-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
válasz Dyrtyho #165746 üzenetére
Már bocs, egy menő drága autót akarsz, kis szervízigénnyel, olcsón.
Digit klíma öreg prémium autókban van, azok meg zsebbenyúlósak a szervízben.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Dyrtyho #165746 üzenetére
"...mivel több mint másfél éve a Magyar Audi Közösség hivatalos fotósa is vagyok..."
"A történet lényeg pedig most jön, 2 évre vennék fel 500 ezres hitelt, a szükséges összegnek a fele már megvan önerőből, fontos hogy könnyen fenntartható legyen életem első autója, ne legyen pénztemető, és a 170 - 180 ezres kezdő fizetésemet ne vigye el teljes egészében."
Nem a segítőszándék hiánya a probléma, hiszen mindannyian írtunk már neked javaslatokat és próbáltunk az ismereteink és tapasztalatunk alapján jó sodorba terelni.
Itt az a probléma, hogy te
egy hülye vagymég soha sem kaptál pofont valószínűleg az élettől és azt hiszed minden az elképzeléseid szerint fog menni. Szállj le a földre papi, nem tudom milyen mély a torkod, de ezzel a hozzáállással hamar ki fog derülni az életben...- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
rbalint88
addikt
válasz Dyrtyho #165746 üzenetére
Abszolut nem lehuzasbol es negativizmusbol erednek ezek a valaszok. Probalnak attol megivni, hogy hulyeseget csinalj. Persze husz evesen az ember mindenkinel IS okosabb, altalaban kinovi 30-ra...
Azt kell belatnod, hogy az autozas luxus, nem alanyi jog es kotelesseg. Baromi koltseges alapbol es varatlan kiadasokkal jar. Ha nem szorulsz ra, akkor a jelenlegi fizetesednek a bo harmadat autozasra fogod kolteni, a hitelrol nem beszelve es arrol, hogy nem lesz tartalekod. Oke, tegyuk fel, hogy alberletre es kajara nem kell koltened (bar altalaban az ember igyekszik keresokent beleadni kicsit a haztartasba jobb esetben), teljesen a fizetesed ura vagy. Par even belul illik majd sajat labra allni, ehhez felre kellene rakni (kb havi 100-at minimum), ha neha elmesz bulizni, esetleg a szobadon kivul mast is megneznel, az se ingyen van. En tuti inkabb utaznek, amig meg nincs kotottseg. Ha meg a csajozashoz auto kell, akkor rossz helyen keresgelsz. Vagy haszonleso kurvat akarsz eleted parjanak vagy nagyon sokat kell fejleszteni a beszeloken, mert valamit szarul csinalsz.
Ha mindenkeppen autot akarsz venni es villantani vele, vegyel egy pug 306 kabriot, azzal legalabb jofej csoro leszel, mert ne aggodj, minden no szuletett ertekbecslo, egybol le fogjak vagni, hogy az egy olcso auto. -
BigBlackDog
veterán
válasz Dyrtyho #165743 üzenetére
Szerintem, ha Focus/Octavia vonalon mozogsz (kézi váltó és szívóbeny motor párossal), akkor nagy meglepi nem érhet. Viszont tegyél félre a kocsi vételárán kívül 300-400e Hufot legalább (átírás, biztosítás, gumi, folyadékok+szűrők cseréje, akkumulátor, stb.)! Még így is azért bele lehet szaladni nagyobb költségbe pl. egy futóműfelújítással, vagy egy elszálló kormányszervóval, de azért nem annyira jellemző, ha ésszel választ az ember (vagy segítséget kér megtekintéskor, ha nincs annyira benne a téma műszaki részében).
[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
válasz Dyrtyho #165746 üzenetére
Nézd, egy jó pár éve hasonló cipőben jártam mint te. Mármint nem a szülőkkel élés tekintetében, hanem anyagi oldalát nézve. Hasonló fizetéssel rendelkeztem, és hasonló módon nem tudtam volna 1 milláért venni egy autót saját pénzből, csak maximum 400-500ból. Szerencsére ez mára megváltozott, ennek a fizetésnek a többszörösét kapom, és tudnék venni sokmillióért is autót. Sok meló volt benne, de ez más tészta. Viszont nem veszek sokmillióért kocsit, fontosabb számomra a biztonság, és a félretett pénz. Fontosabb a tudat, hogy ha rommá törném a kocsit holnap, akkor is tudnék venni gond nélkül egy másikat, és nem kellene nélkülöznöm az autót, ami számomra szinte elengedhetetlen eszköz. Nem tudom hallgatsz -e rám, tényleg jóindulatból mondom:
A hitelt szerintem felejtsd el, csúnya vége lehet egy egymillás öreg autóra hitelt felvenni.
Ha mindenképpen akarsz autót, és nem tudsz erről semmiképp lemondani, akkor én a te helyedben néznék egy kocsit annyiért, hogy a saját keretedbe beleférjen hitel és kölcsön nélkül + átíratás, első szerviz.
Ha nem tudsz lejjebb adni az igényeidből, én várnék még és gyűjtenék...Bár szerintem arany szabály, hogy kb. a félretett pénzünk egyharmadért veszünk autót maximum. De inkább egyötödéért.
-
Integrale
veterán
válasz Dyrtyho #165746 üzenetére
Kislanyos sertodes helyett inkabb eszre kene venned a segito szandekot a hozzaszolasok mindegyikeben.
A3, S80 es a kabriok sehogy sem kepeznek egy halmazt. Veszel egy S80-at, 1 millaert az alja van, az, hogy labra alljon es szep legyen, ez szerintem a minimum, hogy egy idos auto ne ciki legyen, az tovabbi fel-1 millio.
Kalkulalj az atirasra also hangon 80-at, ennyit egy 1.6-er is elkernek, ha nagyobb, akkor tobbet. Elso ALAP szervizelesre is nyugodtan kulonits el 100-at, es akkor meg semmi sem ment tonkre.
Ha kell ra 4 gumi, szerelessel, jo minosegben az megint merettol fuggoen 60-tol felfele. Egy rossz lengescsillapito, es mar szamolhatsz kettovel, mert parban illik cserelni...Biztositas elso autora, gondolom tul idos sem lehetsz, lakhelytol es autotol fuggoen 50-tol felfele egy evre. Teljesitmenyado, tankolas, egy kis ez, egy kis az es repkednek a tizesek.
Ha kicsit visszabb gorgetsz, akkor egy G Astrara ajanlottak 110 koruli arat vezerles cserere (ha jol emlekszem az arra), plusz olaj, plusz szurok, plusz egyeb folyadekok es mar ott tartunk, hogy 200. (A listadon szereplo Alfa 147-re csak a vezerles 150 munkadijjal).
Kicsit ulj le, matekozz, szamolj. 1 millio hitelt veszel fel egy hasznalt autora, es a kereted teljesen feleled, mibol forditasz ezekre a kotelezo szervizelesekre 100-300e Ft-ot?
Na, erre probaltak utalni a tobbiek, hogy bilibe logatott kezzel, nagy kivansagokkal, amik a fejedben messze nem kiforrottak, hitellel akarsz hasznalt, nagy, kenyelmes, jol felszerelt autot, ami meg csak el sem romlik.Zolás: Digitklima egy oreg Fiat Tipoban is van, nem kell hozza premium.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
-
#94529552
törölt tag
válasz máyköl #165756 üzenetére
Magyarul: egy 1-es Swift-tel el lehetne neki kezdeni az autózást, de még azokból se mindegy, milyen állapotúval.
Dyrtyho Kb. innen érdemes, és hitel nélkül, ahogy 2012-ben elindultál. Azt nem lehet mondani, hogy nem kaptál segítséget, mert itt eddig összesen 90 választ kaptál, ebből a mostani próbálkozásodra 40-et, azért ez nem semmi.
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Johnny_vT #165762 üzenetére
Mondták többen is itt fent hirdessem meg igényesen jó képekkel, de tegyük fel nyerek rajta ~300 ezret, utána mitt vegyek? Ilyet megint ennyiért nem tudok úgy se, mással meg lehet beszívom (bár ki tudja lehet majd ezzel is), lényeg most biztos marad egy darabig. Reggel màr vártam beüljek, más kocsinál ez nem volt, de azért vicces hogy egy ilyen olcsó régi kocsinál érzem ezt...
[ Szerkesztve ]
-
Elektrosokk
addikt
válasz Dyrtyho #165746 üzenetére
maximum támpontokat lehet adni, nem tudjuk megmondani hogy mi lenne a legjobb megoldás. B-L-A-C-K tök jó autót vett kevés pénzért, bár a Te keretednél kicsit többért.
én a 147-est azért ajánlottam mert az eco motor tényleg megbízható, nincs benne vez.mód. illetve elég sportos, gyönyörű időtálló forma, mivel alfa romeo az ára is alacsonyabb. Nem fiatal , ezért az alkatrészárak sem annyira vészesek...
illetve. lehet egy megbízhatónak titulált autó egy éppen csak kicsinosított lerúgott fos, itt sokminden függ attól hogy használták, türelmesnek kell lenni, szűkíteni a kört és minél több autót megnézni.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
Elektrosokk
addikt
válasz B-L-A-C-K #165764 üzenetére
szerintem annyira nem vicces, és szívesebben vezetnék nagy szívóbenzines német olasz vagy japó verdákat a 90-es évek elejéről mint fiatalokat.
"én a 147-est azért ajánlottam..." ja és az egy Hölgy tulajos 107K kilóméteres autó volt.
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Elektrosokk #165767 üzenetére
Kilo, mint ezerszeres.
-
Integrale
veterán
válasz Elektrosokk #165767 üzenetére
Holgy tulajos Alfa, te jo isten. Hidegen tiltas, kuplung a labtarto, stb.
A TS-nek nem a vezmod a gyengeje, hanem a vezermutengelyek, ha elhanyagoljak az olajcseret, szar olaj alacsony szinttel, akkor azert kopnak a tengelyek szepen.Alkatreszek sem kifejezetten olcsoak. Mert altalaban mindenkinek ugyan az kell(ene). Futomu sem olcso, vagyis lehet olcso, de akkor evente lesz siras, vagy draga, akkor el van sokaig, de az 200e + Ft.
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz Elektrosokk #165772 üzenetére
Szerintem arra akart celozni, hogy rovid o.
"Bad reklám is reklám too"
-
tag
Sziasztok, ha a hahu-n kovetek 1-2 tipust egy ideje, es lattam, hogy a kereskedo torli a hirdetest es felteszi ujra, de mar kevesebb km-rel, akkor ez teljesen atlalanos es nem lehet oket megfogni, vagy erdemes szolni rendoroknek/FBI-nak/totalcarosoknak/etc?
-
BigBlackDog
veterán
1-es Lagunát illik nagyon messzire elkerülni (1.8-as, vagy 2.0-ás benzinmotorral)?
-
Laraxior
titán
válasz BigBlackDog #165782 üzenetére
Még a kettesből az első szériásat is ... meg úgy talán az összeset.
Mondjuk a Laguna Coupe eléggé adja, de nem merném bevállalni."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
BigBlackDog
veterán
A Volvokban, a 2.4-es dízeleknél, az elmondottak alapján, normális használat mellett 300k kilométert kibír pl. a gyári DPF (ha van) és a kettőstömegű-kuplung páros is. Aztán a motor 500-600k is elmegy simán, ha normálisan van használva és üzemeltetve.
W124-es Mercikben a szívódízelek (5 és 6 hengeres motorokról olvastam) szintén kimennek a világból, 400-500k simán elmennek nagyobb probléma nélkül. És ott a beltér sem akar öregedni, kopni.
Viszont értelemszerűen vannak ellenpéldák is, ahol azért kicsit több figyelmet igényel az erőforrás. Viszont, ha megkapja a szükséges törődést, szerintem azoknál sem ritka megfutni a 250-300k kilométert.
(#165788) Laraxior: Túl olcsón adják őket, de jól tippeltem, hogy van oka.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Laraxior #165788 üzenetére
A Lagúna I-II ratyi ahogy van. A Lagúna III már teljesen más világ, azt meg szabad venni. A Coupé is abból készült ugye, a rossz híre ellenére megbízható motorokkal és a korábbinál jobb elektronikával szerelték.
Még akkor okosodtam meg a témában, mikor szóban volt autóvásárláshoz a Lagúna Coupé vagy a kombi és bekérdeztem a Renault topikba. Hát olyan fertőt és lenézést én már nagyon rég tapasztaltam (vagy talán nem a 3F szabály emlegetésével kellett volna kezdeni...? ), de felvilágosítottak, hogy a 3. generáció már teljesen más konstrukció.
Meg azt is mondták, hogy az 1-2. generáció is jó, hiszen Franciaországban az összes taxi kacsaseggű Mégane és Lagúna, akkor muszáj jónak lennie, nem? Nem! Hülyék
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Laraxior
titán
válasz BigBlackDog #165790 üzenetére
600k-ért vettem még anno a 2-es Lagunám. V6-os.
Már másnap generátor problémája volt. Oké, megcsináltattam, 216k km volt benne. Betudtam a ~200k km-nek.
Lassan előjött a ránduló automata váltó, kb 10k km után. 280ezer-ért rendbevágták.
Aztán akkor már érdemes egy motorvezérlést is cserélni, 165k.... meg ilyen apróságok, hogy ablakemelő, keréknyomás szenzorok, állandóan visszatérő gyújtótrafó gond. Volt egy légzsákátvezető szalag is 50k-ért.
Aztán leműszakiztattam, persze másnapra kiégett a Xenon is Szóval meghirdettem f*szomtuggya, fillérekért, elvitték, 2 nap múlva kerestek, hogy megállt a szekér, a váltó miatt.
Na mondom, akármi miatt megállhatott, de az automata miatt biztosan nem. Aztán persze kiderült, hogy valami fogaskerékhez valami csavar beakadt, és azért nem ment se jobbra, se balra.
Én nagyon szerettem, mert bazi kényelmes volt, durca hangja volt a dupla kipuffantóval amit kapott tőlem, de...
Persze az utolsó napok egyikén kiesett a kezemből az indítókártya, jóhogy eltörött, így még azt a szart is meg kellett vennem
Vettem hozzá körbe spoilereket is, de már a végefelé kedvem se volt feltenni, vagy fél évig őrizgettem. aztán meghirdettem, aki megvette már két nap múlva küldte a fotót, hogy milyen jól mutat az autón. Persze, nem is azzal lett volna a gond...Mondjuk ilyen fa**ságot nem tudom ki talált ki, hogy egy V-motort keresztbe teszünk a motortérbe, és nem hosszába
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
mandleee
tag
válasz Dyrtyho #165743 üzenetére
Szerintem a hitel helyett rakj félre 1 évig minden hónapban annyit, amennyi a törlesztő lenne és utána vegyél kocsi. Legalább kipróbálod hogyan jössz ki a hitelből és lehet fel sem kell venni. És csapd hozzá nyugodtan a megtakarításhoz, mint amennyi elmenne szervízre, biztosításra, adóra.
Ha 1 milliót szánsz kocsira, szerintem a feléből nézegess, mert egy vezérlés csere + gumiszett, plusz egyéb apróság bármikor előjöhet, akkor nem fog meglepetésként érni. Én a digitális légkondit elengedném, egy működő manuális klíma és elég lehet. Nekem megane 1 classic van, 1,4 16v 2002es, szóval a széria vége. Gombokért dobálják őket, pedig nagyon jó kocsi. Attól függetlenül ennyi idősen bármi apróság előjöhet és a kopó dolgokat is cserélgetni kéne.
Swiftet még érdemes lehet a képben tartani, egy klímás I-es swift is jó lehet, a vasaló swift kiesik a keretből szerintem. Kérdés hol szeretnéd használni? Pálya, országút csak város?
Én az évjáratot elengedném, egy 15 éves kocsi sem sokkal rosszabb, mint egy 12 éves. És állapotot vegyél, ami nagyon fontos még!
Rozsdásodásra nagyon figyelj, lakatolás sokkal több összeget elvisz, mint a szervíz. Csak akkor vegyél kocsit, ha nem okoz gondot, ha hirtelen rá kell költeni 50-100 ezer forintot, majd ré két hétre ismét. És akkor nem tankoltál még és a kötelező szervízt nem számoltad bele.
Szerk: A használt prémiumot pedig ne erőltesd szerintem. Kabriót pedig télen keress.
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz mandleee #165795 üzenetére
Én is hitel ellenes vagyok, viszont ha valakinek kell kocsi, és nincs XY pénze félre téve akkor nincs más megoldás. Azt meg gondolom mindenki eltudja dönteni hitelfelvétel előtt mennyit tud biztonságosan rászánni. Viszont amit itt sokan nem látnak át, az ugye mindig az szokott lenni, hogy nem csak tankolásból áll a kocsi miután megvetted, ha még mellette is félre tud rakni majd szervizekésre, akkor kell belevágni.
-
HKorn
veterán
válasz B-L-A-C-K #165796 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy a kocsi akkor kelljen, ha azzal tudsz pénzt keresni és lehetőleg többet, mint amibe a kocsid fentartása kerül, különben az autódért dolgozol, ami nonszensz.
Ha ez a matek nem jön ki, akkor ne akarjunk kocsit, menjünk inkább tömegközlekedéssel, vagy biciklivel
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
mandleee
tag
válasz B-L-A-C-K #165796 üzenetére
Egyetértek veled, de ha mindenképpen autót szeretne venni, akkor vegyen. Mindenki el tudja dönteni, hogy belefér neki, vagy nem. Arra akartam rávilágítani, hogy ha 1 milliója van valakinek, akkor ne 1 milliós kocsit nézegessünk, hogy maradjon váratlan kiadásra is keret. Függetlenül attól, hogy hitelből van, vagy önerőből.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest