Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #5800 üzenetére

    A low-level API-nál azt is figyelembe kell venni, hogy mit csinál a program. WDDM 2.0 alatt nem szükséges tudnia, hogy mennyi VRAM van a kártyán, mert ott a virtuális memóriára vonatkozó GPUMMU mód. Ha a program mindenképpen fizikai címzésre akarja kényszeríteni magát, akkor kell tudnia a hardver VRAM kapacitását. Ez lehetséges, főleg akkor, ha nem akarják, hogy az alkalmazás csak Windows 10-en fusson. De többen mondták már, hogy 2016 végére inkább bevállalják a Windows 10 only dolgot, mert a WDDM 2.0 túl sok előnyt kínál a GPUMMU-val és az IOMMU-val.

    (#5814) Szaby59: A low-level API igazából mindegy. A WDDM 2.0 kínál olyan előnyöket, amelyekkel a VRAM használata a mainál lényegesen hatékonyabb lehet, és igazából lesz is. Mindegy, hogy DX12, Vulkan vagy Mantle, mindegyik rendszerből kihasználható a WDDM 2.0 extrája. A GPUMMU rendkívül hasznos, mert igazából a VRAM működése sokkal jobban fog hasonlítani a rendszermemória működéséhez. Az IOMMU pedig még egy lépés előre, mert igazából az adatnak nem is kell a VRAM-ban lennie, egyszerűen olvashatja és írhatja azt a hardver a rendszermemóriában is. A különböző linkelési lehetőségek is nagyon jók. Például egy GPU-val minden különösebb probléma nélkül olvashatod egy másik GPU memóriáját, sőt írhatsz is abba. Ezek a mai limitált modellhez képest nagyságrendi előrelépések. Elsődlegesen ott fog ez érződni, hogy jóval több szabad VRAM-od marad, amit persze elhasználhatsz másra. Tehát önmagában a mai pazarló rendszer ki lesz ütve.

    (#5826) gbors: Hagyományos fizikai címzéssel a fejlesztő is képes beleírni az alkalmazásába, hogy a GTX 970 esetében 3,5 GB gyors memória van és 0,5 GB lassú. Tehát ez egyedi szinten lekezelhető. GPUMMU mellett nem lehet kezelni, mert ott az OS jelzi a rendszernek a VRAM méretét. A user-mode driver csak arról dönt, hogy az allokációhoz 4 kB-os vagy 64 kB-os lapméret legyen használva.

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #5800 üzenetére

    Igen, csak a Vulcan/DX12 alatt nagy kérdés, mit fog majd jelenteni a driver. Ha 3,5GB-ot jelent, akkor az Nv-t kb. lehet perelni a 4GB-os kártyákkal, ha 4GB-ot, akkor pedig a programot speckón fel kell készíteni, hogy ez a 4GB-os kártya mégsem egészen 4GB-os, és ez eléggé szöges ellentétebn van minden normális VGA működésétől.

    Ez az eshetőség viszont csak a GTX970 és barátaira áll fenn. Ugyanis ha a 980-on lejelenti a játéknak a 4GB-ot, és a játék elkezdi használni, nyugodtan teleírhatja. A GTX970-en lejelenti 4GB-nak, a játék elkezdi használni és hopp, szivacs van 3,5GB felett... :W

    Én nem azt mondom, hogy ez biztos hatalmas probléma lesz, én azt mondom, potenciálisan ebben benne van egy elég kemény szopóroller ezeknek a kártyáknak. Lehet paranoia, de ez a véleményem a kártyáról.
    A maga idején a Titanicot is elsüllyeszthetetlennek tartották, megnézheted hol van most.

    Ami a 970-est illeti, nem a GTX970-et rühellem, szó se róla, az csak egy termék. Azt rühellem, ahogyan eladták (4GB, 256bit, 224GB/s), és hogy ugyanígy adják el a mai napig. Ez viszont nem kicsit nyitogatja a bicskát a zsebemben, ezt aláírom.

    (#5805) gbors: Én ugyanezt gondolom rólad. :C Respect! :R

  • imi123

    őstag

    válasz gbors #5800 üzenetére

    Fölösleges vele vitázni.
    Az a lényeg hogy akinek 970-e van az meg van elégedve vele.
    Az Nvidiát gyűlölőket meg úgy sem lehet meggyőzni. Fanboy-al vitatkozni kidobott idő! :)

  • Locutus

    veterán

    válasz gbors #5800 üzenetére

    ". Egy 5%-os esély 5%-os valószínűségű jövőbeli problémáján rugózol"

    Pont mint az AMD sci-fi slidejai :) :DDD

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés