Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
válasz
andrisbandi #15 üzenetére
Az tök más, mint az autonóm önvezetés, vagy a távirányítás.
De van olyan is, hogy konvojban mennek teherautók, amiből csak az elsőben ül sofőr, a többi pedig pontosan leutánozza. -
andrisbandi
őstag
yt
Érdekes videó; önvezetés helyett - drónként jönnek le a bömbik a futószalagról az első tesztkörükre. -
cucka
addikt
válasz
DjFlanker #12 üzenetére
Szerintem a skálázódás korlátja a törvényi szabályozás, meg az, hogy mennyire nyitottak erre a vásárlók.
A tesla tavaly 1.8 millió autót tudott legyártani, szóval a gyártókapacitás már adott, és az önvezetéshez nem is használnak különleges hardvert, ami korlát lenne. (Lidar-ra gondolok elsősorban)
-
andrisbandi
őstag
válasz
DjFlanker #12 üzenetére
Ááá nem, szerintem mindenhol csak kísérleti fázisban vannak ezek (pár száz db). Amúgy Amerikában is van több hasonló cég. Egyiket nemrég tiltották be, mert elcsapott valakit, és hosszan húzta magával, nem akart megállni.
Egyszer láttam egy érdekes MI műsort a Yt-on. Magyar csóka, valamelyik óriás autós cégnél mérnök. Azt mesélte náluk azon dolgoznak az önvezetés kapcsán, h az autó saját és a raján kívüli környezeti adatokon fölül, pl a villany oszlopokba legyen fix érzékelő csoport, ami kiegészítés képen létfontosságú adatokat szolgáltat a kocsiknak. A ható körükön kívülről, így biztosan előre/jövőbe látnának. Technikailag már megoldhatónak mondta, csak még túl drága.
Nekem nem tiszta ez az önvezetősdi, h egyáltalán megvalósítható e nagy léptékben, vagy csak megpróbálják bevonzani a pénzt.
-
DjFlanker
aktív tag
válasz
andrisbandi #11 üzenetére
Hány darab üzemel belőle?
Nem kötözködésből kérdezem, hanem csak azért hogy bármi legyen Vuhanban, vagy lesz a Teslánál, annak 10.000, 100.000, sok 100.000 darabra felskálázhatónak kell lennie a Tesla számára. -
andrisbandi
őstag
-
-
cucka
addikt
Valószínűleg egyik sem.
A logikus megoldás az lenne, hogy az autó alapvetően önvezet, azoknál a helyzeteknél, amiket nem tud megoldani, ott távolról átveszi az irányítást az operátor.Nyilván ez is felvet kérdéseket, pl. mennyi idő telik el, amíg egy operátor fel tudja mérni a helyzetet és érdemben reagálni tud rá.
-
DjFlanker
aktív tag
És ezt vajon 4G, 5G, esetleg Starlinken keresztül gondolják megvalósítani?
-
ncc1701
veterán
Home office sofőröknek?
-
Erunosta
tag
Nekem is ez ötlött fel elsőnek, hogy ezt akkor most hogyan kell elképzelni? Eleve hol robot taxi, ha távvezérlik. Viszont ha csak felügyelet van az hogy előzi meg a bajt?
Nemtudom, de valahogy ez jutott az eszembe.
[Macskafogó jelenet] -
Mármint úgy értve, hogy real-time autószimulátorozik valaki a központból némi késleltetéssel (és ezzel nulla lesz a költségmegtakarítás)?
Vagy úgy értve, hogy ha valami riasztást ad az autó (nyilván már csak az esemény után), akkor egy ember ránéz, hogy tűzoltót, mentőt vagy halottszállítót küldjön a helyszínre - már ha épp lesz szabad ügyintéző?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! Olcsó Számítógép PC Játékra! R5 1500X / RX 570 8GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 2TB HDD
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 9600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A15, 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Cisco Catalyst C1000-48T-4G-L 48xRJ45 4xSFP switch, CISCO refurbished
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest