- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Amazon Fire TV stick/box
- LG LCD és LED TV-k
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen széket vegyek?
Hirdetés
-
Jönnek az eTVB hibás működését korrigáló BIOS-ok
ph Az Intel szerint nem ez a stabilitási gond oka, azt még ugyanis nem tárták fel teljesen.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Freshly Frosted
gp Extraként a Rumble Club DLC csomagját is begyűjthetik az érdeklődők.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Ket kocsira keresek garniturat. Ket-harom honapos kocsik, a hozzajuk adott szalon nyari gumikkal + TPMS.
Mindkettore Michelin CC-t neztem, de erdekelne, hogy van-e olcsobb alternativa.
205 55 R16 - ez megy evi kb. 20e km-t, sok ausztriai kirandulassal, de a mindennapokban foleg varos. Itt talan lenne ertelme a kulon teli-nyari garnituranak, de nem kivankozik a macera.
205 55 R17 - ez evi 10e km-t megy, foleg varosban, evi par videki kirandulassal.
A nyari gumikat majd tavasszal feltennem eladasra.
Koszi.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
@Qru & rbalint88
Köszi szépen a tippeket. A 17-est tényleg elrontottam, jogos...
A Michelin CC nálam egyfajta 4S 'lokális aranymértékké' vált tartósság és praktikum szempontjából - t.i. tél kvázi nincs, hideg esős/nyálkás ősz és és langyosabb esős tavasz van, nyáron pedig 30C+. Még az Alfa-ra vettem átmenetinek, de mivel sohasem jutottam el pimpes-felni-vásárlós fázisig, így maradt; aztán most átkerült a Focus-ra: 2 év/20e km után még mindig volt rajta F 6,2mm, R 6,5 mm.
205 55 R16 -> KIA Ceed, abszolute-chill női közlekedés, csak pörög a méter pályán, illetve az ingázással.
Itt végül Conti AllSeason XL vs Michelin CC+ XL maradt a fináléban; az előbbi 82 Euro, az utóbbi 78 Euro, kiszállítással együtt; ergo egymindegy... Az osztrák kiruccanások alkalmával majdnem 'kaputól-kapuig' pályán megy; pszichés tuningként szerintetek legyen a Conti vagy maradjon a CC?
215 55 R17 -> S-Cross, abszolute-chill női közlekedés, és még méterből sem megy bele sok.
Itt bent maradt a Michelin CC+ XL vs Kleber Quadraxer 2 XL (a Nexen-t ejtettem a vizes tapadás miatt); a kettő között van kb. 25 Euro difi, ami egy szettre 100 Euro - szerintem 4-5 évre előre (mire inkább elöregszik), ez már tökmindegy; szerintetek az áron túlmenően lenne bármi érdemi motívum, ami a Kleber mellett szólna?
Köszi továbbra is.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz rbalint88 #35754 üzenetére
@rbalint
Opciónak opció, mivel a jónép egyik fele nyugger, a másik felének pedig csak munka és nem hivatás...
Re. hótakarítás - Itt, É-Budán (III. ker) és a környező agglomerációban, csak az első nap szokott kritikus lenni, utána minden szépen rendbe van vágva; ofc sós-latyakos trutymó marad, de simán járható, ráadásul alattunk már feszít az 'áthághatalan pilisi hegyvidék' küszöbe; viccet félretéve: még a Csillaghegy felőli 19-20%-os emelkedő is járható második napra. Viszont ónos eső után ki nem jutsz a faluból, mivel egy méternyi vízszintes úttest nincs sehol...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Re. #35750
CC+ XL lesz mindkettőre (átment az üzenet a hölgyeknek).
Köszi szépen még egyszer mindenkinek a meglátásokat.
Még egy bónusz kérdés: érdemes eggyel magasabb teljesítményindex felé elmenni, t.i. tartósabb-e valamivel?
140kmph felett egyikük sem fog menni, legfeljebb véletlenül...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Gondolkodom, hogy az Alfa GT-re veszek 17-es vagy 18-as kerekeket tavasszal... Tetszene vele, és egyébként is nézegetek valami jobb sportos (sic!) nyári garnitúrát csapatni.
Ugye a gyári méret 16" 205/55, illetve alternatív gyári méret még a 17" 215/45; de utóbbi a dízelekhez és a V6-hoz 'járt', gondolom azok 300+ Nm-rel jobban bírták tekerni a lantot...
Ha esetleg a 18-as mellett döntenék, mennyire rúgnám ki magam alól a széket komfort tekintetében?
Az egyébként sem fergeteges menetdinamikát mennyire rontaná (160Le/200Nm)?
Disc: a kocsi futóműve miatt már a 16-os is kellemetlenül kemény/pattogós ha nem országúton/pályán megyek...
Köszi előre is.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz rbalint88 #37503 üzenetére
@rbalint88
A felgyújtáshoz nem voltam/vagyok elég hedonista, az eladás pedig az elmúlt 4 hónapban csak hirdetés hosszabítgatásából állt. Nem vagyok eléggé gyakorlatias a kufárkodásban...
Végülis megcsináltattam, miután két hónapig állt félretéve...és ha már itthon áll még mindig, akkor használom is.A nyári gumi / nagy(obb) felni kombót is azért keresem, hogy 'csapassam vele' (sic!) a kanyarokban nyáron; a 16" + Michelin CC felállás nem túl virgonc...
@HussarF
Azt hiszem, a Te esetedben a kulcsmotívumok: 1) a 200Le, 2) a sacc-per-kábé 450Nm és 3) TáDé. Beb@szna, ha nem vinné...
@Qru
Igen, sejtettem...csak elég f@szul odarondít az összképnek a sok gumifelület.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Emlegetett szamár...gyorsan ránéztem a FB-ra és szembe is jött gyári 17" garnitúra száz pénzért, két éves gumival (DOT 5018), de valami sohasem-hallottam-róla típus:
Nexen N'fera SU4
Ez milyen állat?
Gyorsan rákeresve nem találtam semmit a neten, csak webshop-okat (egyébként ~21e / db).
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Sziasztok,
Nagyon generikusan érdeklődve: 215/45 R17 méretben van univerzálisan ajánlott nyári gumi?
Specifikusabban: elsősorban kultúrált közlekedésre kellene (95%), annyi fenntartással, hogy amikor rámjön az hülyeség, akkor el szoktam rúgni neki, kanyarokban is...pl. Dobogókőre fel, majd vissza. Bár a 16"-os négyévszakossal, illetve télivel is el szoktam rugni, csak azok gyorsabban fáradtak/nak, mint ahogy a bátorságom alábbhagyna...
Ugyanakkor elsődlegesen tényleg pálya/országút dominálna némi városi kitérővel, így a zaj-, illetve komfortfaktor alapján érdekelne az opciók tárháza.
A Falken tényleg annyira halk, mint ahogy az autós topikban ecsetelték?
Köszi előre is.
PS: Alfa GT-re menne, mert a kutya nem akarja megvenni...
Nevermind...
-
aktív tag
Az eredeti felvetésemre választ nem kaptam, így nekifutottam egy saját feltérképezésnek...
215/45 R17
- túrázós/közlekedős (80%) és játszós (20%) autóra
- random 5e-10e km/évA lenti két gyakorlatias megközelítésből melyik tűnik a racionálisabb megoldásnak?
A) Budget garnitúra két szezonra tervezve, 20e Ft +/- per gumi
Kiragadott, szimpatikus példák:
Barum Bravuris 5 HM - univerzális (?) megközelítés
Kormoran UHP - for the LuLZ (*)
*ismerős a 200hp-s dízelével örömködve keni szét az úton; jelenleg szubjektíven kifejezetten ajánlja, azzal a fenntartással, hogy ha jövőre már kuka, akkor ennyi volt és csere
B) Prémium garnitúra négy szezonra tervezve (vagy amíg kitart), 40e Ft +/- per gumi
Kiragadott, szimpatikus példák:
Continental SportContact 5
Michelin Pilot Sport 4
A) és B) között félúton még szimpatikus pl. a Uniroyal RainSport 3, egyébként pedig négyévszakost nem szeretnék.
Tartóstesztekeket nem igazán találtam, de a sok hókuszpókuszt olvasva/hallgatva (+marketing cuccok, ofc) az jött le, hogy az első 1-3mm, 10-20e km, 1-2 év a gumi 'életében' a prime-time, utána már csak a degradáció mértéke a kérdés.
Így a vélemények érdekelnének: inkább feleannyiért kétszer gyakrabban cserélni, vagy kétszer annyiért duplaideig használni?
Nevermind...
-
aktív tag
ET 40,5 7Jx17" vs ET 45 7Jx16"
A mostani felni az ET 45 16"-os.
A kettő közötti 4,5 mm diffi még vállalható különösebb odafigyelés nélkül?
Ha jól értem a machinációkat, akkor az ET 40,5-lel összesen ~1cm-rel kerülnek távolabb egymástól a kerekek (4,5mm - 4,5mm mindkét oldalon)?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
aktív tag
válasz MasterMark #39229 üzenetére
Noice...
Nekem is ma délelőtt hozta meg az UHP 2-t a futár (pedig tegnap délután rendeltem...).
Én nem szoktam ilyenekben gyönyörködni, de ennek egész pofás a mintázata...a többi pedig legkésőbb hétvégén kiderül.
Nevermind...
-
aktív tag
ET 40,5 7Jx17" vs ET 45 7Jx16"
A mostani felni az ET 45 16"-os.
A kettő közötti 4,5 mm diffi még vállalható különösebb odafigyelés nélkül?
Ha jól értem a machinációkat, akkor az ET 40,5-lel összesen ~1cm-rel kerülnek távolabb egymástól a kerekek (4,5mm - 4,5mm mindkét oldalon)?
Egy hete tettem fel a fenti kérdést...
Azóta felkerültek az új felnik, amik ugye 7Jx17" ET 40,5 Toora (AR branded)
Viszont elég f@szul állnak a kocsin, néztem is...de gondoltam: optikai csalódást. Aztán tankoláskor mondja a kutas, hogy "szép-szép, de tudod, mit kéne: nyomtávot kitolni, nagyon bent van".
B@mmeg, ez az, ami zavart: nagyon bent ülnek a kerekek. Ma levágtattam a pincébe, és megnéztem a másik garnitúrát: ugyan meglehetősen olvashatatlanná tette az elmúlt 1,5 évtized, de amit ki tudtam hámozni: 7xxxxxH2 35 OEM
Bár elvileg ez oldalanként csak 6mm centi, de sokkal többnek tűnik.
Szóval nyomtávszélesítő...minimálisan utána olvastam, amit leszűrtem laikusként: oldalanként 10mm-ig elvileg vállalható, 20mm már (eléggé) necces, de talán...
Ugye Alfa féle 'mennybemenetel' futómű, ami ugyan jól veszi a kanyart, cserében álltában is amortizálódik...
Érdemes elmenni vele 15mm-ig (akko' má' legyen egy pöttyet pimpesebb), vagy az már sok?
A Toora felni érzésre könnyebbnek tűnt az OEM-nél (meg is lepődtem), de mérlegre nem tettem...
Köszi.
PS: Egyébként valami angol tematikus fórumról rémlett, hogy a GT-nek mások a gyári felni-paraméterei, mint pl. 147/156-nak, és konkrétan emlékeztem arra, hogy ET35, de 1) annyian néztek hülyének, és 2) annyira nem értek ezekhez, és 3) annyira ellentmondásosak a neten lévő adatbázisok, hogy elhittem: én vagyok a fogalmatlan f@sz.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Köszi szépen mindenkinek.
A 15mm a gyári felálláshoz képest ugye netto 9,5mm plusz lenne.
Viszont akkor jönne a következő mező:
Felületesen átnézve a Google első két találati oldalát, találtam 7e Ft /db is (csavarok nélkül), illetve 25e Ft /2db is (csavarokkal).
Csak alumíniumot néztem.
A 'drágábikkból' is le van rendezve a teljes kocsi egy ötvenesből, de azért még körbenézek.
Ezen kívül még érdemes valamit figyelembe venni?
Esetleg van preferált gyártó?
Használtpiacról érdemes vásárolni?
Nagyjából ennyi...
Nevermind...
-
aktív tag
Sziasztok
KIA Ceed 2019 1.4 CVVT w/ 195/65 R 15 91H
A fenti a gyári méret. A gyakorlatban semmi gondom nincs vele, de nem tetszik az 'ezüst' gyári dísztárcsa.
Eddig igyekeztem 15-ös matt fekete dísztárcsát keresni, lehetőség szerint 'telit', de csak univerzális szetteket találtam, amik nem jönnek be, mert 1) csak peremre szerelhetőt találtam, nem lehet őket a kerékcsavarokkal felfogatni és 2) mind kifelé konkáv, t.i. 'púpos'.
Ha a fentire esetleg van tippje a 'megfújáson' túlmenően, azért hálás lennék.
Így jött az alternatív ötlet: 16-os (esetleg 17-es) ideálisan matt fekete felni szett vásárlása 205/55 R 16 méretben; a komforton nem szeretnék sokat rontani, de a 15-ös méretben mindenképpen hülyén mutatna. Keresek (használt) gyárit is, de aftermarket szettekben nagyobb a felhozatal. A 16-os csak nyári szett lenne valami UHP gumival, télre maradna a gyári 15-ös a mostani 4S gumikkal.
Van ajánlott bolt, szaki, stb., illetve mik az ajánlott márkák?
Egyébként egy ilyen váltástól mennyire mászhat el a gyári karakterisztika?
Köszi előre is.
PS: Szemmel verésre a következők tetszenek:
PLATIN FEKETE ALUFELNI 16 5×114,3
CMS FEKETE ALUFELNI 16 5×114,3
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Elvileg 6Jx15 ET46 5x114.3
A Borbet speciel nekem kifejezetten tetszik; de mint említettem: én csak 'látom', de nem értek hozzá.
A gyári szettel két gondom van (azon túl, hogy alig van felhozatal): ami nem 'aluszínű' az mind bi-colour és jellemzően 17-es ill. 18-as szetteket árulnak.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz molnarpeter #41341 üzenetére
Neeemmm...
Ha ez megint valami régi olasz lenne, még jól is mutatna 'pőrén'...de ez nem.
Nevermind...
Új hozzászólás Aktív témák
- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- Mobil flották
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron