Új hozzászólás Aktív témák
-
digitalentum
csendes tag
Szeretném még egyszer megköszönni a segítséget és a javaslatot, amit a stúdió hangkártyám lecserélésével kapcsolatban kaptam.
Azóta sikerült vásárolni egy kifogástalan állapotban lévő (dobozos) ESI MAYA 44 PCI hangkártyát egy német - eBay Kleinanzeigen - weboldalról, 20 EURO-ért (postával együtt 34 EURO). Remek vétel volt és gyönyörű hangja van. -
digitalentum
csendes tag
Promóciós- és termékvideókhoz aláfestő/háttér zenék szerkesztése (mert jogvédett zenét nem használhatunk fel), PreSonus, Bitwig, Steinberg szoftvereken, főleg hangmintákból (MS Windows 10).
Egy PCI (vagy PCI-E) slotba dugható kártyát szeretnék (már csak a gyorsaság és a kényelem miatt is.) Egy SoundCraft CompAct 10-es keverővel használtam eddig. Nem szükséges, hogy a legújabb és leg"trendibb" kártya legyen. Az ára pedig egy szerényebb ötjegyű szám (forintban).
Most átmenetileg egy külső TASCAM US-122L interface-t használok. (Mert a Terratec PHASE 28 PCI hangkártyát már kiszereltem a PC-ből - ugyanis el szeretném adni, talán még érdekel valakit.)(Ja, és van esetleg valakinek Windows 10-es driver-e a fentebb nevezett hangkártyához?)
-
rootkiller
őstag
Egy fontos szempontot elfelejtettünk, hogy hangosítási környezetben maximálisan riderképes. A Beta58A egy jó énekes előtt sokat tud hozni de mindenféle foghibás arcnál csak a szopás van vele, pont azokat a frekiket kezdi el küldeni ami miatt tekernéd be kapásból a deessert ha lenne éppen. Szóval átlagos meg mindenféle béna énekes elé az SM58 hibátlan választás. Aki meg tud énekelni az menjen el egy megbízható kollégával mikrofont venni és legyen saját mikrofonja. Jó énekes elé nem túl hangos színpadra mindenképpen Neumann KMS 105-öt választanék, de ha színezős mikrofon kell akkor az AKG C535EB is kitűnő darab, persze itt már a fülmonitor sem hátrány a könnyebb kezelhetőség érdekében. Addig is marad az SM58 nagy számban a mikrofonos táskában.
-
rootkiller
őstag
A gigaflops az gigaflops, egy jó natív plugint is meg lehet úgy írni hogy jól optimalizálva fusson a processzoron, UAD környezetben is megvannak a bajok, nem fogom fel a mai napig hogy miért van alapból valamekkora DSP % lefoglalva és ez miért változik minden sample rate-n. Az olyan problémákról ne is beszéljünk hogy az Apollo 8p-n miért nem fut el a 8 darab unison 1073 holott elméletben tudnia kéne, na meg arról hogy Windowsos környezetben régebbi kisebb fogyasztású pluginekkel milyen gyorsan el lehet fogyasztani a FireWire sávszélességet és a DAW latency korrekcióját.
Az más kérdés hogy az Universal Audio kurva jól eladja a jó pluginek miatt a baromira elavult DSP-jét és megeteti a gazdagabb piacokon az arcokat azzal hogy ez jó nekik. Ha jön az UAD-3 akkor ott egy magnak nagyjából 36 gflops-ot kéne tudnia hasonlóan a Midas Neutron DSP-jéhez ahol 3+1 mag van és 108 gflops a teljesítmény.
MineFox54: A FireWire-t félig már eltemették. Windowson élből szopás, mióta USB 3.0 van a macekben nincsen FW. Felejtsd el.
-
MineFox54
őstag
Semmi. Nem lesz effekt.
A sima énekhangjára pluszban szokták ráküldeni az effektet.
PL. az 1-es csatornán van a fickó, utolsó auxon (post) az effekt, akkor az utolsó auxon felnyomok egy kicsit, a keverőben belül megy a hangja effektezetlenül a master irányába, ÉS ki az auxon az effektre, ahonnan visszajön szintén a masterre.rootkiller:
Köszi a megerősítést.
Nem szeretem annyira én sem a pultot, de ez van. Falunapozásra meg egyébként luxus. 200-300 fős koncerteket csinálok vele max. -
rootkiller
őstag
Ha veszünk egy t.bone SC400-at (59€), egy Behri UMC22-t (45€) egy asztali állványt (kb 10€), egy szivacsot (2-3€) meg egy rövid XLR-t (5-6€) az kb 120€. Sokkal jobb előfokunk és USB konverziónk lesz mint ezekbe az USB-s göncökbe, jóval előrébb vagyunk mint egy Blue Yetivel meg egy 2020USB-vel. Szerintem.
-
-
Perijon
tag
Minden tisztelettel, de félreértelmezted az üzenetemet. Ahogy írtam, nem vagyok járatos ebben a témában, ezért fordultam ide. A linkelt mikrofon pedig árban nem felső határ, csak egy, amit népszerűnek láttam.
Az én igényeim számára melyik az a szerkezet, amelyik ajánlható és nem "átkozott szar"?
Még egyszer:
- laptophoz lesz
- felolvasás a cél -
Itt nem is annyira a tiszta hang számít, hanem hogy ne olyan minőséget produkáljon, mint egy olcsó mikrofon. Jó lenne kipróbálni egyet, mert amúgy a hangkártyám többek elmondása szerint hallgatóan jobb a vonal másik végén, mint egy integrált.
Ahogy írtam, nem stúdiómunkára kell, csak javuljon kicsit a minőség. Persze értelek, hogy ugyanaz a felépítmény, de gondoltam hátha van jobb meg rosszabb... -
-
PapaMaci
őstag
De pont ez a gond, hogy erre építenek, hogy a kolléga majd megoldja. Egyre több feladatot kell majd így megoldani, és beépíti magának a hiba lehetőségét. Számomra mint írtam, egy bejátszónál a a jól érezhető, sabil nyomásponttal rendelkező hw a legfontosabb. A laptopról szpésszel, gombbal, egérrel nyomós megfejtés komolytalan.
És hidd el, én is hordtam be a saját lomjaimat, de akkor még fiatal voltam és bohó. Most már úgy gondolom, oldja meg az intézmény saját erőből a problémáját.
A költségvetésben meg muszáj lesz megtalálni ezen eszközök helyét, mert csak magunkat szivatjuk hosszútávon!Mert ugye ha ezt most megoldja, akkor azt mondják, hogy hát a multkor is megoldottad.
-
PapaMaci
őstag
Bocsánat! Nem szeretnék vitába szálni, sem kritizálni az ajánlatod!
Sajnos van egy ilyen irány az országban, hogy legyen minden jó, de ingyen! A technikus nyújtson professzionális szolgáltatást, de nem adják meg hozzá a feltételeket. Én is voltam színházban. Átéltem. Ha meg valami nem működött -már csak azért sem, mert mindig pengeélen táncoltunk-, akkor mi voltunk a hülyék, meg dilettánsok.
Szóval úgy gondolom, pro szolgáltatáshoz pro eszközök kellenek! -
gesztenye84
csendes tag
A gitár hangerő poti letekerésével megölöd a gitár hangját.
Olyan hangkártya kell a jelből felvételhez amiben van direkt gitár bemenet, egyéb Dj meg akármilyen hangkártyával lehet felvenni de az olyan is mint írtad.
Én a Tascam-ra esküszöm mint hangkártya. FW1804 van de mivel eléggé hanyagolják a támogatást (64 bites OSX-re nem találtam semmit ezért még mindig Windows az oprendszer) le fogom cserélni egy újabbra.
Volt SB XFI Fatal1ty Champion kártyám vagy mi a neve mert ezer féle képpen hívják (ehhez volt távkapcs is, pci kari és előlapi panel is) otthoni használatra jó, filmezni, játszani zenét hallgatni, mellesleg 5.1 hangkimenet optikai kábelen ami jó ha van olyan erősítőd ami fogadja (nem lesz brumm)
-
Calogero
addikt
Köszönöm a tanácsot.
A mikrofont sikerült kiválasztani Sennheiser lett a befutó.
Most már csak a keverő a kérdéses.analóg vagy digitális legyen?
Mi a különbség digitális és analóg keverő pult között? Milyen előnyünk illetve hátrányunk (az informatikusunk fél hogy az analóg később elavult lesz) származik abból ha digitálisat választunk. Melyiknek könnyebb a kezelése? (nincsen nálunk szakképzett ember)
- Létezik-e olyan pult ami tudja azt hogy a mikronok hangerejét magától automatán állítja?
- Létezik-e olyan pult ami tud rögzíteni is, ami kiváltaná a TASCAM SS-R100 rögzítőt is. -
SunMount3r
nagyúr
És ha jól vettem ki, akkor, ha a DI-Box-os megoldás mellett döntök, akkor minimum a 2i2-őt kell vennem. Mivel a DI-Box mikrofon szintű jelet ad ki, ezért egy XLR kábellel kell majd a mikrofon bemenetre kötnöm. És mivel a Solo-n csak 1 mikrofon bemenet van, ha egyszerre akarok éneket és gitárt is felvenni, akkor puff...
-
SunMount3r
nagyúr
[link]-ennyit találtam. Az "Instrument input" melletti kis infó ikonra klikkelsz akkor előhozza a leírását. Ezek szerint nekik az instrument input az = high inpedance input. Hogy ebből mi igaz persze, főként ismerve az amazonos review-kat, meg akkor miért nem emelik ki jól láthatóan... Elég egy katyvasz az egész... Mindenesetre ha az is az eddig olvasottak alapján, minőségre igencsak kérdéses, a Behringer-ről is azt írták páran, hiába virít a Hi-Z logó az elején...
Nincs valami szabvány szerinti minimum aminek egy Hi-Z-nek meg kell felelnie?
-
SunMount3r
nagyúr
Felmerült bennem egy kérdés: lehetséges, hogy már az olcsóbb Focusrite-ok (pl. Solo) is rendelkeznek Hi-Z bemenettel? Csak mert most leírtam többek között azt is amiket te írtál a PAD-ról, meg a Hi-Z-ről az UG fórumon (ott is keresem a megoldást, így kifejtettem eddigi infóim) és egy tag el kezdett velem vitatkozni ezeken. Hogy a PAD az milyen szuper, meg egyáltalán nem rontja a hangminőséget és emellett még, hogy már a Solo-ban is van Hi-Z bemenet (a stílusát most inkább hagyjuk)...
Bár nekem inkább csak kötekedésnek tűnt, de lehet ezekben igaza a fickónak?
-
SunMount3r
nagyúr
Egyébként tudom mit értesz ez a alatt a PAD-os minőségromláson, volt szerencsém megtapasztalni -bár teljesen más körülmények között-, hogy milyen az amikor negyedére tekert potival kell szólnia a gitárnak mert az "erősítő" nem bír el többet... Volt benne részem évekig, na ezt én is szeretném nagy ívben elkerülni ha lehet... Most már maxra akarom tekerni a kakaót alapból (max. a játék kedvéért, finomítani stb. tekerném le, de nincs az az isten, hogy én még 1x végig szenvedjek egy ilyet évekig...)
-
SunMount3r
nagyúr
És még 1 kérdés: sokat vesztenék egy olyan interface-el ami "csak" 48 és 44.1kHz-et tud egy olyannal szemben ami akár 96kHz-et is? (Főleg rögzítés során, mert a hanglejátszásnál gondolom ez nem sokat számít, mivel kevés a 44.1kHz fölötti anyag...)???
Szerk.: Aztán mehet elé egy Focusrite konverter.
Mármint "mögé" inkább?! -
SunMount3r
nagyúr
Ezek egy része tiszta volt eddig is, csak akkor a PAD még a 2i4-ben is felejtős?!
Amúgy az utóbbi infóim az UG fórum Recording Thread összefoglalójából származnak, ennél függetlenebb, szakmaibb vagy relevánsabb fórumot nem találtam eddig. Gondolom azért nem hülyeség, de nem disztingválnak élesen a 2i4 és az egy árkategóriás Hi-Z-s interface-ek között.
Akkor hagyjam még a 2i4-et is és maradjak azok körül amik legalább Hi-Z-t tudnak? (40-46K)
És nem tudnám ugyan azt kihozni a Solo-ból + a Behringer DI-Box-ból hangminőség terén? (40K)
46K még talán belefér, de csak ha megéri a Hi-Z...
Tudom, konkrét választ most se tudsz, mivel nincs velük tapasztalatod, csak elméleti szinten kérdezem...
-
SunMount3r
nagyúr
Sajnos a probléma olyan, hogy közvetlen, reális összehasonlítás szinte megoldhatatlan.
Értem, de nem feltétlen összehasonlítás kellene, hanem tapasztalat, hogy fennállhat e a clipping probléma esetenként. (Hátha valakinek volt már valamelyik itt és a hangzásáról is tudna nyilatkozni.) A szakmai vélemény pusztán a specifikációk alapján meg tudom nem mérvadó, de kiindulásnak csak jelent valamit.
Aki valóban tudja, hogy mit hall, az nem használja ezt a kategóriát
Juúj... Hidd el nem azért keresgélek ebben a kategóriában, mert nem tudnám, hogy mit hallok. Lehet nem vagyok szuper-szenzitíven bagoly fülű, de azért én is tudok különbséget tenni... Sajnos ennyi a keret és ez a megoldás több szempontból is előnyösebb egyelőre...
De továbbra is köszi az infókat és hátha betéved ide netán egy kóbor lélek pár releváns tapasztalattal...
-
SunMount3r
nagyúr
Már az UR 22-ről is? De lehet, csak a lehetőségeket veszem számba. Meg főleg a gitár input szempontjából lenne a fontos és, hogy magában hangkártyaként is szintlépés legyen azért...
Amúgy most egy másik fórum-on rátaláltam arra egy csokorba szedve (kb.), amit én itt már 1 hete próbálok megfejteni és ott az U22-őt a Duo Capture-t és a 2i4-et is szinte egy kalap alá veszik. Pedig utóbbi kettőn Hi-Z van az előbbin meg PAD, mégis írják, hogy a legtöbben a 2i4-et preferálják inkább (és azt is, hogy ez lehet szubjektív inkább)...???
-
SunMount3r
nagyúr
Részlet a probléma linkelt részletezéséből:
A lényeg: egy csomó lehetséges elosztó kombináció után végül kiderült, hogy csak akkor sípol, ha egy bizonyos pont környékén van a szobámba. Ez a pont pedig (nem fogjátok kitalálni), pont az asztalom jobb oldalsó sarka...
-csak nem tudom így mire számíthatok a garanciáztatás terén. Ők ott bedugják, lerakják egy helyre, megy vagy 1 hónapig (ahogy a gari időt mostanság a garanciás topicból -sajnos- leszűrtem), néha ráfülelnek egy kicsit és a végén vissza küldik a boltnak, hogy: "Hát kérem szépen nincsen ezzel semmi probléma..."
-Persze ez csak felvetés, remélem nem ez a szervizesek hozzáállása, de most egy Notebook hűtőm is van valószínűleg ugyan annál a nagykernél gariban már több, mint 2 hete és a boltos (ahol vettem), nem helyezett épp túl jó kilátásokat az ügyhöz. (Bár reménytelennek se mondta és remélem lesz csere/javítás stb...)
Persze határozottan kifejtem, hogy vegye jegyzőkönyvbe a konkrét problémát és, hogy nekem hogyan jön elő, mert akkor ez az eddigiek alapján ez egyértelműen a hangfal hibája (és nem a Feng-Shui szerkezete változott meg hirtelen a szobámban), de szerinted/szerintetek mennyi esélyem van így, hogy cserélik vagy javítják?
Hogyan bizonyítom a hibát (köteles vagyok egyáltalán)? Esetleg a kis nikon fényképezőmmel tudok róla hangos videót felvenni, ahogy ráközelítek meg mozgatom a hangfalat...
-
SunMount3r
nagyúr
Semmi, csak nem akarok még egy külön tápos/külön kütyüt az egyszerűség kedvéért, ha lehet... (Bár ha ez a legjobb megoldás az esetemben akkor lehet, de még fontolgatom.)
Egyébként itt egy teszt: [link], UMC202 vs Focurite 2i2 témában és a leírtak alapján egyértelműen a 2i2 jön ki győztesen, input gain és zaj kezelés szempontjából is. Pedig a Behringer-en van PAD funkció, a Focusrite-on meg nincsen...
Nem tudom az UMC204 mennyivel lenne jobb, az még bele férne a keretbe...
Mert azt olvastam a Focusrite Scarlet szériánál is, hogy az modellek nem csak a be és kimenetük számában különböznek, hanem bizony a minőségükben is...??? Esetleg még egy 2i2 beleférne, de csak akkor ha megéri és csípőből jobb lenne az eredmény, mint az UMC204-el vagy akkor a Solo+Behringer DI Box kombóval...
-
SunMount3r
nagyúr
Hát ezt szomorúan olvastam...
(Ahhoz képest, hogy mekkora marketing hype-ot építettek még a belépő cuccaik köré is, kicsit kiábrándító ilyeneket olvasni. Főleg, hogy a weboldalukon is gitáros képekkel/videókkal reklámozzák...)
És esetleg a Presonus AudioBox-USB vagy a Tascam US 200-as? Ezek nem lennének jobban az én céljaimnak a gitár tekintetében?
Meg persze is feltétel, hogy DAC része is szépen szóljon (az árához képest, 40K fölé nem nagyon mennék).
(Gondolom a Focusrite 2i2 esetében ugyan az lehet a helyzet az Inputokkal, mint a Solo-nál?
.)
THX!
-
Elar
senior tag
Nem, nem zenét
35 évvel ezelőtt (TE JÓ ÉG) bátyám mikrofonozott karácsonykor és szeretném eltenni mp3-ba (Remélem még jó lesz). Anyukám hangja is rajta van - róla ez az egyedüli ilyen dolog.Technics RS B505 a tipus. Hirtelen nem tudom, hogy sztereo jön e ki hátul a 2 Jacken......
Várjunk csak. Az egyik L a másik R akkor elvileg sztereo?
Ha csak 1 Jackes kábel kell - akkor azt L vagy R-be kell tenni? -
PapaMaci
őstag
Köszönöm a felhomályosítást!
Kicsit lemaradtam ezekkel a formátumokkal. ...még mindig CD.-re dolgozom...
És jól sejtem, hogy a mikrofonokon, kábeleken előfokokon többet bukik az ember, mint a rögzítőn?
Illetve a nagy DSD kiadványok hogy készülnek? PCM-be rögzítik, és azt is konvertálják?
A problémám, hogy 2 mikrofonnal manapság semmire nem megyek. A keskenyre keverés meg megint csak nem álljam ár meg a helyét egy kiadvánnyal. Szóval szerkeszteni kell. ...A pyramix meg nem lopta be magát a szívembe.... -
Illetve a Mytek 8x192 nyolccsatornás konverter hajlandó még DSD formátumban kiköpni a végeredményt. Kell hozzá egy Mytek dsd-sdif dio kártya, és egy (négy) Mykerinos PCI/PCI-e kártya sdif opcióval. A teljes költség több mint tízezer európai egység. Abszolút hasznosság? Hááát...
-
PapaMaci
őstag
Felvétel, illetve szerkesztés lenne a kérdés! Láttam néhány [interface]-t, ami kb annyiba kerül, mint a mostani sok csatornás PCM-ben 192kHz -et tudó eszközöm. Kérdés lenne az is, hogy érdemes-e megvenni, vagy béreljek inkább egy korg MR1000, MR2000-et? Na meg egyáltalán hangban tényleg van -e akkora különbség, hogy 2 csatorna DSD-ért kifizessek 26 csatorna PCM árát ? Szóval van-e tapasztalat, hogy érdemes-e belevágni?
Amúgy, amikor tehetem komolyzenével foglalkozom. -
Succor
csendes tag
Azt hogy egy keverőről ami 16 sávos tudom-e irányítani(hangerő eq stb...a keverőn persze) a hangkártyám előfokaira rádugott eszközöket és az ADAT kiegészítő megoldás előfokaira rádugott hangszereket...
Tehát ha van 8 preamp a hangkarin meg 8 preamp a AD/DA konverteren akkor azt keverővel tudom irányítani 16 csatornaként?
-
-
PapaMaci
őstag
Nem volt szó pénzről. Munka volt érte. Amugy 300 körül mennek manapság ezek. DAW-nak van egy mackie hui. Az jóval több funkcióval bír, és a legtöbb sw-ben 2 kattintás.
És, hogy miért jó a digit? A csatornánkénti processz elég nagy segitség. A teljes visszaállithatóság is kellemes, meg a 40 csatorna is. Ezzel egy közepes bulit le lehet tolni elég jó eredményekkel. -
PapaMaci
őstag
Én szívem szerint lebeszélnék mindenkit a pénzköltésről. ...még tán a szakmáról is.
Az én lomom is csak áll az ideje nagy részében. Mondjuk én elvetemült vagyok a komolyzenével. Évente van 1-2 komolyabb munkám. 1-1 lemez, néhány kis koncert. A beatzenét művelő kollégák is panaszkodnak, hogy minden pang. Senkinek nincs semmire pénze. Ha meg van, akkor mindenbe beleszólnak.
És a szakmának már sehol nincs becsülete,. Hiába tanultál, hiába van tapasztalatod. TV-ben csak "buzi hangász" vagy. Színházban lehetetlen helyekre tesznek díszleteket, mikroportba énekeltetnek a PA alatt. Koncerten nem adnak időt beállásra, Te meg oldd meg! Ha mondod, hogy nem lesz jó, akkor Te vagy a hülye. Komolyan el kellene mennem péknek.
Eladni a lomomat, aztán élni nyugodtan. -
Succor
csendes tag
Szia.
Kb 700 ezer kb most a költségvetésem.
Kezdő stúdiózást szeretnék(valahol el kell kezdeni, sajnos nem értek hozzá de hát gyakorlat teszi a mestert)
Minőségbe azért egy kisebb cd-t szeretnék összedobni.
Ami a zenét illetiőként metál de mondom zenei alapokat is szívesen írok hiphopra meg dnb-re illetve dubstepre is.
Én kevernék, ezt is el kell kezdeni valahol
A helyszín 2 szoba az egyik süket a másik lehallgató.Gyakorlatok:
-Jópár szám amit gagyi technikával vettem fel de sok odafigyelés és ápolgatásnak köszönhetően sokaknak tetszett.Mondták is, hogy felvennének nálam némi kp-ért de ilyen technikai háttérrel nem lenne pofám elkérni egy forintot se(nem beszélve az amatőrségemről).Így gondoltam elkezdem valahol ezt a stúdió dolgot egyenlőre hobbi szinten.Sajnos kevés a tapasztalatom főleg a technikai hátterét illetve..Annyi minden megy annyi mindenbe , hogy nem tudom milyen környezet lenne az ideálisHa segítenél azt megköszönném
-
PapaMaci
őstag
Miután reggel megírtam a hsz-t gyorsan kiszámoltam, nehogy hülyeséget irjak
egy másodpercben 48.000 mintavétel 24bit mélységben sztereo csatornán =
2*24*48.000/1024^2=~2.2Mb/s
Ha oda-vissza küldesz rajta jelet, még akkor sem használtad ki a felét sem az USB1.1-nek (11Mb/s)
Ha csak 44.1 /16-ban dolgozol, akkor -11,3Mb/s, ha ugyan ezt csak monoban, akkor ~670kb/sNa ezeket már inkább csak magamnak számoltam ki, az nagy fáradságomban
-
-
PapaMaci
őstag
Csak azért irtam, mert a sziszegő pont nem esik bele a szűrésbe, és a kopogó sem a megfelelő annak a hangnak a leírására, ami ellen a popfilter véd.
"A popfilter a hangtechnikában használatos eszköz; közelmikrofonozáskor használjuk a hasznavehetetlen és káros akusztikai tulajdonságú mikrofonszivacsok alternatívájaként.
Nyilvánvalóan azért közelmikrofonozunk, hogy minél közvetlenebb hangot "halljunk", a tér akusztikai anomáliáitól lehetőleg függetlent, s kompromisszumokat vagyunk kénytelenek kötni a mikrofonok közeltéri tulajdonságaival.
A popfilter az egyedüli, jelenleg ismert megoldás, az előadók szájából erősen kiáramló levegő féken tartására, bizonyos - T, D, B, P - hangzók formálásakor.
Ezen hangzók szinte arrébb "lökik" a membránt, fölösleges túlvezérléseket, torzításokat okoznak, melyeket később rendkívül nehéz orvosolnunk. A "popfilter" egymástól bizonyos távolságra elhelyezett két szövetdarab együttese, melyek jó esetben akusztikailag, és vizuálisan is "átlátszóak". Az akusztikai átlátszóság csekély frekvenciafüggést jelent. Ez is egy kompromisszumos megoldás, valamit, valamiért. Az előbb említett membránmozgások kellemetlen következményei sokkal súlyosabbak, mint a popfilter akusztikai viselkedése. Tény, minél sűrűbb szövésű a filter, annál hatásosabb a puffogásokra, "dübbenésekre", viszont annál kevésbé "átlátszó". Fordítva, éppen az ellenkezője az igaz."
/Wiki/Szerk:
Csak azért, hogy nehogy félrevezzessünk valakit! -
draco2140
csendes tag
A füles erősítökkel nincs bajom sőt a világ legjobb fejhallgatója is csöves erősítővel működik ésSennheiser Orpheus névre hallgat de sztem egy füles erősítőt és egy végerősítőt nem lehet összehasonlítani mert eleve más más motyókat hajtanak. Nyugodtan javítsatok ki ha tévedek, nem haragszok meg.
-
draco2140
csendes tag
De az A8X lemegy 38Hzig a "kisebbek" pedig már "csak" 40-45Hzig mennek le. Ezért is esett rá a választásom. Akusztikán nem szeretnék módosítani mert ez csak egy albérlet ahol most lakom. Talán ha saját házam lesz... egyszer.
A Fostexekről meg annyit h nem tetszik a frekimenetük, az egyikben pl van 100Hzen és 1KHz-en vkb egy 10dB-s emelés amivel nem szimpatizálok. -
draco2140
csendes tag
Határozottan felléptem az aktív hifistákhnál
Fülesekröl meg csak annyit hogy van egy Sennheiser HD 600-asom, és a suli eszközlistája:
Rögzítők, lejátszók
1 db PANASONIC SV 3700 DAT rögzítő
1 db PANASONIC SV 3800 DAT rögzítő
1 db TASCAM DA40 DAT rögzítő
1 db TASCAM DA30 DAT rögzítő
1 db TASCAM DA30MkII DAT rögzítő
1 db AKAI DR4 4 sávos HDD rögzítő
4 db AKAI DD8 8 sávos HDD rögzítő
6 db DIGIDESIGN SESSION 4 sávos rögzítő
1 db DIGIDESIGN SESSION 8 8 sávos rögzítő
1 db DIGIDESIGN PRO TOOLS HD1 16 sávos rögzítő
3 db DIGIDESIGN DIGI 002+PC 8 sávos rögzítő
1 db DIGIDESIGN SESSION 8 AUDIO INTERFACE PZ001 interfész
1 db DIGIDESIGN SMPTE SLAVE DRIVER MH034 interfész
1 db TECHNICS RS-BX646 kazettás magnó
1 db NAD 502 CD játszó
2 db Cambridge Audio TRACK1 CD játszó
1 db Cambridge Audio D500 CD játszó
1 db Philips DVD játszó
1 db Studer C37 stúdiómagnetofon
1 db Revox A77 stúdiómagnetofon
1 db Mechlabor STM 810 stúdiómagnetofon
Keverők, erősítők, kiegészítők
1 db APHEX TUBESSENCE MODEL 107 2 csatornás mikrofon előfok
1 db G - AMP 4 4 csatornás mikrofon előfok
2 db RME Fireface interfész
1 db RME Octamic 8 csatornás mikrofon előfok
1 db YAMAHA M7CL digitális keverő
1 db YAMAHA DM1000 digitális keverő
1 db YAMAHA 02R96 digitális keverő
1 db YAMAHA 01V96 digitális keverő
2 db TC UNITY effektprocesszor
1 db TC UNITY-8AES interfész
1 db YAMAHA CD8-AE-S AES/EBU interfész
1 db YAMAHA CD8-TDII TDIF interfész
1 db analóg interfész
2 db TC ADAT interfész
2 db YAMAHA CD8-AT ADAT interfész
2 db CASCAD CD8-CS interfész
1 db SOUNDCRAFT SPIRIT 328 MIC/LINE INTERFACE 8 csat. AD/DA interfész
1 db SOUNDCRAFT SPIRIT FOLIO SX keverő
2 db SOUNDCRAFT NOTEPAD keverő
1 sb WSW (egyedi) keverő
1 db DK AUDIO MSD100 AES-SA multi audio meter
4 db SCSI HD 1GB merevlemez
4 db SCSI HD 4GB merevlemez
2 db SCSI HD 10GB merevlemez
1 db SCSI HD 2GB merevlemez
4 db IDE HD 250GB külsőházas merevlemez
6 db IDE HD 160GB külsőházas merevlemez
2 db IDE HD 120GB külsőházas merevlemez
Mikrofonok, mikrofonállványok
2 db AKG C 480 mikrofon
4 db AKG C 451 E mikrofon
1 db AKG C 522 ENG mikrofon
2 db AKG D224 mikrofon
8 db AKG D3700 mikrofon
1 db AKG D3900 mikrofon
2 db DPA 4006(BK 4006) mikrofon
4 db DPA 4053 mikrofon
2 db DPA 4060 mikrofon
1 db DPA 4062 mikrofon
4 db DPA 4061 mikrofon
2 db NEUMANN KM 74 mikrofon
2 db NEUMANN U 89i mikrofon
2 db SCHOEPS MK2 mikrofon
4 db SCHOEPS MK21 mikrofon
2 db SENNHEISER MKH 80 mikrofon
1 db SENNHEISER EV 855 mikrofon
3 db SENNHEISER EV 100 rádiómikrofon
2 db SONDY CR1-73 mikrofon
10 db Studio Project C4 mikrofon
4 db Studio Project C3 mikrofon
2 db Studio Project T3 mikrofon
1 db Studio Project LSD2 mikrofon
1 db BEYER DYNAMIC CD52PW-N© tápegység
1 db SENNHEISER DIVERSITY RECEIVER EM 300 vevőegység
1 db SENNHEISER DIVERSITY RECEIVER EM 500 vevőegység
2 db SENNHEISER SKM 3072-U rádióadó
1 db SENNHEISER ME 3005-E mikrofonfej
20 db K&M ST 102 mikrofonállvány
2 db K&M overhead mikrofonállvány
20 db K&M alacsony tripod mikrofonállvány
2 db K&M kórusállvány
2 db K&M kis kórusállvány
1 db PROEL kórusállvány
1 db MANFROTTO 004BAC kórusállvány
1 db MANFROTTO 055CLB fotóállvány
1 db MANFROTTO 028 videó állvány
Hangsugárzók, fejhallgatók
2 db GENELEC 1032A monitor
7 db GENELEC 1029A monitor
2 db GENELEC 1091 sub monitor
1 db FOSTEX 6301B2 monitor
2 db QUADRAL VULKAN hangsugárzó
1 db HH ELECTRONICS V800 végfok
6 db AVE 01H oszlopsugárzó-hosszú
1 db AVE 01R oszlopsugárzó-rövid
1 db AKG K 340 fejhallgató
10 db AKG K 501 fejhallgató
1 db SENNHEISER HD 25 fejhallgató
4 db SENNHEISER HD 580 fejhallgató
1 db SENNHEISER HD 600 fejhallgató
1 db BEHRINGER HA 4000 fejhallgató szétosztó erősítő
3 db BEHRINGER HA 4700 fejhallgató szétosztó erősítő
Effektberendezések, egyebek
1 db Yamaha SREV1 digitális konvolúciós zengető
1 db KORG A1 effektprocesszor
1 db KORG remote távvezérlő
1 db LEXICON LXP1 effektprocesszor
1 db LEXICON MRC MIDI controller
1 db LEXICON VORTEX effektprocessor
3 db TC Electronic Triple-C kompresszor
1 db TC Electronic M 3000 zengető
0 db BEHRINGER VIRTUALIZER PRO DSP 1000P effektprocessor
1 db BEHRINGER EDISON EX-1 térhatás processzor
1 db BEHRINGER ULTRAFLEX II. processzor -
PapaMaci
őstag
Most ezt vegyem úgy, hogy én vagyok a troll, vagy magadra irtad?
Nem tudom, milyen szakmában van ilyen kifejezés, hogy EQ-zás, de mifelénk hangszinelésnek, vagy ha a végső beállításokrol van szó, akkor master-elésként említik.
Sztem a Fostex az nem egy lapon említendő a genelec-kel, bár mindkettő szól, de attól még elhiszem, hogy perverz vagy
(Egész pontosan a Fostex termékpalettáján nincs olyan hangfal, ami bármelyik genelec-kel egy lapon említhető! És ezzel nem fikázni akarom a Fostex-eket, csak az egy másik kategória)
Abból meg hogy a hatésfeles kifejezésről nem egy azonnal általad kigondolt hangszóró mérete jut eszembe, azért elnézést kérek!
Illetve eleve elnézést kérek a tudatlanságom, bükkfahumorérzékem, no meg a trollságom végett! -
dudika10
veterán
Szobaakusztikához: Tegnap betévedtem Mediamarkt-ba mert le kellene cserélni a TV-t és megnézegettem a kiválasztottakat.
Ha már ott voltam, bementem a hifis részlegbe nézelődni. Volt ott egy rendszer B&W hangfalak, jobb CD játékos meg erősítő, kb 500k értékben és majdnem elsírtam magam olyan sz@r volt. Sz itthoni 20k-s kis vackok sokkal jobban szólnak itt mint azok ott.
Az egészben az a poén, hogy hasonló rendszer már volt az asztalomon és viszonylag jól teljesített.
Elcseszett szobába akármit lehet tenni, nem lesz jó a végeredmény.
Viszont ha közelről hallgatja kis hangerőn akkor annyira drasztikusan nem szól bele a szoba, bár akkor meg vehet már fejhallgatós rendszert amiből ennyiért meg lehet közelíteni a "csúcsot". -
MarioAna
senior tag
Ezt még nem döntöttem el, egyelőre a K512-t érzem basszushiányosnak-dobozhangúnak, de ha hangkártya-vétel után megjönne az "ereje", akkor lehet le sem cserélem.
De ha veszek, akkor is valamilyen mélyhang-kiemelős zárt fülest, de nem hiszem hogy 15-20k fölé mennék árban, szóval inkább belépőszintű termékek között nézelődnék, mivel főleg zenére kellene, lehet valami DJ fejhallgató (kifordítható) féleséget, lehetőleg olyat ami fül köré fekszik fel és nem fülre.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Philips Hue Play HDMI Sync Box (4K) eladó
- Honor Magic 6 Pro 512 Gb Black
- Gigabyte GA-A75 + AMD A8 -3870 + 16GB Corsair DDR3 + 240GB Samsung 840 Pro + Alpenföhn brocken hűtő
- Elite Dragonfly G3 13.5" FHD+ IPS érintő i5-1235U 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- Apple Watch Ultra 2 49mm Újszerű/2025.11.18.Apple Gar./Akku 100%/p4269
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- Csere-Beszámítás! Iphone 14 Pro Max 256GB Független mobiltelefon. OLVASS!
- AKCIÓ! Gigabyte B450M R7 2700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 CM MasterBox 5 Lite 600W
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest