Hirdetés
- SONY LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házimozi haladó szinten
- Milyen házat vegyek?
- Apple MacBook
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
engusz
veterán
Minket egy hajlott korú férfi azzal hívott fel, hogy a nálunk kapható XY nevű 3.5" -> 2.5" átalakító keretnek milyen csatlakozója van. Mondjuk neki, hogy annak nincs saját csatlakozója, sem SATA, sem PATA, mert az csak egy keret, ahogy a webáruházban a képeken látszik és a leírásból is kiderül. De-de... annak kell legyen valamilyen csatlakozója! Mondjuk, hogy tényleg nincs, az csak egy sima átalakító keret. Ja, oké, érti. Megkérdezzük őt, hogy milyen háza van, mert bizony az általa kinézett típus specifikus, mindössze 4-5 félével kompatibilis. Azt mondja, hogy ez hülyeség, meg különben sincs feltüntetve sehol. (Persze a termék adatlapja a kompatibilis termékekkel kezdődik, de sebaj.
)
Még volt egy-két érdekes megjegyzése, aztán jött a fekete leves: a magyarországi kereskedők a béka segge alatt vannak, ebben az országban senki sem tud normális dolgokat árulni. A nagykerek meg bunkó barmok, mert szóba sem akartak állni vele. Amúgy is XY országban így meg úgy beszerezhető az általa kinézett termék, meg van is raktáron, meg olcsóbb is (meg gondolom kifizeti a hó végi számlákat is
). Tisztelettel jeleztük neki, hogy akkor rendelje meg ezen helyek valamelyikétől, ha minden feltétel adott.
Végül - a biztonság kedvéért - rákérdeztünk, hogy mégis pontosan mit keres. Akkor derült, hogy ki gyakorlatilag egy 5.25"-os hot swap meghajtó kellene neki, amiben egy SSD-t szeretne tárolni. Jó, oké, tehát akkor pontosítsuk még egyszer: 5.25" hely + hot swap funkció + 2.5"-os meghajtó fogadási képesség. [...] Hát nem érti, hogy nem 2.5"-os, hanem SSD?! De, értjük...
-
engusz
veterán
Mi csak nagyon nagy összegű rendelésnél és/vagy különleges/ritka termékeknél szoktunk előleget kérni. Persze ilyenkor mindenki megérti.
Már az is elég lenne, ha a beszerzés egy bizonyos szakasza után nem mondhatná vissza a rendelést. Bár, ha kiszállítással kéri, akkor még mindig van 8 napja, hogy visszahozza vagy visszaküldje.
Kevés ilyen eset van, nem is feltétlenül az ilyenkor keletkező veszteség a bántó dolog. Sokkal inkább az elvek, illetve az a minimum tisztelet, hogy jelzem a boltnak, ha nem tudom átvenni/kifizetni. Az okok senkit sem érdekelnek, mert teljes egészében magánügy.
-
engusz
veterán
válasz
localhost #13824 üzenetére
De mikor hívjam fel? Akkor, mikor még kell neki a cucc vagy akkor, mikor már meggondolta magát?
A törzsvevő valóban más tészta. De az, hogy ki miként szeretne értesítést kapni, nem túl triviális. Számtalan olyan vásárló van, aki pl. jelzi, hogy csak e-mailen elérhető, ezért nem biztos, hogy fel fogjuk tudni hívni. Dolgozunk egy SMS értesítési megoldáson, lassan el fogjuk tudni indítani.
-
engusz
veterán
Kedves vásárló rendel az oldalon olyan terméket, ami nincs raktáron. Kap visszaigazolást, hogy mikor érkezik be (első e-mail). Aztán arról is kap értesítést, hogy a csomag feladásra kész (második e-mail). Majd a futárszolgálat is jelez neki, hogy kiszállítás lesz (harmadik e-mail).
Mit csinál a kedves vásárló? Elutasítja az átvételt, mondván, hogy ő meggondolta magát, nem veszi át. Nem szeretem az ilyet. Miért nem tud menet közben jelezni? Így feleslegesen utaztak a termékek, ráadásul bukó a szállítási költség is.
Mit mond erre a kedves vásárló? Ő nem akart ebből problémát. Kösz.
-
engusz
veterán
Aranyos nénike járkál be hozzánk színházjegyet árulni. Mivel finoman jeleztük neki, hogy mi még nem vagyunk az a korosztály, aki a színházat részesíti előnyben, ezért teljesen eseti, hogy mikor választjuk a kikapcsolódásnak ezt a formáját. Harmadjára sikerült megértenie, ezért most már a bérletek és jegyek eladásával nem zaklat minket, de minden mással igen. Legutóbb azon rugózott, hogy azért rossz az időjárás, mert a japánoknál nem természeti katasztrófa történt, hanem a föld alatt atombombákat robbantottak.
És ez még csak a kezdet, van itt minden: parfümös, kacatokat áruló, kéregető. Legközelebb ha bejön egy ilyen, akkor visszakérdezünk, hogy őt esetleg nem érdekli akciós ventilátor szűkítő 120-ról 80 mm-re?
Biztos vagyok, hogy pislognának rá. De hát... mit vár? Végül is egy számítástechnikai kereskedésbe jött be. Nagy betűkkel van kiírva.
-
engusz
veterán
K*rva bors nagyon egyoldalúan fogalmaz. Jó érzésű ember (vagy olyan, aki tudja, hogy bizonyos időn belül túl akar adni a terméken) eleve megtartja a dobozt. Nem értem, hogy miért kell felbuzdítani az embereket, hogy minden dobjanak ki a kukába. Biztosan van olyan, akinél nincs lehetőség néhány dobozt elrejteni, de szerintem ez a kisebbség.
-
engusz
veterán
válasz
sutykuru #13552 üzenetére
Mi pl. rárakjuk a számlára, mint szolgáltatás, benne van a végösszegben, amit fizet a vásárló. Aztán elszámolunk a DPD felé, illetve rendezzük a csomagoláshoz szükséges anyagokat is. Gondolom akkor lenne igaz, amit írsz, ha a szállítási díjat külön, a futárszolgálatnak kellene fizetnie.
-
engusz
veterán
válasz
bullseye #13531 üzenetére
Ohh, lehet, hogy a linkelt kérdés túl szegényes, a válasz meg még inkább. Elképzelhető, hogy az interneten keresztül kifizetett és átvett termékről van szó. Nem azokról, amikor csak az igényeden jelzed weben, majd készpénzzel a helyszínen fizetsz. Így már érthető és elfogadható lenne a dolog.
-
engusz
veterán
válasz
bullseye #13531 üzenetére
Még mindig nem értem, hogy érdemben mi a különbség a webáruházban megrendelt, majd megvásárolt termék és egy árlistából, hirdetésből, kirakatból kinézet, majd megvásárolt termék között. Valahogy sántít nekem a dolog. Ígyis-úgyis csak a vásárlás után derülhet ki, hogy valójában tetszik-e a termék. (Ugye az a bizonyos 8 nap.)
A kiszállítással vásárolt termékeknél még OK, azt értem. De ha az általad linket oldalon olvasható dolog valóban él, akkor az igen durva megkülönböztetés. Mert a jobb webáruházakat csak annyi különbözteti meg a megszokott értelemben vett üzletektől, hogy előbbiben nem feltétlenül van raktárkészlet, de ugyanúgy rendelkezik üzlethelyiséggel. (Tehát megtapizható a cucc, mielőtt megvásárolja.)
-
engusz
veterán
válasz
bullseye #13529 üzenetére
Ezt nem teljesen értem. Oké, hogy a rendelés pillanatában fizikailag nincs kapcsolatban az áruval, de amikor elmegy érte, akkor már meg tud róla győződni, hogy szüksége van-e rá vagy sem. Tehát a rendelés pillanatában jogilag korlátozva volt, de ez pont abban a pillanatban illan el, ahogy fizikailag elé kerül a termék.
-
engusz
veterán
válasz
Intelligencs #13461 üzenetére
Nyilván valahol a kettő között lenne az igazság, de én speciel teljes mértékben elfogadom a második verziót is.
-
engusz
veterán
El sem tudjátok képzelni (egyszer volt, hol nem volt...
) mennyire kivagyok azoktól a levelektől, amikben a delikvensek úgy próbálnak meg érvényt szerezni a mondandójuknak, hogy a lehető "leghivatalosabbra" fogalmazzák. Ennek eredményéül születnek a kacifántos és sokszor értelmezhetetlen mondatok.
Egy friss eset: amíg a rendelése pontosítása a cél, addig kedves és (hál' Istennek) tegez. Onnantól, hogy garanciális ügyintézésre kerül a sor, mert szerinte vacak a termék, rögtön átvált "hivatalosra". Brrr.
-
engusz
veterán
Eszem-f*szom megáll! Csőstül jönnek be az olyan emberek, akik nyomtatni vagy fénymásolni szeretnének. Ugyan van a közelben egy nyomtatványbolt, akik erre is szakosodtak, de az sokszor zárva van.
Miért gondolja mindenki azt, hogy egy számítástechnikai üzletben majd sikerrel járnak? Utolsó mentsvár? És miért nincs otthon nyomtatójuk? Manapság filléres tétel.
-
engusz
veterán
Én még azt is furcsállom, hogy eddig senkit nem zavart a nyitva tartáson kívüli telefonálás. Még senki sem kért elnézést érte vagy kérdezte meg, zavar-e. Mintha természetes lenne. Aztán meg a másik oldalról... ha nem veszed fel, akkor lehet üzlettől esel el. Úgyhogy, inkább felveszem, aztán itt puffogom ki magam.
-
engusz
veterán
válasz
Balinov #13327 üzenetére
Balinov: de ilyenkor mit gondolhatnak? "Há, biztosan bent vannak a mandarinok, azé' felhívom őket."
PH 5.5: ó, nálunk még ebédszünet sincs, mert felváltva étkezünk. Meg se merném kavarni ezzel a minket felkeresők életét.
Amúgy meg egyre több az olyan betérő, akinek fogalma sincs mi az a webáruház. Szívem szerint csak a cég neve lenne kint a táblán, de sajnos az Önkormányzatnál "köteleztek" minket, hogy legyen kint a számítástechnika felirat is. Ez pedig sok olyat is vonz, akinek eszében sincs vásárolni, csak panaszkodik, hogy nem megy a Skype vagy éppen milyen gépe van otthon, amit majd _egyszer_ fejleszteni akar.
-
engusz
veterán
Ti hogy vagytok vele? Szokott csörögni a telefon nyitva tartási idő előtt és után? Nálunk ezek rendszeres aktusok.
-
engusz
veterán
Vidd vissza újra, de úgy, hogy jegyezzék fel a javítási lapra a pontos hibajelenséget. Nekünk is volt már hasonló eset, ott a fénykép és a videó sem ért semmit, mert nem lehet 100% biztonsággal azonosítani, hogy valóban arról a hardverről van-e szó. Ilyen esetben - a tapasztalatok szerint - sok múlik a jó személyes viszonyon is.
-
engusz
veterán
Mai friss: "áker nótbúkhoz" szeretnék akkumulátort...
-
engusz
veterán
ÁFA elengedéses téma nálunk is népszerű. De főleg év elején volt az. Sokan nem voltak restek és e-mailben is úgy alkudoztak, mintha piacon vagy a kínainál lettek volna. Aki nagyon értetlen, annak el kell magyarázzam, hogy miként működnek a dolgok.
Lehet a mai világban ciki és nem biztos, hogy a gyors előrejutás záloga, de igyekszünk 99,9%-ban a törvényekben és jogszabályokban foglaltakban eljárni, ha vásárlásról van szó. Hamarosan üzletet nyitunk, ezért pl. a pénztárgépet sem fogjuk tudni elkerülni. (Már csak azért sem, mert többe lenne a bírság, mint maga az eszköz.)
-
engusz
veterán
Feladó: XY
Tárgy: rendelés visszamondás
Törzs: A számitogép házba 26 cm van és ezért sajnos nem fér be.Jó, oké, de mit rendelt? Azonosító vagy legalább termék? A megszólításról nem is beszélve... (Pontosan idéztem.)
-
engusz
veterán
Cseng a telefon...
- XY Kft, miben tudok segíteni?
- Jó napot kívánok ZX vagyok, mosdók és csaptelepek után szeretnék érdeklődni.
- Jó napot kívánok hölgyem, sajnos rossz helyre tetszett telefonálni, mert mi számítástechnikai kereskedés vagyunk. Ezért nem árulunk ilyen termékeket.
- Ez egészen biztos? Nem árulnak ilyeneket?
- Egészen biztos hölgyem, nálunk csak számítógéphez való termékek vannak.
- De hát itt olvasom az Önök telefonszámát!
- Hol tetszik olvasni?
- Az árgép főoldalán!
- Hölgyem, ha ott olvassa, akkor bizonyára a bolt adatlapján találta, onnan pedig egyértelműen kiderül, hogy mivel foglalkozunk.
- Jó, rendben van. De maguk nem az árgép?!
- Hölgyem, mi nem az árgép vagyunk, mi csak kapcsolatban állunk velük, a termékeink és az áraink jelennek meg ott.
- Elnézést uram, de akkor nem értem... azért meg tudja adni a fürdőszoba részleg telefonszámát?!
Új hozzászólás Aktív témák
- Asztali Számitógép/Intel Core i7-11700/AMD RX 6600-XT/
- Campfire Audio Comet fülhallgató
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1070 8GB Rampage SHIVA Kolink KL 500W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD ROG RX VEGA 56 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 530W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 4500 32GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Xiaomi Redmi 10 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iKing.Hu - Honor Magic 7 Pro - Black - Használt, karcmentes
- Honor Magic7 Lite 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest