Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • faster

    nagyúr

    válasz Agent87 #23 üzenetére

    Mindketten ugyanazt mondták. A trilinear számításigényesebb, ezért előfordulhat, hogy trilinear szűrés beállításkor kevesebb FPS-t kapsz, mint bilinear esetén.

    [Szerkesztve]

  • faster

    nagyúr

    Bilineáris szűrés:
    Olyan texture mapping technika, amely során a texel színének kiválasztására a pixel közepéhez legközelebbi 4 texel színének súlyozott átlagát használja.

    Mip-mapping:
    Ez egy olyan textúra szűrés technika, amelynek a lényege, hogy a textúra nem csak egy felbontásban tárolódik el, hanem ugyanaz a textúra előre ki van számolva egyre kisebb fokozatosan, a kettő hatványa szerint egyre kisebb felbontásban. A megjelenítő, amely a textúra mappinget végzi, a távolság függvényében választja ki, hogy melyik felbontású map-ből veszi az adott pixel színének kiszámításához a texeleket.

    Trilineáris szűrés:
    A bilineáris szűrés, mip-mapping és a mip-blending technikák együttesét hívják trilineáris szűrésnek. Az egyszerű mip-mapping hátránya, hogy a nézőponttól távolodva egy adott felületen egy adott textúra többféle mip szintje kerül kirajzolásra, és a mipmap szintek közötti átmenet éles vonalként látszódhat, illetve merőleges felületnél mozgás közben hirtelen vált mip szintek között. Ezért trilineáris szűrésnél a megjelenítő kiszámolja a távolságnak leginkább megfelelő két mipmapre a pixel színt bilineáris algoritmussal, majd a kapott két pixelszín között megfelelően súlyozva kikever egy eredő pixelszínt.

Új hozzászólás Aktív témák