A Microsoft bejelentette, hogy érkezik a kooperatív vektor képesség a HLSL nyelv frissítésébe. Ez lehetővé teszi az AI feladatok gyorsítását a valós idejű leképezés során, javítva ezzel az úgynevezett neurális leképezési technikák sebességét. A működést tekintve arról van szó, hogy optimalizált formában lesz megvalósítható a tetszőleges méretű vektorok és mátrixok szorzása, továbbá az AI-feladatok különböző shader szakaszokban futhatnak.
A gyakorlatot tekintve ez jobb minőségű megjelenítéshez vezethet, és alapvetően a textúrák memóriaterhelése is csökken, cserébe viszont jóval nagyobb számítási kapacitást igényel majd a képkockák számítása.
A Microsoft, HLSL nyelven dolgozó csapata az AMD, Intel, NVIDIA és Qualcomm mérnökeivel együtt ügyködik azon, hogy a kooperatív vektorok gyártófüggetlen formában elérhetők legyenek a DirectX API egy későbbi frissítésében.