Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zolee3000

    tag

    válasz rbalint88 #186210 üzenetére

    Őszintén szólva a PHEV-ek létjogosultságát én egyáltalán nem értem, így, hogy ugyanaz a turbós GDI motor van bennük, mint a sima benzines változatokban.
    Egy átlag magyarnak egy kocsi fenntartására futja, nincs külön városi, utazós, terepezős, csapatós autó. Ilyenkor felméri, hogy melyik technikával kötné a legkevesebb kompromisszumot, ill. mivel járna a legjobban az ár, a használhatóság és a vélhető fenntartási költségek szempontjából, annak függvényében, hogy hogyan használja az autót.

    Ha sokat (30k+ km/év) megy és túlnyomó részt országúton/autópályán, akkor szerintem még mindig a dízelmotor az optimális. Elvileg a PHEV is használható erre, de minek? Megvenni drágább, és ugyanúgy van benne egy szinte dízel-bonyolultságú és karbantartás-igényű benzinmotor, meg még egy plusz hibalehetőséget tartogató nagy akkupakk. Ha a tulaj nem mindig tudja megoldani a töltését, már borult a képlet, de még ha igen, akkor sem feltétlenül hossza be a felárát.
    Ha az éves futás túlnyomó részt városi szaladgálásból jön össze, és csak kisebb részben hosszabb utakból, akkor a HSD az optimális – a sok rövid távtól sem fog agyon kokszosodni a szívósor, lefingani a turbó, de a pályát is bírja ma már annyira, hogy ne képezzünk vele forgalmi akadályt.
    A PHEV felára (az FHD-hez képest) szerintem akkor sem térül meg, ha egyébként a hatótávja sokaknak elegendő lenne a napi 15-25 km-es városi közlekedéshez tisztán elektromosan.
    Meg akkor minek van benne a benzinmotor, ha eleve csak 2-4 hetente kapcsol be egy-egy hosszabb út miatt. Nem hiszem, hogy ez pl. jót tenne neki.

    Ha városi/pályázós használat kiegyenlítettebb arányban van jelen, akkor meg jó az egyszerű benzines TSI/Ecoboost etc. is. Ahogy Tin írta, az is elég jól fogyaszt.

Új hozzászólás Aktív témák