Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Tkomos box más szolgáltató netjén.
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Melyik tápegységet vegyem?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen videókártyát?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robitrix
senior tag
válasz
Robi BALBOA #22 üzenetére
Ez tényleg így van. Azért alapvetően csoda nincsen. A hátrányok magából a technológiából származnak. Aminek a lényege, hogy az eredeti megjelenítésnél kisebb méretben állítják elő a képet, majd felskálázzák a képet a megjelenítési méretbe. Például kigenerálják a képet mondjuk 1600*900 pixelben majd felhúzzák a megjelenéshez 1920*1080-ra. Vagyis legenerálnak 1,44 millió pixelt. Amit 2,0736 millió pixelen ábrázolnak. Ami azt jelenti, hogy vagy 550 ezer pixelt oda kell álmodni a képre, ami nincsen benne az eredeti képen. Vagyis fikció. Ez persze minőség romlással jár. A dolog lényege, ha kevesebb képpontot kell kiszámolni egy képhez alapban akkor azonos idő alatt több képet lehet kiszámolni. Aztán az FSR, DLSS és hasonló eljárások megpróbálják különféle algoritmusokkal mérsékelni a képromlás hatását. Jól-rosszul. A legnagyobb különbség a kettő közt például, hogy DLSS az az RTX kártyákba bekerült hardver elemeket is igénybe veszi(raytracing) Ezért például nem működik már az Nvidia GTX kártyáin se. Szemben a AMD FSR változatai működnek a Nvidia régebbi kártyáin is. Legalább is a 3.0 előtti verziók, mert a legujabb, amit már nem is FSR-nek hívnak már csak bizonyos radeon RX kártyákon működik már csak. Így nekünk köznépnek akinek nincsen sok százezres RTX kártyája a gépben leginkább marad a FSR 1.0/2.0/2.1/2.2 verzió. illetve a valóságban létezik még az NVIDIA-nak is egy nem RTX hardveren müködő skálázó eljárása, ami használható régi hardveren. A Warzone 2.0-ban például az is kiválasztható. De azért bármilyen felskálázó módot használ az ember minden képen lesz tényleges romlás a megjelenő képen az eredeti nativ előállított képhez képest. Hiszen a nem létező semmiből kell megjelenő valamit csinálni a megjelenő képen. A DLSS szeb képet állíit elő a RTX kártyában levő célhardver miatt. az FSR viszont működik szinte minden ma használt grafikai kártyán gyengébb hardver mellett is.
Új hozzászólás Aktív témák
ph A frissített eljárás sok változást kínál, ezek közül talán a legfontosabb a reaktív maszkot érinti.
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Formula-1
- Ukrajnai háború
- Tudományos Pandémia Klub
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- DJI topic
- Autós topik
- További aktív témák...