Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hokuszla #75 üzenetére

    Lesz majd Lunar Lake notebookteszt, ha érkezik a gyártóktól. Volt Strix Point notebookteszt is.

    Az Intelnek nincs régiós képviselete. Központi van csak, így az Intel hardverek sokszor később érkeznek, mint az AMD-sek, mert csak a gyártóparterek oldják meg a régiós lapok ellátását. Az AMD-nek még van régiós képviselete Belgrádban, és annak is van központja Németországban, így sokkal hatékonyabban osztják ki a teszthardvereket. Az Intel hozzánk legközelebbi képviselete Texasban van.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hapakj #66 üzenetére

    Nem mindenhol olyan potens a közösség, mint a PH!-n... :D

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ddekany #56 üzenetére

    Amit kérsz megoldható lenne, de a grafikus alrendszert újra kell indítani hozzá, tehát azzal jár, hogy a változással elsötétül a kijelző pár másodpercre, majd előjön. Ezt például a userek nem szeretik, emiatt ilyen masszív felhasználói élményt romboló változtatásokat nem szoktak alkalmazni a gyártók. De ettől még megoldható lenne. Pont ezt csinálja az új driverfunkció, ami a VGM. De ott sem profilozva megy per alkalmazás, hanem a user állíthatja be manuálisan. Kijelző elsötétül, grafikus alrendszer újraindul, és kb. 10 másodperc múlva már az új paraméter él.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hapakj #45 üzenetére

    Ez van sajnos. Az Intel álláspontja is érthető, hogy szívjon a fejlesztő, ha hülye, és az AMD-é is, hogy nem szívhat a user, ha a fejlesztő hülye. Itt nincs jó megoldás, amíg a fejlesztők nem kezdik ezt jól kezelni. Mindannyian.

    Az API odaláról viszont minden eshetőségre fel lehet készülni, tehát ebből a szempontból kedvező a helyzet, csak akarat szükséges hozzá.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hapakj #39 üzenetére

    Nem az API-kkal van probléma, hanem az egyes programokkal. Tehát alapvetően hardveresen minden jól tudna működni, de bizonyos programok indításakor lefut egy lekérdezés, ami megvizsgálja, hogy van-e teszem azt 2 GB VRAM, és ha nincs, akkor kilép egy hibaüzenettel. És ez nem azért van, mert a hardver vagy az API oldalán ez nincs jól kezelve, vagy nem lekérdezhető, hogy UMA, hanem azért, mert a program, ami így van megírva hülyeséget csinál, és nem kérdezi le, azaz úgy tekint az IGP-re, mintha dedikált GPU lenne, ami nyilván marhaság. Ezért haknizta végig az AMD és az Intel közösen a fejlesztőket, hogy ezt a hülyeséget senki se csinálja, de csinálják még sajnos.

    Sajnos ez nem csak régi játékokban gond. Nem mindenki érti meg, hogy az IGP az nem dedikált GPU, és az API-ban tök jól le lehet ezeket kezelni. És, ha ezt nem érti meg egy D3D12 vagy Vulkan program, akkor driver oldalról az Intel és az AMD tehetetlen. Maximum annyit tudnak tenni, amit most az AMD bejelentette, hogy driverből is állíthatóvá teszi a VRAM kapacitását, hogy ne kelljen BIOS-ba ugrálni ezekhez a rosszul megírt programokhoz. Az Intel jóval konzervatívabban áll hozzá. Ők büntetik azokat a fejlesztőket, akik ezt csinálják, és nem workaroundolnak driverből. Hagyják hagy veszítsék el a potenciális felhasználóbázist, amit az Intel IGP-k adnak. Hátha akkor észbe kapnak, hogy másképp kellene csinálni. Csak az esetek egy részében ez se használ, mert beírják a readme-be, hogy az Intel IGP-ket nem támogatják, oszt refund, akinek nem tetszik. Nehogymá pár sor kódot javítsanak...

    Az szerencse, hogy egyre kevesebb az ilyen probléma, de még létezik, és ez baj.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    256 biten kapcsolható, LPDDR5X memóriákat támogat 8,5 GHz-en. Szóval a sávszél maximum 273 GB/s lesz. Plusz 32 MB Infinity Cache, ami 1+ TB/s-on dolgozik.

    Memóriából pedig 128 GB-ot lehet mellé pakolni. A 96 GB csak az IGP-nek lekérhető dedikáltható kapacitás 128 GB mellett, ha erre tényleg szükség lenne, de a default paraméter itt is 512 MB lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lezso6 #34 üzenetére

    Az nem gond, mert a Strix Point Halo mellé is vehetsz dedikált GPU-t. Kifizeted az AMD-nek az IGP-jét, és olyan dedikált GPU-t raksz mellé, amilyet akarsz. Az AMD csak arra az 500-900 dollárra megy, amit akkor is kérnek, ha nem használod az IGP-t. Majd belerakod a noti árába, és letiltod a részegységet.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hapakj #31 üzenetére

    Az Intelnek is van egy fenntartott 128 MB-os puffere default. De ez 512 MB-ra növelhető. Ez a klasszikus értelemben vett VRAM. De többet az Intel nem ad, mert az hátrányosan érintené a hardver teljesítményét. Akkor is, ha amúgy bizonyos alkalmazások elindulhatnának, ha adnának 2/4 GB dedikált memóriát az IGP-nek.

    Az AMD default paramétere 512 MB, de levihető 128 MB-ra is, ha kell. Viszont ugyanúgy jársz vele, mint az Intelnél, hogy a játékok nem fognak elindulni, ha hardcoded formában követelnek 2/4 GB tárhelyet maguknak.

    A probléma itt a fejlesztői döntés, hogy eleve hardcoded igény van erre, vagyis nem veszik figyelembe az IGP-k sajátosságait. Az AMD ez ellen nem akar tiltakozni úgy, mint az Intel, és lehetővé teszik a usereknek, hogy akkor beállítsák a szükséges VRAM-ot, ha a játék nem indulna el. Az Intel másképp gondolkodik. Inkább ne fusson, ha a fejlesztő képtelen leszokni a marhaságokról. Nem sok játékot érint, manapság már nagyon kedvező a helyzet, de időnként felbukkan egy-két hülyén megírt cím.

    Lehet azon vitázni, hogy mi a jó, de az AMD szemszögéből a user programokat vásárol, és ha az szarul van írva, akkor valahogy workaroundolni kell. De persze mondhatnák azt is, hogy azért nem fut, mert szarul van írva a program, csak ez a usereket nem szokta érdekelni. Nem a programfejlesztőknél verik az ajtót, hanem a hardvergyártóknál, hogy oldják meg. De igen, volt már összefogás az ügyben az Intellel, és a két cég együtt kért szinte mindenkit, hogy ne VGA-ként kezeljék az IGP-ket, aminek volt is haszna, de nem mindenki értette meg.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hapakj #13 üzenetére

    Nem kell neki. 512 MB-tal is működnek, vagy kevesebbel. A gondot az jelenti, hogy vannak olyan hardcoded alkalmazások, amelyek nem veszik figyelembe, hogy az IGP-nek ott a rendszermemória. Egyszerűen az indításkor ellenőrzik, hogy van-e 2/4/8 GB VRAM, és ha nincs, akkor kiírják, hogy nincs meg a szükséges minimum konfiguráció. Ezért csinálja az AMD azt, hogy IGP-re beállíthatóvá tesz egy csomó VRAM-ot, mert semmi más mód nincs ezeknek az alkalmazásoknak a futtatására. Volt kezdeményezése az AMD-nek az Intellel együtt arra, hogy változtassák meg a fejlesztők ezt a hardcoded ellenőrzési szokásukat, de többen nem tették meg. Az Intel ez ellen úgy védekezik, hogy basznak a követelményeikre a fejlesztőknek, akkor ne fusson IGP-n és bukják a piacot a hülyén dolgozó programozók, de az AMD szerint ez sem igazán jó döntés, mert akkor meg a user szív, hogy a program nem indul el.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés