Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vitee

    aktív tag

    válasz Gigi01 #10055 üzenetére

    Ilyen AOC monitorom van nekem is, sőt előtte a c24G1 volt.
    A legegyszerűbben úgy tudod tesztelni a monitorral azt, hogy a Free illetve a Gsync be van-e kapcsolva, hogy ahogyan te is, a monitorral kiiratod. Ha működik akkor az fps számláló ugrál a tényleges, valós képkockaszámnak megfelelően. Ha nem megy, vagyis ki van kapcsolva a G illetve Freesnyc akkor konstans 144fps-t mutat folyamatosan, ilyenkor más fps mérő kell, vagy a játékon belüli. Szóval ha folyamatosan 144-et mutat ki van kapcsolva, ha váltakozik akkor be van kapcsolva az Adaptive sync.
    Az fps-ed nem lesz 144, szimplán a monitor nem a valóst mutatja, az igazi fps-ed bekapcsolt sync-el látszik.

    A Vsyncről elég sok össze vissza dolog (hülyeség) volt itt írva.
    A Vsync akkor kell ha a képkockaszám meg tudja haladni a monitor képfrissítési frekvenciáját. E feletti, illetve ez alatti képkockaszám esetén akadozás, képtörés lesz érzékelhető, ha nem használod, mivel a Vsync a monitor képfrissítési frekvenciájára limitálja a képkockaszámot is.
    Ha van egy 60hz-es monitorod, de nem kapcsolsz Vsync-et vagy nem használsz limitert, de az fps-ed 80körül van, akkor képtörésed lesz, de ha csak 50 képkockád van, akkor is.
    Ilyenkor törekedni kell arra, hogy konstans 60 felett legyen a képkockaszám és mehet a Vsync.
    Az adaptive Sync ami ugye a G és a Freesync pedig arra jó, hogy a monitor, a megadott működési tartományán belül tudja átállítani a képfrissítési frekvenciáját, úgy, hogy ahány fps-ed van, a monitor annyi hz-re állítja magát.
    Ez az AOC 48-144hz között tudja. Ha az fps-ed ezek felett vagy alatt van, itt is van képtörés.
    Lehet használni adaptive sync-et és vsync-et egyszerre, hogy limiterként szolgáljon, de a vsync szerintem nem igen megbízható, sokszor átugorja a tartományt.
    Érmekes driverben, vagy játékben, vagy külső szoftverrel limitálni.

    [ Szerkesztve ]

    "Life before death, strength before weakness, journey before destination."

Új hozzászólás Aktív témák