- A Solidigm elhagyja a végfelhasználókat célzó SSD-k piacát
- Kvantumpontos OLED monitorokkal bővült az ASUS ROG-os portfóliója
- A GravaStar egyedi megjelenésű fémegerei is beléptek az ultrakönnyű szegmensbe
- 520 Hz-es monitorok duója az ASRock védjegyével
- CL 30 alá mennek a G.Skill hamarosan debütáló RAM-jai
- Házimozi belépő szinten
- 3D nyomtatás
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen RAM-ot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen videókártyát?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robitrix
senior tag
válasz Robi BALBOA #22 üzenetére
Ez tényleg így van. Azért alapvetően csoda nincsen. A hátrányok magából a technológiából származnak. Aminek a lényege, hogy az eredeti megjelenítésnél kisebb méretben állítják elő a képet, majd felskálázzák a képet a megjelenítési méretbe. Például kigenerálják a képet mondjuk 1600*900 pixelben majd felhúzzák a megjelenéshez 1920*1080-ra. Vagyis legenerálnak 1,44 millió pixelt. Amit 2,0736 millió pixelen ábrázolnak. Ami azt jelenti, hogy vagy 550 ezer pixelt oda kell álmodni a képre, ami nincsen benne az eredeti képen. Vagyis fikció. Ez persze minőség romlással jár. A dolog lényege, ha kevesebb képpontot kell kiszámolni egy képhez alapban akkor azonos idő alatt több képet lehet kiszámolni. Aztán az FSR, DLSS és hasonló eljárások megpróbálják különféle algoritmusokkal mérsékelni a képromlás hatását. Jól-rosszul. A legnagyobb különbség a kettő közt például, hogy DLSS az az RTX kártyákba bekerült hardver elemeket is igénybe veszi(raytracing) Ezért például nem működik már az Nvidia GTX kártyáin se. Szemben a AMD FSR változatai működnek a Nvidia régebbi kártyáin is. Legalább is a 3.0 előtti verziók, mert a legujabb, amit már nem is FSR-nek hívnak már csak bizonyos radeon RX kártyákon működik már csak. Így nekünk köznépnek akinek nincsen sok százezres RTX kártyája a gépben leginkább marad a FSR 1.0/2.0/2.1/2.2 verzió. illetve a valóságban létezik még az NVIDIA-nak is egy nem RTX hardveren müködő skálázó eljárása, ami használható régi hardveren. A Warzone 2.0-ban például az is kiválasztható. De azért bármilyen felskálázó módot használ az ember minden képen lesz tényleges romlás a megjelenő képen az eredeti nativ előállított képhez képest. Hiszen a nem létező semmiből kell megjelenő valamit csinálni a megjelenő képen. A DLSS szeb képet állíit elő a RTX kártyában levő célhardver miatt. az FSR viszont működik szinte minden ma használt grafikai kártyán gyengébb hardver mellett is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- Házimozi belépő szinten
- 3D nyomtatás
- Trollok komolyan
- Mikrotik routerek
- One mobilszolgáltatások
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós topik
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest