- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Olcsó autót keresel? Tudsz ennél jobbat?
Suzuki Swift 1.3 GLX CD AC, 2008 használttesztTényleg tök jó ez a kis Swift. De a tesztben lévő 1.55e Ft árulják. Én ezt már egy kicsit soknak érzem.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Kornel
veterán
Kíváncsi lennék mennyivel többért vette most itt fórumtárs az SX4 Sedan-t?
-
tboldi
nagyúr
válasz dReFiX #34361 üzenetére
Korábban írtam neked, de úgy látszik, elkerülte a figyelmedet.
-----------------------------
Egyébként most úgy néz ki, hogy ha veszek is S-Cross-t, akkor valószínűleg csak tavasszal. Még alkudozunk egy kicsit a MABISZ-szal.[ Szerkesztve ]
-
hcs57
őstag
-
dReFiX
senior tag
válasz tboldi #34363 üzenetére
Ment a pm!
(#34364) Kornel
Már a hahu miatt nem ez a jellemző. Már úgy jönnek az ügyfelek, hogy megnézték a "neten" a három évvel fiatalabb autót fele annyi futás teljesítménnyel mint ami van nekik persze klímával és ők is annyit szeretnének a sajátért.
De van 1% réteg akiket nem érdekel mennyit adsz a kocsiért. -
dnelb
veterán
egyebkent errol nem tehet az ember, en is ilyen vagyok, a sport ulese egy nyar alatt ilyen lett, majd kap egy tisztitast... 15 fokra vett klimaval is ver a viz... osszel meg 8-10 fok korul veszek csak kabatot, addig pulcsi.. sokkal inkabb lennek fazos, az ellen lehet vedekezni
-
nagyúr
-
Kornel
veterán
válasz Harkovz #34384 üzenetére
Nem az evésről van szó.
A 0w hidegoldali viszkozitas érthető, ahol engedélyezett, mivel hamarabb épül fel az olaj nyomás.
A w20 viszont semmi mást nem szolgál, csak üzemanyag takarékosságot, -2 - 3 dl / 100 km.
Bármelyik w20-as olajnak kisebb a HTHS viszkozitasa és a lobbanaspontja, mint w30-asnak. -
AMD Power
titán
A VW-em gepkonyvebe az volt irva ,hogy az 1liter olaj /1000km fogyas normalis. Ezek utan a gepkonyv... Tuzelore valo. Meg a 30.000km olajcsere periodus gyarilag.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
pjen
félisten
válasz AMD Power #34386 üzenetére
Nincs azzal semmi baj,nagyon sok autó eszi az olajat,ez konstrukció függő is.Például elég sok Volvó,a régebbi Skodák,és ezek szerint a Te VW-d is
(#34388) HKorn:nem tudom,szervíz tudná megmondani.Milyen idős a motor,hány km van benne,mennyire kopott,mekkora a karter gáz,milyen állapotban vannak szelep szár simmeringek stb?Ja és mit ír a gépkönyv?
Céges R. Kangó max első perctől ette az olajat.[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz AMD Power #34386 üzenetére
Valóban, egyes típusok gyárilag eszik az olajat. Ilyenkor a gyár megadja, hogy mennyi a "normális", és nem számít hibának, ha az olajfogyás ezen belül van. Ez az érték 0-tól 1 literig terjedhet 1000 kilométerenként. Szerencsére az utóbbit azért viszonylag ritkán engedik meg.
A hova tűnik kérdésre több válasz is van, sokszor ezek együttesen vezetnek olajfogyasztáshoz. Először is ott az olaj természetes illékonysága, vagyis párolgása. Ez nem csak azért gond, mert kevesebb lesz az olaj, hanem azért is, mert emiatt sűrűsödik. Mivel az olaj sűrűsége jelentősen befolyásolja a kenőképességét, ezért is kell az olajat bizonyos idő után akkor is lecserélni, ha nem jártak vele sokat. A teljesen szintetikus olajoknak kisebb az illékonyságuk, így ebben is felülmúlják a többi olajat.
Másik tényező a motor illesztései. Ezek lehetnek lazábbak vagy precízebbek. Ha lazábbak, akkor a motor működése során több olaj talál magának utat az égéstérbe, és ég el az üzemanyaggal együtt. Leginkább ez az az ok, amitől az egyes típusoknak más és más a megengedett olajfogyasztása.
Harmadik tényező az olaj viszkozitása. Minél alacsonyabb a nyári viszkozitás annál jobban kering és hűt az olaj, valamint annál üzemanyag-takarékosabb is. Azonban egy vékonyabb olaj könnyebben utat talál magának az égéstérbe. Így ha egy motorhoz 0W30-as vagy 5W30-as olajat írnak elő, akkor a gyártó is tudja, hogy meghibásodás nélkül is magasabb lesz az olajfogyasztás.
A negyedik ok már nem számít "normálisnak". Az olaj a szelepszár-szimeringek vagy a dugattyúgyűrűk mentén is bekerülhet az égéstérbe, ha azok rossz állapotban vannak. Ezt hívjuk belső tömítetlenségnek. Ilyenkor egy kompresszió mérés fel tudja fedni a hiba pontos okát. Nem szabad ilyenkor vastagabb olaj használatával "orvosolni" az olajfogyasztást, mert csak elfedi a problémát és később már a vastagabb olaj is fogyni kezd. Ugyanakkor az egyre vastagabb olaj használatának a motor kenése látja kárát.Csak úgy.
-
szaniszlokar
aktív tag
Van egy 2006-os II-es Swiftem. Néhány hónapja volt első és hátsó lengéscsillapító csere. Az első futóműben lengőkar szilent csere is volt.
Amikor fekvőrendőrön megyek át vagy padkáról bakkan le az autó akkor kellemetlen nyöszörgő, nyifogó hangot ad az első futómű.
Mi lehet a baja? Holnap fogom felhívni a szerelő ismerőst, hogy nézze meg. Nagyon idegesítő ez a nyöszörgő hang. Van amikor elcsendesedik van amikor felerősödik a hang.Minden ellenállás hasztalan.
-
Motion_Blur
félisten
válasz szaniszlokar #34391 üzenetére
Nekem kb. 5 szervízben mondták rá hogy nem lehet vele mit csinálni. Be lehet fújni de amint kiszárad ilyen hangja lesz. Hogy melyik alkatrész pontosan azt már nem tudom de valami gumiharang.
Az enyém 2005-ös és kb. 5 éve ilyen. Futóműben minden gyári.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz szaniszlokar #34391 üzenetére
Komplett torony volt cserélve?
Toronycsapagy és toronygumi már cserés ilyenkor. -
szaniszlokar
aktív tag
válasz Motion_Blur #34392 üzenetére
Rettenetesen bosszant a dolog. Néha a nyöszörgésen kívül mintha fémes hangja is lenne. Már számalanszor átnézték nekem is. Fújogatják szilikonnal a szakszervizben és annyi. Félek, hogy egyszer baj lesz valahol útközben. A feleségen 2004-es Ignise jól egyben van. Meg sem nyekken az útegyenetlenségeken, padkán.
Minden ellenállás hasztalan.
-
Kornel
veterán
válasz szaniszlokar #34395 üzenetére
Gyári minden?
Még arra tudok tippelni.
Más nem nagyon tud hangot adni. -
dnelb
veterán
válasz szaniszlokar #34394 üzenetére
Nyaron is csinalta?
-
Kornel
veterán
válasz szaniszlokar #34397 üzenetére
Annyit lehet még, hogy újra szétszedni, aztán mindent kicsit bezsirozni valami teflonos cuccal.
De majd az okosabb szerelők megmondják -
Motion_Blur
félisten
válasz szaniszlokar #34397 üzenetére
Írd majd be ha lesz megoldás.
Nekem is voltak toronyszilentek cserélve, más nem.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest