Hirdetés
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen digitális videókamerát?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #2536 üzenetére
Köszi, a nikon AI jó tipp, régen nikonos voltam és a régi obik miatt nemrég vettem egy AI-S - Fuji x konvertert. Lehet, hogy nézek egy régi AI-S makrót, aztán meglátjuk, mert rengeteg régi negatívom van itthon ami 3 mpix-es méretben van a labor által szkennelve, és nem lenne baj jobb felbontásban.
-
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #2531 üzenetére
Hú, ezt én is megnéztem, nagyon jól átgondolt cuccnak tűnik. Nekem nincs makro optikám, így nekem nagy beruházás lenne (229 eur ha jól látom az easy kit), de akinek van amúgy is makrója, annak ez egy tök jó ajánlat. A múltkorában nézegettem a nikon filmszkennereket és elég magas árban mentek, és azzal a munka is elég lassú, plusz van köztük olyan, amelyik olyan csatolófelületet használ (scsi) amit meg nem oldok modern géppel. Ez egy tök jó és platformfüggetlen megoldás amit írtál.
-
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #2528 üzenetére
Az már egyáltalán jó, ha van lehetőséged normális minőségben szkenneltetni. Nekem egy ideig egy barátom munkahelyén volt lehetőségem, ott valami nikon filmszkennerrel csinálták nagyon jó minőségben, de ez a lehetőség megszűnt sajnos. Nemrég körbetelefonáltam a régi ismerősöket, hogy ki hív még fekete-fehéret, és abbahagyták.
-
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #2525 üzenetére
Bár nagyon szeretek filmre fényképezni és sokáig csináltam is a digitális mellett is, de a film szkennelése - nekem - nagyon nagy szenvedés volt. Szerintem a fényképezőgéppel való beolvasás sokkal praktikusabb. Akkoriban még talán nagyobb volt a létjogosultsága a szkennereknek, amikor a digitális gépek 6-8 megapixel közül mentek, egy jó filmszkennerrel egy jó filmből meg kiolvastak 40 körül, de ma már szerintem sokkal kisebb a különbség. Ez persze csak elmélet, gyakorlatban nem próbáltam.
-
MODERÁTOR
válasz MasterMark #2515 üzenetére
Köszi a választ! Pentax konverterem még nincs, de akkor utánanézek.
-
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #2514 üzenetére
Köszi, ezt a Tomioka-t hozta az eBay de ez nekem egy totál ismeretlen gyártó volt (valószínűleg annak idején drágább márka lehetett ami akkoriban meg se jelent itthon). Viszont ez egy nagy kérdés valóban, hogy érdemes-e az egyébként jónak tartott TT árának a többszörösét konverterezett megoldással helyettesíteni.
-
MODERÁTOR
Ha M42 bajonettel keresek nagyon jó 50, de inkább 55mm-es körüli fényerős obit (1.4 vagy 1.2) akkor mit ajánlanátok? Voigtlander Color Ultront néztem, de "csak" 1.8-as, illetve Cosina 55/1.4-et de azokat nem igazán ismerem.
Digitálisra kéne konverterrel, de alternatívának még látom a TTartisan 50/1.2-t, de ezek a kínai obik egy kicsit lelketlennek érződnek nekem ránézésre, és szívesebben használnék egy olyat, aminek múltja van, amit így kidobás helyett valami hasznosra lehetne fogni.
-
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #2490 üzenetére
Ha már filmesbe belevágsz, akkor legyen több, mint ami a digitálisban elérhető, legyen középformátum. Én is gondolkoztam rajta pár hónapja, de elvetettem. De sajnálom azért.
-
MODERÁTOR
válasz SkyLine3000 #2482 üzenetére
Azt ellenőrizzétek le, hogy hogyan kell működnie a fénymérőnek. Nekem pl van olyan manuális Nikon vázam, ahol a fénymérő csak akkor mér, ha a felhúzókar félig kihajtott állásban van.
-
MODERÁTOR
válasz MasterMark #2479 üzenetére
Keresőaknás teljesen jó lenne, és az az ársáv még beleférne. Ha van linked, megköszönöm. Gondolom ennyiért nem Rollei, de nyilván valamit valamiért.
-
MODERÁTOR
válasz juliensorel #2475 üzenetére
Köszi szépen!
-
MODERÁTOR
válasz MasterMark #2473 üzenetére
Köszi, tök jó tipp, a jófogás valamiért eszembe se jutott.
-
MODERÁTOR
Sziasztok, filmes középformátumú gépet hol érdemes nézni itthon? A vaterát néztem, nem találtam, leginkább olyan hely érdekelne, ahol meg is tudom nézni, de webshop is jó.
Az ebay-t és a kamerastore-t néztem, de ott sajnos csak felső(bb) kategóriás cuccok vannak, egyelőre nem érzem annyira komolynak, hogy 5-800 ezres Hasselblad vagy Mamiya legyen véve. -
MODERÁTOR
Teljesen egyetértek ezzel. Egyébként megerősít egy korábbi feltevésemet. Miszerint nagyon sok, ma fotózó ember azért vásárolt digitális fényképezőgépet, mert alapvetően informatikus beállítottságú (~kocka) emberekről van szó, akik vettek egy új usb-s perifériát a számítógépükhöz. Aki már az analógban is ezt keresi, az hiperkocka
No nekik, de csak nekik: volt olyan váz, ami visszamenőleg nemtudomén hány tekercs expó adatait tárolta egy MMC kártyán (ha jól emlékszem). Nekik ilyet kell venni, mert még a jó öreg analóg fotótechnikában is szükséges valami digitális geek dolog.Elnézést a szubjektív véleményem kifejtéséért, és természetesen a jelenlévők mindig kivételek!
Hm, még annyi, hogy az ilyen embereket legszívesebben arra biztatok, hogy vegyenek egy teljesen manuális analóg vázat, márka mindegy, és fotózzanak azzal filmre, manuális objektívvel. Valamennyi ideig. Lehet hogy elkapja őket a fílingje. Lehet hogy sokkal jobban megszeretik magát a fotózást. És még az is lehet hogy azt veszik majd észre hogy sokkal kevesebb utómunka kell egy idő után a képeikre.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
Halló! Hogy csináltad meg kéziblendésre? Van itthon 2 vagy 3 ilyen objektívem (gyűjtöm a zeniteket...)
Az egyiket jó lenne ha tudnám használni az olympus e-330-omon is. Viszont a blendét én se tudom beugratni ugye.Amúgy ugyanez a véleményem erről az objektívről, hogy megdöbbentő milyen jó a rajza. És szerintem is pont jó portréobjektív, mert pont úgy viselkedik ahogy ilyenkor kell: nyitva kicsit lágy itt-ott, viszont rekeszelve éles. Azaz sokmindenre használható. Valami tizen valahány évig ez az egy objektívem volt és mindenre jó volt amire kellett. Sajnos úgy néz ki, hogy a legjobban szeretett zenit 11-em zárjával valami van, néha mintha nem zárna rendesen és félig jó a kocka expója, félig fényt kapott. Gondolom ez a nem-fém vízszintesen futó redőnyzár nem a technika csúcsa.
-
MODERÁTOR
Szoktatok filmes laborban olyan szolgáltatást kérni, hogy cd-n is adják oda a képeket? Ahova én hordom ott nagyon jó minőségben rakják lemezre.
A tapasztalatotok szerint mekkora a legnagyobb felbontás, amiben a kisfilmes tekercset ilyen gyorslaboros szinten digitalizálják? Mert nekem alapból olyan 2mp szokott lenni, és szeretném ha nagyobb felbontásban lenne meg.
-
MODERÁTOR
Egyelőre csak elméleti szinten, de érdekelne valakit megvételre egy polír Nikon F90x markolattal, ha Nikon F4-re váltanék?
-
MODERÁTOR
Én annak idején azt mondtam, hogy ennek a lehetőségnek a jobb reklámozása majdnem hogy önmagában eladná gépet. Furcsa módon általában a nikonosokat nem érdekli túlzottan, nem egy kifejezett beszédtéma a custom curve-ök kérdése. Én használom, annak idején ki is próbáltam őket, van is egy nagy gyűjteményem belőlük. Általános célokra a whitewedding utolsó előtti egyik változatát használom, azt tartom a legjobbnak.
Szerintem szuper dolog.
Az agfás görbék inkább (digital agfa optima) leginkább táj- és természetfotózáshoz jók, növelik a kontrasztot. Van fuji astia, reala és provia görbe is, a reala használható. Van velvia görbe, szerintem nem jó. Vannak egyszerű és elég összetett görbék is, érdemes kipróbálgatni, aztán az ember maximum 2-3 félét használ hosszú távon. -
MODERÁTOR
Ha Nikon F véggel gyártják, akkor azzal menni fog bármilyen nikon dslr-en.
Ha K bajonettes, akkor talán nézz szét a Pentax dslr-eknél is, hogy később milyen továbblépési lehetőséged van. Azaz, hogy a K bajonettes obikat hogyan tudod majd használni. Nagyon jókat hallottam a K bajonettes obik és a Pentax dslr-ek kompatibilitásáról.
Manuális vázon viszont nem vészes az élesség-visszajelzés hiánya. Azt a vázat ugyanis eleve a manuális élességállításra találták ki. -
MODERÁTOR
Nézd meg a Rossmannban is. Az 500 Ft-os kategóriában van ISO 100, 200 és 400 filmjük. Én a 400-asat néha veszem, nem olyan rossz mint amilyen olcsó.
''Vannak olyan helyek pl beltér, árnyékos helyek, erdő, ahol nem jön be a saccos módszer, ha nem rendelkezem sok tapasztalattal.''
Figyi, látom még mindig nem érted a dolgot. Leírom nagyon egyszerűen, lépésről lépésre.
1. Beállítasz (legyne mondjuk beltér ahogy írtad) valami hasraütésszerű értéket. Legyen ISO 800, 1/30 záridő és 4-es rekesz.
2. Elkattintod a felvételt.
3. Leemeled a szemed elől a dslr-t. Megnézed a fényképezőgép hátsó lcd monitorát. Bejön rajta a hisztogram.
4. A felvétel alexpós. Felemeled az ISO-t mondjuk 1250-re, záridő rekesz marad.
5. Vissza a 2. lépésre, majd a 3.
Ha a felvétel túlexpós. 2-es lépés, majd 3-as. Fogod, rekeszelsz rajta 5.6-ra, vagy felemeled a zársebességet 1/60-ra. Megnézed a fényképezőgép lcd kijelzőjén. Ez meg sok lett. Megcsinálod f:4.5-tel vagy egy köztes zársebesség értékkel.
Na, ezt megcsinálni egy dslr-en fele annyi idő, mint elolvasni. Helyette egy másik géppel fényt mérni, áttenni az objektívet enyhén szólva is hülyeség.
Így már érted? Remélem ezzel már belátható, hogy a módszer működik bármilyen megvilágítási körülmények között. Legfeljebb 3 lépéssel tovább tart, ha először mondjuk ISO 200-on egy homályos, két villanykörtével megvilágított helyiségben 1/2000 záridővel és f:8-cal próbálkozol. Jó módszer ha eleinte mindig a felére csökkentesz vagy a kétszeresére növelsz, attól függően hogy melyik irányba kell változtatni. Miután a dslr-nél azonnal a rendelkezésedre áll a kész kép a hátsó kijelzőn, azonnal tudsz helyette új felvételt készíteni. -
MODERÁTOR
Pontosan most nem emlékszem hogy a Zenittel 36-osból mennyit sikerült a múltkor, legutoljára ha jól emlékszem 24-es volt benne, és 28-ra biztosan emlékszem. Úgyhogy jók lehetnek azok az adatok amiket írsz.
Az F90x-szel ma 38 kockát sikerült egy 36-osra csinálni. A múltkor ha jól emlékszem szintén, az más film volt mondjuk. Úgyhogy ezt a vázat elkönyveltem +2 kockásnak.
Milyen filmet használsz egyébként? -
MODERÁTOR
''hát az már tök mindegy, hogy 1300, vagy 1000 €''
Nem vagyok benne naprakész, de szerintem az objektívek is olcsóbbak. Még két obi, mindegyiken megspórolsz 300 eurót, az a vázzal együtt 900, az több mint 200e ft. Persze így se olcsó.
Nézd meg az ebayen, a németen. Elég lenne egy váz egy 35mm-es obival. -
MODERÁTOR
''Igen, de nekem van 1 db filmes gépem, amibe ha befűzök nappal egy Velvia 50-et, akkor meg vagyok lőve este.''
Hát el kell fényképezni az egész tekercset egy nap alatt
Na jó. Alapvetően egy Zenit körüli teljesen manuális váznál nem olyan vészes a filmcsere, mint egy automatábbnál. Csak arra vigyázz, hogy ne húzd vissza a filmcsík végét a kazettába. Visszatekered, kiveszed, és aztán mikor a diát vissza akarod rakni másnap, akkor a biztonság kedvéért mondjuk ráhagysz egy kockát hogy ne fényképezz rá az eddigi utolsó képre. A visszafűzés után a legszűkebb rekeszre állítva az obit, obisapkával rajta, legrövidebb záridővel el kell kattintgatni az utolsó kockáig, majd még egy üres kocka. Az se baj ha ez valahol árnyékban vagy esetleg sötétben történik. Így gyakorlatilag egy tekercsnél cserénként vesztesz egy kockát. Ki lehet bírni, főleg hogy a régebbi vázakkal egy tekercsre legalább 37, de esetleg 38 kockát is meg lehet csinálni. -
MODERÁTOR
Próbálom neked hangsúlyozni, hogy az egyáltalán ne érdekeljen hogy a digitálisod mér-e fényt a manuálissal. Ez ne legyen szempont. A második helytelen expozíció után rendesen megcsinálod, az első kettőt meg miután megnézted az lcd-n kitörlöd a gépből. Egyébként próbáltam olyan gépet ami mér fényt a manuális obival, és mondjuk úgy, hogy az általa mért érték inkább tájékoztató jellegű. Szóval meg lehet lenni nélküle abszolúte. Az élesség visszajelzése már inkább fontos dolog.
Én nem rábeszélni akarlak, te említetted a nikont, nekem olyan van filmesben is és digitálisban is, én szeretem. Bármelyik nagy márka, amelyik gyárt dslr-t, valószínűleg ugyanolyan jó gép. A nikonban én szeretem, hogy a régi manuális Nikkor objektívek, amik nagyon olcsón nagyon jó minőségben beszerezhetők (pl 85mm f:2 volt kb 24-26e ft, gyakorlatilag új állapotban), és az F bajonett változatlansága miatt átalakító nélkül használhatók a gépen. Nekem egy F90x van és a D70, látod az F90x pl mér fényt a manuális obikkal, de csak középre súlyozva, ami bizonyos esetekben engem hátráltat eléggé, a mátrix mérést sokkal használhatóbbnak tartom, de ez meg ne befolyásoljon mert van aki éppen ellenkezőleg van ezzel, és a középre súlyozottat szereti.
El is felejtettem beszúrni, már előbb is akartam, hogy van itt egy olyan topik, hogy manuális objektívek dslr-en. De mintha láttalak volna ott... Na mindegy, ideteszem a linket.
[link]
[Szerkesztve] -
MODERÁTOR
A film cserélgetését én se szeretem. Viszont filmre mindig valamilyen adott cél érdekében fényképezek, pl ha utazni megyek akkor a digitális mellé kiegészítőnek diát, holnap megyek esküvőre, ott a digitális mellé kiegészítőnek fekete-fehéret teszek bele. Ebből a szempontból nem annyira vészes, hogy mi megy a filmre. Legrosszabb esetben mi történik? Van egy adott dolog amit diára ''kellene'' fényképezni, és megcsinálom fekete-fehérre, na bumm, láttam/tanultam valami újat.
Leica M6? Vigyázz mert kétféle van, az egyik az M6 TTL, abban a fénymérő. Persze van M7 is, nem tudom azt miért nem szeretik.
Ha nem akarsz annyit rászánni, de egy ugyanolyan minőségi gépet akarsz távmérősben, akkor próbáld ki a Voigtlander Bessa R3-at (azt hiszem ez az utolsó). Egy fotós barátomnak van, egyszer próbáltam, na az is nagyon össze van rakva. Nem 50 forint az se, de szerintem a váz+obi páros fele annyiból kijön mint a Leica. -
MODERÁTOR
Hú. Ez így is van meg nem is.
Az expozíció pontatlanságának a tűrésében, illetve az árnyalatterjedelem átfogásában a digitális jellemzően a diához áll nagyon közel, kb ugyanannyi f-stopot tud felfogni mielőtt kiégnének a csúcsfények vagy bebuknának az árnyékos részek. Azaz, az átfogható árnyalatterjedelem (a kép legvilágosabb és legsötétebb részei közötti különbségek) tekintetében a digitális a diához hasonló.
Az hogy pozitív képet ad végeredményként... ez már nagyon messze visz. Alapvetően a negatív is pozitív képet ad végeredményként, a fotópapíron. Ezt innen nem lehet megfogni. Meglepődsz majd, de alapvetően a ccd és cmos szenzorok nem képesek a színek rögzítésére. Ugye hogy hihetetlen? A színeket a gép feldolgozó processzora állítja elő, de meg ne kérdezd hogy hogyan, ehhez nem értek. Az egyetlen szenzor, ami színeket lát, az a Foveon szenzor, ez van a Sigma SD9 és SD10 dslr-ben.
Fénymérés témája. Nagyon jó gondolat, hogy külső fénymérőt akarsz használni, de nem onnan közelíteném meg a kérdést ahonnan te gondolod. A külső fénymérőd a beeső fényt méri, és ezzel sokkal pontosabb, jobban használható fénymérést kaphatsz a ttl fénymérésnél. Ellenben az egész probléma nem probléma, lévén hogy dslr-lel dolgozol. Nekem is olyan digitális vázam van, ami nem mér fényt a manuális obikkal. Ezen én a ''Saccográf 2.0'' nevű szerkezettel segítek, ezzel mérek fényt. Vagyis: megsaccolom. Tudom hogy ez is hülyén hangzik, de mi van ha elrontasz egy digitális képet az expozíció szempontjából? A rendelkezésedre áll a hátsó lcd, megnézed hogy sikerült-e, és ha túl sötét akkor több fényt engedsz, ha túl világos akkor kevesebbet. Ez a Saccográf 1.0, aztán egy kis, tényleg nagyon kis idővel szépen rááll a gondolkodásod, és elsőre úgy el fogod találni érzésre, hogy maximum 1/3-2/3 fé korrekció kell majd. Sőt, később még lehet hogy egy külső fényméréssel vagy becsléssel, a hátsó lcd használatával pontosabb képeket tudsz készíteni, mint a beépített fénymérővel, mert azt pl becsapja a világos égbolt vagy a víztükör, vagy egy világos épület, míg ha látod az eredményt az lcd-n akkor azt elég nehéz becsapni. Érdemes ilyenkor a hisztogram megjelenítését bekapcsolni. Remélem segítettem. -
MODERÁTOR
Örülök én is hogy megtaláltam ezt a topikot. Régebben ugye én is filmre fényképeztem (amikor még csak az volt), aztán jött a digitális, eladtam az analóg felszerelést, de lett egy nagy hiányérzetem. A múltkorában előszedtem a régi keretezett diáimat, és azt állapítottam meg, hogy régen, a filmes időkben még tudtam jó képeket készíteni. Sokat gondolkoztam aztán elkezdtem az ebayen összevásárolni újra egy jó kis analóg felszerelést, szerencsére a régi kapcsolatok megvannak, így olcsón tudok T-Maxot és egy-két diát venni, és olcsón és nagyon profi minőségben hívják mind a fekete-fehéret mind a diát (egy ismerősöm, aki laboroknak is dolgozik, mert helyben ezeket már a laborok általában már nem művelik). Úgyhogy minden összeállt ahhoz, hogy újra beinduljon a jó kis diázás és fekete-fehér fotózás.
Én azt ajánlom mindenkinek, akit érdekel a fotózás, hogy akár van digitális gépe akár nincs, vegyen valami nagyon olcsó filmes szettet (kezdetnek egy Zenit vagy Praktica is megteszi), készítsen pár felvételt diára és ff-re, nem fogja tudni abbahagyni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ukrajnai háború
- Milyen egeret válasszak?
- Óra topik
- Elektromos cigaretta 🔞
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Tőzsde és gazdaság
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest