Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
hja, gondolom összességében nem lesz lassabb, mivel van rá dedikált hw. Amúgy elég meggyőző ez a Neural Texture Compression, meg ezek szoktak is működni, pl az ARM féle ASTC is tök jó. Nem értem igazából utóbbi miért nincs széleskörűen implementálva a hw gyártóknál. Igazából simán haladhatnánk ilyen téren jobb megoldások felé, de ha azt nézzük pl az AMD-nek meg nem érdeke támogatni őket, mert így előnybe tud kerülni a sok gigás VGA-ival
-
hapakj
őstag
Megérheti. Ilyen dedikált hw-ekkel a számítási kapacítást utóbbi időben egyszerűbb növelni, mint a memória sávszélességet. Megnézve a specifikációkat látható, hogy a számítási kapacítás jobban növekszik mint a VRAM sávszél. Emiatt egy hatékonyan tömörített textúrát könnyebb behúzni a chipbe és ott visszaállítani. A másik, hogy a nagy sávszél miatt sok-sok bites memória konfigurációt kell használni, ami drágítja / bonyolítja a PCB előállítását is.
A másik dolog meg, hogy az nVidia kicsit ki is szúrt magával, mert ha sok VRAM raknának a VGA-ra, akkor alkalmasak lennének AI feladatokra és nehéz lenne eladni a méregdrága megoldásaikat
Szóval ez, hogy AI-ra alapozó hw-el elérik azt, hogy ne kelljen sok RAM-ot rakni az elsősorban nem AI-ra szánt termékükkel ez nekik win win
-
A gyakorlatot tekintve ez jobb minőségű megjelenítéshez vezethet, és alapvetően a textúrák memóriaterhelése is csökken, cserébe viszont jóval nagyobb számítási kapacitást igényel majd a képkockák számítása.
Megéri?Tehát összességében sokkal lassabb lesz ugyanakkora számítási kapacitást nézve.
-
hapakj
őstag
válasz
fatpingvin #1 üzenetére
Miért? mert benne van a neurális kifejezés? Az a baj, hogy csomó mindenre manapság csak ráhúzzák az AI, meg Neural marketing kifejezést, közbe itt is csak arról van szó, hogy az egyes platformokban sok éve ott lévő hw egységet (low precision mátrixszorzó) elérhetővé tesznek használatra. Ha már egyszer ott van, akkor szerintem nem gond, ha lehet is használni.
-
hapakj
őstag
Áh utánanézve, ebbe az az extra, hogy míg a cooperatív mátrixok csak compute shaderben mennek egyelőre, addig ennek kötelező lesz tovább shader stagek is működnie. Pixelshaderben minimum.
-
hapakj
őstag
S ez miben különbözik a cooperatív mátrixoktól? Vagy azzal annyit bénáztak, hogy inkább átnevezik egy menőbb AI-sabb névre?
amúgy haladás, hogy végre expozolják DirectX-es használatra az nvidia kártyákban már 6 éve jelen lévő hw egységet
Nahát nah, a konkurencia ebben kicsit levolt maradva
-
flexxx2
őstag
már azt hittem a játékélményt fejleszti, de nem. csak a kinézetet
-
fatpingvin
addikt
ennek erősen ilyen things nobody asked for hangulata van...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Austin F.: MOD Android: Appok teljes képernyőn – immerzív mód
- Reklámblokkolók topikja
- Azonnali notebookos kérdések órája
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- OpenWRT topic
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Villanyszerelés
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC 6GB
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 12 Pro 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Apple iPhone 15 Pro Max - Natural Titanium - Újszerű karcmentes állapotban! 100% akku! Gyári garis!
- Mire Vágyik a Gamer Szíved? Mi tudjuk! Kamatmentes rèszletre is!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest