Hirdetés
- Alaposan felpumpálta AI gyorsítójának izmait a Google
- Kisebb "atomreaktort" avatott a Minisforum
- A Microsoft bedurvult, így a jövőben keményen odacsapnak a veszélyes drivereknek
- Scalperektől félti RAM moduljait a Framework
- Drasztikusan lassíthatja a játékokat egyes VGA-kon a Windows 11 új frissítése
- Mennyibe fog kerülni a Steam Machine?
- Pánik a memóriapiacon
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- E-book olvasók
- Némi kompromisszummal a megfizethető árért
- Videós, mozgóképes topik
- Minden PC-ből konzolt csinálna a Microsoft
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megvásárolható itthon a Poco Pad M1
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathulhu
addikt
CPUknal fontos az alacsony latency, ellentetben a GPUkkal, ahol a legfontossab a throughput. Ezert GPUn nem kell akkora cachet alkalmazni, a legtobb adat a nagy latencyvel elerheto global memoryban van, a local memoryk relative kicsik. CPUnal, ami rengeteg kulonbozo taskon dolgozik egyszerre ezzel ellentetben nem jarhato ut, hogy minden egyes adateleres a RAMon keresztul tortenjen, ezert kulonbozo prefetcherek dolgoznak azon, hogy azt az adat szeletet, amt valoszinusithetoen igenyelni fog a CPU, azt mar azelott lekerje a RAMbol, hogy valoban szukseg lenne ra. Ezt elhelyezi fontossagi sorrendben valamelyik cache-ben (L1, L2, L3). A nagyobb cache altalaban mindig extra teljesitmenyt hoz, mivel nem kell minden adatot RAMba irni es RAMbol olvasni, valamint a magok is tudnak egymassal adatot megosztani a kozos L2 vagy L3 cache-en keresztul, szinten megkerulve a RAM szinkronizaciot.
Azzal, hogy bevezetsz egy kulso vezerlot valamilyen szinten noveled a kesleltetest a RAM fele, hiszen a CCX mar nem tudja az adatot a sajat belso memoria vezerlojen keresztul szinkronizalni az o csatornajan levo RAM-mal, hanem mindenkepp egy kulso vezerlot kell erre megkernie. Viszont ha ennek a vezerlonek van egy hatalmas buffere, amibe rengeteg adatot tud prefetchelni (a tobb szaz megabajt hatalmas ebben az esetben), akkor viszont rengeteg esetben nem is kell a RAMhoz fordulnia, hanem azonnal ki tudja szolgalni a CPU-t L4 cachen keresztul, ami joval gyorsabb mint a masik eset.Szvsz pont CPUnal fontos az eDRAM vagy hasonlo megoldas, hiszen a legtobb program nem foglal sok helyet onmagaban, pl jatekoknal is a rengeteg hely a texturaknak kell, amik meg ugyis a GPU iranyaba fognak vandorolni pci-expressen keresztul. Pont GPU melle nem latom ertelmet a kis (pl 32MB-os) eDRAMnak, abbol azonnal kiszalad. Ez volt a kezdeti problema a kozos cache-es APUknal (azt hiszem az intel elso par generaciojanal), hogy a GPU azonnal teleszemetelte a kozos cachet, gyakorlatilag megfojtva ezzel a CPUt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mennyibe fog kerülni a Steam Machine?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- E-roller topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Jövedelem
- Pánik a memóriapiacon
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Battlefield 6
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- Dell Precision 7560 - Intel Core i9-11950H RTX A4000 32GB 1TB SSD FHD
- KARÁCSONYI AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3086, 100% Akkumulátor
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- LG 27MR400 - 27" IPS LED - 1920x1080 FHD - 100hz 5ms - AMD FreeSync - Villódzásmentes
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


