Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gordonfreemN

    addikt

    válasz Janos250 #23208 üzenetére

    Kezdem a válaszokat sorban:

    Aryes: köszönöm a motorvezérlős tippet. Első körben megpróbálnám ezekkel a FET-ekkel, de ha azt mondjátok halott ügy akkor elvetem és megpróbálom a vezérlőt. A panelt most fogom tervezni, de az alkatrészek már meg vannak.
    Egyenáramú vezérlést szántam, nem pwm-eset.

    Tankblock: rendben, köszi, csak azt éreztem, hogy talán fárasztóak lehetnek a kérdéseim. Az 1V drop-ot én a motorvezérlö IC-re értettem.
    Fesz esés nálam is van, 4,9V-ból marad 4,3-4,4 a motorra (van irf7316 is. Ez még jó, a motor 4-6VDC közt működik és 100mA normál illetve 150mA végállás árama van. Esetemben egyébként úgy néztem, hogy az induláskor veszi csak fel a 100mA-t, utána 60mA-rel beéri.
    Van egy fluke 87 V DMM-em, azon van peak detector, azzal talán meg tudnám vizsgálni, hogy lekapcsoláskor mekkora csúcsfesz indukálódik.
    Freewheel diode: ez ismeretlen volt számomra, de a google azt mondja, ez a flyback dióda, tehát a visszirányú feszültséglökések ellen van (spike). Lehet hibásan, de én azt gondoltam, a 7309-ben lévő védődióda erre a célra megfelel :F . Ha tévedtem, természetesen erről gondoskodom.
    Jelenleg a tesztre USB, de ez termézsetesen nem USB lesz. Egy 5V-os 230/5V DCDC konverter lenne a digitális/vezérlö rész tápja. Ez szolgáltatná a standby tápot is hogy távirányítóról bekapcsolható legyen a hangerőszabályzó, tehát ez adja a tápot a mikrovezérlőnek, de a hangerőszabályzó áramkörének nem, az toroidról.üzemel.

    Janos250: köszi a tippeket neked is. Nem a FET-en esik 1V a tesztáramkörömnél, hanem sok motorvezérlő IC-nél talalkoztam ezzel, ami nekem nem jó. A nálam lévők szerintem kinyitnak, kólülönben nem hajtana a motor :F

Új hozzászólás Aktív témák