Hirdetés
- 4K-s okosmonitor huppant le az MSI tervezőasztaláról
- Almás felhangokat pendít meg a Cougar legújabb, E-ATX-es háza
- A kelleténél jobban lebutítja egyes GeForce RTX 5090-es VGA-it a Zotac
- Komoly technikai frissítést kap a Grand Theft Auto V
- És akkor bevillant a nagy ötlet: miért ne lehetne hűteni egy tápcsatlakozót?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Almás felhangokat pendít meg a Cougar legújabb, E-ATX-es háza
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Biztonsági kamera
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A kelleténél jobban lebutítja egyes GeForce RTX 5090-es VGA-it a Zotac
- Milyen asztali médialejátszót?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Modding és elektronikai kérdések
- Milyen nyomtatót vegyek?
-
PROHARDVER!
TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Kérlek, kérdezés előtt olvasd el!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BonFire
veterán
válasz
Myrson #26767 üzenetére
A jelenséghez meg kell érteni, hogy minél homogénebb egy szín (mondjuk feketétől fehérig), annál kisebb dinamika áll rendelkezésre. Csatornánként 8 biten annyit jelent, hogy 256 fokozatú skálán tudja ábrázolni a program az árnyalatokat. Legvilágosabbtól a legsötétebbikig. Ez nem sok. Igazából ha max 256 pixel széles/magas az átmenet, akkor még sima lesz. De ha ennél jóval nagyobb, akkor már sávosodik. Minél nagyobb és homogénebb az átmenet, annál inkább. Ha meg csak 10% fényértéket változik a gradient, annál csíkosabb lesz.
Ha átkapcsolsz 16 bitre csatornánként, akkor már egy fokkal jobb a helyzet, mert 16 biten lényegesen több fokozatú dinamikaskálád van. Ez programon belül jól is jöhet, azonban ha kimented mondjuk JPEG-be a képet, vagy netán feltöltöd valahová, Facebookra, weboldalra, akkor újból előjöhet a sávosodás, ugyanis a browserek nem képeset leképezni a 16 bit/channelt, tehát visszacsíkozódik.
Olyat is lehet csinálni, ha a gradient külön rétegen van, hogy átkapcsolsz 16 bitre, dobsz rá egy kis blurt, amelynél még éppen eltűnnek a csíkok, majd visszaváltasz 8 bit/channelre. Ekkor a Photoshop automatikusan generál az átmenetbe zajt, ami sokkal szebb, mintha utólag varázsoltad volna rá külön zajgenerátorral.
Ez akkor is működik, ha egy réteg az egész kép. Csak értelemszerűen a kép fókuszában lévő alanyokat, tárgyakat el kell különíteni, le kell szedni a háttérről, és külön kezelni. Szétválasztás, átkapcs. 16 bitre, háttérre blur, majd visszakapcs. 8 bitre. És voilá!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Almás felhangokat pendít meg a Cougar legújabb, E-ATX-es háza
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Politika
- Biztonsági kamera
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A kelleténél jobban lebutítja egyes GeForce RTX 5090-es VGA-it a Zotac
- Bukósisak, az életmentő extra!
- Milyen asztali médialejátszót?
- További aktív témák...
- Bontatlan - BATTLEFIELD 1 Collectors Edition - Játékszoftver nélkül
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - Tökéletes védelem, Most kedvező áron!
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Microsoft licencek KIVÉTELES ÁRON AZONNAL - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- A legolcsóbb árak! Jogtiszta Windows operációs rendszerek számlával!