Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • peppa

    tag

    válasz arnyekxxx #45 üzenetére

    Még nem értem mire gondolsz, de ez nem biztos, hogy baj.

    Azt látod, hogy olyan világképet kapnak, olyat mondanak, vagy tanítanak, ami károkat okoz? Csak mert az "alap működési elv"-ről 10 ember 10 féle választ fog mondani, ez biztos!

    Az alap működési elvnek mi lehet jobb próbája, mint hogy általános/középiskola végén mennyire lesznek alkalmasak helytállni felnőttként, hogy tudnak beillszkedni egy közösségbe, milyen motivációkkal, milyen morális alapértékkekkel rendelkeznek, mennyire lesznek önállóak, kitartóak, nyitott gondolkodásúak, emaptikusak, kreatívak stb..
    ha ezekben jók a visszajelzések, tapasztalatok, akkor mit nem veszünk figyelembe, amiben megmutatkozik a szektássági probléma?

    Egy megosztó példaként a médiahasználat kérdése. A suliban ugyan nem használnak kütyüket, de a szülők osztályonként meghozhatják a saját megállapodásukat, hogy mit tartanak helyesnek pl.: a kütyü nem a sátán, a gyerekek tudják és látják, hogy van ilyen, nincsenek letiltva róla, de nincs sajátjuk, nem ez a fontos, a gondolataik nem ekörül forognak és a család, a munkaidő után nem ezzel tölti az idejét. Akinek ez a minőség fontos, azt egy ilyen közegben meg tudja valósítani, akinek pedig nem annyira, az lehet, hogy otthon kütyüzik valamenyit, de nem hozza be az iskolába.

    Ezt elvileg meg lehet ítélni, hogy jó vagy rossz, meg a gyakorlatban ki is lehet próbálni és végül le is lehet mérni, hogy ettől éri-e őket valamilyen hátrány felnőttként. Akkor máris nem csak elméleti lesz a dolog.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák