- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Házimozi haladó szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
az elég elméleti, közelebb lesz a 9600GT-hez. amúgy: házigazda?
AntraX87: visszafogott felbontásban AA-val is elég lehet ez a sávszélesség - persze nem a "free 8xAA" szlogennel fogják hirdetni, mint a 4870-et
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
piszkálta a fantáziámat, megnéztem 9600GT-n:
Oblivion, 12x10, minden maximumon, HDR
9600GT, 650/1600:
mem 900, noAA: 65.9 fps
mem 900, 4xAA: 55.4 fps
mem 450, noAA: 57.0 fps
mem 450, 4xAA: 37.0 fpsAzaz AA nélkül 15%-kal, AA-val 50%-kal gyorsabb a 256-bit a teoretikus 128-hoz képest.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
... és ráadásul nem 600M tranzisztor, csak 500M. nem vitatkozom tovább
Amúgy meglepően jól teljesít a kártya, az AA-s teljesítményét nem is tudom hová tenni, tekintettel a 8 ROP-ra és a 128-bites memóriavezérlőre
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
én pont a guru3d tesztet néztem, ott a 4850/70 kivételével sorra elvéreztek az ATI kártyák a használt beállítások miatt. de a 4670 elég jól szerepelt.
Cpt. Pirk: no igen, ha teljesen passzívat szeretnél, akkor ez a kártya a Te embered, vagy esetleg egy nem-DDR2-es 4650
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
No, asszem rájöttem, mitől teljesít ilyen jól a 4670. Egyrészt nem ugyanaz a SP-k elosztása, mint a 3850-ben (4x16x5 helyett 8x8x5), másrészt a duplaannyi SIMD clusterből következően duplaannyi textúraszűrő van benne. ezekről hogy hallgattak az AMD-nél és vajon hogyan préselték ezt bele 514M tranzisztorba?
Asszem általánossábban kijelenthető, hogy RV700 család rulez!
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
az 512M-s kártyák gDDR3-as memóriákkal lesznek szerelve, az 1G-sak pedig DDR3-mal. az AMD szerint ekkora memóriaméretnél jelenleg már kifizetődőbb a DDR3-at használni, ill. az 512-es egy kicsit agilisabb lesz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hirtelen deja vu érzésem támadt a 4670 VS 3850 téma kapcsán - kicsit több, mint egy éve ugyanez ment a 2600XT és az x1950Pro kontextusában
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hát, nem igazán, a 2600XT és a 3650 majdnem ugyanaz a kártya. ilyenekre gondolok, mint pl.:
128 bit VS 256 bit
okosabb ROP-ok VS több ROP
jobb architektúra VS hasonló számítási kapacitásésatöbbi...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
sőt, a nyüves Assassin's Creednek az is csak nagyon neccesen elég - a tuningolós tesztemben azért kellett 10% tuning mellett felmennem 3.2-re, mert 3GHz-en még igencsak látható volt a limit. A WiC-et meg inkább hagyjuk
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz tzsolesz #898 üzenetére
a két újabb generációs játéknál, amit közelebbről ismerek (GRID, AC), csökkenő tendenciát mutat a memória-sávszélesség szerepe, így lehet, hogy a 4670 a 128-bit ellenére relatíve jövőálló. végül is, a 3850/3870 más okokból, de ugyanúgy nem erős AA-ban, máshol meg nem igazán fáj...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz as_Rock #1224 üzenetére
ill. ehhez annyit tennék még hozzá, hogy most 256M-s 3850-et nem valami nagy ötlet venni - már több olyan játék is van, ami kompromisszumok nélkül már 12x10-ben sem megy.
az, hogy a 128-bites vezérlő ennyire kevéssé fogja vissza a 4670-et, még talányos nekem egy kicsit - biztosan sokat számít az RV7xx széria áttervezett cache-hierarchiája is, de azért szívesen ráereszteném a saját teszt-szetemet, hogy megnézzem, nincs-e valami rejtett akna ebben a témában. a 2008 előtti játékok AA mellett jellemzően eléggé érzékenyek a sávszélességre.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz glutamin #1228 üzenetére
jogos a komment, viszont itt a 3850-hez hasonlítjuk, aminek szintén nem alacsony az órajele, vehetjük úgy, mintha 160-bit VS 256-bit menne azonos órajellel - azért az még mindig nagy differencia. vagy nézhetjük úgy is, hogy a 4670-nek 40%-kal magasabb az órajele, mint a Galaxy 7300GT-mnek volt (amit nem tuningoltam, mert akkor csak 10% lenne )
én láttam mindkét féle tesztet (olyat is, ahol kijön, olyat is, ahol nem), ezért vagyok bizonytalan.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz #19617792 #1266 üzenetére
de, abban igaza van glutaminnak, hogy ez alapvetően egy crossbar memóriavezérlő, csak némi extra okossággal felvértezve.
A hardspell teszt meg tényleg marhaság, mert a 3690-ből pont hiányzik minden, amitől a 4670 jó...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
sajnos nincs most igazán jó döntés, ebben a kategóriában mindegyik chipnek van valami jövőállósági gondja (a 4670-nek a 128-bit RAM, a 9600GT-nek a kevés shader, az 512-es 3850/3870-nek meg a gyenge ROP blokkok) - igazán jó szívvel egyiket sem merném ajánlani. 1.5 hónapja a 9600GT 21e-ért jó vétel volt - most ugyanaz 26e-ért már nem az. ráadásul a referencia hűtés mindegyik kártyán kicsit silány, és a 4670-en kívül nem is nagyon láttam jó custom hűtéseket szaladgálni mondjuk a refhűtős változatok árának 10-15%-os környezetében.
én a helyedben várnék, a 256-os 3850 még sok helyre elég, legfeljebb leveszed a textúra detailt very high-ról high-ra
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz barnam_ #1440 üzenetére
2 dologról tudok, ami sz*r bennük: a z-fillrate-jük fele az RV7xx-es kártyákénak (meg az nVidiákénak), ill. AA mellett a pixel fillrate-jük is leesik a felére. persze, számít, hogy duplaannyi van belőlük - így ezekben a mutatókban a 3870 utol is éri a 4670-et
Pala: igen, a 4850 az ideális megoldás...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a konklúziók mindig valamilyen szinten szubjektívek, ezért mindig lesz olyan is, aki nem ért velük egyet. szerintem ezt nyugodtan fel lehet vállalni - az meg, hogy időnként felmerül 1-2 troll, az az élet természetes velejárója egy ilyen fórumon
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ha az ember hajlandó közepes kompromisszumokra, akkor el lehet vegetálni a 256M-val is. a textúra-minőséget szép sorban minden új játékban le kell majd venni, és az AA-t is el kell majd hagyni - de azt a kártya kapacitása miatt amúgy is hamarosan el kell...
én anno játszottam a FEAR-rel olyan kártyán, ami 128M-s volt és ráadásul AGP-s
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
persze, hogy irritáló, ezért érdemes eltökölni a beállításokkal, amíg nem fog akadni.
az a gondom a 20e FT körüli VGA-kkal, hogy mindegyikben van valami olyan kompromisszum, ami a jövőben csúful vissza tud ütni. ha ezt szeretné elkerülni az ember, akkor 9800GT-nél vagy 4830-nál lejjebb nem próbálkozik. ha viszont rá van kényszerítve anyagilag a kompromisszumra, akkor biztosan csábító az a 4e FT is, amit egy 256M-s 3850-nek meg tud spórolni.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz tzsolesz #1995 üzenetére
ki tudja?
egyfelől, ha elkezded összeadni az overclock, a hatékonyabb memória-vezérlő és a jobb cache-hierarchia hatását, minden bizonnyal nem lyukadsz ki rettenetesen messze a 3850 számaitól - erre utalnak a real-life tesztek is.
másfelől, a Te fizikai sávszélességed fele a 3870-ének, miközben a kártyák egyéb paraméterei jópár helyen egyformák - és gondolom, a 3870-et sem viccből szerelték gDDR4 memóriával.a nagy kérdés az, hogy a közelgő újabb generációs engine-ek mennyire lesznek éhesek sávszélesség tekintetében. ha tényleg divatba jön a számos párhuzamos render target használata, akkor az a 4670-nek nem annyira jó hír (a memória mellett a 8 ROP miatt sem). az intenzívebb postprocessinget, úgy tűnik, bírja, az ALU:TEX arányban meg csökkenésre nem számítunk. kb. ezek a legnagyobb fogyasztók - nézzük meg, mit hoznak a DX10.1-gyel (is) fennhangon hirdetett engine-ek.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz tzsolesz #2004 üzenetére
FEAR és CoH AA nélkül még ilyen - bár az előbbinek sok jelentősége nincs, bekapcsolt soft shadows-zal kellene megnézni, azt meg vmiért egyik site sem csinálja.
melyik játékban nem legalább 60-70%-kal gyorsabb a 4670 a 2600XT-nél?
szerk. az nVidia már a ProStreet engine-jét sem szerette
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz tzsolesz #2011 üzenetére
szerintem a BIA - HH-nál vmi driver issue lehet...
a ProStreet anno nagyon kiakasztott - az egyik tesztemben szerepelt. hosszas installálgatás után elindítottam a méréseket, és az 1.1-es patch-csel szépen hozta is mindegyik a 30fps-t - aaaaaarrrrrgggghhhhh. újratelepít, mérések 1.0-n, dühből letöröl
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz tzsolesz #2050 üzenetére
én a helyedben a memóriát is visszavenném - nem hiszem, hogy olyan RAM-ok vannak rajta, amik 0.8-asnak készültek, csak 1.0-s binbe kerültek.
NFS UC teszt kapcsán javaslom a 9600GT topicot, 9639-es hsz amúgy ez bármilyen új játékra igaz - vmi megjelenik, és detroitrw kolléga rövidesen szállítja a teszteket
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
készítettem egy tesztet a jelenlegi alsó-középkategóriáról (4670, 3850, 3870, 9600GT) - check it out!
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Köszi!
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz #31757056 #4889 üzenetére
a 256M-s 3850 most már több játékban is bukdácsol - én azért is teszteltem az 512-essel. lesz 3850-es shootout is
Aggregátor: az SP-k között minimális különbség van (a 4670-es 8x8x5-je kicsivel rugalmasabb, mint a 38x0 4x16x5-je) - ahol nagy a differencia, azok a ROP-ok és a memóriavezérlő.
viszont a 2-es meg a 3-as az lényegében teljesen ugyanaz.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz barnam_ #4898 üzenetére
annyiban nem pontos, hogy a jópár ROP-funkcióban (legfőképpen AA melletti fillrate, z-fillrate) dupla tudásúak az RV700-as ROP-ok, viszont nem mindenben - pl. az egyszerű, mezei pixel fillrate-ben nem. erős a gyanúm, hogy a régebbi játékoknál főleg ez mutatkozik meg.
emellett még ott van a 128-bites memóriabusz, amit sokszor kompenzál a memóriavezérlő + az átszervezett cache-hierarchia, de nem mindig.Chaser: persze, minden kompromisszum esetén van az a pénz
gyiku, Cayman: nézzétek ezt meg - nem kizárt, hogy van benne 1-2 zöldség (pl. a 9800GT tuti az)
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz tzsolesz #4911 üzenetére
a memória tényleg kap egy sallert, de annál kicsit bonyolultabb a dolog, hogy felezés - a cikkben majd leírom a 3870 extra ROP-jait, ill. a 4670 extra textúrázóit még véletlenül sem akarom bántani - pont az fog kiesni a tesztből, hogy ezek mikor merre mennyit számítanak - ha számítanak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Intel vonalon meg E5200 és egy P35-ös lap, azokkal kitűnően meg lehet tanulni tuningolni is
Amúgy milyen órajelen megy a javaslott kártya gDDR4-es memóriája? Nehogy a végén lassabb legyen, mint a gDDR3-as...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mákosmetélt #4984 üzenetére
szerintem azért érdemes odafigyelni a memória-órajelre, mert a 128-bites busz miatt a 4670-esnek nagyon kevés amúgy is a sávszélessége - a 873MHz-es kártya simán lehet akár 6-8%-kal is lassabb!
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
éppenséggel át lehet designolni a 4-es ROP unitokat, hogy feleakkora memóriabuszról táplálkozzanak (64 bit -> 32 bit) - ez történt a 2900XT és a 3870 között is, amikor a 16 ROP maradt, és felakkora lett a busz.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
de mekkora órajelekkel? a táblázatban 650-700MHz van, a 4850 pedig 625. és akkor a 4850-ben +25% ALU és TEX, ill. névleg +25% memória-sávszélesség, ami a gyakorlatban szintén cca. 30-35% (gDDR3 időzítés powa'). szerintem 16 ROP-pal reálisak az eredmények - a Far Cry 2 teszt alapján még az sem kizárt, hogy 700MHz-es a kártya.
nem akarok ellendrukkerkedni, de ha eddig az rv740-re vártam volna, akkor most vennék egy 4830-at
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hát, én nem most mondtam először a 4830-at
az igazi nagy előnye amúgy az rv740-nek a kisebb fogyasztás és az egyszerűbb vagy halkabb hűtés lett volna - ez most a 6-pines csatlakozóval veszni látszik. emellett, mindenki egy kicsi és kreatív chipet várt, ehelyett kapunk egy brute force megoldást a 4830 elemeivel és magasabb órajellel - egyedül a 128-bit + gDDR5 az érdekes benne...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...