- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Asztrofotózás
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
Új hozzászólás Aktív témák
-
PonPon
senior tag
Ti hogyan tömörítitek a videoitokat? Milyen DivX-el és milyen beállításokkal?
-
fv
csendes tag
Sziasztok!
Kár, hogy nem működött az AlparySoft szűrője, mert szerintem nagyon zsír.
Berakok egy linket mindenesetre, hogy mindenki kipróbálhassa:
http://www.alparysoft.com/prod/deinterlace.php
Az ingyen letölthető verzió kis logót biggyeszt a jobb alsó sarokba, de olyan kicsit, hogy először észre se vettem; az ára pedig ennek a kis filterkének kevesebb, mint 10 000 Ft, úgyhogy ki is lehet köhögni.
Én a bonyodalmasabb deinterlace-eléseket nem próbálgattam, de ez teljesen kielégítő volt számomra. -
zoli58
tag
A remegésen segít , ha az avisynth scripthez hozzáírsz még egy vagy több sort az alábbiakból (kísérletezgess):
Complementparity
AssumeFrameBased
AssumeFieldBased
SwapFields
Nálam elég volt a complementparity.
Igen, igaz, egy komolyabb film ilyenfajta átmeneti tárolásához is kellhet sacc 200 giga. -
PonPon
senior tag
zoli58: Irtad hogy szerintetek is a 100fps módszere: deinterlace smooth 1.1(Gunnar Thalin) a legjobb, csak remegett(?) a kép de sikerült megcsinálni. Mit csináltál vele? Mert nálam is remeg és nemtudok mit kezdeni vele.
Elöző hozászolásodhoz: Tömörítetlenül bazi sokat foglal nincs az a vinyo amin elfér... -
PonPon
senior tag
Ja meg Vegas 5.0 MPEG 1-2 Plugin Crack vagy Patch nincs valakinek?
-
PonPon
senior tag
Hali! Nemtud valaki egy olyan VirtualDub filtert amivel a FrameRate-et lehet állítani, mert ha a video menübül állítom az ugy nekem nem jó.
Mivel:
1) a ww.100fps.com-os modszerrel (AviSynth-el) csinálok egy 50fps-es video-t ami ugye szép egyenletes mivel mindkét field-et lejátsza egymás után, csak ugye a kép fele olyan magas lesz.
2) Ezután VirtualDub-al és meg a deinterlace - smooth v1.1 filterrel lerenderelem. => lesz egy elég jó minőségü video csak sokat foglal mert 50fps-es.
- Ha itt a video menüből átállítom a FrameRate-et akkor nem lesz szép egyenletes a video olyan mintha csak minden második képkockát látnám.
Ha ennek a kész videonak a FrameRate-jét átállítom a VirtulaDub-ba és újra lelerenderelem akkor szép egyenletes lesz ez is csak igy kétszer tömörítem, ez pedig gáz mert romlik a minőség.
Ezért kéne Filter-ként egy FrameRate állító mert igy még az első renderelésnél minden jó lenne.
Huu..igy elolvasom hogy mit irtam nem biztos hogy érthető, de a lényeg hogy ha tud valaki egy FrameRate filtert akkor segítsen megtalálni, köszi -
Male
nagyúr
Az MPEG2-őt én a Windows Media Player 8-al néztem meg, az lejátszotta nálam, meg a PowerDVD is, csak az széthúzta valamiért. Azt rontottam el, hogy nem szabványos méretű az MPEG2, azért szórakoznak vele a lejátszók (704x160-as, nem gondoltam, hogy ez megfekteti a legtöbb lejátszót). Majd holnap lehet, hogy megcsinálom 720x576-osra az MPEG2-őt, annak mennie kell mindennel. Ha elkészült, akkor átküldöm, és össze tudod hasonlítani (ugyan azt tömörítem, csak alul-felul fekete sáv lesz rárakva).
-
Male
nagyúr
Mail ment. Az RGB888 verziót nem küldtem (amiből tömörítettem), mert 20 MB
.
Nálad DivX5 van fent? Ha igen akkor majd írd meg, hogy az kijavítja e a színátmenetet (elképzelhető, hogy az elmossa egy picit, és így eltünnek az ugrások). Ha igen, akkor szedek ki képet belőle DivX4 alatt, és elküldöm, mert ott látszik hogy rossz.
MPEG2-ből mivel szedtél ki képet?
Most csináltam a Pink - The last to know klipet. Úgy csinálták meg, hogy az eredeti felvétel progresszív, amire az effekteket váltottsorosban rakták rá -> látszik, hogy hol nyúltak bele a felvételbe. Érdekes volt megnézni. Mondjuk ilyet máskor is csináltak: A Discovery-n volt egy film Izlandról, mutogatták, hogy jön a gőz mindenütt -> felvettem, kiszedtem egy képet, és a táj progresszív volt, de a gőz váltottsoros, így kiderült, hogy utólag rakták rá a gőzt. Ki is szedtem egy képet, amin normál méretben látszik a gőz, de ha összenyomom a felére (minden második sort elhagyva), akkor élesen látszik a táj. -
Male
nagyúr
Akkor nem a megfelelő képeket vágtad össze, az átlagos dolgokat a DivX is átviszi, csak néhol jön elő látványosan ez a hiba. Ha gondolod átküldöm, amit csináltam (én nem TV-ből vettem ezt fel). Azon az MPEG2 kb egyenletes ugrásokat csinált (azért az sem tökéletes), míg a DivX elég ronda lett, főleg a sötétebb oldalán a színátmenetnek. Ha még lenne a Vágó műsor, akkor mondanám, hogy azt vedd fel és tömörítsd be DivX-be, azzal a kék megvilágítással sem igazán boldogult...
Azthiszem nagyon elkanyarodtunk az eredeti témától.
Deinterlace-nél a blend fields szerintem nagyon zavaró egy idő után, főleg gyors mozgásnál -> kb olyan mint a kettőslátás. A Smart deinterlace meg benthagyott néhány vonalat nálam, mondjuk túl sokáig nem kísérleteztem vele (gondolom ha még állítgatom egy ideig, akkor jó lesz). (én mostmár megmaradok a TMPGEnc félénél, amíg valami látványosan jobbat nem találok, amire nem sok esély van) -
zoli58
tag
csináltam én is egy összevágott clipet, tv-ről, különböző adásokból, persze szép fokozatos színátmenetet nem sikerült kifogni.
aztán zsugor mpeg2-be, majd divx5.11-be, egyformán 10Mbit-tel, aztán snapshot a képek jpg-be.
összehasonlítás: én bizony nem látok különbséget, de ezzel nem akarom kétségbe vonni az állításodat, lehet, hogy a szemem nem elég éles, vagy nem olyan volt az anyag, hogy kijöhetett volna a különbség.
a deinterlace variációkat is kianalizáltam a párommal (több szem többet lát), és a következőre jutottunk: (az adott clipen)
1. 100fps módszere: deinterlace smooth 1.1(Gunnar Thalin) (kicsit játszani kellett
az avisynth-tel, hogy ne remegjen)
2. area based (Gunnar Thalin) és smart (Donald Graft)
3. map (Shaun Faulds)
4-5-6 fieldbob - dicardfield+resize - duplicatefields (vdub intern)
7 blendfields
az Alparysoft szűrője nem működött
de jelentősebb különbség csak az elsők és az utólsók között volt tapasztalható -
Male
nagyúr
A színgond bizonyítására, gyorsan csináltam egy színátmenetet, amit betömörítettem 6Mbit/s-os DivX-be és 10 Mbit/s-os MPEG2-be. Látható a különbség, különösen a sötétebb részen (704x160-as felbontás, szóval nem sávszélességhiány miatt van). Sajnos a kép kiszedése viszont nem akar összejönni MPEG2-ből (az AVI-ból még megy), mert a VegasVideo-m úgy döntött, hogy nem hajlandó többet elindulni, a Premiereből meg régi van, ami még nem tud MPEG2-őt megnyitni, a TMPGEnc sem tudja megnyitni. Ha valakit érdekel, az írjon egy helyet, ahová felrakhatom, és nem kell egy csomót vacakolni regisztrációval meg ilyenek (143 kbyte az egész). Esetleg e-mailben is elküldöm, de nem sokszor, mert modemmel netezek most.
-
Male
nagyúr
''az MPEG4 kevesebb színinformációt visz át''
Látszik, hogy rosszabbak a színek. Pl csinálj egy animációt 3D Studioban vagy Lightwave-ben, amin szép színátmenetek vannak (nem szivárvényra gondolok, hanem pl rózsaszín-bordó átmenet, föleg élénk színeknél jön ki a hiba), árnyékok, stb (így zajmentes, nehezen tömöríthető alapanyagot kapsz). Ezt tömörítsd be DivX-be és MPEG2-be, jó nagy bitrátával, hogy ne legyen blokkosodás, meg semmi. Látni fogod, hogy az MPEG2-vel szebbek a színek (DivX-nél bizonyos színátmenetekben ugrások lesznek). A pontos technikai magyarázatot is tudtam valaha, ha gondolod előkeresem (az MPEG4 algoritmus hiányossága ez).
Az 5.1.1-es DivX-et majd kipróbálom, bár sok esélye nincs, mert mostanában 6Mbit/s-al tömörítem a DivX-et is (úgyis kisebb lesz), vagy MPEG2-őt csinálok. Kivéve persze azokat a fimeket, amikre azt kérik, hogy ''férjen el 1 CD-n ez a két és fél órás film, meg még maradjon rajta 200MB hely is''. -
LordX
veterán
Én nem állítottam, hogy szebb képet tud adni az MPEG4
Viszont váltottsoros kódolás kétségtelelnül létezik benne. hipernagy bitrátákat is lehet csinálni. A szabványban meg csak ajánlás van a bitrátára, akkora, amekkorát nem szégyellsz. (Persze a DVD szabvány más - ott tényleg be kell tartani a korlátot). Persze nem 320x240-es képecskékhez kell ezt felhasználni, hanem a HDTV++ felbontásokhoz.
Egyébként használd a(z 5.1.1-es) DivX-et! Sokkal jobb képet képes adni, mint a 4.x-ek (teszteltük, szubjektíve kevesebb artifactot csinált ugyanakkora beállítások mellett)
Azt tudnád részletezni, hogy ''az MPEG4 kevesebb színinformációt visz át''? -
Agyzuzo
addikt
Van ott egy ''Free'' opció is, oda olyan felbontást írsz, amilyet akarsz.
Én azté 720x576-ban veszek fel, mert ez eleve a PAL szabványú DVD felbontása. A végeredmény pedig szerintem bőven kielégítő.
Amúgy én XViD-be szoktam felvenni, 5000-es bitrate mellett (a motion precision 4-esen van, a keyframe interval pedig 50). -
borely
tag
A 100fps.com-n nagyon sokféle deinterlece van valóban, de szerintem:
1: vagy túl pepecs meló megcsinálni,
2: vagy proci legyen a talpán ami le tudja játszani
3: a fenti kettő kombinálva.
SZVSZ a virtualdub-hoz ingyen beszerezhető DeinterleceMAP szűrő teljesen elfogadható eredményt ad, egyszerűen. Én ezt használom. -
DAni198
csendes tag
Nekem felajánl mindenfélét.
Bővebben: link -
DAni198
csendes tag
Az InterVideo WinDVR csúnyán átver, mert röptében deinterleceli a felvételt (blend metódussal, ami gyors de szellemképes eredményt ad)!!!!!!
A progresszív adás olyan amikor a két félképet egy eredeti képből származtatják, nem külön külön veszik fel. Megismerni onnan tudod hogy nincs az a jellegzetes fésűsödés. -
DAni198
csendes tag
Analóg forrásből csak 288 vagy 288*2=576 soros felbontásban szabad felvenni!!!!!
Ha be is tudsz állítani más értéket a felvevő progiban az biztos hogy e két felbontás valamelyikét veszi fel, majd röptében átméretezi a képet ami váltottsoros nyersanyagnál csúnya képet eredményez.
Ha mégsem jó az 576 soros felbontás akkor vedd fel ilyenben majd deinterlacelés után mértetezd át a képet. -
zoli58
tag
Köszi
Na most aztán jól össze vagyok keveredve...
Mi van akkor, ha egyből mpeg2-be veszem fel? (windvr)
Most próbáltam, és tényleg nem fésűs a kép. -
Male
nagyúr
Egy 14''-os monitoron tényleg elég a 352x288 vagy 384x288, de nagyobb méretben már túl homályos. (bár az 512x288 elég jó, főleg ha a monitor 1024x768-ban megy, és igy nincs interlace gond).
Az igazi a progresszív adás felvétele, csak az ritkán van -> utoljára a Féktelenül 2 volt az RTL-en, amit progresszívben adtak (már amiket felvettem, azok közül). Bár az MTV-n gyakran mennek a klipek progresszíven (az MTV-s felirat meg amit ráraknak váltottsoros -> érdekes hatású így a felvétel)
-
DAni198
csendes tag
Váltottsoros kódolás van mind az 5-ös DivX-ben és XviD-ben is.
Szerintem a váltottsoros kódolás capture közben a leghasznosabb, de a készre kódolásnál csak akkor érdemes használni ha biztosan nem monitoron lesz visszajátszva (pl DVD, SVCD).
(Az 50fps-es módszert nem szeretem, de ez egyéni vélemény.)
[Szerkesztve] -
Male
nagyúr
OK, hogy lehet, lehet 25 Mbit/s-os MPEG2-őt is csinálni... A szabványban mégis 6Mbit/s a maximum, mig a DVD-kre szánt MPEG2-nél 10 Mbit/s.
MPEG4-el akkor se tudsz olyan minőséget elérni, mint MPEG2-vel, ez tény (egyszerűen nem visz át annyi színinformációt), a 6Mbit/s a max volt még a DivX 4.12 idejében, OK, hogy azóta lehet több is, de nem tudja kihasználni (most nem HDTV felbontásra gondolok). 704x576/25fps vagy 720x576/25fps mellett a 6 Mbit/s-ot se tudja kihasználni, már ha nem nagyon zajos a kép.
Váltottsoros DivX tömörítést én nem láttam, de az 5-ös DivX-ben elképzelhető, hogy van (azt nem sokat használtam, a 4.12-es jobban tetszik), bár az MPEG4 alapvetően frame alapú tömörítés, és nem field alapú. Ráadásul az asztali lejátszók sem tudom, hogy mit szólnak a váltottsoros DivX-hez. -
Loha
veterán
Ha ennyire nem vagytok megelégedve a deinterlacing minőségével akkor használjatok például 384*288-as felbontást és az egész témát el lehet felejteni...
Nem mindenhova kell a 640*480. -
Male
nagyúr
Mert az MPEG2 alapvetően jobb minőséget (elsősorban szebb színeket, színátmeneteket) tud produkálni, mint az MPEG4, persze jóval nagyobb bitráta mellett. MPEG4-be hiába tömörítesz 6 Mbit/s-al (ez a maximum), akkor sem lesz olyan jó a kép, mintha MPEG2-be tömöríted 8-10 Mbit/s-al.
MPEG2-vel azért szűnik meg az interlace gond, mert azt lehet váltottsorosba tömöríteni, így lejátszáskor van a deinterlace, amit ha TV-n nézed, akkor nem kell elvégezni (már ha 50 Hz-es a TV, 100 Hz-eseknél van beépített szűrő, ami viszont rendesen optimalizált a TV-re, így jobb, mint az álltalános deinterlace szűrők, amiket mi használunk).
Amúgy érdemes kipróbálni a TMPGEnc deinterlace szűrőjét, én azt használom álltalában, mert nagyon jó. Én az Even-Odd filed, field adaptation beállítást használom, így 50 fps lesz, de ezt visszaállítom 25-re a beállítóablakában. Eddig ez a legjobb, amit használtam, persze magas bitrátával kell belőle DivX-et csinálni (gyakran 6Mbit/s-ra állítom, amit nem tölt ki teljesen, inkáb 3-4 Mbit/s-os lesz a végeredmény, de így megspórolom a kétmenetes tömörítést). -
zoli58
tag
Bocsi, de mi az a CCE?
És miért jobb az mpeg2 az mpeg4-nél? (a divx is mpeg4-et csinál, az, hogy avi-nak hívják, sztem mellékes) Az, hogy az asztali dvd lejátszó csak ezt szereti, az inkább korlát, nem? Vagy most vegyek még egy külön lejátszót is?
És miért szűnne meg mpeg2-ben a probléma? ( ha tv-n akarom nézni, akkor nem gond, semilyen avi-val sem, de ha monitoron, akkor igen, és mindennel, ha jól tudom) -
Agyzuzo
addikt
Én az AVI-t MPEG2-be nyomom CCE-vel, úgy megszűnik az Interlace. El kell felejteni lassan a DivX-et, régebben ez nekem is problémát jelentett, de mióta áttértem a DVD-re azóta a magas bitráta megoldja a problémát.
-
zoli58
tag
Próba megvolt, eredmény: elég jó, de nem folyamatos clip
Elkezdvén morfondírozni azon, hogy miért akadozik nekem szinte minden, rádöbbentem valamire:
NEM BÍRJA A VINYÓ ILYEN GYORSAN OLVASNI!!!!
francba, ez előbb is eszembe juthatott volna: tömörítetlenül (most épp 800*600-ban) felvéve 35MB/sec folyamatos olvasási sebességnek kell lenni. Elvileg a vinyóm átlagban tud 40-45 között a tesztek szerint, de ebből is látszik, hogy a valóvilág () más...
Betömörítettem Divx-szel és egyből szép folyamatos, akadásmentes clipet kaptam
Új próba, ezúttal a 100fps-es avisynth-es módszerrel:
betömörítve már ez sem akad
a két módszer hasonló eredményt ad, a paraméterezési lehetőségekből ítélve a módszerük nagyon hasonló -
DAni198
csendes tag
Én egy Smart Deinterlacer nevű VirtualDub szűrőt használok, ami meglehetősen jó eredményt ad anélkül hogy megváltoztatná az eredeti video felbontását vagy fps-t. Letölthető innen: Bővebben: link
Csináltam néhány mintát hogy hogyan dolgozik a filter.
Ezen a képen az látszik hogy viszonylag nagy elcsúszást is helyre tud hozni:
Bővebben: link
Itt az látszik hogy a visszaállítás során nem mosódik el a kép:
Bővebben: link
(mivel ez a szűrő több egymásutáni framet vesz figyelembe ezért a VD előnézeti képén nem lesz mindig ilyen tiszta a kép, de a kimeneti video anyag már jó lesz)
DAni
[Szerkesztve] -
zoli58
tag
A 100fps-ben leírt módszert (hasítás avisyth-tel, majd deinterlace smooth) próbáltam, de nem tudom lejátszani az 50fps-t, annyira nem fluid, és ráadásul 2-szer annyi ideig tart
Viszont találtam egy progit (Dscaler), ami tucatnyi módszer közül kiválasztja automatikusan a legmegfelelőbbet, de ez meg csak tv-videonézésre való, felvenni, lejátszani nem tud jól.
Szal egyelőre nincs jó megoldás, csak rossz és kevésbé rossz -
<Adamsky>
nagyúr
Szia!
Sajnos a témával kapcsolatosan már én is elég sok időt töltöttem annak a kikisérletezésével, hogy melyik a legjobb / legszebb megoldás, de ahogy Te is írtad, én sem láttam számottevő különbséget az egyes módszerek között. Nálam az jelentette a gondot, hogy ha fordult a kamera, akkor nem volt kellő dinamika a mozgásban (mondhatni akadozott). Ennek a kiküszöblésére az egyetlen megoldás vm. ''Bob'' használata. Nem véletlen -- ha megnézed --, hogy az 100fps-en is a legtöbb úgymond jó minőségű videó 50- vagy 60 fps-es. A ''Bob'' ugyanis szépen megduplázza a frame-ek számát. Ez viszont nagy mértékben rontja a tömörítés (XviD, DivX) hatásfokát.
Én is nagyon remélem, hogy lesz majd itt olyan, aki előáll egy jobb ötlettel. -
zoli58
tag
Hali
Próbálom egy ideje eldönteni a kérdést, de :
van néhány módszer, lásd
Bővebben: link
viszont az egyes programokban a szűrők a program nevét viselik, nem a módszerét, így nehéz azonosítani
és az eredményen akárhogy meresztgetem a szemem, jelentős különbséget csak néha sikerül felfedeznem.
most akkor vajon melyik a legjobb?
mik a tapasztalataitok?
mikor jobb deinterlace-elni: mindjárt a capture alatt, vagy utána, a szerkesztés-tömörítés során?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kézilabda topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- BestBuy topik
- DOOM: The Dark Ages - Megérkeztek az első értékelések
- Tudományos Pandémia Klub
- Azonnali fotós kérdések órája
- Fotók, videók mobillal
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5g 8/256gb - Szép állapot, akár beszámítással
- LG 70UN74003LA Smart LED Televízió, 70" (177 cm) - 4K Ultra HD, HDR, webOS
- TP-Link RE650 AC2600 (RR650) WIFI hatótávbővítő
- BONTATLAN Új Iphone 16 és 16 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- ÚJ Bontatlan iPad Air 6 - 7 gen 11 és 13 Minden szín 1 év Apple Garancia Azonnal Átvehető DEÁK Térné
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HYNIX 1x4GB DDR3 RAM eladó
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
- AKCIÓ! Dell Alienware AW2721D 27 QHD 240Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Intel Core i7 4790K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest