Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz katt777 #3393 üzenetére

    A Catalyst AI szerepe sokszor megváltozott az évek folyamán. A jelenlegi driver alapjait tekintve a Catalyst 8.3-ra épül (ez volt az a driver, amit a Transmeta segítségével hozott össze az AMD. Nem volt nagy dobra verve, de a két cég jópár programozót elcserélt néhány hónap erejéig, majd visszacserélték a csapatot. Tulajdonképpen meg kellett tanulni, hogyan kell az R600-at programozni. A Transmetának nagy tapasztalata van a VLIW rendszerekben, így az AMD szorosabbra fűzte a szálakat, volt egy kisebb bevásárlás is, de ez lényegtelen.)
    A 8.3 óta a Catalyst AI tölt be minden optimalizációs rutint, legyen az specifikus, vagy általános. Ha az AI ki van kapcsolva, akkor nincs semmilyen optimalizáció, egyszerűen csak fut a program. A normál AI kapcsolóval betöltődnek az általános rutinok (pl.: mintaoptimalizálás, és a többi szarság, ami némi sebességet hoz gyakorlatilag észrevehetetlen képminőségromlás mellett - ugyanezeket be lehet kapcsolni az NV vezérlőpultban csak külön-külön, bár a GeForce rutinjai sokkal agresszívabbak, jobban romlik a képminőség, de cserébe nagyobb a sebesség is.). Normál AI mellett csak akkor töltődnek be a specifikus rutinok, ha a drivernek meg van adva az dott program futtatási állományának a neve. Ilyenkor a driver tudja miket kell betölteni ... pl.: CF profil. Bár utóbbi rutin fejlődött ugyanis ezt a driver, akkor is betudja már tölteni, ha a játék kódjában megtalálja a multi-GPU optimalizációt, így ilyenkor hozzárendeli az alapértelmezett profilt. A fejlett AI az igazából arra jó, hogy a futtatott programtól függetlenül a driver a lehető legtöbb optimalizációt alkalmazza. Ebben az esetben előfordulhatnak képminőségbeli problémák, mert még nem tesztelt beállításokról van szó. Bár ez is fejlődött sokat a 8.3 óta, hiszen a meghajtó képes elemezni a motort, így az adatbázisból olyan profilcsoportot választ ki, ami megfelelő lehet a játéknak. Például egy Unreal Ungine 3-as játékra ráengedi az UT3 profilját, persze aztén vagy működik, vagy nem. Próbálkozni lehet, ha nem tetszik az eredmény, akkor még mindig vissza lehet állítani normál módba az AI-t. :)

  • keIdor

    titán

    válasz katt777 #3393 üzenetére

    "Az ATI driverek meg tényleg szarok kezdetben"
    Megint nem értek egyet... hogy lehet akkor, hogy a HD4870-el semmi bajom nem volt megjelenéskor? :U Gyorsulni meg minden kártya gyorsul, emiatt ne szóld le a kezdő drivereket. Képzeld a GeForce is gyorsulni szokott újabb drivereken, véletlen-e ez?

    bigdigit: Nálad más lesz a gond... nem egyből az ATi a hibás mindig.

    katt777: Csak azon csodálkozom, hogy miért nincs még az aláírásodban az ATi? :D Annak is durván a felével nem értek egyet...

  • RI/OS

    addikt

    válasz katt777 #3393 üzenetére

    Ezzel a fos driverrel is megy a DX11 így:
    [link]
    /És ez max beállítás kisebb AF vagy AA-val lenne 40-50fps.
    Szóval nem kell a hülyeség!
    (Különben még kiderülne, hogy egy 5870 is csak 5-6FPS-szel visz egy játékot DX11-ben is akár.)

    3395: Nálam elindul, látod. Akkor most erre mit mondasz? Szar ati?

Új hozzászólás Aktív témák