- Hoztunk 15+ kevésbé ismert Windows-tippet és -trükköt
- Androidos tablet topic
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- BIOS frissítés
- Samsung LCD és LED TV-k
- Jóárasítja két Arrow Lake-S CPU-ját az Intel
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- HDD probléma (nem adatmentés)
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok!
Vettem novemberben egy használt autót, amin - valószínűleg egy defekt miatt - tengelyenként eltérő nyári gumiabroncsok voltak. Van egy pár gyári szerelésű Michelin Primacy 4 (DOT 0519) és egy pár Hankook Ventus Prime3 K125 (DOT 4021). Alig futott a kocsi, a Michelinben sem lehet több, mint 20.000 km, szóval nincs jelentős eltérés a profilmélységben.
Áprilisban kell majd vinnem műszaki vizsgára, elvileg nem köthetnek bele (de lehet addig inkább fent hagyom a télieket).
Ti mit tennétek a helyemben?
Opció 1: Hagyom ahogy van 2023-ra, aztán 2024-ben veszek egy szett új abroncsot rá kopástól függetlenül.
Opció 2: Veszek egy pár új Ventus Prime 3-at, még ha a DOT nem is lesz azonos, de legalább ugyanolyan gumik lesznek és akkor 4 év nyugi (addig meg se lesz szerintem a kocsi). -
kelly416
veterán
válasz
stefanitsr #55048 üzenetére
Az igen. Nem magyar falvakban csapatod, azt látom.
-
stefanitsr
senior tag
válasz
yodamester10 #55043 üzenetére
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #55040 üzenetére
Nincs hova romlaniuk.
-
den89
tag
Köszönöm a segítségeteket. Maradtam a nyári-téli gumi felállásnál. A második autónkon 4 évszakos van, elégedettek vagyunk vele. De ahogy korábban is írtam az elsődleges autónkra szükség van az év 365 napján, télen-nyáron, és valószínűleg 3 év alatt el is kopna, mert megyünk vele annyit. Hankook Ventus Prime4 205/55 R16 91H-t rendeltem. Tavasszal írok majd róla pár soros véleményt. Teszteken dicsérik, és ár-érték arányban úgy gondolom, korrekt.
-
rbalint88
addikt
válasz
[CS]Blade2 #55040 üzenetére
Vannak olyan tesztek, ahol a teszteloi benyomas is ott van pontszamkent. Nem elhanyagolhato dolog az objektiv szamok mellett az sem, hogy mennyire epit bizalmat az adott gumi. Az se jo, ha ugy veszit tapadast, mintha kihuznak alola az utat, ez foleg nedves korulmenyek kozott szokott elofordulni. Utobbi par evben nem nagyon talalkoztam alsopolcos gumival, de meg anno 2011-12 az akkor mar eros kozpekategorias Hankook Ventus Prime 2 is tudta ezt a mutatvanyt, a VP3 oriasit fejlodott ebben is. A Michelin Pilot Sport 4-gyel meg kb ugy merek menni vizen is, mint a Hankook-kal szarazon
-
yodamester10
őstag
válasz
stefanitsr #55039 üzenetére
Az is kérdés milyen autó
Én 200hp -ra nem raknék vacak gumit,csak az érintkezik az úttal had érezzem magam biztonságban.Sajnos az emberek legtöbbje a gumin az ablaktörlő lapátokon és a világításon spórol a legjobban
-
[CS]Blade2
addikt
Az a baj, hogy kis különbséget nem vesz észre az ember, és van amikor két új között is azt mérik ki a teszten, hogy a top márka 2 méterrel hamarabb megáll, mint egy közepes márka. Élesben ennyivel tovább lehet menni a reakcióidőből, a fékpedál lenyomása sem sikerülhet mindig tökéletesen, stb. Amikor anélkül el tudjuk dönteni, hogy lemérnénk a fékutat, az már valszeg ettől jóval több, szóval az egy teszten jó eséllyel már az utolsó hely környéke szint.
Innentől kezdve pedig a f. tudja, azért remélhetőleg megéri a jobb fajta, mert két legolcsóbb majdnem végig rosszabb lehet új korától, maximum ennél az 5-6-7 éves kornál átfordul, hogy ott már jobb a Dzsunka 0-1 éves.
-
stefanitsr
senior tag
Csak mert egy-két alkalommal én bizony felraktam pl balesetben sérült autóról származó öreg gumikat próbára, amik éveket álltak kérdéses körülmények között tárolva (pl nankang snow viva sv1, kormoran snow, semperit nyári) de alapvetően olyan hibákat amik kizárták volna a használatukat (repedések, darabok kiszakadása, felnire felrakás után levegő elengedése, stb) nem igazán tapasztaltam. A nankang még elég jól is viselkedett hóban.
-
válasz
stefanitsr #55037 üzenetére
Egy 5 éves gumi már érezhetően veszít az újkori tapadási jellemzőiből, rugalmasságából. Bizonyos márkák téli mintazatából apró darabok szakadnak ki ebben a korban. 6-7 éves abroncs pedig már csereérett. Én 7 évesen cseréltem a Semperit Speed-Grip 2-t, mintázata már elég kemény volt kb. 4mm futófelülettel. De azért még hóban is tette a dolgát.
-
stefanitsr
senior tag
válasz
Tannen #55021 üzenetére
Miért, tönkremennek a gumik 5 év alatt ?
A gyári új jellemzőikből nyilván egy adott idő alatt veszíteni fognak, de a tönkremenetel azért elég erős, érdemes csak a parkolóban végigjárni az autókat és csemegézni a dotokon.
Szerintem nekem is van most egy szett télim ami öt éves, de a kopáson túl nem látok rajta látványos tönkremenetelt és elég sokat megyek. -
kopi72
aktív tag
most raktak fel a octimra a Vredestein Quatrac -ot, nagyon meg vagyok elegedve vele! H-s lett veve belole, 25e -ert. Eszmeletlenul tapad az auto most a kikemenyedett nyarihoz kepest :-)
-
hacki87
senior tag
Sziasztok! 2006-os Suzuki Grand vitara-ra szeretnék 4s gumit. 225/70r16 vagy 215/70r16 méretben /ez a két méret van az ajtón levő matricán/ mik a lehetőségek. Második autónak van használva de így bele ugrott 20k idén. Téliesebb keverék érdekelne.
-
-
den89
tag
Sziasztok!
Tavasszal aktuális lenne új nyári gumi vásárlás, illetve a téliben is még max a jövő évi tél van benne. Szerintetek váltsak-e 4 évszakosra? Feleségem és faterom autójára is idén vettünk Goodyear Vector 4Seasons Gen3-at, és egyelőre teljesen elégedettek vagyunk. Viszont azokkal jóval kevesebbet megyünk és garázsban állnak.
Évi kb 15-18 ezer km kerül bele, rendszeres, napi használat során. Tehát szerintem kb 3-3,5 évet bírnának ki nálam a gumik. Télen-nyáron szükség van az autóra, a legmelegebb és a leghidegebb napokon is, nyáron egy külföldi út is benne van (2x600-800 km). Hétköznap napközben mélygarázsban állok vele, amúgy pedig otthon a ház előtt, ahol elég sokat süti a nap nyáron. Ezekkel, amiket leírtam, kb le is beszéltem róla magam.
Ráadásul pár éven belül lehet eladásra kerül az autó, szerintetek mennyire irtóznak a lehetséges vevők a 4 évszakos gumitól? Vajon nehezebb eladni egy autót, amin ilyen gumi van?
Vagy ha maradok a nyári-télinél, nyárinak a Hankook Ventus Prime4 jó vásár lehet? Eddig Goodyear EfficientGrip volt rajta, amivel teljesen elégedett vagyok, de 35-40 eFt/db árat már nem fizetnék ki érte.
Segítségeket, válaszokat köszönöm!
-
-
ftc
nagyúr
Nah volt szerencsém kipróbálni a kleber quadraxer 3-et havas illetve jeges havas uton is .
Tökéletes tapadás, nem csúsztam. Faluban a jó kis havas jeges úton 50-ről fékeztem s nem éreztem semmi hátrányt. Fogott ahogy kell. Nem kapart , nem éreztem semmi hátrányát
Asszony is ment vele s azt mondta teljesen jó...
Összességben sokkal jobban tapad mint az 5 éves téli gumim... S eddigi tapasztalatok alapkán teljesen jó.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
2ozzmexy #55017 üzenetére
Mert sokszor az erosebb/gyorsabb tipusikhoz adjak meg az erteket, hogy csak egyfele gumit kelljen belogisztikazniuk.
Ott az en autom, 89V kell ra. Mikozben 190-nel nem tud gyorsabban menni. Total felesleges ra a V boven eleg a H-s, meg igy is marad tartalek a gumiban. Mikozben olcsobb, konnyebb es mivel nem nyari gumi meg szabalyos is.
-
kelly416
veterán
válasz
2ozzmexy #55017 üzenetére
Ebben azért van egy kis birkaszellem, ha belegondolsz.
Tök igazad van egyébiránt, ezt nem kell meghágni, ez egyértelmű dolog. Csak ahogy olvastam az utolsó sorodat, kissé katonásnak hatott.De tudod, ilyenkor jönnek a boyracer meg sufnituning dolgok, azon felül ott vannak más egyéb indokok, más felni kell, más mittudoménmi az indok.
Pár éve mondta egy motorostalin az egyik srác, hogy azért van itthon a Harley-je, mert svédben még azt sem szeretik, ha a felni nem gyári az autódon. (Egy Harley meg nem a gyári állapotról szól, főleg nem a hangja.) Lehet ugyanaz a méret meg minden paraméter, de le kell papírozni a változtatást, másképp büntet a rendőr. Viszont ettől nagyon messze állunk mi ebben az országban. Mind felsogásban, mind szabálykövetésben, mind átlag bérekben és reálbér tekintetében. Szóval mindenki megtalálja majd a kifogását, hogy miért nem gyári méretű, paraméterű gumit vesz.
-
2ozzmexy
senior tag
Akkor nem ragasztják, a lényeg hogyha túlmelegszik elhagyja, ezért van sebességindexe és nem dísznek. Az autógyártók előírják milyen abroncsot tegyél rá, nem értem mit kell ezen annyit írkálni meg gondolkozni, leírja milyet, "ilyet", ennyi, ez read-only információ, el kell olvasni és betartani.
Bár ahogyan körbe nézek a világban ez igen keveseknek megy... Olvas, megért, végrehajt, nem értem mi oly' bonyolult ebben. -
jpm
senior tag
-
"Az a durva, hogy szemre jó volt. Becsapós..."
Fél bárt észre se venni, én minden indulás előtt ránézek, hogy lapít-e esetleg valamelyik.
Tegnap felkerültek az új gumik, elfelejtettem megkérdezni, hogy mennyire fújták?
Az ezelőtti új gumi esetén a 2,3-2,1 helyett kb. 2,5-2,5-re nyomták, lexarva.+ milyen mérő az, amelyik pontos is?
Akkor a gumikról:
Toyo Celsius AS2. DOT 3522. Régi kizárt volt, mert a vett méretben idén tavasszal kezdték gyártani.A gyári méretekből válogatva ez volt a legolcsóbb, amit vállahatónak gondoltam. Egy Nexent szintet megugrik.
[2022 Auto Bild 4S összes]
[2022 Auto Bild 4S a 15 döntős részletesen tesztelve] -
válasz
molnarpeter #55011 üzenetére
Volt benne egy kis csúsztatás, mert végülis ő a 195/70 R15-öt vette át és alkalmazta az Audikon, és csak '93-ban terjesztette tovább /65-ként, bár már az is majd 30 éve volt. A végén 3:35-nél mutatják a B6-os Passatot, jó is lenne ha fel lehetne tenni, baromira kipróbálnám a B7-esemen
-
molnarpeter
nagyúr
Hogyan lett a 195/65R15 ilyen népszerű méret [yt link]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
kenguru99 #55008 üzenetére
Nem is a szövése vagy éppen a tömege a lényeg, hanem a ragasztó, amivel a futófelületet a karkaszhoz rögzítik.
USA-ban nem sebesség index van hanem hőmérséklet...Tehát hogy a H illetve V sebességindexű abroncs tömegében nincsen különbség jelen esetben irreleváns, a H 210km/h-ig szól a V 240km/h-ig. (A T-t nem tudom fejből, mert egy tökfej vagyok ma...
)
-
kopi72
aktív tag
Sziasztok,
a sima Vredestein Quatrac 195/65 r15 meretben van ugye T es H -val.
Az a kerdesem, h a H-s gondolom sokkal jobban huzalozott, drotozott, mint a T-s, h birja a tobb km/h-t, ez az elony bekoszonhet a szar katyus utaknal is, tehat, pl h jobb vedelmet ad, nem nyiklik nyaklik annyira mint a T-s?
Most akarok venni 1.9PD TDI 105LE-s octaviara gumit, es vagy 8e ft-al olcsobb lenne a T-s mint a H-s, ja es nem verem a garast a fogamhoz, de akkor inkabbmar elinnam a kulonbozetet, hamar nem volt fizu emeles :-)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hoztunk 15+ kevésbé ismert Windows-tippet és -trükköt
- Androidos tablet topic
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Háztartási gépek
- PlayStation 5
- Politika
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Mégsem lesz divat az atomerőműre kötött adatközpont?
- Autós topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- AKCIÓ! Lenovo Thinkcentre M920S Brand számítógép - i5 9500 8GB RAM 512GB SSD 630 IGP Win 10
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Mini PC, tiny PC HP ProDesk 600 G2 i5-6500T, Fujitsu Esprimo i5-7500T
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest