-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Félrevezető cikkek. A termelés maga lehet, hogy kibocsátásmentes lesz. Na és a napelem meg csak úgy képződött ott a helyszínen. Ahhoz nem kellett semmi, az üzemeltetés többi alkatrésze is csak képződött. Az elhasználódott napelem az ideje végeztével majd megsemmisül és új napelem képződik a helyén. Etetik a népet.
-
Jogos kérdések ezek.
A környezetszennyezésben élenjáró multik nekivágtak az image-építésnek. Ez semmi másról nem szól, majd akkor vigyorogjanak, ha a nekik épített a kínai szénerőmű mellől áttelepítik a gyáraikat egy Norvég hegyi vízierőmű vagy egy ténylegesen hatékonyan működő Marokkói naperőmű mellé. Egy multi munkáltatóm belső meetingjén felvetettem a kérdést, hogy az új telephelyek kiválasztásánál játszik-e bármilyen fontosságú szerepet a nagy zöldszólamok között az, hogy miből jön az energia: tiszta őszinte nemleges választ kaptam. Pucolnak Kínába és kész. "Otthon" a nyugatnémet telephelyen meg csinálnak egy fatüzelésű hőközpontot() + telenapelemezik a parkolóházat és meg is van a cég "zöld" imidzse, bárki tiltakozni mer, kap az orra alá egy 50oldalas papírbrosúrát, hogy ők milyen környezetbarátak...
A kb 20év alatt kipurcanó, németo.-ban jó esetben 0.5% totál effektív hatásfokkal működő napelemtáblák gyártása-szállítása során nem csak a manapság divatos célpont széndioxidemisszió a probléma, hanem a bennük lévő nehézfémtartalom is jelentős gond. Amit itt látunk, tisztán kamu, PR-építés, nemhogy többezer tonna CO2 haszonnal, hanem valószínűleg nettó veszteséggel.
-
Azért egy ilyen megállapítás mellé szívesen olvasnék arról, hogy a 36 ezer darab napelem és a hozzávaló kütyük legyártása (és minden egyéb ami ennek működtetéséhez szükséges) hány tonna szén-dioxid jutott a levegőbe.
Igen, fontos lenne az, ha nem csak az egyik oldal jelenne meg.
Szinte kizárólag vagy csak az egyik oldalt, vagy csak a másik oldalt láttatják a cikkekben.
Valami hatástanulmányt látnék én is szívesen, ami szponzormentes.Amúgy jó az elektromos autó koncepció. Talán leginkább azért, mer városi közlekedésre tényleg alkalmas, a közvetlen hatása érezhető. A másodlagosról kevés szó esik.
Viszont az elektrmos áram szállítása vélhetően olcsóbb és biztonságosabb, mint a kőolajszármazékoké - merthogy még azokat is kőolajszármazékokkal szállítják (nem a hajóra gondolok, hanem a szállítójárművek üzemanyagára).Alapvetően amivel közlekedünk, és nem kenyér-szervós, vagy izompedál hajtású, az lábnyomot hagy. (mondjuk a bicikligyártás is magával hoz némi lábnyomot)
Tökmindegy, hogy e-autó, vagy hibrid, vagy benzines vagy dízel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- Csere-Beszámítás! MSI Ventus 3X RTX 4060Ti 8GB GDDR6X Videokártya
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bezámítás! Lenovo Legion 5 15IMH05H notebook - i5 10300H 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD GTX 1660Ti W10
- HyperX Cloud Alpha Wireless + HyperX Cloud Alpha 2 Olvasd el
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest