Új hozzászólás Aktív témák
-
tisvol
aktív tag
válasz PistiSan #1298 üzenetére
Köszönöm!
Valszeg lehet is vele fizetni, de mi van akkor (mint az esetemben), hogy nincs biztonságos képernyő zár beállítva, és minden fizetés előtt be kell ütnöm a Simple jelszavam. Tudom, tudom: hülye vagyok, minek nekem okosteló, miért nem állítok be biztonságos képernyőzárat (gyereke sem buherálná, ugye) , stb, stb. Teljesen igazatok van, de most ez van, akár másnál is előfordulhat, hogy így használná. Viszont hálózati kapcsolat nélkül nem tudom előcsiholni a Bankkártya menüpontot. Egyébként Galaxy S8, minden gyári és minden friss rajta. Van 5 napom még és új számlázási időszak jön, kibírom,csak gondoltam rákérdezek másoknál is.[ Szerkesztve ]
Üdv:T.
-
Kobe
veterán
sziasztok
a paypassos technika egyik hátulütőjéről szeretnék érdeklődni, hogyan lehetne kiküszöbölni. Egész konkrétan az offline tranzakciókra gondolok. Nekem pl elég nagy fejfájást okoz, mivel nagyon sokszor használom a kártyám, hogy ezeket a kisebb nagyobb offline tranzakciókat 3-5 nap múlva ellenőrizgessem, illetve cserébe mindig szarul mutatja az aktuális számlaegyenlegem a rendszer
A probléma ugye abból jön hogy ezeket a kártyahasználatot követően nem is zárolják, hanem majd pár nap múlva rögtön beterhelik csak.
Ezt nem lehet valahogy áthidalni, hogy legalább rögtön zárolja a rendszer ? Egyáltalán szabályos, "PSZÁF kompatibilis"-e ezt így kezelni, hogy X nap múlva Y darab, akkor már gyak. ellenőrizhetetlen tranzakciót odaböffentek a user számlájára?
Vagy milyen alternatív megoldás van, ha az ember nem akar a 19. századi chipelgetéssel szenvedni mindenhol? Egyáltlaán ez bankfüggő-e, vagy van olyan amelyik azonnal zárol mindent ? (nekem a bankom azt mondta hogy ezt a szolgáltató dönti el....de ha nem így van akkor inkább mennék bankot váltani)
-
eami
veterán
őszintén szólva, nem értem mit írtál. paypass, mágnes, chip, tökre ugyanaz onnantól hogy már azonosítva vannak. csak az azonosítás módjában térnek el.
számlatörténetben valóban csak pár nappal később jelennek meg a tételek, de ez teljesen normális. ha azonnal értesítést szeretnél kapni akkor kérj sms-t róla.
-
Kobe
veterán
Tudtommal ha chippel fizeted, akkor azonnal a zarolas a szamlan is, paypassnal nem, erre probaltam utalni.
Nekem a legnagyobb problemam az, hogy a paypass miatt a szamlaegyenlegem gyakorlatilag szet van cseszve, soha nem stimmel, nincs egy felulet ahova belepek es azt mondom, hogy na akkor adott pillanatban valoban _pontosan_ ennyi szabadon felhasznalhato penzem van, mert benne van a pakliban, hogy fel ora mulva mondjuk 20-30K val kevesebb lesz rajta.
Mivel nagyon sokat hasznalom a kartyam, illetve penzugyek teren rendszereto ember vagyok, (havonta minimum 80-100 alkalom) ezert mindig manualisan visszaellenorizgetni, hogy ezek az a 3-5 nappal kesobb levont tetelek mind jogosak-e, nincs veletlenul dupla terheles, stb, nagyon idoigenyesek es macerasak.
Az sms es kartyahasznalati ertesitoket ertem, csak eppen 0 haszna van - mert en az online egyenleget nem teszi helyre, nekem pedig ez lenne a legelso.
Nekem egy olyan megoldas kellene, ami pl minden kartyamuvelrtre azonnal legalabb zarolast csinal, viszont megmarad az erinteses fizetes kenyelme.
Csak abban nem vagyok biztos ezt bankja valogatja, vsgy allitja be mitol fugg mi megy online vagy offline autorizacioval.
Eddig a gyakorlatban nem okozott tul sok gondot, mert par szaz ftos tetelek, pl kv szendvics ilyesmik mentek igy offline, az utobbi idoben viszont mar sok 5-10, 10+ ezer forintos tranzakcioba belefutottam emiatt.... Amiben mar latok azert kockazatot visszaelesre[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
Elso korben szeretnem jobban megismerni, mi szabalyozza, hogy azonnali online zarolas megy vagy offline.
Mivel egy komplett bankvaltas eleg maceras, ezert ha teljes egeszeben a szolgaltatonal van, akkor nem valtogatnek, mert ugyanez lenne a kimenetel.Szoval bank, POS terminal uzemeltetoje (szolgaltato), vagy ki allitja be ezeket, hogy mekkora osszeg vagyvtranzakviotipus megy full offline?
-
dptrsk
addikt
Csak az Erste-nél hallottam, hogy ezzel próbálják bemagyarázni a PayPass miatt késve megjelenő tranzakciókat.
Tudtommal az POS(elfogadó) mindig online indítja el, csak a bankon múlik, hogy számlaegyenleg ellenőrzés előtt vagy után küldi vissza OK/nem OK jelzést.OTP, K&H, Gránit eddig minden fizetéskor szinte azonnal küldte az SMS-t a PayPass tranzakcióról.
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
Cibnel.... ugyanezt probaltak bemondani, mondvan a POS terminal uzemeltetoje csak kesobb kuldi be az adatokat.
Ami azert vicces, erdekes, mert ha mobdjuk tenyleg igy van es veszek egy tvt 500K ert es az 5 nappal kesobbi bekuldeskor csekkolna csak az elado, hogy volt e annyi egyenleg vagy sem, lenne meglepodes..... -
Huroq
senior tag
Nálam régebben az Erste bank próbálta ezt bemesélni, hogy a POS terminál beállításán múlik, nem rajtuk.
Érdekes sokadik reklamáció után hirtelen zárolódott azonnal az összeg, ezek szerint átállították az összes terminált miután reklamáltam...
Felvetettem én is nekik, hogy ha most bemegyek egy autószalonba és elhozok egy autót, akkor mi van?
Azóta OTP-nél még nem volt ezzel baj, pedig amit lehet azt kártyával fizetek.[ Szerkesztve ]
-
Kbali
nagyúr
5000-nél nagyobb összeget nem tudsz paypass offline fizetni. De kis összegnél pont az azonnali, akár offline fizetés a lényeg.
Nem fér össze az igényeiddel. Ha ennyire kényelmetlen, akkor ne használd a paypass lehetőséget. De még chippel is lehet offline tranzakciód, hiszen a pin ellenőrzés lokálisan a kártyán történhet. -
Kobe
veterán
Hetvegen kint jartam parndorfban, rengetegszer hasznaltam a kartyam. A 20-30 euros fizetesek kozul tobb is full offlineba ment (pedig kint meg pint is kerte a terminal) a bank oldalan azonban semmi nem zarolodott.
Legalabbis az ugyintezo elmondasa szerint.Szerintem nem az en igenyemmel van a baj, hanem a bank trukkozik valamit...
-
lord.lakli
őstag
A POS-t használó cég azt tudja eldönteni, hogy zárolják a pénzt X napig és nekik kell jelezni, hogy nem kérik a pénzt vagy X nap letelte után automatikusan a zárolás terhelés legyen. Ez független a fizetés módjától. Pont azért zárolják néhány napig a pénzt, mert úgy egyszerűen lehet sztornóznia a tranzakciót.
-
Kobe
veterán
válasz lord.lakli #1314 üzenetére
Ezt en ertem, ismerem.
Itt olyan esetrol beszelek, hogy hetvegen hasznaltam a bankkartyamat, tobbszor is, es csak hetvegen belefutottam 3-4 olyan esetbe, ahol a terheles napjaig - vagyis mai napig - a szamlamban semmilyen elozmeny nem jelent meg ezekrol a tetelekrol. Sem zarolas, sem levonas. Volt bezarolva egy csomo tetel, ezek nem. Kvazi mintha ingyen vasaroltam volna.
A mai napon viszont mindent beterheltek - a korabban zarolt teteleket is, es az eterben logoakat is., egyszerre.
Volt is meglepodes, hogy a sok +ezer hova tunt, hiszen annak minimum zarolva kellett volna lennie.[ Szerkesztve ]
-
fil
őstag
Ma elkezdett szivatni a Simple.
Akárhányszor fizetni akartam Kiírta, hogy "Tokenek letöltése folyamatban."
Aztán semmi. Szerencs ,hogy volt nálam plasztik kártya.
Megpróbáltam az app leállítást ,cache törlést ,de semmi. Ha újra installálom veszítem a beállításokat pl. hűségkártyák stb. ,vagy azt az akkounton tárolja? -
tomp
félisten
Hmm ma engem is megszivatott a Simple. Érintem, pittyen a terminál, hogy ellenőrizzem a mobileszközét, miközben a telefonon bejött az "érintsd telefonod a terminálhoz" kép. Sehogy nem ment. Hiába érintettem tőbbször oda. 5percel később egy másik helyen szintén ugyan ez volt de egy második érintésre már sikerült a fizetés.
Miután hazaértem jött az email a Simple-től, hogy fontos fejlesztés történt, azonnal frissítsek.
Szerintem valamit változtattak így kicsit megborult a dolog.
Hűségkártya marad. Szerintem a beállítások is. Csak az nfc fizetést kell újra igényelni azaz új digitalizált kártyát kell generálni. -
k5.20
senior tag
Ma beleszaladtam én is egy semmibe...érintés után felugrott a kártya képe, de nem vont le, és nem is üzent semmit...
A frissítést megcsináltam és azóta már 3-szor fizettem is, minden rendben volt....annyi érdekességet leszámítva, hogy egyszer sem kért PIN-kódot...még 30.000-nél sem... -
Zugi
aktív tag
Csak időnként kukkantok e fórumra, miután közel másfél éve vígan fizetgetek gránitpay-jel, aminek indulása óta soha semmi hibája nem volt nálam, itt sem láttam rá soha panaszt, nem úgy a Simple-re mióta az elindult, azóta jórészt annak működési furcsaságai, rendellenességei itt a legfőbb téma, ami azért valljuk be vicc kategória. Jól s*ggbe is kéne rúgni a mögötte állókat ótépéstül, mindenestül, hogy náluk miért nem jön össze ami másoknál kezdetektől fogva simán megy. Mert én is használom a Simple-t, csak nem paypass-ra, hanem mobilparkolásra és sokadszorra játszotta el nálam, hogy elindított mobilparkolást nem lehetett vele leállítani. Sosem az elindítás a probléma, hanem a leállítása, ahogy ma is történt. Mindenféle kapcsolati meg miegymás hibát jelez és csak ketyeg a pénzem tovább. Ez szép rablás, már azon gondolkodom visszatérek inkább az sms parkolási módszerhez, mert ez a Simple ennyire megbízhatatlan. Hát nem irigylem azokat akik paypass-ra használják, én ezek után pláne nem bíznék benne a jelenlegi cserbenhagyós formájában.
[ Szerkesztve ]
-
Kbali
nagyúr
válasz PistiSan #1323 üzenetére
Kétféle offline fizetés van: amikor a terminál offline (erről megy a polémia) vagy amikorba készüléked. Neked az utóbbi volt: simán megadtad a pin-t, fizettél sikeresen, öröm, bódottá. De elvesztettél egy offline fizetési lehetőséget, majd ha kritikus szint alá csökkent, visszatöltődik automatikusan, ha nem mész onlineba, akkor meg szól.
-
eami
veterán
én meg már 5. éve használok OTPhez köthető NFC-s fizetést és teljesen meg vagyok elégedve. attól még másnak lehet problémája...
általában fórumokon azok szoktak panaszkodni akiknek bajuk van. simple szerintem nagyobb halmaz mint a gránit, és könnyen előfordulhat hogy a millió féle androidos telón elő jönnek problémák. több user, több panasz.
[ Szerkesztve ]
-
Kbali
nagyúr
Kicsi tisztázás: egy ilyen fizetésnek van (legalább) 2 szereplője: 1. kártyakibocsátó bank (akit a kártyát használó kártyabirtokos személyesít meg), 2. elfogadó bank/szolgáltató (akit a kereskedő POS terminálja személyesít meg) - ez persze erős egyszerűsítés, hiszen van kártyatársaság (akinek a logoja a kártyán szerepel) + elszámoló központ, plusz nem biztos, hogy a kereskedő számlája az elfogadó banknál van, stb...
Szóval olyan, hogy a "bank" sumákol, olyan nincs.
A POS terminál lehet offline, amikor floor limit alatti tranzakciónál nem fog online authorizációt végezni (ez terminál és kereskedőfüggő beállítás), ezért itt nem is tudsz a saját bankodtól azonnal értesítést kapni, hiszen ő maga sem értesül azonnal a tranzakcióról (és igen, lehet olyan, hogy már csak a terhelés érkezik be hozzá, a foglalás nem).
Ügyfélként sokmindent nem tudsz ez ellen tenni, esetleg használsz valamilyen külsős appot, amiben görgeted magadnak a kiadásaidat, bevételeidet manuálisan (pl. Koin). -
Kobe
veterán
Ujra elmondom, hogy ezekkel en mind tisztaban vagyok, viszont akkor aruld mar el, magyarazd el legyszi azt is hogy ugyanilyen modszerrel a paypassal fizettett, ertekhatar felleti es meg a pos terminalon PIN autorizaciot kero tranzakcioknak miert nincs szinten semmi nyoma? engem ez telleg erdekelne technikailag.... Hiszen a terminal is kijelzi ilyenkor hogy kapcdolodas, mi tortenik a hatterben, meggondoljak magukat a bitek?
Engem speciel nem a napi szinten fogyasztott 120ftos kave erdekel, hanem mondjuk 6-7ezres vasarlasok.... Azokat azert szeretnem azonnal "erezni" az egyenlegemen, es nem excelben irogatni mondjuk 21. szazadban sztem nem lehetetlen....
[ Szerkesztve ]
-
Kbali
nagyúr
-
dptrsk
addikt
És egy adott terminál esetén mitől lesz OTP kártya esetén online,CIB esetén pedig offline a PayPass tranzakció.
A kérés szerintem biztos eljut a bankhoz, csak a bank esetleg nem ellenőrzi a PayPass kéréseket, hanem egyből OK üzenetet küld a terminálnak, s így sikeres a tranzakció.
-
dptrsk
addikt
válasz PistiSan #1334 üzenetére
OTPnél is ömlesztve van, de ha jól rémlik talán Gránitnál tételesen látod.
K&H-t kérdeztem, hogy mikor lesz tételes: "nem tervezzük".
De mind OTP, mind K&H azonnal látszik a zárolás, nem úgy, mint a CIBnél.OTP és K&H NFC szerencsére mutatja tételesen, aminek én nagyon örülök.
-
tomp
félisten
OTP-nél a számlatörtének másnap frissül. Akkor mutatja egyenként az összes vásárlást. De az összeg azonnal "eltűnik" a számláról illetve sms-ben azonnal tájékoztat a rendszer, hogy mikor hol és mennyit fizettem. Legyen ez kártyás dugós fizetés, paypass vagy telefonos NFC fizetés.
Ha egy bank nem képes erre az nálam eleve bukta. Az számomra nem bank... -
dptrsk
addikt
Ezt a K&H is tudja.
Akkor kerül 1 nap után a számlatörténetbe, ha a kereskedő 1 napig foglaltatja. Ha 3-4 napot ad meg, akkor csak 3-4 nap múlva.Én azt hiányolom, hogy ha a vásárlás foglalás alatt vann, akkor ne odahányja a rendszer, hogy zárolt összeg 1.000 forint, hanem meg tudjam nézni, hogy ez az 1.000 forint 2 db 100 forintos automatás, 1 db 500 forintos online fizetés és 1 db 300 forint bolti vásárlás.
Persze ha másnap ránézek a legtöbb ott van a számlatörténetben. De nem egy olyan van, hogy napokig foglalva van pl. XBOX, PayPal próbaterhelések, több bolti online vásárlás is.
-
tomp
félisten
Úgy látszik sikerült elrontani a Simple-t a legutóbbi frissítéssel. 2x kell érinteni és 3-ból 2x elutasít a terminál... Ma inkább elővettem a kártyát mert az app megbízhatatlan lett...
-
Csocsesz75
őstag
És azután, hogy nagyon sokan panaszkodnak a Playen, kiküldik mailben az értesítést, amiben leírják : fejlesztéseket és kisebb hibajavításokat tartalmaz .
Nekem ekkor még a 3.2.4 verzió volt fent, mondom akkor nem frissítem mert ez jó. Aztán parkolni szerettem volna vele de megnyitás után semmit nem töltött be csak "órázott". Töröltem az alkalmazás gyorsítótárát és adatait, első megnyitás után úgytűnt helyre állt, második megnyitás után megint csak ment a pörgettyű körbe-körbe. Végül aztán frissítettem én is 3.2.6-ra. Érintéses fizetésnél viszont most tényleg 2x kellett érinteni.
Köszönjük. Kellemes Ünnepeket Simple csapat !
[ Szerkesztve ]
-
Csocsesz75
őstag
Visszarakva a 3.2.3 verziót, tökéletesen működik a Simple, terminálnál sem kell 2x érinteni.
-
PistiSan
addikt
válasz Csocsesz75 #1345 üzenetére
Honnan volt régebbi verziód?
-
slice14
veterán
válasz Csocsesz75 #1345 üzenetére
Simple-hez hozzáfüzve, igazán betehetnének egy mobil feltöltés menüt is. Ha már kaját meg mozijegyet lehet venni, akkor ne keljen már az OTPay-t feltenni a mobil feltöltés miatt. Ha már OTOay, akkor meg már a többi szolgáltatást is belegyúrhatnák a Simple-be.
Google Pixel 9 ---- Hirdetéseim: http://bit.ly/2tWSizn
-
tomp
félisten
Javításra került a Simple bug. Amúgy egy ilyen hiba miért nem derül ki a teszt során? Már nincs teszt?
-
szemcso1
csendes tag
A 3.2.7 verzió sem jó !!!
Az imént nem tudtam vele fizetni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! Paidashu 10600MAH , 22.5W Gyorstöltő powerbank!
- Apple Airtag 4 Pack Bluetooth Nyomkövető, Bontatlan, Új, 4 Darabos Csomagolás, 1 Év Apple Garancia
- Apple iPhone 14 Pro billentyűzet tok
- DJI Osmo Mobile 2 kézi stabilizátor mobilokhoz
- Apple Airtag Leather Key Ring kulcstartó - Új, csomagolás sérült
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest