Jön a neurális leképezés a DirectX API-ba

A kooperatív vektor teszi majd ezt lehetővé a HLSL nyelv frissítésében.

Hirdetés

A Microsoft bejelentette, hogy érkezik a kooperatív vektor képesség a HLSL nyelv frissítésébe. Ez lehetővé teszi az AI feladatok gyorsítását a valós idejű leképezés során, javítva ezzel az úgynevezett neurális leképezési technikák sebességét. A működést tekintve arról van szó, hogy optimalizált formában lesz megvalósítható a tetszőleges méretű vektorok és mátrixok szorzása, továbbá az AI-feladatok különböző shader szakaszokban futhatnak.

A gyakorlatot tekintve ez jobb minőségű megjelenítéshez vezethet, és alapvetően a textúrák memóriaterhelése is csökken, cserébe viszont jóval nagyobb számítási kapacitást igényel majd a képkockák számítása.

A Microsoft, HLSL nyelven dolgozó csapata az AMD, Intel, NVIDIA és Qualcomm mérnökeivel együtt ügyködik azon, hogy a kooperatív vektorok gyártófüggetlen formában elérhetők legyenek a DirectX API egy későbbi frissítésében.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények