- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Androidos tablet topic
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- Milyen egeret válasszak?
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Végre Steamre tart a Sins of a Solar Empire II
gp A nyár folyamán véget ér az Epic Games Store exkluzivitása és a Valve rendszerében is megjelenik a teljes kiadás.
-
Még idén frissíti a ROG Ally-t az ASUS
ph A 2024-es verzió a Computexen jöhet, de hivatalosan még semmit sem tudni róla.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
válasz DIEGO15 #52251 üzenetére
A kezelésiben találsz ilyen részt? Ebből egyértelműen kiderül hogy az autó tudja-e, és azt is, hogyan működik. Az ezt követő oldalon azt taglalja hosszasan, hogy mi okozhatja, ha hibásan működik.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Brogyi
senior tag
válasz DIEGO15 #52253 üzenetére
Ahogy írták. Auto állás, és a kart előre nyomod. A szerkezet olyan érzékeny, hogy a közvilágításra már nem engedi a reflektort. Szinte csak tök sötétben engedi. Persze az enyém is Swift. A kart nem nyomod előre akkor nem csinálja. Így auto állásban nem tudsz reflektor kapcsolni ha világos van. Villantani azt tudsz. Sok paraszt használhatná az auto állást.
Talán felszereltségi plusz. Valszeg GL nem tudja csak a GLX. Milyen a tied?[ Szerkesztve ]
-
DIEGO15
őstag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52246 üzenetére
Tudom, trehány, de megpróbálhatod benyomni a műanyag elem mögé.
A trükk az, hogy összerakod az egészet, felszereled az elsőt és a két kábelt egyszerre vidd és ha rendes munkát szeretnél végezni, akkor az A oszlop borítását a tetőnél le kell venned, hogy a légzsák odanyúló része alá tudd betenni. Amint még leírnék a témában, hogyha leveszed a műanyag elemket, akkor a gyári kábelezés mellé is befűzheted, ott van a legjobb helyen, de ez szőrözős munka és már most elárulom, hogy rövid lesz a kábel.
Az útvonal:
tükörtől függőlegesen fel be a tetőkárpitba, ott elindulsz jobbra (az elsőszélvédő tetejénél ujjal benyúlva be tudod nyomni), az A oszlopnak lekapod a borítását és a gyári kábelezés mellé kötegeled, majd a képen látható helyen benyomod a műanyag elem mögé (és itt a szivargyújtó kábelét el is hagyod), aztán a küszöb borítása alá alulról szintén ujjal. A műanyag elemeket kézzel vedd le, sose csavarhúzóval, mert megsérted és az javíthatatlan. Végig mész alul, biztonsági öv alsó csatlakozási pontjára nagyon figyelj, majd mész hátra végig a küszöb borítás utastér felőli alsó részénél, aztán jön egy műanyag elem ahonnan a JH ülés biztonsági öve kijön (kb itt fogyott el a 3m kábeled), az alá is szépen bebújtatod az ülés felőli oldalon, majd jön a C oszlop borítása (csomagtérajtó felőli szélén vidd fel), innen a tetőkárpit alá és így már be tudod fűzni a gumi átvezetőbe.
Amit elhagytál kábel (tápkábel, szivargyújtókábel, ki hogyan hívja) azzal elindulsz a kesztyűtartó alatt a középkonzol felé, végig tudod fűzni, ha befekszel a padlóra látni is fogod mit csinálsz.
Ahol össze ér a két műanyag elem a középkonzolon, ott beviszed a kis tárolóba, kb ennyi. Ez így a gyári kábelezés útvonala is, ha szakszerviz teszi be, ők is erre fogják vinni, talán a középkonzolt szétkapják és visznek neki külön biztosítékról tápvezetéket.Remélem ez így segített.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52258 üzenetére
Szivesen, annyit még hozzátennék hogy ezért a mutatványért nekem az Erzsébet királyné útján (direkt nem írom a bolt nevét!) kerekperec megmondta a faszi hogy 30ezer számla nélkül, garancia a szerelésre nincs és nem vállalnak felelősséget semmiért sem.
Ammenyiben külön biztosítékról szeretnék külön tápot vinni neki, akkor az feláras, mert ahhoz ki kell hívnia egy autóvillamossági szakmókust 12ezres számlás óradíjjal aki betesz egy plusz szivargyújtó aljzatot a műszerfal mögé...
Ennnyi pénzért meghebrákoltam én otthon a panel előtt a parkolóban, csak én aláfűztem a függöny légzsáknak, amit nem ajánlok hogy piszkálj, mert ha véletlenül megsérted vagy eldurran, az félmillió forint csak az alkatrész. A biztonsági faktorról már nem is beszélve. Ha tudod hogyan működik és hol szabad vezetéket vinni körülötte akkor nem para, de én a helyedben kerülném.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
bododani
senior tag
Hali! Valaki javítatott, cserél már fékcsöveket régi sedan swiften? Mennyibe kerül ez a procedúra kb. ?
" Mint a vasat a rozsda, úgy emészti az irigyet saját lelke. "
-
dethroner
veterán
válasz DIEGO15 #52256 üzenetére
Nem kihagyták, hanem plusz pénzért tették elérhetővé. Ezért kérdeztem tegnap, hogy felszereltségi szintje szerint kellene-e tudnia. Ezek szerint nem vetted meg ezt az extrát a kasszánál.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Moleman
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Moleman #52264 üzenetére
Nekem egy HB4 csatit kellett volna cserélni annó a corollán, mondtak rá majd' 10k-t, "hát persze, rögtön kettőt kérek" gondotlam magamban, elmentem a Homasitába, vettem egy csatit és a parkolóban megoldottam egy krimpelővel a problémát kb 600forintból meg 15 perc szereléssel. (ki kellett venni az akksit)
De látok ám néha olyan Laokon szoborcsoportokat ismerősök autóiban, hogy nocsak... inkább fizették volna ki a szakmókust, mert ohne poroltó, de egy biztosítékon 5-6 kínai aliexpress-es kütyü szivargyújtóról... meg olyan helyeken vitt kihangosítók hogy sírok... Aztán én vagyok a bunkó ha szólni merek hogy az Airbag felirat ott ám nem dizájn elem... motortartóbakhoz műanyag kötegelőzött erősítő tápkábel direktben az akkusarura szemessaruval, hogy a kezelésiben ezek a biztosíték tábla részig sem tudnak ellapozni az már szánalmas... De leterhelnek egy 15-ös biztit 14A-el tartósan szó nélkül... utána meg hívogat hogy menjek már bebikázni a Vitarával, egy frászt.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
eami
addikt
skaccok, elméleti kérdés.... centrirozast és futóműbeallitast, mikor érdemes csináltatni?
-
Moleman
addikt
Előbbit gumicserekor, utóbbit, ha úgy érzed, nem jól viselkedik az autó. Természetesen elővigyázatosságból nem árt sűrűbben, de ha ismered az autód, úgyis feltűnik, ha baj van, ráz a kormány, félrehúz, stb.
Én pl tavaly centríroztattam önszorgalomból 6.5 év után először a téli kerekeimet, azt mondták szinte fölösleges volt, cseréltek pár súlyt, de teljesen használhatóak voltak még.
Az előző autóm, mikor félrehúzott, kiderült, hogy 1.5 centivel hátrébb volt a jobb első kerék, mint a bal, eldeformálódott a lengőkar (vagy kátyú volt, vagy mikor árkot fogtam vele télen). A lengőkarcsere és egy beállítás megoldotta. Ja, és top tipp, ne vegyetek szar utángyártott alkatrészeket, ha hosszú távra terveztek, a mostani tulajnak máris cserélnie kell a lengőkart, 5 év után elfáradt. Az egyik 4.5 éves féknyereg szintúgy.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
A szokásos választ tudom adni: Attól függ...
Nekem ezért vannak külön felnin, a család mindegyik autójához volt/van két szett felni, a téli jellemzően lemezfelnin, a nyári meg azon amivel vettük őket, így 6 évente megyek gumishoz egyszer, igaz akkor cseréltetem mindet, kap mindegyik új gumit, szelepet és friss centrírt (igény szerint "gergőzést" (Gergőnek hívják a srácot ), peremcsiszolást), de ennyi, ha nem rombolsz bele 120-al egy tankcsapdába, akkor kb semmi baja nem lesz.
Itt hoznám fel a sztorit, hogy nekem a régi autón a gyári acélfelni deformálódott el egy későn észrevettkátyútólbocsánat, útfolytonossági hibától (mondjuk ehhez nem ártana egy jól körülhatárolható terület amit útnak nevezünk ) , de a súlyok a helyükön maradtak, képzeld el mekkora ütést kaphatott és ennek ellenére semmi sem ment el.
Ha nem tapasztalsz semmi rendelleneset (határhelyzetben!) akkor futóművet is felesleges állítani, ha gond lenne vele akkor műszakin előjönne, mert minden kettőnél több agysejttel rendelkező szerelő az előműszaki során ellenőrzi, az inspekció alkalmával pedig amelyik nem ellenőrzi, annak jár a körmös... de zártszelvénnyel.Ha bemész, a gumis azzal fogja kezdeni hogy az összes súlyt letépi a felnikről (meg sem fogja nézni hogy most jó e) és ha peched van akkor rádsóz 4 új TPMS szelepet is meg ugye a centrírozás ára, majd jó esetben közli hogy minden rendben volt, 20ezer lesz. Így is lehet mulatni, de én a helyedben másra költeném azt a Deákot.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Üdv!
Velük valaki dolgozott már? [kép]
Másik a Suzuki Vác, aztán a Suzuki világ Budaörs. Sztem az egyik csinálja majd a Vitarám. Első kettőnél voltam ma. Olyan normálisak. Nem tudom hogyan dolgoznak.
Ja a jobb eleje elment 💩. Lökhárító tartó kuka, menetfény megy, konzol pá, ködlámpa kuka, fényszóró fülek töröttek.Vélemények érdekelnek.
Gyári alkatrészek, minden papíron patika állapotban, ez az elvárásom. Sajnos az vagyok aki már azt kivágja aki nem emeli a lábát ha beszáll az autóba. Ennyire kell nekem olyannak lenni mint volt.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Mentünk ma egy Óbuda - Mátraverebély Szentkút - Hollókő - Óbuda karikát. Szeretek pályán menni az SX4-el. Óra szerint 120-nál 3000rpm van a mutató, 140-nél meg 3500rpm. Hangja az ilyenkor sincs sok. Viszont 3500rpm fölött kezd el nagyon élni a motor minden sebességben.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #52273 üzenetére
Gusztáv-ékat ismerjük, nekem csak éves szerviz terén van tapasztalatom velük, azzal nem volt gond. Sérülés javításról csak hallomásból tudok véleményt formálni. Ha járó képes akkor Székesfehérváron Suzuki Barta. Vagy Érd, de az nem lesz olcsó... Ők képesek telibe fújni egy autót egy karcolás miatt...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Igen, simán. Volt itt valaki nemrég akinek a komplett autó oldalát telibe akarták fényezni casco-ra mert meg volt húzva a két ajtó. Azokat egy jobb érzésű karosszéria lakatos még visszahozta volna, kap egy réteg szórógittet a fényező meg elködöli aztán heló, a márkaszervíz meg új ajtóról és telibefújásról beszélt...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
beef
őstag
válasz 2ozzmexy #52280 üzenetére
Nekem is full telibe fújást javasoltak mindenhol (az ajtón egy fémig érő csikarás van). Senki nem vállalt ködölést. Gondolom ez függ a színtől is. Azt mondták esélytelen úgy jól megcsinálni.
A régi kocsimnál a szalonban azt mondták, hogy jobb ha metálfényűt veszek, mert azt csak elködölik ha sérülése van, a festő meg azt, hogy ki volt az a barom aki ezt mondta -
Kezemben a kárszakértői papír. Ezzel lehet mennem már a suzukiba?
Szerk: megyünk.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Itt most a fényezővel értek egyet, aki fogott már festőpisztolyt a kezében az tudja hogy minden színt el lehet ködölni. Pontosan az a lényege az eljárásnak amit mindenki csak "ködölésnek" hív, hogy a sérült rész friss festését fokozatosan összehozod az ép rész festésével, így egy kvázi észrevehetetlen átmenetet hozol létre, elhomályosítod a széleit (nagy vonalakban), mert a szemed nem csap be, de az agyad igen.
Amelyik egy ilyet nem tud összehozni, az nem fényező hanem kókler. Én nem vagyok fényező (sosem tanultam, nincsen tapasztalatom), de zöld-lila átmenetes flip-flop fényt fel tudtam fújni jó pisztollyal egy rendes kamrában egy Audira... Persze nem egyedül és nem én állítottam be a dolgokat, nem én kevertem ki a színt, de ha egyszer jól be van lőve, akkor már nehéz elrontani. Na azt nem tudod javítani, ott tényleg telibe kell fújni az elemet. A metálfénynél eggyel több lakkréteg van rajta (több edzővel) és fémszemcsék vannak a festékben, hüp-hüp-hüp, barbatrükk."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz Kolondrum #52286 üzenetére
De remélem az is csak a belső tükör körül Minden más helyen illik tökéletesen eldugva vinni, küszöbnél, oszlopoknál, tető alatt egy kis kárpit megbontással kivitelezhető.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
pompom89
csendes tag
Sziasztok!
Nagyon úgy néz ki, hogy több éves német uralom után egy suzuki swift lenne a következő autóm.Jöhetne hideg-meleg a következőkről: mikre érdemes odafigyelni vásárláskor, alkatrész árak stb.
2005-2010 közötti 1.3 vagy 1.6sport
2010-2017 közötti 1.2 vagy 1.6 sportEbbe a tartományba nézelődök, kérdés hogy melyik érné meg jobban: árban azért van különbség.
Esetleg,aki sportot használnak: a 125 vagy a 136 lovas verziót érdemesebb?
Előre is kösziXiaomi Redmi Note 8T // PS4 Slim
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pompom89 #52289 üzenetére
1,6 sport-ra érdemes lopáskárra is cascot kötni, kérdezd Kornélt...
Amúgy az első lengőkar rozsdásodik, volt itt akinél már előjött. Az vicces hogy turkálok a memóriámban, de nem igazán tudnék konkrét típushibát mondani, max az ABS tömböt.... Ne rohadjon az alja (német/osztrák importot fel KELL emelni és rendesen alánézni), azon kívül talán csak a sárgatengeralattjárózás szokott előfordulni még, de annak a hibakódját nem tudom fejből.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
DIEGO15
őstag
válasz pompom89 #52289 üzenetére
Szia!
2006-os 1,3-ast hajtottam közel 8évig. Megjártam vele, Németországot, Lengyelországot és Montenegrót is. A rozsda és az ABS kocka a két legfontosabb szerintem. Egyik sem túl gyakori probléma. Ha alapos akarsz lenni, akkor nézz utána a visszahívásoknak is, mert abból hat is volt.
-
gombii
tag
válasz pompom89 #52289 üzenetére
Szia,
Nekem 2014-es Sport van. Típushiba nem igazán van, hátsó lengéscsillapító szokott könnyezni elég hamar (nekem 75k körül kezdte). ABS hiba és a téves katalizátoros "sárgatengeralattjáró" sem érinti ezt a generációt. Én Ausztriából hoztam magamnak, gondos tulajtól. Ebből a generációból van már 5 ajtós kivitel, 2014 vagy 2015 utániakból, de azok kb +félmillió forintal többért mennek. Előző generációs sportba nem ültem, de azok állítólag sokkal kényelmetlenebbek a hazai utakon.Illetve a régin csak 5 sebességes váltó van ezen már 6, ami autópályás használatnál tud jól jönni. Én Budapesten használom, de a gyári gumi mérettel (195/45 R17) nem igazán tudtam kényelmesen használni, kellett egy ballonosabb gumi rá. Fogyasztás 7,2-7,4 liter között szokott alakulni, városon kívül le lehet vinni 6,6 körülre. Mivel szívó, ezért alul nem igazán mellbevágó a teljesítménye, de olyan 4200-tól nagyon megy, imádom Előny még, hogy Xenon lámpák csak a Sport verzióban vannak. -
dethroner
veterán
Ha hazajön a csajom az autóval, lemegyek és lövök róla képet.
Ha másért nem is, de az áramellátásért előre kell vinni. Nekem egész az első kameráig vinni kellett a hátsó vezetékét, mert az áramot is onnan kapja, plusz a képet is az első kamerában lévő kártyára menti.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Netfone
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Tőzsde és gazdaság
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Parfüm topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest