- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gaming notebook topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lakers
tag
Hello!
Megoldandó probléma az lenne, hogy minden ponthoz húzni kéne egy egyenest... Valószínűleg a belső ciklusommal van a baj..., mert az csak annyit csinál, hogy az utolsó pontnál húz egy vonalat mindegyik pontba, kivéve az elsőhöz, arra szolgál az utolsó sor. Természetesen ha egyszer már egy átló megvan húzva, akkor nem kéne hogy az mégegyszer megismétlődjön, de arról lővésem sincs, hogyan kéne.
[code]
for (int i=0;i<N;i++)
{
lineto(int (pontok.x), int (pontok(i).y));
for(int j=i+1; j<N; j++)
{
lineto(int (pontok[j].x), int (pontok[j].y));
}
}lineto(int (pontok[0].x), int (pontok[0].y));
Ezzel a résszel akadtak problémáim[/code]
-
Lakers
tag
válasz
Jester01 #648 üzenetére
Ennél jobb ötletem nem volt a tológatásra, na mindegy, majd mond rá valamit a gyakvezér.
lnx=lny=0;
lkx=getmaxx();
lky=getmaxy();
for (i=0; i<N; ++i)
{
if (p[i].x+u>lnx)
lnx=(int)p[i].x;
if (p[i].x+u<lkx)
lkx=(int)p[i].x;
if (p[i].x+v>lny)
lny=(int)p[i].x;
if (p[i].x+v<lky)
lky=(int)p[i].x;
}
if (lnx+u>=getmaxx()-1 || lkx<=1)
dx=-dx;
if (lny+v>=getmaxy()-1 || lky<=1)
dy=-dy;
u+=dx; v+=dy; -
Lakers
tag
Sziasztok!
Van egy kockám, ami x, y, és z tengely körül forog. Ez egy view_to_windows transzformációban van megvalósítva. Viszont az is kéne, hogy teljesn képernyőn pattogjon.
Sajnos a pattogást megpróbáltam a csúcsok segítségével de nem jött össze, semmit sem csinál. Mi lehet a baj? Van valakinek rá ötlete?# include "graphics.h"
# include <conio.h>
# include <stdio.h>
#define N 7
struct lap
{
int A,B,C,D,SZIN;
};
typedef struct el
{
int A,B;
} EL;
struct box
{
pont2d MIN,MAX;
};
pont2d vvtrf(box W, box V,pont2d P)
{
pont2d Q;
Q.x=(P.x-W.MIN.x)*(V.MAX.x-V.MIN.x)/(W.MAX.x-W.MIN.x)+V.MIN.x;
Q.y=(P.y-W.MIN.y)*(V.MAX.y-V.MIN.y)/(W.MAX.y-W.MIN.y)+V.MIN.y;
return Q;
};
pont3d forgat(float a,float b,float c,pont3d P)
{
pont3d Q;
pont3d tmp;
//x tengelyre
Q.x=1*P.x;
Q.y=cos(a)*P.y+(-sin(a)*P.z);
Q.z=sin(a)*P.y+cos(a)*P.z;
tmp.x=Q.x;
tmp.y=Q.y;
tmp.z=Q.z;
//y tengelyre
Q.x=cos(b)*tmp.x+sin(b)*tmp.z;
Q.y=1*tmp.y;
Q.z=(-sin(b)*tmp.x)+cos(b)*tmp.z;
tmp.x=Q.x;
tmp.y=Q.y;
tmp.z=Q.z;
//z tengelyre
Q.x=cos(c)*tmp.x+(-sin(b)*tmp.y);
Q.y=sin(c)*tmp.x+cos(a)*tmp.y;
Q.z=1*tmp.y;
return Q;
};
pont2d centproj(int s,pont3d Q)
{
pont2d P;
P.x=Q.x*(s/(s-Q.z));
P.y=Q.y*(s/(s-Q.z));
return P;
};
pont3d metszilleszt (pont3d A, pont3d B)
{
pont3d C;
C.x = A.y * B.z - A.z * B.y;
C.y = - A.x * B.z + A.z * B.x;
C.z = A.x * B.y - A.y * B.x;
return C;
};
int main(void)
{
int u, v, lnx, lny, lkx, lky, dx=1, dy=1;
int gd,gm,page=0,i;
gd = VGA;
gm = VGAMED;
initgraph(&gd,&gm,"");
u=getmaxx()/2;
v=getmaxy()/2;
pont2d l[8],t[8];
pont3d f[8];
pont3d p[8]={{1,-1,1},
{1,-1,-1},
{-1,-1,-1},
{-1,-1,1},
{1,1,1},
{1,1,-1},
{-1,1,-1},
{-1,1,1}};
el elek[12]={{0,1},{1,2},{2,3},{3,0},{4,5},{5,6},{6,7},{7,4},{0,4},{1,5},{2,6},{3,7}};
lap lapok[6] = {{0,1,5,4,1},
{1,2,6,5,2},
{2,3,7,6,3},
{3,0,4,7,4},
{4,5,6,7,5},
{1,0,3,2,6}};
pont3d a1,n,AB,BC;;
float a=1*M_PI/180;
float b=1*M_PI/180;
float c=1*M_PI/180;
box V,W;
V.MIN.x=10; W.MIN.x=-3;
V.MIN.y=300; W.MIN.y=-3;
V.MAX.x=310; W.MAX.x=3;
V.MAX.y=10; W.MAX.y=3;
for (;;)
{
setactivepage(page);
cleardevice();
a+=1*M_PI/180;
b=c=a;
delay(10);
for (i=0; i<8; ++i)
{
f[i]=forgat(a,b,c,p[i]);
l[i]=centproj(200,f[i]);
t[i]=vvtrf(W,V,l[i]);
}
for (i=0; i<6; ++i)
{
pont2d A,B,C,D;
A=t[lapok[i].A];
B=t[lapok[i].B];
C=t[lapok[i].C];
D=t[lapok[i].D];
AB.x=B.x-A.x;
AB.y=B.y-A.y;
BC.x=C.x-B.x;
BC.y=C.y-B.y;
int poly[8] = {(int)A.x,(int)A.y, (int)B.x,(int)B.y, (int)C.x,(int)C.y, (int)D.x,(int)D.y};
//setfillstyle(INTERLEAVE_FILL,lapok[i].SZIN);
//setfillstyle(SOLID_FILL,lapok[i].SZIN);
n=metszilleszt(AB,BC); //AB × BC
a1=(pont3d)f[lapok[i].A];
if (n.x*(-1*a1.x)+n.y*(-1*a1.y)+n.z*(200-(-1*a1.z))>0)
{ setcolor(lapok[i].SZIN);
fillpoly(4,poly);
//setcolor(WHITE);
}
}
//pattogtatás
lnx=lny=0;
lkx=getmaxx();
lky=getmaxy();
for (i=0; i<N; ++i)
{
if (p[i].x>lnx)
lnx=(int)p[i].x;
if (p[i].x<lkx)
lkx=(int)p[i].x;
if (p[i].x>lny)
lny=(int)p[i].x;
if (p[i].x<lky)
lky=(int)p[i].x;
}
if (lnx>=getmaxx()-1 || lkx<=1)
dx=-dx;
if (lny>=getmaxy()-1 || lky<=1)
dy=-dy;
u+=dx; v+=dy;
setvisualpage(page);
page = 1-page;
if (kbhit())
break;
}
closegraph();
return 0;
}
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Ford topik
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- ÚJ, GARIS! Dell Latitude 5450 - 14" FHD / Ultra 5 125U / 16GB DDR5 / 512GB NVMe SSD / HDMI 2.1
- Acer NITRO V 16 Gamer Tervező Laptop -35% 16" RYZEN 7 8845HS 16/1TB NVIDIA 4060 8GB FHD+ 165Hz
- AppleCare+ biztosítás és kiterjesztett garancia - Apple hivatalos biztosítás - Számlával
- Új Acer Predator HELIOS NEO 16 Gamer Tervező Laptop -35% i9-14900H 32/1TB RTX 4070 8GB 2,5K 240Hz
- ASUS Vivobook Pro 14 OLED - RTX 3050 - R7 5800H - 16GB RAM - 500GB NVME SSD
- Gamer PC új 12 hónap jótállás/Áfá-s számlával!
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! - A világ legerősebb RTX A-s tervezőgépe (vapor chamberrel)
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
- iKing.Hu - Apple Macbook Pro 13 Touchbar M2 -2022 - Használt, karcmentes
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest