Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jahno

    veterán

    válasz _q #30327 üzenetére

    Na, meghúzom és megfejtem mi lesz belőle.

    No de melyik képet veszed alapul? Ha nagyon profira csináljuk, akkor a két kép közt van vagy 1 másodperc, hogy ne változzon a színhő. Amúgy jön egy felhő, kicsit arrébb megy a nap és heló.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz _q #30327 üzenetére

    Ha nincs semmi szürke a képen, akkor szemre és olyankor bőrtónust nézek. De általában a drop tool-t is csak tájékoztató jelleggel használom, mert különböző anyagokon nagyon különböző eredményt ad. Lehet mondjuk egy menyasszony ruháján és a vőlegény fehér ingjén totál már WB-t fog kiadni a mintavételezés. És még az se mindegy honnan veszel mintát, milyen fény esik a ruhára, árnyékos oldalon van, vagy nem, stb. :D
    A szemem meg már eléggé ráállt a WB-re és a Tint-re, szóval azért olyan nagyon nem lehet mellélőni, ha szemre jó. Itt jön be a jó minőségű kalibrált monitor a képbe, ami nélkül szerintem még rendes WB-t se lehet állítani fotón, de hát ezt lehet egy "szakmabeli" jobban tudja nálam. :U
    (Ki ne derüljön még rendes monitora sincs, mert én pl. a laptopom "gamer" képernyőjén még a színeket se nagyon tudom megkülönböztetni cirka 70% sRGB fedéssel. :D )
    Ha nincs kalibrált monitor és kifinomult szemmérték, akkor kell a szkóp (Affinity-ben az is van, bár eléggé kezdetleges), meg kell a color checker, szürkekártya, stb és rábízni az algoritmusra, hogy a fehér az fehér és a bőrszín is a helyén legyen vektorszkóp szerint.

    #30329Jahno
    Jah értem, akkor azért nem egy kontár. Csak saját magának lusta. Így már megnyugodott a lelkem. :D

    #30330Jahno
    Ez egyszerű. Grade-eléskor ha kevert színhőmérsékleted van, akkor az egyiket elviszed a másik irányába és kész. HSL-lel lehúzod mondjuk a kéket, abból amúgy sincs sok a nyersen, majd ha kiegyensúlyoztad a két fényforrást, akkor lehet WB-t korrigálni az egész képen.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák