- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- BIOS frissítés
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Újra véleményeket és tanácsokat szeretnék kérni. Mivel a középkategoriából úgy néz ki nem lesz semmi. Mivel az évi kb 12000 km-ért nem érné meg diselt venni, ezért valószínűleg maradunk a kompakt méretnél (Astra & Focus esetleg Octavia).
Astrából a J sports tourert nézegetem és abból is az 1.4 és 1.6 turbó benzineseket. Focusból pedig a 2011-től. Itt ugye van az SCTI és a TI-VCT amik benzinesek. Ezekkel kapcsolatban szeretném kérdezni a tapasztalatokat és véleményeket. Melyik motor megbízhatóbb illetve melyik mennyire szervízigényes.
Amúgy nézegettem még a TSI motoros Skodákat is mert a kategoriában azoknak verhetetlen a belső terük és csomagtartójuk.Viszont úgy tudom hogy a négy motor közül ezek a legproblémásabbak. Egy másik lehetőség, hogy az Insigniából nézzek valami turbó benzinest?Vagy esetleg válaljak be egy dieselt? Mivel kisvárosban lakunk a dugóban araszolás nem tétel, ami a kettőstömegűt meg a dpf-et kinyírná. Meg azért ha úgy alakul akkor megyünk is a kocsival leginkább főuton, pályázni nem szoktunk.
Szóval egyelőre ennyi a gondomSegítő válaszaitokat előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mike81 #132851 üzenetére
Focusból az 1,6T-t kerüld abból az 1,5T a jó, az már a javított konstrukció. TSI-se gáz csak vezérlésre kell fokozottan odafigyelni.
DPF nem tisztul csak ha tartósan mész magasabb fordulaton szóval ha nem dugózol akkor se tesz jót neki a városi használat.
#nincsbennetarcsi
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz SzlobiG #132855 üzenetére
Több olajat fogyaszt, mint benzint. ELég sok tulaj hirtelen kompresszió vesztésről számolt be. Aztán nagy vákuum volt az értékesítő pénztárcájában. Tényleg sok baj volt velük. Az 1,0 ecoboost viszont jó motor, azokkal nincs baj. A legerősebb 140 ló, az már korrekten mozog.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mike81 #132858 üzenetére
Az 1499ccm-es a jó, az 15xx ccm-eseket kerüld a turbós benzinesek közül.
Opelből az 1.0 turbó nagyon jó, a 125 lovas változata már élhetően potens. Az egy díjnyertes, nagyon korszerű tényleg jó motor de az 1,4-1,6 se gáz.
Minden csak direkt befecsis kormolódik a Toyta is, a VW-en is... az összes. Csak ha van kettős befecskendezés (szívócső és direkt is) akkor nincs gáz. Az újabb TSI-k pl már ilyen befecskendező rendszert kaptak.
#nincsbennetarcsi
-
Mike81
senior tag
Az újabb TSI-k alatt mit értesz mikori évjárattól van a módosítás? Amúgy a mostani szívó 1.6-al sem volt semmi gond még (Focus MK1 1.6 kombi), pedig már 12 éves. Amúgy nem vagyok egy örült vezető nem is gyorsulok lámpától lámpáig, csak szeretném tudni hogy a motorban van még tartalék, és az előzést nem remegő lábbal fejezem be Amúgy a mostani kocsinkal is leginkább csak akkor van baj ha 4 felnőtt + csomagokkal robogunk. Egy fokkal jobb a szitu ha mi meg a 2 gyerek+csomagokkal vágunk neki az útnak. Amúgy azért lett volna jobb az egy kategoriával nagyobb autó mert most jelenleg a gyereküllések mellé nem tud beülni senki. Vagy ha mégis az akkor nagyon nádszál kivitel
-
vans?
őstag
-
nagyúr
válasz Mike81 #132862 üzenetére
Vehetsz TSI-t, igazából bármit, figyelni kell a vezérlésre, cserélni ha bajos, és kész. Amúgy a láncosak voltak bajosak (nem vészes), és az újabb szíjasak már kevésbé. Szóval szíjas, vagy pedig a láncos vételénél vezérléscsere.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Mike81
senior tag
válasz Tsebacsi #132864 üzenetére
Nálam alap de szerintem másnál is, hogy ha megveszünk egy használt autót akkor ott rögtön vezérlés, olaj +szürő csere játszik. Igazad van a láncosról írtak nagyon rossz véleményeket. Ez kb olyan lehetett mint a BMW & PSA fejlesztésű THP motorok. Ott is állítólag kb 30 000 vezérlés csere mert mindíg elmászott, meg persze a kokszosodás is befigyelt ott is
-
SzlobiG
félisten
-
TaaT
nagyúr
válasz Mike81 #132866 üzenetére
"Igazad van a láncosról írtak nagyon rossz véleményeket."
A probléma fennáll, de közel sem annyira súlyos mint amennyire az interneten terjesztik. Főleg hogy most már olcsón vannak hozzá alkatrészek.
"Ez kb olyan lehetett mint a BMW & PSA fejlesztésű THP motorok."
Ha a prince motorra gondolsz az sokkal rosszabb mint a TSI, a Novoth autószerelő szerint az utóbbi idők legrosszabb konstrukciója volt.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Maotun
őstag
válasz #94529552 #132867 üzenetére
[link]
Elvileg a gyári olajat 30 000km vagy 24 ho periodusként kell cserélni...lehet a kötelezón kívüli olajcserék ha voltak nem lettek dokumentalva, én 10 000 után cserélek az 1,9 jtd-be selénia gyári olajat de nem irom bele a szervízkönyvbe.
A szervizkönyvnem mérvadó lehet jólvezetett szervízkönyvel sz@rt venni meg szervizkönyv nélkül is lehet jó műszaki állapotú karbantartott vasat is ki lehet fogni...az alváz szám szerinti lekérdezés is lehet,hamis, hátmég egy szervízkönyv.
Nekem az biztató hogy mindig ugyan ott volt, majd felhívom a szervízt ha ott tartok. -
Mike81
senior tag
Azt a legelején elfelejtettem megkérdezni, hogy ugye írtátok hogy kerülni kell az 1.6-os benzineseket( VI-TC, STCI) Ez igaz a Mondeoba szerelt ecoboostos egységre is? Vagy ott más rendszer van?
-
deere
csendes tag
Sziszatok!
Egy családi autót szeretnénk, négy személy részére...
Túl sokat nem járnánk vele (kb évi 5000-8000km-t), munkába buszozok...
Egyik fontos szempont a hasmagasság, mivel néha erdei uton is használnánk. (Nem vészes, egy golf 4 is felmegy...)
A hasmagasság miatt, egy SUV-ra esett a választás.
Abban az árban amit rászánnánk, aránylag sok márka közül lehet választani, egyikkel sincs tapasztalatom, ezért is kérdezlek titeket.
Ezek amiket meg tudnánk venni:Opel Antara ~2007
Shevrolet Captiva 2007-2008
Suzuki Grand Vitara 2007-2008
Hyundai Tucson 2007-2008
Toyota Rav-4 2003-2005
Subaru Forester 2007-2009
Mitsubishi Outlander 2007-2009
Nissan X-Trail 2007-2008Az összes felsorolt autó 1.9 vagy 2.0 literes dizel. (Csak ilyet veszek)
A felsorultak közül mi lenne a legjobb választás, vagy melyik az amit semmiképp ne vegyek...
Köszönöm! -
tresh
veterán
válasz Mike81 #132862 üzenetére
csak szeretném tudni hogy a motorban van még tartalék, és az előzést nem remegő lábbal fejezem be
Akkor autót kell venni motorral nem ilyen f*sztalicska tsi,ecoboost és társai kis cm3-is szarokat... tök jó tök szép de ezek a motorok egy értelmes kaszniba arra jók hogy kiállj a kertből meg vissza... kis autókba teljesen élhetők fiesta, fabia ect.. Ha benzin akkor min 2 liter szívó vagy 1.8T és így tovább, ha dízel akkor az 1.6 hdi (fordnál tdci) -től érdemes nézelődni. 2liter pd tdi felejtős.
(#132874) Mike81: modeoból kombit (2006 -tól )vegyél 2.0 vagy 2.2 dízel és menni is fog, bele is fértek és majd 400ezer körül cserélsz porlasztókat addig meg csak tankolod+ kötelező szerviz
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz tresh #132876 üzenetére
"Akkor autót kell venni motorral nem ilyen f*sztalicska tsi,ecoboost és társai kis cm3-is szarokat... tök jó tök szép de ezek a motorok egy értelmes kaszniba arra jók hogy kiállj a kertből meg vissza..."
Barokkos túlzás ez kéremszépen A VW TSI 1.4-től ajánlott részemről, egy 1.8 szívót röhögve körbeautóz vele. A Ford 1.5 turbója már cinkes, az döglött lónak tűnt (lehet fostalicskában ültem). A franciák meg az Opel kisturbósai is nagyon jók. Szóval ne akarjunk már neki 10+ litert zabáló 2.0 és afölötti szívót adni, mert kiesik a haja...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz runner 125 #132879 üzenetére
Ez benne se volt a listában
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Maotun
őstag
-
-
tresh
veterán
válasz hobizoli #132881 üzenetére
Vezettem már eleget hidd el nem bántásból írtam.. kis kaszniba ok de abba se eget verő ráadásul megbízhatósága tartóssága is rosszabb mint egy nagyobb cm3 társának. Ha családi autót akarok venni akkor meg nem golfot veszek mert az minden csak nem az. Vesz egy rendes mondeot amibe a gyereket babakocsistul berakja egy jó kis 2.2 tdci vel és kiviszi a világból +4 fő csomagok esetén se tartod fel a forgalmat emelkedőn. Tehát félre értések elkerülése végett jó az az 1.4 tsi ha fábiát vagy golfot mozgat de értelmes családi autóba nem való mert kevés, oda motor kell. Ha racsingolni akarna én is azt mondanám hogy pl vegyen egy punto gt-t 1.4 tamást azt lehet keni neki az megy de azért mert nincs súlya..
(#132877) zoo8800: mert rosszul vagyok ezektől a bilimotoroktól Mindig a VW nagy húzása jut eszembe combi octavia 1.4 75 lóerő mert az 600ezer-el olcsóbb oszt vették a parasztok mint a cukrot. Igazán acélos gép az főleg az 1350kg önsúlyával, na az octavia 1.4 tsf-vel ugyan ez a felállás emelkedő előtt klíma off
(#132878) Tsebacsi: röhögve akkor autózza körbe ha nem 4-en ültök benne a csomagokkal és nem megy a klíma+ nem egy octavia bódét visz. Kis önsúlyú autókba jó ez a motor komoly családi bódéba felejtős ha előzni is akar. Amúgy nem kell mellre venni mindenki azt vesz amit akar de erős családi autót csak dízellel vagy nagy szívó benzinnel vennék.
[ Szerkesztve ]
-
-
Integrale
veterán
válasz tresh #132887 üzenetére
Octaviaba szerintem meg az 1.6 is keves, nem is ertem azt az 1.4 75 lovat. Baratnomek Cordobaja viszont eleg fickos vele.
Haverom allandoan szidja szerencsetlen Skodat, nem megy, klimaval pedig mindemfele gyorsulast el lehet felejteni, arrol nem beszelve, hogy szukos belul, 145-ben mindig racsodalkozik, hogy mennyivel nagyobb a beltere, mint a latszolag nagyobb Octaviaban.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
nagyúr
válasz tresh #132887 üzenetére
1.4 TSI-vel emelkedő előtt klíma off???? Miva???? Jó itt be is fejeztem, vetess vele egy 2.5-ös vagy 3.0-es benzines, mert abban van kraft, mikor rohadtul nincs rá szüksége. A dízel oké, az mehet.
Elképzelni sem tudom mi nem elég 140 lóban és 250nm-ben, ennyit leadnak már az 1.6-os dízelek is, abban meg már elég, de ebben nem? HagyjukegymástMinél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
F-ECT$
titán
Jó ezt a fórumot olvasni. Valaki szerint egy Octavia kombihoz tökéletesen elég az 1.4 TSI, mások szerint meg az emelkedőre se mész fel vele
Dive ever, work never.
-
zoo8800
veterán
válasz F-ECT$ #132892 üzenetére
Helyes meglátás. Annyi f.szságot összehordanak itt egyesek, hogy ihaj.
Nekem egy 1.4 T-Jet Bravo van, és ha csak nem valami autobahn fürher überlimó akar letolni az autópálya belső sávjában, akkor még sose éreztem magam lombának. Pedig a Bravo is van olyan nehéz, mint egy Octavia kombi. Arra az emelkedőn klíma kikapcsolós sztorira nincsenek szavak[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
Mongyátok itten folyamat h klímával nem bír vmi előzni. Oszt mióta nem kaccsolja ki a klíma kompit telitalpnál egy modernebb kocsi?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
aero.
veterán
válasz tresh #132887 üzenetére
Nem is tudtam, hogy a köbcenti jellemzi a menettulajdonságokat manapság. Meg egyáltalán ... ki akar körbeautózni valakit mikor 5-en benne ülnek full csomagokkal?
140 lovas turbó benzinnel simán előzöl fullra megpakolva biztonságosan is. Jobban, mint egy 1.6 szívóval fűnyíró fordulaton.
-
^Boss
őstag
sziasztok!
megnéztem ma a linkelt 320xd-t. teljesen laikus kérdésem lenne!
A motorblokk mögött volt egy kör alakú, látszólag 6-8 helyen rögzített dolog, ami valaminek a tetejéhez csatlakozott. ez mi lehet? azért kérdezem, mert ez rozsdás volt, minden más nagyszerűnek tűnt. adódik a másik kérdés: lehetséges-e, hogy magas páratartalomtól kiül ilyen lerakódás egy nem megfelelően védett alkatrészre? (ezzel magyarázták a helyszínen)kösz!
-
footy
addikt
válasz tresh #132887 üzenetére
Melyik az a 2.0 szivobenzin (uj Mazda 6 kivetel) ami erosebb/nyomatekosabb vagy legalabb ugyanolyan eros/nyomatekos mint egy 1.4turbo?
Tenyleg nem kotekedesbol, de a legtobben addig vannak az downsizingolt tubo ellen amig ki nem probalnak egyet. Lehet hogy a dieseledbol atulve nyegebbnek tunik, de ha huzamosabban hasznalsz 2.0 szivobenzint, azutan megvaltas lesz meg az 1.0 turbo is, klima ide vagy oda.
Ami pedig a csomagtarto meretet illeti
Passat B6 513L
Golf 5 505L (A golf 7 pedig 600L folott van)
(Itt jegyeznem meg azt is hogy regen a trabiba meg a kispolakba is befert a csalad )Ami erdekesseg meg hogy a Passat B6 2.0FSI-vel 150Le tud 200NM mellett, viszont ez a nyomatek csak 3500-as fordulaton van meg, ezzel szemben az 1.4TSI 1500-4000-ig tudja a 200NM-t.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest