Hirdetés
Aktív témák
-
rudi
nagyúr
Hú ez jó kis téma lesz :D
Az első és legfontosabb:
A DirectX (garfikus rész a Direct3D) KŐBE VAN BETONOZVA VERZIÓNKÉNT, olyan szentírás jelleggel, mígy az OpenGL kiegészítésekkel (extension) állandóan bővül.
Az OpenGL alaposabb profeszionálisabb, a D3D kommerszebb. Jó példa erre, hogy a LoD (level of detail váltó) OpenGL-ben 8 bites, míg D3D-ben csak 5. Programozás tekintetében most a shaderek világában már nem olyan nagy az eltérés, de korábban az OpenGl sokkal kényelmesebb volt és a Microsoft HATALMAS pénzeket fektetett a D3D népszerűsítésébe a játékfejlesztőknél. Mivel a D3D M$ tulajdon ezért (és még a rugalmasság, pontosság és társai miatt) a profi alkalmazók maradtak OpenGL-en, az megy Mac, SGI meg mindenféle platformon.
Szemre eltérés nincs ha ugyanúgy van megvalósítva egy efektus, de sok függ a megvalósítás módjától. Általában OpenGL-ben több lehetőség van mindenre mint D3D-ben, de a D3D-s lehetőség megvan OpenGL-ben. Példa erre a bump mapping, amire D3D-ben van 1-2 módszer, míg OpenGL-ben több, sok olyan, amit csak bizonyos hardverek támogatnak.
És itt van talán az alapvető eltérés:
A D3D úgy készül, hogy megszabnak követelményeket (X shaderkódhossz, Y regiszter, Z utasítá, W bitmélység stb) és ehhez kell (érdemes) a hardvergyártóknak alkalmazkodniuk. OpenGL-ben fordított a helyzet: csinál a gyártó egy hardvertének egy tulajdonságot és ahhoz egy OpenGL extensiont, amivel ez a tulajdonság kihasználható.
Persze ezzel megérkeztünk egy újabb szintre, ahol az a kérdés, hogy hol is helyezkedik el a D3D és OpegGL a programozó és a hardver közötti úton.
Induljunk a hardvertől
hardver
hardverközeli mikrokód
driver
API (openGL és D3D)
programozói felület - HLSL, CG, ASHLI, RenderMonkey stb.
A szintek között fordítók és értelmezők (compilerek) vannak. A legtöbb programozó valamilyen felületet használ, ami egy magasszintű programozási nyelvre (jellemzőne C++ jellegű) támaszkodik és abból egy beépített fordító csinál az API-nak megfelelő kódot, amiben aztán optimalizáln lehet.
Aktív témák
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 2024 M4 Max 48GB 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 32GB 1000GB 15.6 új akksi 1év garancia
- ÁRCSÖKKENTÉS AlzaPower M7503CA Fast Charge 100W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest