Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
jagertibi #11502 üzenetére
Egyrészről igazad van, hiszen nem mindenki akar hegyre is felmenni a rollerrel,
de aki fel akar, annak sajnos szüksége van bizonyos teljesítményre ehhez...
Nekem pl. a hazautam végén van 1.5 km emelkedő, bőven 10%-os szakasszal,
nincs bicikliút (járdát ne is említsem), szóval ha haza akarok jutni, az út szélén
poroszkálhatok percekig, kockáztatva, hogy kivasalnak a "centiző" autók/busz,
vagy használhatok kicsit erősebb hajtást, ami képes értékelhető sebességre...
Hogy ezt most SMKP-nak minősítik majd, hát "így jártam": van motoros jogsim
is. Különösebben nem zavar a dolog (sisakot meg alap, hogy felvesz az ember).Másrészről viszont iszonyat nagy hiba az "alapteljesítménye" alapján húzogatni
kategória határokat. Miért? Mert ez egy hasraütéssel keletkező szám. A gyártó
azt garantálja, hogy ekkora teljesítmény nem olvasztja meg a motort, és kész...
Marketing szempontból ugye minél nagyobbat ír rá, annál jobb/eladható: 1200W
van nekem ráírva a kerékre, bár ha annyit ráeresztesz folyamatosan, tuti leolvad.
(Más kérdés, hogy ennyi, folyamatosan, csak erős emelkedőn vehető ki belőle.)Szabályozás szempontjából viszont, ha 350W-ot szabad ráírni, akkor annyit fog.
És még mindig ugyanarról a motorról beszélünk, ami "önmagában" tehát sem a
gyorsulást, sem a végsebességet nem határozza meg. Ez a vezérlésén múlik...Lehet olyan gyári roller, amire 500W van írva. Szolid vezérléssel, ami nem megy
800W fölé. Adott menetdinamikával hajtható, mondjuk 25 km/h végsebességgel.
Mert szoftverből ennyi van beállítva. Az ilyenre viszont egyesek zárt pályára való
"versenygépként" tekintenek. Ellenben az a roller, ami névleg(!) 250W, valójában
800W fölé is benéz, a végsebessége meg 30 km/h fölött van, az ugye kerékpár?Elég erősen kettős mérce szagot érzek, és nem mennék bele ezekbe a vitákba.
Ekkora kiskaput a szabályozás sem hagyhat nyitva. Hosszú távon nem is fog...
(Ha annyira ráérnek a rend éber őrei, akkor traffival meg mobil fékpaddal járnak.)
Motoroknál se úgy szól a jogsi, hogy ha nem húzatod ki, akkor vezethető B-vel,
hiszen ha nem húzatod ki, nem gyorsul akkorát és nem is gyors = segédmotor!
Nem: egyértelműen a csúcsteljesítményt nézik, és nem az átlagos használatot.Ui: a 132kW-os autódat a hajadra kenheted, ha dugóban kell eljutni A-ból B-be:
pont erről szól ez a "mikromobilitás" dolog, hogy nem okozunk dugókat, mégis
gyorsan tudunk közlekedni, ill. (lokálisan) nem szennyező elektromos motorral.És ha mennél 25 km/h-val, de egy kerékpáros csak 20 km/h-val teker, akkor az
nem ördögtől való, hogy az ember megelőzi, és halad a saját tempójával tovább.
Viszont egy előzéshez nem árt, ha van erőtartalék, hogy legyen gyorsulásod.
(Meg az se lenne hülyeség, ha a kerékpárosoknak a bicikliúton megengedett (!)
30 km/h sebesség nem zárná ki a rollert a kerékpárútról... Főleg nem úgy, hogy
ha KÉPES többre, akkor már fel sem hajthat rá, pedig a kerékpáros közúton ha
képes 40 km/h-ra, akkor az még szabályos is. Megintcsak: kettős mérce.)
Új hozzászólás Aktív témák
- A Panasonic Toughbook CF-54 i5-5300u i5-6300u TN, IPS touch Budapest, MPL Foxpost
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- Üzleti Fujitsu Lifebook u7510 15,6" FHD IPS 2021/08. havi gyártás
- Samsung Galaxy A05s 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest