Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Moby #30 üzenetére

    [link] - írtunk korábban róla, azt hittem olvastad.

    A rendszermemória másképp van kezelve, mint a VRAM. A VRAM felett az operációs rendszernek csak nagyon korlátozottan van felügyelete. Nincs is közvetlen hozzáférése a modernebb API-kkal, vagyis alapvetően a program határozza meg, hogy a VRAM hogyan van menedzselve. Ha rosszul, akkor az operációs rendszer csak széttárja a karját, mert nem tudja kijavítani a programkód jellegzetes hibáit a modernebb API-k működése miatti GPU kernel driver hiányában. Ezért van az, hogy amikor a rendszermemória betelik, akkor még simán működőképes marad a gép, vagyis nem fagy le, csak belassul, míg ha a VRAM betelik, akkor jön az out-of-memory üzenet, és leáll a program.

    A legnagyobb gond itt az, hogy az operációs rendszernek közvetlen kontrollja csak a rendszermemória felett van, így a VRAM csak egy leválasztott erőforrás. És mivel leválasztott, amit egy csomó OS komponens nem is lát, így nem is tud kárt okozni, ha betelik, tehát a Microsoft sem nagyon töri magát azon, hogy megoldja ezt a problémát. Volt régen egy nagy terv ennek a megoldására a WDDM 3.0-hoz, de sosem valósult meg. Nem tudom, hogy a Microsoft fejleszti-e még, vagy eltették a fiók mélyére.

    Egyébként senki sem írta, hogy az NVIDIA nem ír igazat a TOPS-ra nézve, csak elhallgatják a memória kérdését. Nyilván jó okkal. Az out-of-memory hibakóddal történő programösszeomlások a Microsoft szerint sem tekinthetők prémium élménynek. Ez a vezető oka annak, hogy a Microsoft is főleg az NPU-kra építi az AI PC-ket. Ha a GPU-k jók lennének, akkor tennének egy rakással az NPU-kra, mert eleve van egy bazinagy kiépített userbase a programoknak. De nem jók, ők ki tudják ezt próbálni a gyakorlatban.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák