- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Home server / házi szerver építése
- Azonnali processzoros kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathulhu
addikt
CPUknal fontos az alacsony latency, ellentetben a GPUkkal, ahol a legfontossab a throughput. Ezert GPUn nem kell akkora cachet alkalmazni, a legtobb adat a nagy latencyvel elerheto global memoryban van, a local memoryk relative kicsik. CPUnal, ami rengeteg kulonbozo taskon dolgozik egyszerre ezzel ellentetben nem jarhato ut, hogy minden egyes adateleres a RAMon keresztul tortenjen, ezert kulonbozo prefetcherek dolgoznak azon, hogy azt az adat szeletet, amt valoszinusithetoen igenyelni fog a CPU, azt mar azelott lekerje a RAMbol, hogy valoban szukseg lenne ra. Ezt elhelyezi fontossagi sorrendben valamelyik cache-ben (L1, L2, L3). A nagyobb cache altalaban mindig extra teljesitmenyt hoz, mivel nem kell minden adatot RAMba irni es RAMbol olvasni, valamint a magok is tudnak egymassal adatot megosztani a kozos L2 vagy L3 cache-en keresztul, szinten megkerulve a RAM szinkronizaciot.
Azzal, hogy bevezetsz egy kulso vezerlot valamilyen szinten noveled a kesleltetest a RAM fele, hiszen a CCX mar nem tudja az adatot a sajat belso memoria vezerlojen keresztul szinkronizalni az o csatornajan levo RAM-mal, hanem mindenkepp egy kulso vezerlot kell erre megkernie. Viszont ha ennek a vezerlonek van egy hatalmas buffere, amibe rengeteg adatot tud prefetchelni (a tobb szaz megabajt hatalmas ebben az esetben), akkor viszont rengeteg esetben nem is kell a RAMhoz fordulnia, hanem azonnal ki tudja szolgalni a CPU-t L4 cachen keresztul, ami joval gyorsabb mint a masik eset.Szvsz pont CPUnal fontos az eDRAM vagy hasonlo megoldas, hiszen a legtobb program nem foglal sok helyet onmagaban, pl jatekoknal is a rengeteg hely a texturaknak kell, amik meg ugyis a GPU iranyaba fognak vandorolni pci-expressen keresztul. Pont GPU melle nem latom ertelmet a kis (pl 32MB-os) eDRAMnak, abbol azonnal kiszalad. Ez volt a kezdeti problema a kozos cache-es APUknal (azt hiszem az intel elso par generaciojanal), hogy a GPU azonnal teleszemetelte a kozos cachet, gyakorlatilag megfojtva ezzel a CPUt.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Suzuki topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Gumi és felni topik
- Formula-1
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Home server / házi szerver építése
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest