Hirdetés
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Micro Four Thirds
- Az Intel szerint a régebbi processzoraikat keresik az ügyfeleik
- Home server / házi szerver építése
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
-
PROHARDVER!
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2024. 10. 28.): [link]
(ÚJ: havi limit bevezetése 1% visszatérítésre)
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
viktorhu #10926 üzenetére
pont talaltam errol egy cikket. ez alapjan azert lehet nagyokat szivni, es szerintem nem igazan logikus, hogy ha porul jarok, egyertelmuen azonositom a tranzakcio helyet, idopontjat es kartyaszamot (plusz a videon is rajta vagyok), az atm uzemeltetojetol egy igazolast sem kerhetek arrol, hogy tenyleg nem kaptam penzt. minden eljarast lehetne meg jobba tenni, szerintem amugy ezt is. akkor megis minek vannak telefonszamok az atm-eken? ezek alapjan tok mindegy, ki az uzemeltetoje egy atm-nek, eleg csak szettennie a kezet, hogy ne nekunk panaszkodj. ez igy tenyleg eleg kenyelmes
(mellesleg erdekes kerdes, hogy a curve milyen szereplo, mert biztosan nem "szamlavezeto", szoval rajuk vagyunk utalva, ha esetleg olyan problema adodna, amit nem lehet egyertelmuen tisztazni - mint a cikkben a 10 ezreskent kiadott papirlap)
-
-
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
viktorhu #7855 üzenetére
az erste sok mindent mond összevissza, de ezt a sablonmondatot nekem és rengeteg más embernek is elküldték:
2) Az engedélyezésre beérkezett vásárlás adataiban a Curve szolgáltató azt az információt szerepeltette, hogy a tranzakció végrehajtása során a kereskedői oldal nem indított erős ügyfél- hitelesítést / kereskedő nem képes erős ügyfél-hitelesítésre.
aligha hiszem amúgy, hogy a kódok tartalmaznak ilyen információkat, de még ha tartalmaznak is, ha náluk (mármint a curve-nél, aki ebben az esetben a kereskedő) történik erős hitelesítés (márpedig 250 font körül már történik), akkor aligha küldenek olyan kódot, amiben ezzel ellentétes információ szerepel
baromi egyszerű a helyzet: ami a curve felől jön, azt az erste "do not honour" kóddal visszadobja, szarik minden másra. minden más csak ócska duma
-
ottalai
lelkes újonc
válasz
viktorhu #7821 üzenetére
Azt kérlek vedd figyelembe, hogy az Aldi-s analógiával kapcsolatban már többször előjött, hogy az alapból NEM online fizetés (távoli fizetési művelet), hanem "értékesítés helyén történő fizetés", amire kissé eltérő szabályok vonatkoznak és a PIN kód a 2FA.
De pontosan igazad van, hogy itt is egy probléma van a konkrét végrehajthatóság folyamatában, hiszen valóban annak kellene történnie (mivel a POS-es vásárlásból a Curve online vásárlást "csinál"), amit írsz, hogy előrántod a telefonod és az Erste app-ban jóváhagyod. Elég kivitelezhetetlennek tűnik, nem tudom, van-e rá valahol is példa.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
viktorhu #7703 üzenetére
nekem nem kell elmagyaráznod, teljesen értem, de az erste is teljesen érti, valójában milyen fajta online tranzakció történik, szóval nyugodtan whitelistre tehetné a curve-öt. lovagolhatunk a pontos technikai megvalósításon, az erste is mutogathat a szabályozásra (de legfeljebb csak félig lesz igaza). mondjuk ki: itt nem a hitelesítés hiányáról vagy meglétéről van szó, hanem egy üzletpolitikai döntésről, ennyire egyszerű
-
sb
veterán
válasz
viktorhu #7688 üzenetére
Nem látom a különbséget:
- Ha fizikai kártyával fizetek akár akkor is feldobhatja az authentikációt mobilon, hiszen mögötte online ez elintézhető. Egy Erste netbank belépés is hasonlóan működik telefonos authentikációval.
- Ha mobilról fizetsz akkor eleve nincs fizikai kártya sem és ott a kezedben az authentikációs eszköz. De épp ebből látszik, hogy irreleváns igazából van-e fizikai kártya.Paypalnál pedig azt írták fentebb, hogy fizetésnél nincs újabb authentikáció, elég a regisztrációkori. Erre írtam egyébként, hogy ha ez megy akkor itt is mennie kéne. Ha mégis van az nyilván más eset, de akkor meg lásd fentebb...
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
viktorhu #7666 üzenetére
a szabály eleve azt mondja amúgy, hogy kétes helyzetben a bankra van bízva, hogyan kezeli a tranzakciót. látjuk, hogy az erste hogyan döntött
tekintettel arra, hogy a kártyahozzáadásnál van kétfaktoros hitelesítés, sőt rendes (úgy értem klasszikus) online vásárlásnál is a curve részéről, a curve-ös tranzakciókat nyugodtan lehetne tekinteni ismétlődő vásárlásnak. a többi magyar bank valószínűleg ezt csinálja
az erste annyira akart tiltani, hogy belekapaszkodott egy szalmaszálba, és nyilván az mnb sem fog feltétlenül keresztbe tenni nekik. szerintem a bank részéről érdemes lenne egy kompromisszum, egy kicsi visszalépés a teljes tiltásból, de ehhez mi úgyis kevesek vagyunk
ettől még a tiltás bevezetését nem előzte meg 60 napos értesítés, így én erre tekintettel erste forintokban kompenzációt fogok kérni, ha továbbra sem fog működni a curve
Ezek szerint az Erste azt várná, hogy amikor az Aldiban fizetsz a kasszánál, a Curve kérjen az erstétől 2FA-t,
vagy azt várná, hogy a curve a tranzakció kódjában azt jelezze, hogy ez hitelesített tranzakció. egy kicsit mind a két oldal sáros, csak másképp: az erste izomból szívózik, a curve meg ugyanúgy reagál egy problémára, ahogy szokott: sehogy
-
-
zerodot
aktív tag
válasz
viktorhu #5794 üzenetére
Köszi. Azt gondoltam volna, hogy a Curve a kivétel
A valós tranzakció vajon majd milyen dátummal könyvelődik? Azért kérdezem, mert egy EUR kártya van a Curve mögött, ami a tegnapi fizetéskor HUFra volt állítva a Curveben, de holnaptól majd szeretném EURra állítani. Ha pár nap múlva új tranzakcióként érkezik majd a valós összeg, akkor vajon újra az eredeti (fizetéskori) beállítás szerint (vagyis HUFban) terheli majd rá a Curve az alatta lévő kártyára vagy pedig majd a valós tranzakció érkeztekor éppen aktuális beállítás (ami valszeg már EUR lesz) szerint? Kíváncsi vagyok, van-e ilyennel valakinek tapasztalata -
st6969
őstag
válasz
viktorhu #5699 üzenetére
Lehet, lemaradtál az elejéről, nem a "klasszikus" 2x levonás történt ugyanazzal a kártyával. És nem feloldani kellett, mert már nem zárolva volt az összeg, hanem lekönyvelve. Gyakorlatilag jóváírást kaptam (így is jelent meg a Raiffeisen számlámon).
Volt olyan esetem is, amiről beszélsz, kivártam a 7 napot, és fel lett oldva, de ez most más volt.(#5698) emeritus
Teljesen jogos, akartam is írni.(#5697) KTU
Pontosítanék: hazai bank bankkártyájára céloztam amikor azt írtam, hogy nagyobb összeget nem szabad Curve kártyával fizetni.
Bármelyikkel megtörténhet, igen. Ennek ellenére az elmúlt 15 évben, amikor normál bankkártyával fizettem (és ez gyakran történik, mellőzöm a kp-t, ahol csak tudom), nem emlékszem semmiféle elutasításra, főleg nem dupla levonásra. Ebben volt OTP, Unicredit, K&H, korábban és most Raiffeisen. Ezért továbbra is tartom, hogy nagyobb összeget én nem fogok fintech kártyákkal fizetni. -
pictigjis
Topikgazda
válasz
viktorhu #5643 üzenetére
nekem pont azt adja, hogy ha mindent curve-vel fizetek, back in time-mal később mindent olyan kártyára tudok pakolni, amivel a lehető legtöbb visszatérítést kapom
az alapkártyánk egy kh-s hitelkártya, az appban látom az mcc-ket is, így minden ciklusban tökéletesen el tudom rendezni a költéseket. nyilván van, ahol a revolut jobb választás, bár én meg azt használom csak és kizárólag külföldön, illetve paypal fizetésekhez
mondjuk nem értem, hogy belföldi tankolásokhoz minek kell belekeverni a revolutut, amit még külön fel is kell tölteni, nem egyszerűbb a sima bank-/hitelkártyáddal?
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
viktorhu #5634 üzenetére
ne mááááár, hogy ez ilyen macerás legyen neked! sokféle terminál van, mindegyiken másképp kell kiválasztani a forintot, de általában elég egyértelmű. a tescós terminálnál pl. meg kell nyomni valamelyik betűt (=számot) ha fontban akarnál fizetni, más termináloknál meg elég egyértelmű, melyik az a nyilacska, amivel léptetni lehet
egyébként csak az új paypass értékhatár, azaz 15 ezer felett van dcc-kérés az így beállított terminálokon, bezzeg régen már 5143 ft-nál is lehetett volna nyomkodni. ha ezért abbahagytad a curve-özést, kár volt
-
Somatom
veterán
válasz
viktorhu #5634 üzenetére
Lehet, hogy az a különbség, hogy én kártyát használok, nem telót? Vagy az, hogy a pénzkivétet leszámítva, nekem Revo kártya van a Curve mögött?
st6969:
Utána még fizettem egy német Lidl -ben, az rendben volt.JóGéza:
Osztrák autópálya melletti OMV kutakon levő Erste ATM -eket szoktam használni (pl. Melk, St. Valentin). Ott választható 100 -as címlet is. Itthoni OTP -sben csak 50 -es. Ingyen volt. -
zerodot
aktív tag
válasz
viktorhu #5480 üzenetére
És senki nem arra válaszolt... Legalábbis tudtommal havi 200 font a díjmentes ATM limit, nem pedig napi...
Bár most elbizonytalanodtam, hogy a külföld az Angliához vagy a felhasználó országához képest értendő...?
Curve Blue (free) - Spend up to £500 per month fee free. There’s a 2% fee for any more spend. Withdraw up to £200 per month from foreign ATMs. There’s 2% fee or a £2 charge (whichever is higher) for any further withdrawals.
Curve Black (£ or € 9.99 p/m) - Unlimited fee free foreign spend (fair use of £15,000 per annum beyond which we may charge 2%). Withdraw up to £400 per month from foreign ATMs. There’s 2% fee or a £2 charge (whichever is higher) for any further withdrawals.
-
balinlin
senior tag
válasz
viktorhu #5110 üzenetére
Nem, nem olvastam el, mert a lényeget tudtam, miszerint kell neki net időnként, és ez volt az egész lényege. A kriptogramot benéztem így az tény, de mentségemre szóljon, hogy nem én kötöttem bele Tomp fórumtársba, sőt... Aki linkekte, még ő sem fogalmazott pontosan a jelek szerint. Kriptogram, token... egyébként én lesz.rom, tőlem csillámpónikat is tölthet le ha azzal működik.
-
-
fravik
tag
válasz
viktorhu #3910 üzenetére
Azért nem mindegy teljesen, mert nem csak Magyarország hullott ki a buliból, hanem pl. olyan országok is, ahol egyébként a Google Pay elérhető (tudtommal Szlovákia is). Így a Curve-nél pattog elsősorban a labda. Van is belőle hiszti a Curve community-ben. De bízzunk benne már nem sokáig...
-
válasz
viktorhu #3013 üzenetére
Minél több ponton megy át tranzakció, annál nagyobb a hibafaktor,hogy valahol hiba csúszhat be. Főleg úgy, hogy ha egy olyan ponton megy át, ahol a szolgáltatás hibamentes működésére nincs garancia.
Minden éremnek 2 oldala van.
Minden jóban van valami rossz. A Curve-ra ez nagyon igaz. Jó, hogy elég 1 kártyát magaddal hordani,viszont ha gond adódik,akkor nehéz nyomon követni hogy hol ki/mi hibázott... -
-
-
-
-
-
Somatom
veterán
válasz
viktorhu #2469 üzenetére
Az Erste kártyám MC, de a kérdés már túlhaladott, mivel a saját nevemen levő kártyát nem tudom hozzáadni. Megjön a verifikációhoz szükséges tranzakciós kód, de az app nem fogadja el. Nekem viszont most tűzhelyet kell vennem, úgyhogy nincs időm az app hülyeségeivel vacakolni. Feltoltam az Eurót Revolutra és átváltottam.
-
KTU
addikt
válasz
viktorhu #2449 üzenetére
Ezért kell több Revolut kártyát berakni Curve-be.
Ha csak ezt akarod magaddal vinni.
Egyik HUF, másik EUR, harmadik USD, -re állítva. (a kártya nevébe ezeket be is írtam)
így csak a megfelelő kártyára kell állítani, akár vásárlás előtt a pénztárnál.
Úgy is mindig visszaállítom Curve Rewards-ra , (most éppen Curve Cash a neve),
(nem fagyasztom) ott csak pár GBP van. -
Krethx
aktív tag
válasz
viktorhu #2406 üzenetére
Nálan pont ezt írta. Mivel én sem tudtam aktiválni jeleztem a support-nak. Jött a szokásos szöveg. Törölje az app-ot és tegye fel újra.
Szinte biztos voltam benne hogy nem változik semmi. Aztán megint írtam nekik. Utána már aktíválni sem tudtam volna. A kártya állapota átváltott: hogy úton van.
Pár napra rá jött egy üzenet hogy próbáljam meg aktíválni. Innentől ment minden úgy ahogy kell.
-
tomp
félisten
válasz
viktorhu #2385 üzenetére
Nem az fogja meg. A limit felét sem értem még el.
Ilyen eseteknél jól jönne egy online értesítő a netbankban, hogy a sorozatos tranzakciók miatt felfüggesztésre került a Curve további terhelései. Igazolni lehetne, hogy tudsz róla és engedjék a további tranzakciókat. Most így döglött a Curve kártyám az OTP oldalról...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Dark Souls sorozat
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Micro Four Thirds
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Az Intel szerint a régebbi processzoraikat keresik az ügyfeleik
- Home server / házi szerver építése
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Félkonfig napi használatból! Leírást, olvasd!
- 150 ezerre ár alatt !új 0km-es garanciás Dell G15 gamer laptop rtx 4060 i7 13650hx
- BOMBA ÁR!! MacBook Pro Retina 16" M4 Pro 14CPU / 20GPU / 24GB / 512 SSD / Magyar - ÚJ!!
- UTOLSÓ darab - 2024 MacBook Pro Retina 14" M4 PRO - 12C / 16C / 24 GB RAM / 512 SSD / BONTATLAN
- ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo Thinkcentre E73 asztali gép eladó
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 dokkoló
- Dell Precision 5560, 5550, 3561 i7, 10-11. gen. Nvidia 4k Touch, gar
- Beszámítás! Lenovo Thinkpad T495 üzleti notebook - R7 Pro 3700U 32GB RAM 512GB SSD Radeon Vega 10 W
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest