Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz I02S3F #41411 üzenetére

    A játékokat Win-re írták, elég nehéz reverse engineerelni a Win API-t, főleg, hogy zárt forrású az egész kód. Glitch terén az van, hogy a Unix moduláris, és a sok apró modul összehangolására nem szán sok disztró elegendő időt. Ezért van például, hogyha bizonyos disztrók alatt titkosított meghajtót csatolok, akkor GUI-n nem jön be a jelszót bekérő ablak, hanem szimplán nem tudja csatolni, és konzolból kell. Rengeteg ilyesmi van, ami megoldható, és bizonyos disztrókban meg is csinálták, másokban nem. És ez csak a GUI, a motorháztető alatt valszeg ugyanez van sok helyen. Így meg sok a bug vagy a nem implementált feature. Én ennek tudom be. Lehet még esetleg, hogy sok csapat fejleszti az egyes részeket eltérő tudással, aztán valaki nem üti meg a szintet, az MS-nél meg jobb a minőségbiztosítás, mert ott céges szinten szabályozott. Aztán még ott van az is, hogy a célokat hogyan tűzik ki. Nem csak úgy nekiállnak, hogy én most lekódolok valamit, amihez kedvem van, hanem megmondják nekik, aztán ezért kapják a fizetésüket. Sokkal célirányosabban lehet így dolgozni. Erre azért a Unix közösségben is rájöttek, mert sok projektnél van finanszírozás meg fizetés. Ilyesmi okai lehetnek, de nem a Winet kell nézni, mert az csoda, hogy van, hanem a natív Linuxos vagy BSD-s programok hibáit.

    A kernel bug hozzáadása mondjuk külön érdekes, mert elvileg a kernelt magas színvonalon fejlesztik. Nem is tudom mi csúszhatott félre. Mármint elvileg nem is Ubuntunál kell keresni a hiba okát, hanem a kernel fejlesztőknél, ha tényleg az a hibás. Az meg ez a projekt 1 millió feletti committal: [link]. Amennyire én tudom a legnagyobb open source projekt.

Új hozzászólás Aktív témák