni
-
Drughi
addikt
PUG 308 SW (breaK)
1.6 VTi vagy 1.6 THP?Ahogy nézem, 1,5M-ért már a kínálat teteje van
Élhető? Él még ez a Francia =szar kocsi berögződés?[ Szerkesztve ]
-
bernel
tag
válasz molnarpeter #189243 üzenetére
A karton sem rossz ötlet, főleg, ha murvára kell feküdni.
Nézegettem, és látom, vannak teleszkópos tükrök is, nem is drágán , még lámpás változatok is vannak.
Próbált valaki már ilyet autóvizsgálatra? Ha ezzel is lehet látni a dolgokat, akkor kényelmesebb lehet, mint az aláfekvés.
-
oliwire
őstag
válasz ReFleXx #189212 üzenetére
Köszönöm!
De csak sikerült eladni a kocsit? Sikerült egy ilyen kütyüt már beszerezni akkor ez már annyira el van látva szenzorokkal, hogy minden hibát meg tudna mutatni az OBD-n is?
Egy MK2 Ford Focusnál 1.6 gondolom érezhetően dinamikusabban tudok vele menni(#189214) molnarpeter
Köszönöm, már esek is neki a videónak Ez a turbó vezérlő szelep hiba mennyire költséges? Milyen jelei vannak? Menetdinamika vesztés? -
alázógyík
addikt
válasz Drughi #189245 üzenetére
Élni él, de ezt a motort felejtsd el rögtön.
Se a 308-ban, se Miniben, se C4 és Picasso variánsaiban, se Bmwben nem szabad ránézni se.
Folyamatosan eszik az olajat, nyúlik a lánc, elállítódik a vezérlés, döglenek a szolenoid szelepek és a lambda szondák, plusz a 308-ban igen könnyen tönkremennek a klíma kompresszorok. Az ajtó határolók mindben szarok. A futóműben szeretnek a rugók törni.
Ennyi pénzért kapott Bravo, Astra, Megane, Ceed, i30 100x jobb vétel. -
Qru
MODERÁTOR
válasz bernel #189246 üzenetére
Nem tudod elég mélyre betolni ha nem elég nagy a hasmagasság (vagy ugyanúgy le kell feküdnöd a földre) és egy repedést pl a kipufogódobon nem biztos, hogy kiszúrsz vele. Érdemes inkább felemelni a kocsit, úgy azért jóval többet látsz. Nyilván csak azt az 1-2 esélyest kell elvinni felemeltetni ami az utolsó körben fennmarad a rostádon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest