Jön a neurális leképezés a DirectX API-ba

A kooperatív vektor teszi majd ezt lehetővé a HLSL nyelv frissítésében.

Hirdetés

A Microsoft bejelentette, hogy érkezik a kooperatív vektor képesség a HLSL nyelv frissítésébe. Ez lehetővé teszi az AI feladatok gyorsítását a valós idejű leképezés során, javítva ezzel az úgynevezett neurális leképezési technikák sebességét. A működést tekintve arról van szó, hogy optimalizált formában lesz megvalósítható a tetszőleges méretű vektorok és mátrixok szorzása, továbbá az AI-feladatok különböző shader szakaszokban futhatnak.

A gyakorlatot tekintve ez jobb minőségű megjelenítéshez vezethet, és alapvetően a textúrák memóriaterhelése is csökken, cserébe viszont jóval nagyobb számítási kapacitást igényel majd a képkockák számítása.

A Microsoft, HLSL nyelven dolgozó csapata az AMD, Intel, NVIDIA és Qualcomm mérnökeivel együtt ügyködik azon, hogy a kooperatív vektorok gyártófüggetlen formában elérhetők legyenek a DirectX API egy későbbi frissítésében.

Hirdetés

Televíziók gamer szemmel: input lag, HDR és minden, ami számít

PR A modern játékélmény már messze túlmutat a képernyőn: a grafikai részletesség, a gyors reakcióidő és a látványos fényhatások mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egy játék valóban magával ragadjon.

Azóta történt

Előzmények