- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
fagylalt
senior tag
válasz fagylalt #176510 üzenetére
Sziasztok!
A hó elején érdeklődtem, hogy mennyit engedhetnek egy VW Tiguan Allspace listaárából. Nos, írtunk az összes Bp-i VW értékesítőnek, kértünk árajánlatot egy adott konfigról. Nagyjából azonos ajánlatok estek be (ahogy írtátok a listaár messze áll a valóságtól), azonban vannak minimális eltérések. Akinek van már tapasztalata az megtudná osztani velem, hogy a kapott ajánlatok mennyire alkudhatóak (eddig magukat alkudták ) vagy ezekben már nincs tartalék? Hogy érdemes masszírozni? Nyilván nem a saját pénztárcája ellensége az ember, de azért pofátlanok sem akarunk lenni.
[ Szerkesztve ]
-
ribarszki
őstag
válasz BigBlackDog #177554 üzenetére
Itt ott már nem ennyi a kedvezmény, de ehhez már kell papír. Őstermelő, polgármester, jegyző, orvos, stb..
-
fagylalt
senior tag
Persze.
VW Tiguan Allspace
- Metál fényezés, alap felni (17"), alap fekete szövet ülések
- Nagycsaládos csomag
- Szőnyegbetét elöl/hátul
- Helytakarékos acél pótkerék
- Sávtartó rendszer "Lane Assist" II
- Gumiabroncs légnyomás ellenőrző rendszer
- Active Info Display
- App-Connect
- Easy Open & Close csomag
- Hét személyes kivitel
- Tolató kamera és Parkassist
- USB-csatlakozó (2 db)
- Komfort csomag
- Rádió "Composition Media"Alap felszereltség listaára: 10,69MFt
Extrákkal: 12,16MFtAjánlatok: 10,26MFt - 10,4MFt (plusz ebből lejön a 2,5MFt-os állami támogatás)
Forgalomba helyezés: 170eFt - 205eFt4 értékesítőtől kértem ajánlatot, abból már 3 adott választ, az utolsó épp ma kérdezett még egy-két dolgot (orvos/ügyvéd/őstermelő,...stb.). Az 5-nél pedig az ismerősöm volt bent személyesen, aki venné az autót. Azt az ajánlatot most nem tudom fejből, de azt hiszem egy picit jobb, mint emailben kaptunk. Ha megtudom, beírom.
Az ajánlatok kb. 1,9MFt-tal a listaár alatt vannak, ez 18,5%-ot jelent számok szerint, ha nem csal a matek. Persze ez csak számmisztika...
[ Szerkesztve ]
-
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #177558 üzenetére
Nincs pénzem új autóra. De ennyit nyilván nem érne meg. Soha az életben nem hozná vissza a felárat. Ez megint azoknak jó akik pénzesek és környezettudatosak akarnak lenni. Amúgy ha én választanék kocsit újként akkor a 200k feláras panorámatető se kellene, hiába tetszik baromira Akkor már inkább egy LED fényszóró.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
tibbike01
őstag
Mit gondoltok erről a Focusról? 70% város, néha pálya, 2 személynek. Megbízható ez a konstrukció?
-
8th
addikt
-
addikt
válasz molnarpeter #177504 üzenetére
Utánaolvastam ennek az N47-es motornak, egy cikk szerint ezek a problémák csak a 2011-ig gyártott verzióknál állnak fenn, jelen esetben pedig inkább 2013-2015 körüli autókról lenne szó.
[ Szerkesztve ]
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #177568 üzenetére
Persze félreértetted. Anyagilag nem éri meg.
Illetve ez nagyon szubjektív, helyzetfüggő de szerintem napi 2*4 azaz évi 3000kmre nem éri meg autót fentartani. Nagyon nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #177566 üzenetére
Holnap azzal fogok menni, mert nem fog esni az eső
Ez csak a munkábajárás, azért másra is használom a kocsit. De, hogy a kérdésre is válaszoljak. Egy xiaomi m365 elektromos rollerrel járnék legszívesebbenA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
válasz Doki16 #177559 üzenetére
Az, hogy valaki vesz egy ilyet 500eFt-ért az minden csak nem környezet tudatos, na mindegy, használtnál már persze jó, ha van rajta, ott már nem nagy a felár miatta, 2-3 év után
Amúgy ha van 3-4 milliód autóra, akkor van pénzed új autóra csak azok nem elégítik ki amire neked szükséged vanEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #177573 üzenetére
Hát max akkor lenne az ha nem menne többet napi 2 km-nél és legalább 8 órát áll a napon
Venni nem vennék ilyet. Sokkal értelmesebb egy Plug-in, ezt is tervezem majd ha elmegy az Auris.
