Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Wolverine

    félisten

    válasz philoxenia #821 üzenetére

    philoxenia, abban egyetértek laikusként is Tevannal, hogy az ütemes menetrend legfőbb előnye a kiszámíthatóság: ha nem kell a komplett menetrendet betanulnom, hanem annyit megjegyeznem, hogy páros óra 25-kor megy egy vonat, akkor sokkal jobban tudok tervezni egy váratlanabb utazást is. Ha ingajáratban működnek a szerelvények, akkor nem kell egy vonatnak bejárnia fél Magyarországot, mehet mindig ugyanazon a vonalon; és meglepne, ha a karbantartás 10%-ánál nagyobb lenne az az arány, ami egy kimaradás alatt javítható (igen, tudom, hogy cserélik a szerelvényeket és egy vonat nem jár egész nap). Viszont a tök másfelé elküldött vonat behozza a rizikófaktort a késéssel, és utána borulhat az egész rendszer. Gyanítom, vannak olyanok, akik meg is akarnák buktatni, és akkor lehetne bizonygatni, "mi megmondtuk, hogy ez nem működik". Apró bibi, hogy jobb helyeken így működik a rendszer, és nincs vele komolyabb probléma.
    Az ütemességnek megvan az az előnye is szerintem, hogy nem kötelező a reggeli/délutáni csúcsban utaznia annak, akinek jobb a későbbi időpont is (jellemzően nyugdíjasok, kötetlen munkaidőben dolgozók, gyermekes anyukák stb.) - így a csúcs terhelése jobban eloszlik napközben.
    A megtett utaskilométernek egy előnye van az újságíró szempontjából: utasszemmel látja, hol szar a rendszer. Valószínűleg ezt a forgalomszervezők is látják, csak ugye ott a probléma, hogy a rugalmasabb, modernebb menetrendet át kell verni a fejeseken, akik nem feltétlenül értenek hozzá (sógor-koma, ejtőernyős, szimplán hülye stb.), vagy ha igen, akkor sem feltétlenül olyan szemmel nézik a rendszert, mint az, aki használja. A vasútnak szolgáltatásnak kell lennie: a lényeg az utasok kiszolgálása lenne, és nem a "nesze b+ ez van, ha nem tetszik, akkor dögölj meg, egész eddig jó volt, nem is értem, mi lett hirtelen a baj" hozzáállás, amit én is sokszor tapasztaltam, amíg vonatoztam (és az utóbbi 10 évben az sem volt kevés). Jelenleg a MÁV-nak annyi köze van a szolgáltatáshoz, hogy így nevezi a ránk tukmált izét, amit vasúti szerelvényekkel lebonyolít.

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

Új hozzászólás Aktív témák