Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • btomi9

    aktív tag

    válasz Cyborg #29119 üzenetére

    Szia!

    Most kérdeztem meg, 45 napig visszaküldheted, visszaadják a pénzt, egyébként 1 év. Én egy THL T200-at rendeltem tőlük, nem tudom, minden termékükre ez érvényes-e.

  • btomi9

    aktív tag

    Sziasztok!

    Mixeshop, THL T200, SG post

    Date Ordered: Monday 17 March, 2014

    Március 20-án adták fel, a státuszok 1-2 nap csúszással jöttek, kivéve az utolsó sort. :C :DD

    2014.03.20
    14:14
    Küldemény információ:
    Célországba elküldve / Item sent abroad
    2014.03.30
    23:39
    Küldemény információ:
    Célországba megérkezett / Arrived in the destination country
    2014.04.01
    11:34 Budapest 112 posta
    Küldemény információ:
    Postán átvehető

    [ Szerkesztve ]

  • btomi9

    aktív tag

    válasz bl4ze #30708 üzenetére

    Nem tudom. Mondjuk még nem vettem át, de csak nem fog meglepetés érni :) Kicsit megijedtem, amikor itt mondtátok, hogy az SG post nem ajánlott tréfa szempontból, de viszonylag gyorsan meg is jött, meg mákom is volt. Szerintem nem postafüggő, hogy ki jön át, ki nem, inkább a fortuna keze van a dologban.

  • btomi9

    aktív tag

    válasz tboy93 #31201 üzenetére

    Durva sztori, szurkolok neked. Én is fosok az ilyesmitől, de szerencsére nem volt még gond, pedig kétszer is rendeltem mixeshoptól. Nálunk a postán mondjuk akkora a sor, hogy meglincselnek, ha ott kezded bontogatni az ablaknál, én odébb szoktam menni. Ha gond van, még rögtön tudok reklamálni.

  • btomi9

    aktív tag

    Nos, úgy néz ki, a full hd kijelzőhöz kevés ez a GPU, így inkább visszaküldöm a THL T200 -at. Pedig alapvetően nem rossz teló. Meg az éles üveg peremétől hülyét kaptam telefonálás közben, bár próbaképp a fülemhez emeltem egy Nexus 5-öt is, az is ugyanilyen szar konstrukció :)

    Volt egy pillanat a chat folyamán, amikor hangosan elkezdtem röhögni, figyeljetek :)

    Welcome!
    If you have any opinion or suggestion to our product or service, please feel free to contact us online at any moment! We will give you a detailed answer.
    Aftersales 06:47:31
    Hello, Can I help you?
    I 06:47:38
    Hello,
    I 06:47:51
    I have an Order #xxxxxxxxxxx
    I 06:47:58
    it is a THL T200 smartphone
    Aftersales 06:48:03
    ok
    I 06:48:33
    I ordered it on 17th March, and received it last week
    I 06:49:14
    It's very uncomfortable to hold, it has sharp edge, it's heavy, and working slow
    I 06:49:24
    and there is an air bubble in the gorilla glass screen
    I 06:49:51
    so unfortunately I want to send it back and request full refund
    I 06:50:44
    What recipient name and address can I send it to? And what value and content shall I write on the CN22 customs declaration form?
    Aftersales 06:51:02
    please wait , i am having dinner <---- LOL :))
    I 06:51:11
    Okay
    Aftersales 06:51:13
    you send email to : service@mixeshop.com
    I 06:52:23
    Okay, I will forward this conversation to service@mixeshop.com
    Aftersales 06:52:52
    ok
    I 06:53:29
    thank you, goodbye!

    Most várom, hogy válaszoljanak, már szereztem CN22-es papírt a postán, hoztam többet is, hátha elrontom. Amúgy meg a sima belföldön is használható ajánlott szelvényt kell még kitölteni. Én értelemszerűen a saját dobozában, ahogy érkezett, abban fogom visszaküldeni, csak az ő CN22-jüket meg a feladó-címzettet lecserélem a megfelelőre.