Igen tudom, hogy annyiért lehet venni új autót, de nincs igényem rá. Inkább egy pár éves jobban felszerelt, azokkal sincs még gond.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz Doki16 #177575 üzenetére
Utolsó 2 autómat 3 és 2 évesen vettem és jó sokat megnéztem elöttük. Műszakilag nem volt bajuk, de esztétikailag igen, ami engem jobban zavar, mint a felszereltség.
Amúgy ilyen szinten igénytelen vagyok, nekem ha kényelmes és van benne klíma, elektromos ablak, meg magamra tudom állítani az ülést és a kormányt, akkor már ok. Sose volt tolató kamerám, vagy radarom és hasonló dolgok, ha korábban lett volna lehet hiányozna. Jobban örülök annak, hogy 0km-től az enyém. A tipo a 3. ilyen autóm és ezt sem bántam meg.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #177576 üzenetére
Ezzel egyet értek veled. Mostani vásárlásom alkalmával 2-3 éves autókat kerestem, de nagyon sokat meg kellett néznem mire találtam egy olyat ami megfelelt esztétikailag. A topik kivételével az emberek nagy részének az autó csak egy használati tárgy és ütik vágják. Más értelmes magyarázatot nem tudok arra, hogy egy 3 éves autónál miért van kiszakítva a tető vagy miért foszlik a hátsó ülés vagy éppen miért mállik a kormány. Ez csak pár példa amikbe belefutottam.
Már elkényelmesedtem annyira, hogy nekem kell a tolatóradar minimum. Amióta kamera is van a kocsiban azóta tudom, hogy ez is egy baromi jó dolog
Engem nem vonz a 0km-es autó, mert nagyon nagy az értékvesztés. 2-3 évnél tovább általában nem tartok meg egy kocsit. Ott meg nagyot buknék rajta.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz Doki16 #177577 üzenetére
A használt autóknál sokkal hamarabb érzek késztetést a cserére i30 10 hónap, i20 1 év, vectra 2 év...
Az új autóim 5+ évig megvoltak
Az értékvesztés elég relatív, mert 3,8M vettem a tipot, most ugyanez 4M újban, használtan 3,6-3,8M vannak fent olyanok mint az enyém. Az enyémhez van 5év ingyen szerviz ami megint csak ~150-250eFt , ha most veszel már nincsen.
Az értékvesztés annál nagyobb, minél drágább az újkori ár.
A kia proceedet 3,1M vettem szalonból és 2M adtam el 5,5 évesen, évente 30-35 eFt volt a szerviz és több dolgot garanciában cseréltek, javítottak.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Vezu
csendes tag
Munkahely váltás miatt a barátnőmnek lehet kelleni fog egy autó napi ingázásra. 50km oda-vissza, vidéki főúton, összesen tehát100 km naponta.Nekem eddig csak benzines autóm volt, de ekkora napi távra lehet érdemes volna dízelben gondolkodni.
Elég hirtelen lesz ez a váltás, így nem készültünk rá anyagilag, emiatt a keret maximum 500e forint volna, első szerviz és átírás nélkül. Nincsenek kiemelkedő elvárások ennyiért, egy klíma azért jól jönne, 90 km/ órát betartva fog közlekedni. Fő szempont a megbízhatóság és az alacsony fogyasztás. 5,5 l /100 km-es fogyasztási adatokkal számolgattam a várható bejárás költségeit.Milyen típusokban volna érdemes gondolkodni dízel vonalon?
Köszi szépen a segítséget.
-
Doki16
addikt
Pont ilyent vettünk most ingázásra napi 130 km-re. Kútnál mérve 4 literből elvan. Mondjuk egy kicsit még hozzá kell tenni mert 500-ért sokat futott példányok vannak csak.
Nálunk most kapott kötelező szervizt minden szűrővel és hosszbordással, munkadíjjal együtt volt 37k Ft.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
-
addikt
Tudnátok valamiféle forrást (statisztika, grafikon, stb) mutatni arról, hogy egyes gyártók egyes modelljeinek használt ára tipikusan hogyan alakul az évek során?
Ahonnan ki lehet nézni, hogy X típusú autó újonnan ennyi, 3 évesen annyi, 8 évesen már az az ára, Y típusú autó pedig ennyit meg annyit veszít az értékéből az idő múlásával.
