Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pomk

    őstag

    Tegnap megérkezett a rollerem.
    Csodálkoztam, hogy miért nem találok róla véleményt/értékelést, de betudtam annak, hogy még új a piacon és nem sokan vásároltak ilyet. Viszont gyanús volt, hogy még google-ben sem találok semmit róla: kép alig, weboldal nem létezik, márka szintén, de amikor kibontottam kiderült miért...kínában készült névtelenül.é :) Mondjuk manapság mi nem?! :D Ettől függetlenül ne ítéljétek el! Általános véleményem inkább a pozitív felé billen, mint a negatív felé, de azért olyan mint egy kezdő modell kisasszony: foglalkozni kell vele, de a végén megállja a helyét a kifutón. Igaz, hogy az első rollerem, amit itthoni körülmények között is kipróbálok, így sok összehasonlítási alapom nincs. Mentem vele még az este egy kört a környékünkön, igaz rázni ráz (bár ez lehet roller "betegség"), de egyáltalán nem vészes. A rázás is inkább a térköves részen volt jellemző, amikor aszfaltos járdán gurultam vele teljesen konfortos volt. Ehhez képest azonban a Decathlonban a műgyantán kipróbált Oxelo Town 9 egy álom, de azért az TÜKÖRSÍMA műgyanta volt, így ez szerintem nem releváns példa.
    Maga a váz rendkívül masszív érzetet ad, van benne anyag rendesen. :) Kerekek minősége passz, 200 mm-es tömör gumi kerék műanyag küllőrendszerrel. Szerintem rendben van.
    Az összecsukó mechanizmus...hááát ettől nem vagyok elragadtatva. A A roller nyitott állapotban a kioldása nehézkes (én bal lábammal rálépek a lábrész hátsó részére ezzel ellentartva azért, mert közben bal kézzel előre felé nyomom a kormányrudat, majd lehajolva jobb kézzel kinyitom a kalantyút), összezárt állapotból kinyitni lényegesen könnyebb. Kinyitáshoz csak ki kell oldani a jobb kalantyút és kattanásig kinyitni. A zárszekezet zárt állapotban jól tart, nem lötyög, zörög. Amikor azonban össze van csukva a roller, akkor annál a tengelynél ahol a kormányrúd elfordul az alvázhoz képest, lötyög. Ez nem tudom más rollereken hogy van, de számomra ez elég zavaró. Ill. a másik, számomra a legnagyobb hiányosság, hogy összecsukott állapotban a kormányrúd a kerékkel együtt el tud fordulni. Nem egyszer volt, hogy fejbe vágott így amikor a csavarokat bűvőltem. Ezen kívül az elfordulás miatt a "vontatása" is nehézkes, mivel a vontatás közben az elfordulás miatt a roller ide-oda mozog. Oxelonál ha jól rémlik ez egy kattanással fixálódik az egész amikor összecsukod, így vontatható nem forog ide-oda. Ha azonban az ember a vállán hordja, akkor ez nem probléma.
    Fék(ek): taposófék lassan de biztosan lassít, tárcsafék szintén. Taposófék szerkezete szintén masszív, és nekem külön plusz pont, hogy nem a sárvédővel fékezed a kereket, hanem van egy billenő fémdarab, és ezzel fékezed a kereket. Tárcsafék szerkezete nem egy Shimano, de teszi a dolgát. Ez a másik negatív tényező. Ez kicsit gyengére sikerült. Beállítottam az állító csavarokkal hogy ne érjen hozzá a tárcsa a fékpofákhoz, majd egyet fékeztem és ugyanúgy hozzáér...
    Kormányszerkezet: teleszkópos, összecsukható, markolatok kivehetők, középen egy gumis madzaggal összefogva külön tartóműanyaggal a rúdon, ahova kihúzás után rögzíteni lehet őket. Kisebb hiba itt, hogy a markolatok egy kör alakú rugós csappal rögzülnek a helyükön, ez viszont önmagában nem ad szoros tartást, így kicsit lötyög (Oxelo-n ez egy kör helyett egy lekerekített négyzet alapú hasábbal történik ami jobb tartást ad). Viszont a felülről lehajtható fül a távtartó gyűrűk eltávolítása és a csavarok meghúzását követően megfelelő tartást ad, így a lötyögés megszűnik. Van egy kis letámasztó egység amit külön fel kell szerelni akinek van rá igénye. Ötletes, jól működik, hasznos.

    Általánosságban pozitívra értékelném, mert a saját igényeimhez mérten teljesen megfelel: nem használom tömegközlekedésen, és heti max 1-2 alkalommal veszem elő. Ezen kívül ezért az árért van benne első és hátsó lengéscsillapító, ill tárcsafék is.
    Azonban ha valaki olyan rollert keres, amin elvárás az, hogy egy egyszerű plug & play kibontom és használom termék legyen, gyors és egyszerű összecsukó mechnaizmussal, annak nem ez a típus való.

    Negatív:
    - Összecsukás nehézkes
    - Összecsukott állapotban nem rögzül a kormányrúd -> el tud fordulni
    - Tárcsafék szerkezete

    Pozitív:
    - Masszív alváz
    - Lengéscsillapítók elől, hátul
    - Tárcsafék
    - Ár :)

    Ha kéritek, rakok fel képeket is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák