Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • leviske

    veterán

    válasz Vladi #67 üzenetére

    Elég nagy gond, ha 87.-ed rangú kérdés... Desktopon a játékosok költenek komolyabb összegeket a gépükre, innentől desktopon őket lehet a húzószegmensnek nevezni. Na mármost, ha egyetlen játékot sem lehet natívan futtatni, csak Wine-el, vagy egyéb öszvér megoldásokkal, akkor a Linux a hardvergyártók részéről elfelejtheti a támogatást.

    Amíg pedig nincsenek gyári driverek, addig a felhasználók sem fognak áttérni. Erre még azt is mondanám, hogy OK, hiszen a Linux csak pár kiváltságosnak készült, ha valaki van olyan pofátlan, hogy ki akarja használni a gépét, az vegyen Windowst. A gond csak az, hogy ebben az esetben viszont például az Ubuntu létjogosultsága megkérdőjelezhető, hiszen a Linuxakik nagy része fujjolrá, mert túl könnyű kezelni, az átlag felhasználóknak pedig ugye a gondolatmenet alapján nem való Linux.

    Szerintem, ha a Linux (vagy legalább az Ubuntu) el akar terjedni, lépnie kell a játékok irányába is.

    Amúgy nekem aztán nem kötelező, hogy a Canonical alkosson. Felőlem előjöhet ilyen megoldássalakár a Novell is, vagy mondjuk a Khronos... (Bár érdekelne, hogy a Canonical miért nem érdekelt ilyen ügyekben.)

  • leviske

    veterán

    válasz Madárpók #44 üzenetére

    Az OGL kezel sem tud annyit, ez tény. De neki nem is az a célja, hogy felvegye a DirectX-el a versenyt. Más felhasználókört elégítenek ki.

    Én inkább arra gondoltam, hogy a Canonical megpróbálhatna egy multiplatformos DirectX mást készíteni, ahogy a Novell elkészítette a .NET mását (a Mono-t).

    Nagyon fontos volna játékok szempontjából a DX11 megvalósítása (ha még kicsit tovább is tudnák gondolni, az még jobb volna), mivel a szoftver render visszatérte előtt a DX11 lesz az "uralkodó irányzat" és jó eséllyel még a szoftver render visszatérte után is gyakoriak lesznek a DX11 alapú játékok. Így DX11 támogatás nélkül a Linux semerre sem fog lépni a játékosok szempontjából (így mondhatni a piac nagy részének szempontjából), ilyen öszvér megoldások alól pedig, mint a LUK, a Microsoft -ha veszélyt érez- könnyen kiránthatja a talajt. (Az említett stabilitási gondokról nem is beszélve.)

  • leviske

    veterán

    Én nem feltétlen örülök ennek, de erről a véleményemet már máshol ki is fejtettem.

    Nagyon sok idő lesz, mire elérik a kellő stabilitási szintet. Ezeket az erőforrásokat lehetne olyan megoldásokra is fordítani, amik tényleg, hosszú távon tudják segíteni a terjedést.

    Butaságnak tartom a Microsoft után való loholást. Ennél hosszú távon még az is eredményesebb volna, ha a Szoftver/játékfejlesztőkhöz és a hardver gyártókhoz külön-külön bekopogtatnának és megkérnék őket, hogy vegyék figyelembe a Linux-ot.

    Bár nem vagyok Linux guru, de azzal a mondásukkal egyet tudok érteni, hogy aki Windows-os programot akar futtatni, az használjon Windowst.

    A szoftverek nagy részére lehet alternatívákat tervezni, egy idő után úgyis beszállnak a játékba a nagyobb, Windows-os fejlesztők (jó példa pl: Nero Linux).

    Egyedül a játékfejlesztők meggyőzéséhez kéne komolyabb erőket bevetni és megpróbálni túltenni a Microsoft-on. (Amit, ha az Intel és/vagy Sony nem is mer meglépni, a Canonical megléphetne.)

Új hozzászólás Aktív témák