  • btomi9

    aktív tag

    válasz Crytek #31255 üzenetére

    Ez a vámáru nyilatkozat, amit ráragasztanak a csomagra. Kötelező, ezen lehet bepipálni, hogy ajándék, hogy mit tartalmaz és mi az értéke. Erre szokták a kínaiak is ráírni, hogy $20 :)

  • btomi9

    aktív tag

    válasz Dominó85 #31264 üzenetére

    Én banggood-ról többször rendeltem svéd postán keresztül RC helikoptert, ill. alkatrészeket, és hamar megjött gond nélkül. Úgyhogy van ilyen is, olyan is.

  • btomi9

    aktív tag

    válasz karikusz #31286 üzenetére

    Én márc. 17-én rendeltem tőlük egy THL T200-as telót, és április 1-jén át tudtam venni. SG posta, semmi gond nem volt velük. Kb. 3 napba telt, mire postára adták.

  • btomi9

    aktív tag

    Sziasztok!

    Előre szólok: hosszú lesz, de talán tanulságos. A sztori röviden: szükségem volt egy tápegységre. Kinéztem Aliexpresszen, jó volt az eladó értékelése. Mivel sürgősen kellett, DHL -el kértem, gondoltam én, hogy 3-8 nap alatt itt lesz. Hát nem :) Szeptember 10-én rendeltem, a processing time -juk 5 nap volt. 13-án jött a státusz: information received. Ekkor még örültem, gondoltam, most már hamarosan megjelenik a DHL nyomkövető rendszerében. Aztán pár nap után egyre türelmetlenebb lettem, hogy sehol semmi, végül 20-án nyitottam egy dispute -ot az ali-n. Közben ebay-ről rendeltem egy másik tápot, ami meg is érkezett, így a kínainál próbáltam lemondani. Persze erősködött, hogy de márpedig ő elküldte, csak a vámon áll stb.

    Közben tanulság a DHL tréfa témában. Jött az email, hogy "Tájékoztatjuk, hogy a DHL Express Magyarország Kft. forgalmában küldeménye érkezett, vagy érkezni fog, melyet vámkezelni kell.(...)Kérjük Szíveskedjen elküldeni email-ben még a mai nap a vamkontakt.hu@dhl.com címre, az alább felsorolt információkat a vámkezeléshez:
    · devizautalási-, vagy megrendelés visszaigazolás, PayPal igazolást

    · számla szerinti, tételes, pontos magyar árumegnevezés

    · címzett bejelentett lakcíme

    · a termék származási országa, mivel a számla nem tartalmazza azt

    · az áru értékén felül a fuvardíjat fizette e, ha igen, mennyit?"
    A csomagra $27 -t írattam, a DHL-nél az ÁSZF-jük szerint valami $8 ez a határ, ami alatt nem foglalkoznak vele. Én közben felhívtam őket, hogy nemhogy vámot nem fogok rá fizetni, hanem át sem veszem, így már küldhetik is vissza akár. Aztán hogy, hogy nem, mivel nem küldtem semmiféle paypal igazolást (aliexpresszen nem is paypal van), végül mégiscsak átcsúszott :)

    Ilyen át nem vevős esetben a DHL megpróbálja felvenni a kapcsolatot a feladóval, hogy mi legyen a küldemény további sorsa. A kínaival nem sikerült dűlőre jutniuk, így egyszercsak október 7-én a DHL megsemmisítette (!) a csomagot.

    Nekem ugye már folyamatban volt a dispute, de 30 napig nem engedte eszkalálni az ali, kénytelen voltam kivárni. Letelt a 30 nap, automatikusan eszkalálódott. Kb. 1 hét után ráírtam chat-en az aliexpresszre, hogy mi van már az eszkalált dispute -tal, türelmet kértek, másnap ugrott a státusz, hogy mindkét féltől bizonyíékokat kérnek. Én szépen összeírtam (nehéz volt 512 karakterbe és 3 csatolt képbe besűríteni), és ma reggel látom a boldogító emailt:

    Seller offered refund for Order No. ***********

    magyarul a kis kínai csak beadta a derekát, és a teljes összeget visszatéríti (ennek is lesz még átfutása az ali -n, de most már 1-2 hét alatt visszakapom a pénzem). :)) :C

    A DHL -es ÜSZI szerint is a kínaiak azt szokták csinálni, hogy Shengzengből valami helyi futárral átküldik Hong Kongba az árut, mivel onnan olcsóbb nekik DHL -el feladni, mint Kínából. És hogy mostanában tényleg szívóznak minden csomaggal a Kína - Hong Kong határon, szóval még akár igazat is mondhatott a kínai. Ettől függetlenül ez engem nem vigasztalt. Egyrészt szóljon előre, hogy nem fog ideérni 3 nap alatt DHL -el sem, másrészt ha lemondom, akkor a kis helyi futárját szépen rendelje vissza, és ne erősködjön, hogy márpedig én vegyem át. Szerencsére a DHL -es leányzót sikerült rávennem, hogy küldje már el emailben nekem, hogy mit jelentenek a státuszok, jelesül az "information received" az még nem tényleges küldést jelent.

    Dispute történet:

    Seller No No US $ 115.41 2014-10-22 19:17 Propose Solution
    as we track on the website : 2014-09-13 15:08, Shipment information received, HONG KONG - HONG KONG (http://www.17track.net/en/result/express-100001.shtml?nums=2338486942) now HK customs will check every parcel , so it will delay about 1 week , after been checked by customs , DHL will ship the items soon and buyer will receive it

    Buyer 2014-10-22 03:57 Respond
    Dear Team, I request for a full refund of USD115.41 referencing to the rules "Special cases:1.If Buyer cancels the order after confirmation of the order..." I cancelled my order on 20/Sep/2014 and Seller unilaterally forced delivery and sent it on 25/Sep/2014. DHL destroyed the parcel on 07/Oct/2014 after Seller failed to arrange the returning of the shipment. Please read the whole correspondence with Seller. Best regards, Tamas *****

    System 2014-10-21 20:34 Process Dispute Process Result
    System 2014-10-14 20:27 Escalate Dispute

    Seller No No US $ 0.00 2014-09-24 00:33 Reject
    as we track on the website : 2014-09-13 15:08, Shipment information received, HONG KONG - HONG KONG (http://www.17track.net/en/result/express-100001.shtml?nums=2338486942) now HK customs will check every parcel , so it will delay about 1 week , after been checked by customs , DHL will ship the items soon and buyer will receive it

    Buyer No No US $ 115.41 2014-09-20 13:00 Open Dispute
    Dear Seller, The order for this product was placed on 10 September. I chose DHL shipping for an extra charge of $19.29 to get the product in 3-8 days. Processing time was 5 days. The tracking number ********** status still says "Shipment information received" If I am not getting the product delivered by 23 September (purchasing the order on 10 Sept + 5 days processing time + maximum 8 days DHL express delivery) I will cancel my order and ask for full refund of $115.41. Best regards, Tamas

    DHL státuszok:

    2014.10.07 10:06 (GMT-7): Shipper contacted
    2014.10.07 08:52 (GMT-7): Shipment on hold
    2014.10.06 08:59 (GMT-7): Shipment on hold
    2014.10.03 10:03 (GMT-7): Shipment on hold
    2014.10.02 10:04 (GMT-7): Shipment on hold
    2014.10.01 08:56 (GMT-7): Shipment on hold
    2014.09.30 09:42 (GMT-7): Shipment on hold
    2014.09.29 11:22 (GMT-7): Scheduled for delivery
    2014.09.29 08:34 (GMT-7): With delivery courier
    2014.09.28 22:51 (GMT-7): Clearance processing complete at BUDAPEST - HUNGARY
    2014.09.28 22:45 (GMT-7): Arrived at Sort Facility BUDAPEST - HUNGARY
    2014.09.28 22:36 (GMT-7): Departed Facility in BUDAPEST - HUNGARY
    2014.09.28 22:36 (GMT-7): Transferred through BUDAPEST - HUNGARY
    2014.09.27 12:08 (GMT-7): Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY
    2014.09.26 21:05 (GMT-7): Processed at LEIPZIG - GERMANY
    2014.09.26 17:00 (GMT-7): Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY
    2014.09.26 06:01 (GMT-7): Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG
    2014.09.26 05:40 (GMT-7): Processed at HONG KONG - HONG KONG
    2014.09.25 22:33 (GMT-7): Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG
    2014.09.25 21:49 (GMT-7): Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG
    2014.09.25 21:49 (GMT-7): Processed at HONG KONG - HONG KONG
    2014.09.25 19:13 (GMT-7): Shipment picked up
    2014.09.13 15:08 (GMT-7): Shipment information received

    Levelezés (lentről felfelé érdemes olvasni)

    Leave a message for the seller
    Tamas *****
    2014-10-13 03:27:41
    Dear Seller,
    I notified you on 25 Sept 2014 that I would refuse to accept the package. Continuosly updated you with the status of DHL delivery. Also contacted DHL many times via email and on telephone which cost me time and money. Until 7th October you had 12 days to arrange with DHL about the return shipment, you failed to do so before the deadline. Please find the proof of final status, this says Please contact DHL customer service. With this document I can proove that the package has NOT been delivered to my address.
    Tomorrow I will escalate the dispute to Aliexpress.
    Best regards,
    Tamas

    PTT TOP Co.ltd
    2014-10-10 19:50:48
    the items arrived at your address and wait for you to receive it
    but you reject
    now the items have not return back
    we can not refund money to you
    Tamas *****
    2014-10-10 04:58:21
    Dear Seller,
    I contacted DHL about the status of the shipment. As you failed to comply with them until the deadline, the package has been destroyed. Hereby I request for full refund of $115.41. I will also escalate this to Aliexpress, and if they don't refund, I will also escalate the case to Paypal and MasterCard for chargeback.
    Will also give absolute negative feedback on this transaction and your store.
    Please find the screenshot of DHL status attached.
    Best regards,
    Tamas

    A sale
    2014-10-09 00:42:27
    hello, dear friend
    as we track on the website
    items have arrived at your address
    pls go to contact with DHL to get the items
    if you not get the items , it will be throw by DHL and will not return back
    so we will not refund money to you
    aliexpress also will not refund money to you
    then you may lose items and money
    best regards
    Celine
    Tamas *****
    2014-10-01 00:57:49
    Dear Seller,
    This is to inform you that the DHL package has been returned, it is now currently awaiting the next scheduled movement.
    DHL have or will contact you about the returning of the package.
    Best regards,
    Tamas

    Tamas *****
    2014-09-29 03:29:54
    Dear Seller,
    As I already informed you, I will refuse to accept the delivery and return the package with DHL. The problem is, I needed the product quickly, this is why I chose DHL express delivery, and nothing happened for about 2 weeks. This is unacceptable. Since then I bought another product from ebay, so I don't need your package. It will be sent back via DHL, and I ask for full refund. All the delivery status with dates and our correspondence can be found here. I attach the current status screenshot from DHL website.
    Best regards,
    Tamas

    PTT TOP Co.ltd
    2014-09-29 02:44:41
    hello, dear friend
    as we track on the website , the items have arrived at your city
    pls contact with DHL to get the items
    thank you
    best regards
    Celine

    A sale
    2014-09-27 23:46:19
    if you can be patient for a few days
    we will offer some discount for your next order
    thanks

    A sale
    2014-09-27 23:44:07
    hello, dear friend
    as we track on the webiste :
    the items have leave HongKong and you may receive it soon
    pls kindly be patient for a few days
    we really send the items on 13th Sep
    but it have been delay about 1week because of the customs problems
    some person send some narcotics and some Counterfeit money via HongKong DHL before
    but it have been checked by HK customs
    so the customs begin to check every DHL parcel
    we have not tell lies , you can find this news on internet
    if have not this problems , you can receive the items soon
    but the news happened after we ship your orders
    hope you could understand that we can not control the shipment and the customs problems
    thank you
    best regards
    Celine
    Tamas *****
    2014-09-26 04:28:34
    Dear Seller,
    I asked DHL about the meaning of different statuses in the tracking system. They confirmed that "Information received" just means that you booked a tracking number, but no actual shipment happened at this time. The date/time of shipment is when you see "Shipment picked up". In this case it's Thursday, September 25, 2014
    1
    Shipment picked up
    HONG KONG - HONG KONG
    19:13

    Meanwhile I notified DHL that I will refuse to collect the delivery due to late sending and they will contact you about returning the item to you.
    I attach the current status of the delivery, and please find the DHL email below:
    ----
    Dear Tamas,

    Thank you for your letter!

    Unfortunately we do not have any document with status explanations.

    ’Shipment information received’ means that an airwaybill was created online, and the shipment details are available in the tracking system. That does not mean that the shipment was collected.

    ’ Shipment picked up’ means that the shipment was collected. This status becomes available in the system soon after the collection (always on the same day when the shipment was collected from shipper).

    Üdvözlettel / Best regards,
    Tímea *****
    Customer Service
    Tracing Coordinator
    DHL Express Hungary Ltd.
    H-1097 Budapest Fehérakác str. 3.
    Hungary
    Phone: ++36 1 382-3482
    Fax: ++36 1 382-3349
    E-mail: timea.*****@dhl.com
    http://www.dhl.com

    GOGREEN – Climate Protection with DHL
    P Please consider your environmental responsibility before printing this e-mail

    From: comments@www.goc.dhl.com [mailto:comments@www.goc.dhl.com]
    Sent: Friday, September 26, 2014 11:00 AM
    To: ugyfelszolgalat.hu@dhl.com
    Subject: Other

    Name : Tamas *****
    Email : *****tamas@gmail.com
    Type : Other
    Location : HU
    Comment :
    Dear DHL,
    I have a dispute in progress with the sender. I tried to find the information on your website about what different shipping statuses mean. Can you provide a link with that information, or can you send me an email to *****tamas@gmail.com to clarify in English about these two:
    1. Shipment information received (what does it mean, at this status did the seller acutally give the package to DHL courier?)
    2. Shipment picked up (does it mean the actual shipping date/time?)
    Best regards,
    Tamas
    postcode : 11**
    phonenumber : ++3620*******
    account :
    trackingnumber :
    ----
    Best regards,
    Tamas

    PTT TOP Co.ltd
    2014-09-25 19:31:33
    hello, dear friend
    we send the itens on 13th Sep, and DHL offer the tracking number to us on 14th Sep
    but when the items arrived at Hongkong , it need to be check by customs , and it delay about 1week
    best regards
    Celine

    Tamas *****
    2014-09-25 06:58:34
    Dear Seller,
    As I cancelled my order on 24th September and you unilaterally forced delivery and shipped the product on 25th September, I hereby declare that I will refuse to accept the delivery from DHL. The dispute will be escalated to Aliexpress, and as per the Aliexpress Dispute policies p8.1 "If the time of dispatching the parcel was later than Buyer requested to cancel the Order, Supplier will bear the sole responsibility. AliExpress.com will make the decision based on the principles for Buyer's refusal to accept with proper reasons."
    I insist on the full refund of $115.41.
    Thursday, September 25, 2014
    Location
    Time

    2
    Processed at HONG KONG - HONG KONG
    HONG KONG - HONG KONG
    21:00

    1
    Shipment picked up
    HONG KONG - HONG KONG
    19:13
    8. Buyer's Refusal to Accept
    Special Cases:
    1.If Buyer cancels the Order after confirmation of the order, Supplier insists on delivering the products, and then Buyer raises a dispute request on the ground that Supplier unilaterally forces delivery: AliExpress.com will verify the time of dispatching the parcel (information on the time of posting on the logistic company's website will govern). If the time of dispatching the parcel was prior to Buyer's request to cancel the Order, Buyer's dispute request will not be upheld and the principles for Buyer's refusal to accept without proper reasons will apply. AliExpress.com will make the decision based on the principles for Buyer's refusal to accept without proper reasons. If the time of dispatching the parcel was later than Buyer requested to cancel the Order, Supplier will bear the sole responsibility. AliExpress.com will make the decision based on the principles for Buyer's refusal to accept with proper reasons.
    Best regards,
    Tamas

    Tamas *****
    2014-09-24 00:50:19
    Dear Celine,
    I cannot accept this. Information received only means that you booked a tracking number, but have not actually shipped anything. So referencing to the delay because of customs is simply not true. If this were the case the status should mention something like "waiting for customs inspection" or something. I needed the product quickly, this is why I ordered with DHL. Since it hasn't arrived til the deadline for this delivery method, I bought another power supply unit. I am cancelling the order and request full refund. Also, If you are not willing to accept my full refund request, I will escalate the dispute to Aliexpress, and will also give negative feedback on this transaction and about your store. This is a violation against Alibaba and Aliexpress rules and regulations to offer and collect money for products which are actually unavailable and you are unable to ship them in a timely manner.
    Best regards,
    Tamas
    A sale
    2014-09-24 00:34:59
    hello, dear friend
    now DHL is a little slowly because the HK customs will check every parcel , it will delay about 1 week
    after checking , DHL will ship the items soon and you may receive it soon
    hoping you could understand
    thanks
    best regards
    Celine

Új hozzászólás Aktív témák