Ugyanerre lennék kíváncsi a fenntartási költségek kapcsán, mennyi idő alatt mennyit kell rákölteni. (vagy nem időre, hanem kilométerre leosztva)
Bár tudom, hogy minden eset egyedi és ezt nagyon nehéz így összegezni és kiértékelni, kiátlagolni, de hátha csinált valaki valahol valamilyen átfogó összegzést ilyenekről.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Citroware #177582 üzenetére
Itt van ilyesmi
Meg itt
Meg itt
De ezek is inkább általánosságban beszélnek
Itt vannak konkrét tipusok[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Vismajor01
addikt
Sziasztok,
Nem tudok dönteni.
Elvárás: Bőrbelső, jó felszereltség, alacsony fogyasztás, megbizhatóság, tágas utazótér.
Keret rugalmas, max 2.5 millió forint.
A camry kevésbé tetszik mint a p3, de "elvileg" megbizhatóbb, tágasabb.
P3 alapból nem fér bele a keretbe, de ezt éppen javitják ezért ennyi. De megbizható, jó szervizben javitják, hengerfejet és vizpumpát cseréltek rajta, ami tipushibája. De most helyrehozzák, én meg csak évi 15 ezret megyek, szal nálam egészséges is maradna.
Vagy, +1-nek még ott van P2 hollandiából bőr belsővel, 1.7-1.8 milla körül,
Ilyenek;
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Doki16
addikt
válasz Vismajor01 #177588 üzenetére
Mindenképpen Prius. A Camry nem Európába szánt modellje az. Az életben nem fogod tudni eladni. Egymagadnak meg teljesen felesleges egy olyan nagy autó. Mindamellett a Prius kevesebbet fog enni mint a Camry. Nem vegyél a kínálat aljáról P3-at akkor már ahogy írod is inkább P2. Kitudja, hogy mennyire tudják jól megjavítani a P3-at. Meg csak úgy halkan mondom. Nem 275 körül szoktak ezek hengerfejesek lenni, hanem sokkal inkább magasabb számnál.
Miért ragaszkodsz ennyire a bőrhöz? Szerintem borzalom rajta ülni. Mindig is utáltam, nyáron meleg, télen oké ha van benne ülésfűtés.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Vismajor01
addikt
válasz Doki16 #177591 üzenetére
Hát nincs akkora piaca a Camrynek mint a Priusnak, az biztos. Egymagamnak mivel van motorom is kb bármilyen autó felesleges, ezeket a köröket már lefutottam
Csak ha már veszek akkor legyen kényelmes, akár annak is aki alkalomadtán hátul ül (Bár prius sem szűk egyáltalán, kettő P2 van a családban)
P3-at alapból nem vennék a legaljáról, de ez megbizhatóan van szerelve és ezért csábitó. Egyébként p3nak a szentháromsága a hengerfej-vizpumpa-inverter, ebből most kettőt kilőttek. Az autó vezetett szervizkönyves, toyota által igazolt kilométer.
P2 tetszene de bőrbelsővel hihetetlenül kicsi a választék, nagyon kevés p2-t vettek bőrrel. Itthon szinte semmi, hollandiában már több de az meg nagy macera behozatni, de még nem lőttem ki mint opciót.
Azért ragaszkodom a bőrhöz mert szeretem. És összehasonlítatlanul szebb egy p2-p3 belső a toyotás plüssel szemben, ami igénytelen szürke fuj. Kívülről nem sokat fogom nézni az autót ezért is nézek ilyen csúnyákat, de belülről akkor már legyen szép!
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Doki16
addikt
válasz Vismajor01 #177592 üzenetére
Tudok egy nagyon szép bőrös Q5-öt neked akkor Ez is végig vezetett.
Biztosan nagyon kevesen rendeltek bőrt a Priushoz, gyanítom elég ritkán volt szempont a tulajoknak. Nekem Bőr-Alcantara-szövet van a kocsimban. Ezt csípem a legjobban. P3 is csak azért lesz hengerfejes mert nemtörődöm gazda hajtja. Kb 1 óra kitartani a hűtőt és nem lesz gond. Én mondjuk még pluszba figyelem a hőfokot is.
Amúgy ha jól megcsinálják természetesen akkor jó lehet és vételnek és szuper úgy
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
8th
addikt
Én biztosra mennék és egy drágábban javítható Common Rail rendszerű motor helyett vennék egy sima adagolós 1.9 SDI-s akármit (Polo, Fabia, Ibiza, Lupo stb. ami tetszik). Utcahossznyi előnye, hogy nincs rajta semmi ami a modernebb dízelmotorok szinte mindegyikén ott van (turbófeltöltő, kettőstömegű lendkerék, méregdrága üzemanyagellátó és befecskendező rendszer, részecskeszűrő ...). Egy 15+ éves 300-400ezret futott használt dízelen ezen alkatrészek gyakorlatilag bármelyike bármikor elromolhat már egy sima adagolós szívódízelen ellenben nem sok minden tud elromolni ráadásul ugyanúgy elmegy városon kívül 4-4,5 liter között mint a modernebb dízel kisautók csak hosszabb távon azokhoz képest töredék pénzből üzemeltethető és egyszerűségéből fakadóan sokkal de nagyon sokkal megbízhatóbb az összesnél. Viszont azt is meg kell említeni, hogy nagyon sok benzines kisautó is elgurul öt és fél literrel de akár még alatta is városon kívül 90km/h környékén. Szóval azokat sem zárnám ki élből.
-
NB2
aktív tag
Camry (új) már itt van Európában, csak szólok.
-
tboldi
nagyúr
Viszont azt is meg kell említeni, hogy nagyon sok benzines kisautó is elgurul öt és fél literrel de akár még alatta is városon kívül 90 km/h környékén. Szóval azokat sem zárnám ki élből.
Apum M13A WagonR-e is elvan ennyiből országúton, pedig annál áramvonaltalanabb kasztni nem nagyon létezik.
De ha már WagonR, 500k-ből csak a régebbi G13BB motorosak jönnének ki, tulajdonképpen az is megfelelhet, de az M13A szerintem sokkal jobb konstrukció, csak azok már 7-800k körül vannak.
-
Mit ajánlanátok a buszbérleten kívül:
Tervben lévő keret: 1MFt (+20-25% első kötelező cserékre félretéve)
Legyen benzines, automata váltós (klasszikus olajkavargatós inkább)
Fogyasztás majdhogynem mindegy (azért 10l-nél kevesebb legyen ha lehet országúton)
Megbízható legyen (minél faékebb, nem kell EGR, turbo, 4kerék... meg a sok kevésbetűs dolog)
Elférjen benne asszony, két gyerek, csomagok (egyterű vagy kombi)
Legyen kényelmes
Napi 50-60km-re kell 80% országút, hétvégente kevesebbre.
Klíma, elektromos ablak, gyerekzár a hátsó ajtókhoz. Esztétika bizonyos szintig nem érdekel.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
ngaba
aktív tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az 1. generációs Peugeot 308SW-nél tényleg nem ajánlott az 1.6 VTI benzinmotor? Annyira nem értek az autókhoz, de elég sokat olvastam az elmúlt hónapokban, és mindenhol azt írták (népítélet, fórumok stb.), hogy ez a 308 nagyon megbízható, csak a THP Prince motort kell kerülni. Tegnap belefutottam a híres totalcaros "20 kerülendő motor" cikkbe, és ott bizony az 1.6 VTI is szerepel. Van valakinek testközeli vagy hallomásbeli tapasztalata erről a motorról?
Egyébként "a szokásos" autót keresem én is: kombi vagy egyterű családi autó, 1.6-os (max. 1.8) nem turbós benzin, 10 év körüli körüli, 1.5 millió körül.
Leszűkítettem ezekre a kört az egyéb preferenciáink alapján:
1. Ford C-max 1.6-1.8, 1. gen. facelift (ez a number one, de babakocsival nem férnénk el a csomagtartóban sajnos, pedig sokáig próbáltam magam meggyőzni ennek ellenkezőjéről ).
2. Peugeot 307 SW vagy Break 1.6, facelift utáni (a 307-nek rossz a híre, de 2005-ben összekapták magukat, és ez már megbízható, a motor megbízhatóságát a 308-cal ellentétben mindenhol dicsérik, olcsó és még tetszik is)
3. Peugeot 308 SW vagy Break 1.6 VTI, 1. generációs (a hátulját nagyon rondának találom, de mindenhol azt írták, hogy tágasabb, minőségibb és megbízhatóbb(?) mint a 307, ezért fanyalodtam rá)
+1: Ford Focus 1.6 (100 vagy 115 LE) kombi, 2. gen., facelift (ez a vésztartalék: jónak tűnik, de nagyon tucatautó itthon, és vásárlásnál állítólag vigyázni kell, mert sok a flottás széthajtott).
+2: Új Fiat Croma 1.8 (titkos tipp, nagyobb kategóriás, mint az előzőek; csak Magyarországon nem forgalmazták, ezért az alkatrészellátás necces)Végül a Pug308 mellett döntöttem, már meg is kértem a Németországban lakó rokonomat, hogy keresgéljen, de még talán le tudom mondani, ha az 1.6 VTI kerülendő... Akkor marad a 307 vagy Focus.
Előre is köszönök minden segítséget, ilyen nagy dolgokban nehezen döntök.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Főzőcskés topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000