Új hozzászólás Aktív témák
-
Karma
félisten
válasz
Sk8erPeter #1490 üzenetére
Pedig ha azok a fogalmak megvannak, az első kérdésre is könnyebb válaszolni. Persze mindkettő C++ minta (sőt, a második csak és kizárólag Symbian C++-ban van), ezért C-nél még nem kavar be.
Auto pointer: egy olyan objektum, ami ha megsemmisül a stacken, magával ránt egy hozzárendelt heapen lévő objektumot is, így amikor az auto_ptr scope-on kívülre kerül, a másik objektum biztosan megsemmisül. Ez egy egyszerűsítés, így biztosan nem maradhat meg a heapen lévő objektum pl. azért, mert valahova berakott az ember még egy returnt, és elfelejtette felszabadítani ott is a memóriát
Valahogy így néz ki:
int valami()
{
int *valami_int = new int; // heapen hoztam letre, mint a malloc C-ben
auto_ptr<int> valami_ptr(valami_int); // az auto pointerre bizom a felszabaditast
...
// ugy hasznalom, mint egy pointert
*valami_ptr = 5; // a valtozo erteket valtoztatom itt
...
return 0; // valami_ptr megsemmisul -> valami_int is torlodik
...
return 1; // valahol mashol ugyanez lezajlik
}Ha nem lenne ez az auto_ptr, akkor mindkét return elé oda kéne írni explicite a következő sort (ez a free C++-os megfelelője), amit könnyen kifelejthet az ember, ha utólag hackelget bele a függvénybe, memory leaket okozva.
delete valami_int;
Cleanup Stack: Amikor a Symbiant írták, még nagyon fejletlenek voltak a C++ fordítók, kivételdobáskor a stacken lévő objektumokra nem hívódott meg a destruktor, ami mindenféle vicces hibához vezethetett, többek között "csak" memory leakhez. Ezért a nagyokosok kitalálták, hogy "csináljunk saját kivételkezelést!", megalkották a Leave-eket és a Cleanup Stacket.
Minden heapen lefoglalt objektumot, ami nem tagváltozó, fel kell kézzel rakni a CleanupStackre, és persze le is kell venni onnan, ha olyan műveletek jönnek, amik kivételt (konkrétan leave-et) dobhatnak. Tehát mindig figyelni kell a programozónak arra, hogy mikor mi van rajta, mikor melyik objektum kinek a felelősségébe tartozik, és ennek megfelelően variálni.
Na itt jön be, hogy ha több return utasítás van, akkor kitörhet a káosz, a függvény különböző részein más lehet a CleanupStack állapota, minden returnnél megfelelően adminisztrálni kell, és ha bármit változtatni kell, mindenhol át kell írni...
Példakód:
TInt CSomething::DoSomethingL()
{
TInt result = 0;
CSomethingBig *big = CSomethingBig::NewL();
CleanupStack::PushL(big);
RSomethingResource res;
CleanupClosePushL(res);
result = res->DoSomethingDangerousL(big); // ha ez dob egy leave-et, res bezarodik, big megsemmisul
CleanupStack::PopAndDestroy(2, big); // mindket elemet megsemmisiti
return result;
}Ezt a kódot nem magyaráznám túl, ha nem baj, hiszen csak random firkáltam. A lényeg az, hogy a PopAndDestroy hívást minden return előtt meg kell hívni, pontosan.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Milyen videókártyát?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Spórolós topik
- iPhone topik
- BestBuy topik
- Tesla topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A26 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- Honor X8 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- MS SQL Server 2016, 2017, 2019
- Bomba ár! Dell Latitude E6430 - i7-3720QM I 16GB I 250GB I Nvidia I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: FOTC
Város: Budapest