Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
hja, gondolom összességében nem lesz lassabb, mivel van rá dedikált hw. Amúgy elég meggyőző ez a Neural Texture Compression, meg ezek szoktak is működni, pl az ARM féle ASTC is tök jó. Nem értem igazából utóbbi miért nincs széleskörűen implementálva a hw gyártóknál. Igazából simán haladhatnánk ilyen téren jobb megoldások felé, de ha azt nézzük pl az AMD-nek meg nem érdeke támogatni őket, mert így előnybe tud kerülni a sok gigás VGA-ival
-
hapakj
őstag
Megérheti. Ilyen dedikált hw-ekkel a számítási kapacítást utóbbi időben egyszerűbb növelni, mint a memória sávszélességet. Megnézve a specifikációkat látható, hogy a számítási kapacítás jobban növekszik mint a VRAM sávszél. Emiatt egy hatékonyan tömörített textúrát könnyebb behúzni a chipbe és ott visszaállítani. A másik, hogy a nagy sávszél miatt sok-sok bites memória konfigurációt kell használni, ami drágítja / bonyolítja a PCB előállítását is.
A másik dolog meg, hogy az nVidia kicsit ki is szúrt magával, mert ha sok VRAM raknának a VGA-ra, akkor alkalmasak lennének AI feladatokra és nehéz lenne eladni a méregdrága megoldásaikat
Szóval ez, hogy AI-ra alapozó hw-el elérik azt, hogy ne kelljen sok RAM-ot rakni az elsősorban nem AI-ra szánt termékükkel ez nekik win win
-
A gyakorlatot tekintve ez jobb minőségű megjelenítéshez vezethet, és alapvetően a textúrák memóriaterhelése is csökken, cserébe viszont jóval nagyobb számítási kapacitást igényel majd a képkockák számítása.
Megéri?Tehát összességében sokkal lassabb lesz ugyanakkora számítási kapacitást nézve.
-
hapakj
őstag
válasz
fatpingvin #1 üzenetére
Miért? mert benne van a neurális kifejezés? Az a baj, hogy csomó mindenre manapság csak ráhúzzák az AI, meg Neural marketing kifejezést, közbe itt is csak arról van szó, hogy az egyes platformokban sok éve ott lévő hw egységet (low precision mátrixszorzó) elérhetővé tesznek használatra. Ha már egyszer ott van, akkor szerintem nem gond, ha lehet is használni.
-
hapakj
őstag
Áh utánanézve, ebbe az az extra, hogy míg a cooperatív mátrixok csak compute shaderben mennek egyelőre, addig ennek kötelező lesz tovább shader stagek is működnie. Pixelshaderben minimum.
-
hapakj
őstag
S ez miben különbözik a cooperatív mátrixoktól? Vagy azzal annyit bénáztak, hogy inkább átnevezik egy menőbb AI-sabb névre?
amúgy haladás, hogy végre expozolják DirectX-es használatra az nvidia kártyákban már 6 éve jelen lévő hw egységet
Nahát nah, a konkurencia ebben kicsit levolt maradva
-
flexxx2
őstag
már azt hittem a játékélményt fejleszti, de nem. csak a kinézetet
-
fatpingvin
addikt
ennek erősen ilyen things nobody asked for hangulata van...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Anime filmek és sorozatok
- Lalikiraly: SÜNI energiaital.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nintendo Switch 2
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- BestBuy topik
- Ingatlanos topic!
- Suzuki topik
- További aktív témák...
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 Hellhound Eladó!
- Csere-Beszámítás! Gigabyte Aorus Elite RX 9070 XT 16GB Videokártya! Bemutató darab!
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RX 9070 XT 16GB Videokrátya! Bemutató darab!
- ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB GDDR5 256bit
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming D OC Eladó!
- Lenovo Legion Slim 5 82Y900BVHV Notebook
- PS3 Játékok 1500Ft/db - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Apple Macbook Pro 13 2020 - M1 - 8GB/256GB SSD - Touch Bar - 102 Ciklus - 99% Akku - Ezüst - MAGYAR
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Phanteks NV5 MK2 White (PH-NV523TG DMW02)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest