- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- SSD kibeszélő
- Vezetékes FÜLhallgatók
- 3D nyomtatás
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Kiderült mit tud a Nintendo Switch 2 rendszerchipje
- Garmin Edge 1050 kerékpáros óra: mindenből a legtöbbet
- iPad topik
- Elkészült a nagymama hardverbefőttje
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Akkor most a kétütemű motor, négyütemű?
"az eső kettő ütem a dugattyú alatt, a maradék kettő pedig a dugattyú felett keletkezik."Nem.
A dugattyú alatt csak a levegő üzemanyag keveréket pumpálják át az égéstérbe.
A sűrítési fázis a dugattyú felső holtpontjáig tart a hengerben. A munkavégzési ciklus a kipufogó nyílás szabaddá válásáig tart. Utána már csak az elhasznált gáz elengedése a cél.
A dugattyú alatt nincs nagy sűrítés. A be- és kiömlő nyílások úgy vannak elhelyezve, hogy rövid ideig mind a kettő nyitva van. Egy kicsit túltolják friss levegővel az elhasznált gázt.
Ha nagy lenne az elősűrítés akkor sok üzemanyag pocsékolódna el az átöblítéskor. -
-
A fázisokat én írtam. Nem írtam sehol sem hogy te írtad.
Te rendszeresen az ütem szót használod. Az ütemek a dugattyú mozgásirány változásainak számát jelöli. jelölik, két munkavégző fázis között."hiába bizonygatni az ellenkezőjét annak hogy ebben is ugyanúgy megvan a négy munkaütem."
A kétüteműekben is megvan mind a négy fázis. (szívás, sűrítés terjeszkedés, kipufogás) Ha nem lenne, nem működhetne a motor. -
"Ráadásul működését tekintve az is ugyanúgy a négyütemű-motor elvén üzemel, (szívás, sűrítés terjeszkedés, kipufogás)."
A működési fázisokat kevered az ütemmel. A kétütemű motorok is tartalmazzák a fázisokat. Ebből a szempontból a Wankel, inkább a kétüteműekre hasonlít. De a Wankelnek nincs dugattyúja ezért a nem értelmezhető az ütem fogalma ezekre a motorokra.
4 ütemű motor működése.
2 ütemű motor működése.
Wankel motor működéseA Wankel motorban nincs invertáló mozgást végző dugattyú. A forma sem hengerpalást.
-
"De, a motorblokk szerkezeti felépítése azóta sem sokat változott."
Akár igazad is lehetne. Mi változhat az elektromos motor felépítésén?
Csak két lehetőség van. Mind a két rész tekercses, vagy egyik rész állandó mágnes. Például a Tesla.Nem komoly érv a szerkezeti változás hiánylása.
A belsőégésű motorok esetében van teljesen más megoldás is. A Wankel motor semmiben sem hasonlít a Diesel és Otto motorokhoz.
-
"Itt most nem a komplexitáson van a hangsúly, hanem azon hogy a motoroknak, váltóknak, futóműnek, kormányzásnak stb. alapjaiban ma is ugyanolyan felépítése, mint 20 évvel ezelőtt. Csak maximum a működésüket felügyeli jobban az elektronika."
Nem.
Nyilván a kormányzáson nem lehet alapvetően újat kitalálni.
A motoron viszont rengeteg újdonság jelet meg az elmúlt 20 - 30 évben.
A karburátort nyugdíjba küldték. Helyette jelent meg a közvetlen befecskendezés az Otto motorok esetében. A magas nyomású befecskendezés a Diesel motorok esetében. A munka ütemben történő többszöri befecskendezés a hatás fok emelése érdekében, mindegyik motornál.
A belsőégésű motorok esetében nemcsak az üzemanyag mennyiségét kell szabályozni. A levegő mennyiségét is. Ez korábban egy egyszerű mechanikus volt, ami a gázpedál állásának megfelelően szabályozott. Ma már ez a szabályzás független, az üzemanyag mennyiség igényéhez igazodik. Elektronikai szabályzás szükséges. Ez messze túlmutat a felügyeleten.Korábban linkeltél egy ábrát, az autók külsejének hasonlóságáról.
Nagyon jól látszik, a külső formák néhány, közös fejlesztésen keresztül alakultak ki. Ezek a fejlesztések sohasem olcsóak. A gyártók csoportokat alkotva finanszírozzák meg fejlesztéseket.
Nem elég egy dizájnt lerajzolni. A formát ellenőrizni kell. például légcsatornában. Hiába néz ki nagyon jó a formaterv, ha egy sebesség tartományban életveszélyes folyamatok alakulnak ki a légmozgásban.A probléma megértése roppant egyszerű.
Évente a legtöbb autót a adja el. Az egy járműre eső fejlesztési költség nekik a legalacsonyabb.
A VW, Mercedes, PSA ... sok márkát gyűjtöttek be. Náluk is alacsony az egy járműre eső fejlesztési költség.
Az egyetlen családi tulajdoni többségben lévő autógyártó a BMW. A BMW mellett Mini és a Rolls-Royce autókat gyártják. Viszonylag magas az egyetlen járműre jutó fejlesztési költség.
A Tesla esetében jelentősek az egy járműre jutó fejlesztési költségek.
A Cybertruck esetében figyelmen kívül hagyták, hogy a rozsdamentes acél is rozsdásodik ha rozsda kerül a felszínére. A féktárcsák kopása miatt a városi közlekedésben sok a részecske méretű rozsda a levegőben. A víz kiváló katalizátora a rozsdásodásnak.A BYD előnye a szinte korlátlan állami támogatás. Ezért képes a Teslával versenyben lenni.
-
"Nyilván baromi komplex, de nem a karosszéria vagy az utastér lesz benne az igazi kihívás, hanem a hajtáslánc. Ami egy elektromos járműben jóval egyszerűbb."
Ugye most viccelsz?
A karosszéria, felfüggesztések, lengéscsillapítók kialakítása lényeges. Az utastér belseje valóban mellékes. A jármű eladási ára határozza meg, kizárólag.
A meghajtási lánc a kuplungon kívül azonos. Helyette a motor vezérlő elektronikája lép be az összehasonlításba.
A max 130 km/h sebességig nincs váltó az elektromos járműben. Az ennél gyorsabb haladásara képes autókbansebességnyomaték váltóra van szükség.Egyedül a motor mechanikája egyszerűbb.
-
Tisztázni kellene valamit.
"Szerinte Németország hamar felgyorsul az EV-k átvétele terén, és hamarosan még több EV-t kérhet majd Kínától."Németország eddig sem kért EV-t Kínától. Ezután sem fog. A BYD kérés nélkül jelent meg. Egy darabig probléma volt, hogy a kínai autóra is igényelhető volt a állami és helyi támogatás.
Vélhetően fordítási hiba a mondat. Abban bíznak, hogy több EV-t adhatnak el Németországban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pulse RX 7900XTX 24GB Videokártya!
- Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD ROG RX VEGA 56 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 530W
- Honor X8c 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest