Hirdetés
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Ilyen is van, nem is gondolná az ember milyen szükségletei vannak az egészségügyi rendszernek.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
félisten
https://www.origo.hu/gazdasag/20191008-coca-cola-ujrahasznositott-palackok.html
A Coca-Cola legyártotta első 300 mintapalackját, amely részben újrahasznosított tengeri műanyagból készült. A cég új palackjai 25 százalékban tartalmaznak tengeri hulladékot, amelyet a Földközi-tengerről gyűjtöttek össze.
A Coca-Cola a környezetvédelem és a fenntarthatóság jegyében még 2017-ben olyan vállalást tett, hogy 2025-ben már minden, általa gyártott dobozt és palackot vissza fog váltani,
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nekem a német rendszer is tetszik. Gyakran többe kerül a palack díja, mint maga amit tartalmaz. De nincs is eldobálva a műanyag palack. Ásványvízből renegeteget vettem a saskia-t https://www.lidl.de/de/saskia-mineralwasser-still/p308831, jelenleg is ez a helyzet, 19 cent a víz, 25 cent a palack. A palackos sörnél is úgy emlékszem 25 cent volt a betétdíj, ezt a német sem dobálja el. Hordtam én is vissza mindet és a kapott blokkot pedig levonják, vagy megkapod kp-ban.
-
félisten
-
félisten
válasz #48613632 #391 üzenetére
Olvasom a beszélgetéseteket és én sem értem mit nem értenek. Épp azért jó a betétes rendszer, mert alapból egy "válogatott", tiszta anyag kerül vissza, amit sokkal jobban megéri otthon feldolgozni, mint fizetni azért, hogy elvigyék onnan. A nem betétdíjas palackok meg ezek szerint exportálva is vannak, erről olvashatunk az említett cikkekben.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
válasz #48613632 #397 üzenetére
Én sem vettem hasznát, mert ha érdekel valamelyik áruház akciója, megnézem a neten és kész. Csak gyűlött a szemét és többször előfordult, úgy megtömték a bedobót, hogy a postás már nem tudta a levelet beletenni. Meguntam és kiírtam, azóta nyugi van. Meg akkoriban utána is jártam a dolognak. Ha kiírod és mégis dobálják, a kiadónál/terjesztőnél kell jelezni a dolgot, az újságokon ez megtalálható. Amennyiben jelzed, hogy nem kérsz a reklámajánlataikból, akkor tovább már nem "zaklathatnak" vele. Eddig nem volt rá szükség, de ha nem vették volna figyelembe a kérésem, akkor mentem volna tovább, amíg abba nem hagyják. Egy-két politikai szórólapot és vallási kütyüt dobálnak ritkán be, de ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz t72killer #403 üzenetére
Én megkeresném a terjesztőt/ket.
Magyarországon erre hivatkozva lehet kérni a terjesztés megszűntetését:
https://fogyasztovedelmi.blog.hu/2015/07/30/postai_uton_erkezo_keretlen_reklamok_ki_jarhat_el
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A0800048.TV
(4) * Címzett reklámküldemény természetes személy mint a reklám címzettje részére közvetlen üzletszerzés útján a címzett előzetes és kifejezett hozzájárulásának hiányában is küldhető, a reklámozó és a reklámszolgáltató azonban köteles biztosítani, hogy a reklám címzettje a reklám küldését bármikor ingyenesen és korlátozás nélkül megtilthassa. Megtiltás esetén az érintett személy részére reklám közvetlen üzletszerzés útján a továbbiakban nem küldhető.
Azt nehéz eldönteni, hogy most konkrétan névvel címezve kell ennek a reklámnak eljutnia hozzád, vagy csak simán bedobva is vonatkozik rá ez a szabályozás.
A fogalmaknál azonban ezt találni:j) reklám címzettje: aki felé a reklám irányul, illetve akihez a reklám eljut,
Ha ebből indulunk ki, akkor mindenki címzett, akihez eljut a reklám, tehát lemondónyilatkozattal törvényesen is kérhető, hogy ne dobálják be a reklámújságokat.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Hogy itt is olvasható legyen:
-
félisten
Érdekes cikk. Azért durva az is, hogy az előrejelzések szerint 2040-re megduplázódhat a globális gépjárműszám.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz t72killer #429 üzenetére
Számomra azért is meglepő a globális gépjárműszám előrejelzett növekedése, mert jelenleg 7.7 milliárd ember él a földön (forrás: [link] ). Ugyan ezen forrás szerint 2040-ben 9.2 milliárd ember fog élni a foldön. Érdekes, hogy ki fogja használni ezt a sok járművet, egyáltalán hol fog elférni az utakon ez a rengeteg jármű? 2040 azért nincs olyan messze. Durván 20 év. Az úthálózat nem fejlődik annyit ezen idő alatt, hogy meg tudjon bírkózni ennyi járművel. Már így is túltelítettek az utak.
-
félisten
A németekkel kapcsolatban ezen én is meglepődtem:
A 35%-ban kőszén és lignit alapú áramtermelő Németország esetében például az elektromos autózás CO2 kibocsátása lényegében megegyezik a leghatékonyabb belsőégésű gépjárművek kibocsátásával, ha a teljes életciklust vesszük alapul. Ezek szerint egy ilyen elektromos áram mix-szel feltöltött elektromos gépjármű tulajdonképpen annyi CO2-t bocsát ki, mintha a kevésbé zöldnek tekintett dízel gépjárművet használnánk.
A másik dolog amire az ember valahogy nem is gondolna:
Jelenleg egy koreai gyártású akkumulátor minden egyes KWh-nyi kapacitásának megtermelésével 123 kg Co2 szabadul fel. Ez az érték egyébként függ a felhasznált elektromos áram forrásától és a gyármérettől is.
A teljes képhez mondjuk jó lenne látni, hogy egy benzin/dízelmotor ugyanekkora teljesítményének előállításához mekkora co2 kibocsátás társul. Persze még így is kacifántos, mert (ha nagyon alapszinten nézzük) egyik oldalon elő kell állítani a villanymotort és az akkut, a másik oldalon a belsőégésű motort. Aztán egy villanymotornak gyakorlatilag nincs szüksége karbantartásra, a belsőégésű motoroknál ott vannak az állandó olajcserék is például. Szűrőcserék stb stb, a járulékos hulladék is elég tetemes.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
[El kellene felejteni a földgázt, ha meg akarjuk állítani a klímaváltozást]
Na még miket kutatnak majd ki....
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Újabb érdekes cikk:
A világ elektromos szemete beborítja a kütyütemetőket
a becslések szerint a 2019-ben bolygóra szabadított 50 millió tonna elektronikai hulladék ezer darab Titanic tömegének felel meg, a növekedés üteme pedig 100 százalékos volt tíz év alatt.
a környezeti ügyekben magát élenjárónak szívesen mutató EU-ban is csak 35 százalékos a visszagyűjtés, ami ráadásul nem is jelent automatikusan ilyen arányú újrafelhasználást.
a videóstreaming szén-dioxid-kibocsátása évi 300 megatonna, ami az országok között nagyjából a spanyol kibocsátással van egy szinten.
az Apple 100 százalékban megújuló energiára állt át, és célul tűzte ki eszközeinek a 100 százalékos újrafelhasználását. A Google megnyerte a legtöbb megújuló energiát fogyasztó vállalat címét. Szén-dioxidra átszámolva azonban így is grammokban mérhető egy Insta-poszt és kilókban egy streamelt sorozat.[ Szerkesztve ]
-
félisten
döglésre tervezünk (valami élettartam után dögöljön meg).
Ez egy érdekes koncepció egyébként, ahány tanulmány, vélemény, annyiféle verzió. Autóalkatrész szempontjából én azt olvastam, hogy pont fordítva terveznek. Arra tervezik az alkatrészeket, hogy bizonyos időt/km-t biztosn kibírjon. Hogy utána még mennyit fog elmenni az valószínűleg a használat körülményeitől függ. -
félisten
Értem amit írsz. Azt nem tudom hogyan tudják megtervezni, hogy bizonyos alkatrész x idő után romoljon el. (a második fele amit írtál az előbb). Pl egy autóalkatrésznél. Elég elterjedt szóbeszéd, hogy az autógyártók úgy terveznek, hogy x év után pusztuljanak az alkatrészek. Hogy ezekhez az alapot honnan veszik azt nem tudom. Szerintem az logikusabb is, hogy úgy tervezünk, x időt/km-t kibírjon, utána meg lesz ami lesz.
Ez tényleg fura nem?
Vagy pl egy izzónál. Arra udnak tervezni, hogy x órát és x el/lekapcsolást kibírjon. De arra hogy terveznek, hogy x idő/fel/lekapcsolás után elromoljon? Itt is inkább az első verzió tűnik logikusnak nekem.
Szóval érdekes ez a téma.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Voltaképpen akkor szüntessük be a turizmust? Ezek a helyek mit érnek, ha nem látogathatja senki: Szerintem meg kell teremteni a látogatóknak a megfelelő körülményeket, ehhez mérten szedjenek belépőt. Legyen elég figyelőember, legyen aki összeszedi a szemetet utánuk és elszállítja, elég toalett stb stb.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz t72killer #465 üzenetére
Szerintem azért, mert ezt nem tudod emberi módon megoldani. Az indiaiak régebben sterilizáltak, a 2000-es évek környékén támogatták szociálisan azokat, akiknek csak két gyermekük születik, több nem. Azonban az ilyen dolgoknak is megvannak a hátrányai. Utcán otthagyott, kukába dobott gyermekek. Ahogy olvastam , kínában is volt ebből probléma.
Jelenleg nem tudom foglalkoznak-e ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz t72killer #472 üzenetére
A 40% csökkenés az 1990-es szinthez képest van, ezért kicsit kacifántos ez a vállalás. Ezért lenne jó látni, hogy 1990-ben mennyi volt ez a szám és most mennyi. Ezen kívül nincs rálátásunk a népesség akkori és mostani energiaigényére, közlekedési igényére. Látod még a földgáz használata is növeli az üvegházhatású gázkibocsátást.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz t72killer #476 üzenetére
Ezt nem tudom. Itt 2005-höz képest látni célokat: [link]
Érdekes egy téma az biztos. Főleg úgy, hogy maguk is később jönnek rá dolgokra, vagy nem vesznek megfelelő súllyal latba dolgokat. Itt ez a földgáz ügy. Ne olajjal vagy szénnel tüzeljünk, inkább földgázzal. Erre kitalálják, hogy a földgáz használata sokkal több üvegházhatást okozó gázt juttat a légkörbe. Vagy a dízel vs benzin. Itt a dízel cirkusz, a koromtól megpusztulsz stb. A benzines meg jóval több co2 gázt ereget ki. Na most akkor mit is tegyünk...
-
félisten
válasz t72killer #479 üzenetére
No igen. Az elektromos verda. Mikor egy koreai gyártású akkumulátor minden egyes KWh-nyi kapacitásának megtermelésével 123 kg Co2 szabadul fel. Frankó.
Ezekre vállalnak a gyártók 8-10 év garanciát. [link] Persze nem tudni a valóságban mennyit mennek el. Cseréjük 1,5-2 millió forint. Ezeknek a használt piaca és az értékvesztése milyen lesz? Szerintem horror. Ki mer ilyet venni használtan? Ezek az autók addig érnek valamit, míg van garancia az akkura. Utána kb fel is gyújthatod.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Eszméletlen az a videó, ahol az elektromos motorok gyártási folyamatának egy részét mutatják be. Kíváncsi leszek mi sül ki ebből a nagy átalakításból, amit az audi tűzött ki maga elé. De ahogy azok a gépek szinte ember nélkül szerelik össze a motorokat....
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Hát igen, mit is várunk akkor... Aláírják, belépnek, majd gondolnak egyet és kilépnek. Holott az usa a második legnagyobb mennyiségű üvegházhatású gázokat kibocsátó ország. No komment. Persze ettől még épülnek napelemparkok és szélturbinaparkok, de hogy az usa az egyetlen ország a földön, aki nem lesz tagja ennek az egyezménynek, azért az pöppet érdekes és sokatmondó.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz t72killer #502 üzenetére
Ez jó kérdés. Látod trump még az autógyártókkal is vitázik, hogy nem kell túlzásba vinni a fejlesztéseket és jóval környezet kímélőbb autókat gyártani.
https://autopro.hu/gyartok/Trumpot-duhiti-hogy-az-autogyartok-hisznek-a-klimavaltozasban/31506/
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nocsak mik kerülnek elő. A levegőből állítanak elő a belsőégésű motoroknak megfelelő üzemanyagot...
-
félisten
válasz cinemazealot #522 üzenetére
Nem is tudom, én nem töltögetném a tusfürdős flakonomat, inkább kifizetem amibe a flakon ártalmatlanítása kerül (már ha van ilyen vagy lesz ilyen). Egyébként sem szeretem az otthoni dolgaimat behordani olyan helyekre, ahova mások is behordják a dolgaikat és ott ki tudja milyen élőlények és bacik találkoznak egymással. Ezért nem hozok tejet automatából sem. Lehet hívni paranoiának, de jobb az elővigyázatosság azt gondolom, rengeteg az igénytelen ember, akik se kezet nem mosnak rendesen, se az edényeiket nem mossák el, se az üvegeiket stb stb. Hányinger amit ilyen helyeken lát az ember, melóhelyen stb. A munkahelyi hűtőbe is még beleteszem egy plusz zacsiba az egész kaját és minél messzebb mindentől, soknak az üvege meg a kajás doboza hót retek. Sajnos muszáj használni a hűtőt, ezt nem tudom kikerülni, inkább védekezem amennyire lehet és csak annyit használom, amennyit feltétlen szükséges.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz cinemazealot #531 üzenetére
A kézi mosogatásnál például több mosószer, súrolószer is fogy, ezen kívül fogy a szivacs, a dörzsi, kopik a csaptelep stb stb, ezeket is számításba kell venni.
-
félisten
Igen, ezek nagyon összefüggenek. Ha nem tartasz rendet, akor megbetegedhetsz. Ha megbetegszel, akkor szeded a gyógyszert, fogy a papír, az üzemanyag, nem keresel, kevesebb adót fizetsz stb stb. Minden összefügg mindennel. Én inkább amellett vagyok, hogy fogyjon a törlőkendő, a fertőtlenítőszer, mert az egészség, a higiénia fontosabb. Később persze az a fertőtlenítőszer és a törlőkendő (hogy a példánál maradjunk) majd valahol megjelenik, azonban a pillanatnyi helyzet megkívánja ezek használatát. Néha kimossák/lemossák a hűtőt, de hamar összekenik. A nyitófogantyút sem szoktam megfogni, könyékkel nyitom. Többszáz ember retke rajt van pillanatok alatt.. Például a gyógyszertárak/orvosi rendelők kilincseit sem fogdosom, de a boltokét sem. Lenyomom könyékkel, befelé meg behúzom kisújjal. Az autóban is mindig van kézfertőtlenítő gél, ilyenkor használom mindig, oda eleve beteg emberek járnak, nincs szükségem más bacijára, van nekem is elég. Az üzleteknél is jobb szeretem az önműködő ajtókat. Vagy például a mosdókban, az automata csaptelep az igazi. Hiába mosol kezet, ha utána meg elzárod kézzel a csapot és megfogod ugyan azt a tekerőt, amit előtte te is és még több száz vagy ezer ember hugyos/retkes kézzel összetapizott. Dolgoztam húsipari cégnél, ott például bizonyos helyeken lábpedálos csapok voltak. A vízhőmérséklet pedig be volt állítva kézmosáshoz.
-
félisten
Köszönöm, ez nagyon érdekes infó! Én sem használom a kézszárítókat. Gondolom ez az a fajta, amibe be kell dugni a kezedet. Nagy ritkán azt a fajtát használom, ami csak fújja rá a kezedre a meleget, tehát nem kell bedugnom a kezem sehova. Egyéb esetben papírtörlő, vagy csak simán kimegyek könyékkel és majd leszárad.
-
félisten
https://index.hu/gazdasag/2019/11/12/mercedes_elbocsatas_berbefagyasztas_autoipar/
Ez is egy érdekes vonal lesz az autóiparban. Minél több elektromotort gyártanak belsőégésű helyett, annál kevesebb emberi erőforrásra lesz szükség.
-
félisten
válasz t72killer #546 üzenetére
Köszönöm a linkeket, átnézem őket, nagyon érdekesek!
Közben találtam ilyet is: https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/hollandia-sebesseg-130-100-kmh.695004.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
A kiszivárgott tervek szerint 100 kilométer per órára csökkentik majd a maximális sebességet az ország útjain, de csak nappal. Este 7 és reggel 6 óra között az autópályákon is lehetne 130-cal közlekedni - olvasható a portálon.
Érdekes. A németeknél találkoztam közben olyannal, hogy a zajterhelés miatt van sebességkorlátozás a pályán, vagy az osztrákoknál a "kamionoknak" reggel hatig csak 60km/h-val szabad közlekedni az autópályákon. Úgy tudom ez utóbbi is a zajcsokkentés miatt van, bár voltak róla hírek, hogy megszüntetik. Én mondjuk nem vagyok híve a száguldásnak, akár itthon is bevezethetnék a holland tervet. 110 körül szoktam menni a pályákon. Nyugodt, kényelmes, takarékos autózás és mégis mindenhova odaérek időben.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Az IEA előrejelzése szerint abban az esetben, ha a városi terepjárók iránti kereslet olyan mértékben nő a következő években is, mint amit az elmúlt évtizedben láttunk, az 2040-re napi 2 millió hordóval növeli meg az olajkeresletet, gyakorlatilag lenullázva 150 millió elektromos autó pozitív hatását.