Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sipi

    addikt

    válasz GD #4530 üzenetére

    Nincs itt semmi hókusz-pókusz. Az nvidia riverek attól olyan jók, hogy egyesített architektúrát használnak. Lényegében minden nvidia GPU ugyanolyan, vagy legalábbis sok a hasonlóság közöttük. Ezekre a részekre elkészült a közös driver, így már csak az eltéréseket kell leprogramozni.
    A nagyon régi nVidia kártyák (riva128, TNT...) viszont annyira régiek, hogy eltér az architektúrájuk ettől. Ezeket a mai driverek nem kezelik. A régi, legacy sorozatú driverben foldozgatták őket is, de megunták, áttérek a teljesen közös architektúrára, amibe nem akarták beletoldozni a régi "vackokat". Ezért szétvált a két driver-vonal.

    A driverben benne van minden, ami a kártya kezeléséhez és 3D megjelenítéshez kell. A driver, a driver-Xorg csatolója, az OpenGL függvénytár, az Xorg OpenGL kiterjesztése (glx), energiakezelés, stb. Benne vannak a többféle thread-modellre készített függvénytárak is. Ezzel a usernek nem kell törődnie, a telepítő automatikusan telepíti a szükséges komponenseket.

    A kérdés többi részét nem értem. :B Egyféle nvidia driver van, a gyártó oldaláról lehet letölteni. A disztrók ezt pakolják sajét csomagjukba.
    Ja, sejtem, mire gondolsz... Van egy csatoló a driverben, ami a kernel-Xorg közvetítő. Pont azért, hogy minden kernelen és minden Xorgon fusson. Az nvidia sok disztróhoz elkészítette ezt, de mindenhez nem lehet. Ha olyan kernel/Xorg kombinációt használsz, amit az nvidia driver nem ismer, akkor szokott sikítani. De nincs vész, ilyenkor ugyanis automatikusan lefordítja az aktuális rendszeredhez ezt az illesztőt. Ergo: az egyszem nvidia driver csomag mindenen fut.

    Ha túl katyvasz, amit írtam, kérdezz. :)

    Sipi

    Mont-joie! Saint Denis! Je trépasse si je faiblis!

Új hozzászólás Aktív témák