- Apple MacBook
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Akciókamerák
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Akula
félisten
válasz
AeSDé Team #237 üzenetére
A GTA4-nél mennyire érdekelte a kiadót hogy radeonon szarul fut?
-
AeSDé Team
őstag
Nagyon remélem hogy nekiugranak annak a DX12-nek. A kiadó hanyagsága mellett mennyi rá az esély?
-
-
Silenzio
addikt
válasz
Menthirist #217 üzenetére
Ne nyomj el engem!
-
feret
csendes tag
Szerintem is a folyamatosság talán a legfontosabb.. Egy jól működő frame limiter vagy adaptív vsync néha nagyon tud hiányozni.
És épp a Dead Island (Dying Light a Techland Dead Island kettője) volt az, ami hiába futott 100fps-sel , külső toolt kellett használni a vsync problémák megoldásához.. -
bozont
veterán
válasz
Menthirist #230 üzenetére
Természetesen ez egyéni preferencia. Én sosem vártam hogy az új konzolok megváltják a világot, viszont az előző generációról nagy az előrelépés. Persze ha van lehetőség, akkor én is PC-n játszom az adott játékot, mert ugyan a grafika nem a legfontosabb, de ha van rá mód akkor legyen minél szebb. És én is szeretem ha megvan a stabil 60fps, viszont single mellett nem zavar annyira ha nem, a lényeg inkább hogy folyamatos legyen. Sőt, az sem zavar ha a konzolon nem fullhd-ban fut a játék, ha mellette van egy jó sztori és megfelelő játékmenet.
Viszont multi csak PC-n, főleg ha fps-ről van szó. -
-
bozont
veterán
Ezek szerint nem is fut olyan rosszul konzolon (ráadásul 1080p mellett), legalább is a PS4 verzió. Sőt, ahogy látom tudna többet is mint 30fps. Kíváncsi lennék azért a limit nélkül hogy alakulna a sebesség. Mondjuk maga a játék hidegen hagy, tökmindegy hogy PC vagy konzol verzió.
Az is érdekes lenne, hogy vajon 900p vagy 720p mellett tudná-e a 60fps-t. Nem lenne utolsó, ha a felhasználóra bíznák a döntést, hogy mi a fontosabb, nagy felbontás+30fps vagy alacsonyabb felbontás, de 60fps.
-
feret
csendes tag
Talán nem gond, ha ide linkelek egy témába vágó cikket:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-dying-light-face-off
Szerintem érdemes átfutni, mielőtt a játék PC verzióját végtelen mélyre temetjük. -
Dr. Akula
félisten
"leginkább két processzormagot használ, mivel a többi erőforrást zömében szabadon hagyták a fejlesztők, hogy a grafikus meghajtók kitombolhassák magukat. Itt a legtöbben rögtön ebben látják a hibát, hiszen a program így nem nyúl a mai processzorok erőforrásainak nagy részéhez, de ezt koncepcióból teszi meg, mert rosszabb lenne, ha a programszálak és a grafikus kernel driver szerver szálai egymást akadályoznák a munkában."
4 magon oké. És 6 magon is csak 2 magot használ, vagy ott a maradék kettőt is beveti?"pár kiadó a PC-t nyűgnek tartja, és nem kifejezetten örülnek annak, hogy a PC-s verzió optimalizálására költeni kell"
Mi is nyűgnek tartjuk hogy egy ilyen hulladékért fizetni kéne... És akkor csodálkoznak ha mindenki inkább lewarezolja, mert ez csak annyit ér."Sajnos sokkal egyszerűbb azt mondani a felhasználóknak, hogy vegyék le a látótávolságot 5%-ra."
Nekünk meg azt hogy vegyük le az árcédulát 0 Ft-ra.Az Ubisoft egy hihetetlenül szar márkanév, több játékot azért nem vettem meg, mert ezek adták ki. És ha még az optimalizálatlanság nem is zavarna, a "legyél állandóan online hogy ellenőrizhessünk" védelmi rendszerük igen.
Konzolon is ilyen rossz a helyzet, vagy az az alacsony szintű hozzáférés miatt immunis erre?
Ha megoldanák konzolon a natív billentyűzet + egér kezelést (játékokban is!), akkor már rég kiürült volna a pc-s játékpiac. Ami a konzolgyártóknak jó lenne, ellenben ki venne utána AMD és Nvidia videokártyát? Netezni az IGP is elég.
-
Peat;)
veterán
Azt látom hogy megjelent egy cikk mely állít valamit, ami mögé egy önigazolási teóriát raktál be, inkább mint igazi információközlést. Fel van fújva a dolog, vannak a cikkben igaz részek, optimalizálásról, annak hiányáról de ez szemmel láthatólag nem csak a pc-t érinti. Valamennyire bizonyára igazad lehet a directx dolgokban az adott programnál (elméleti tudásodat sosem kritizáltam csak annak gyakorlati alkalmazását, kijelentő jóslataid), de ha a pc a szélsőség akkor a konzol a képek alapján a grafikarasszizmus megtestesítője. Engem sokkal jobban érdekelne hogy ott mi a probléma. Mert hogy a pc-vel és nvidiával mi a probléma azt szerintem minden ph olvasó tudja már.
-
TTomax
félisten
válasz
Menthirist #223 üzenetére
És a vanishing DX9es... igaz statikus egy játék de azért na... azért azon gondolkodjunk el mire lett "elköltve" a DX11 dof és batátai...
És egy valamit ne feledjünk el.. A Crysis 1 30fpsel is sima volt,ott nem volt mikrolag és röcögés... épp a minap vettem elő...
-
válasz
huskydog17 #222 üzenetére
A dying light-ban még 100%-os látótáv mellett sem tart sokáig, amikor már bubifákká vannak gyengítve a fák, és ahol nem, ott sem szépek szerintem. de egyetértek hogy ez a terület nagyon el van hanyagolva...
A vanishing of EC. remek kinézetű játék, az a fajta, ahol tényleg az ember megáll csak bámészkodni
De ezek végül összességében számítanak. Mit sem ér a sűrű fa vagy bokor, ha szar a világítás...
-
huskydog17
addikt
válasz
Menthirist #221 üzenetére
Növényzet téren valóban nagyítóval kell keresni azokat a címeket, amelyek legalább elérik a régi nagyágyúk szintjét. Szerintem a Crysis 3 és a Vanishing of Ethan Carter játékoknak nincs szégyenkezni valójuk. Far Cry franchise-ban pedig a 2. rész toronymagasan viszi a pálmát, az gyönyörű volt, ennél a játéknál a 3. résznél brutális visszafejlődés történt.
Szerintem sok játékban ugyan elfogadhatóan néz ki a vegetáció, de ami a legrosszabb, amikor nulla ütközésdetektálás teljesen romba dönti az illúziót. Ütközésdetektálásban a Far Cry 2 volt az élen régen, de manapság a Crysis 3 is nagyon jó, sőt a Witcher 3 is remekel itt (kár, hogy ez utóbbi cím egy cseppet sem érdekel tartalom és játékmenet szempontjából).
A Dying Light-ban nagyon szép, ahogy a növényzet mozog a szélben, de nincs interakció a játékossal, ami szerintem 2015-ben egy AAA projektnél ultra gáz!
Növényzetnél egyébként szerintem az olyan játékok lesznek forradalmiak, amelyek GrassFX vagy Turf Effect technikákat vagy ezekhez hasonlóakat fognak alkalmazni. Ez a terület szégyenszemre elképesztően el lett és van hanyagolva.
Őszintén szólva a növényzetet én két részre bontanám: fák és aljnövényzet
Amikor kizárólag a fák kinézetét és mozgását vesszük figyelembe, akkor számomra itt a Watch Dogs nyer nagy fölénnyel. Ha azonban az aljnövényzet és vele együtt az ütközésdetektálás kerül a fókuszba, akkor szerintem a Crysis 3 nyer. Számomra ott kezdődik a valódi next-gen, ha a kettőt sikerülne ötvözni. Attól tartok azonban, hogy erre még éveket kell várni, ha egyáltalán bekövetkezik. -
De itt megint csak fákról van szó. Valami is túlszárnyalta FÁKBAN és növényzetben a crysis 1-et? várhatóan nem (sőt a dying light sem). De másban? Mimikában, shaderekben, effektekben, megfelelő dof-ban, fényeffektekben, általános bevilágításban... Igen... Szóval az hogy grafikában semmi nem ért még a crysis 1 közelébe, és az hogy növényekben nem ért még semmi a közelébe, nos ez a két dolog teljesen különböző dolog. Gyönyörű a kingdom come, be is vagyok már rá fizetve pár hónapja. Ettől függetlenül Nem mondanám azt, hogy akár egy cod (bármennyire is nem csípem őket), mondjuk a cod aw ne lenne számos területen partiban, sőt felette a crysis 1-nek. Talán nem fákban. De millió más dologból is áll még a grafika.
-
parampa
aktív tag
válasz
Menthirist #207 üzenetére
John Carmack Interview: Dallas, Texas covering Quakecon 2011 3:00
API Software Overhead, Latency (Consols) , Bandwidth (PC)Az elmélet .. a gyakorlatban meg az adott idö/pénz keret ami számít.
Valóban nem sok gáma haladta meg még a 2007 -es Crysis 1 szintjét.
Nekem továbbra is Cry és Unreal Engine -es gámák tetszenek a legjobban
Kingdom Come: Deliverance 14:00 -
sayinpety
tag
Nem szandekom itelkezni a program felett. Am a low level coding nem csoda. Nem ismerem az enginet, sajat tapasztalatbol sok bananhejon el lehet csuszni. A GNM API support ket-harom het nem tobb, am nem mindegy az engine struktura. A D3D11hez tervezett struktura egyik low level APIhoz se jo. A low level API mas engine strukturat igenyel.
Velemenyem szerint a low level coding gyors bevezetese hibas concept. Elobb ujra kell irni a 3d graphics konyveket. A D3D/OGL konyvek optimalizalizalas leirasai nem igazak low level APIval. -
válasz
Silenzio #216 üzenetére
Nálad ez a grafika (és ez a max) az, ami szerinted 7 éve először üti meg a crysis 1 kinézetét?
Még növényekben sem érte el, a többiben meg egyenesen nem néz ki jól. Vagy láttad azokat a háttérben lévő épületeket?
-
Silenzio
addikt
Nem-nem, vissza kéne hozni a szoftver rendert valós idejű sugárkövetéssel. A 3D-s apik azért kellettek, hogy a PC felvehesse a versenyt a célhardverek teljesítményével. Ha azonban már olyan hülyén vannak megírva, hogy a fejlődést gátolják, hogy tétlenül hagyják várakozni a procit, és így töredékére csökken a kiadható rajzolási parancsok száma a konzolokéhoz képest, hát, ne csodálkozzunk, ha a Warner azt mondja, hagyjátok a PC-t, irány a konzolpiac. De ha azt mondod, a Microsoft programozói tanuljanak meg Windowst fejleszteni, akkor egyetértünk, mert ott a bibi. Valahol vicc, hogy már iPhone-ra is van olyan API, ami egy szintre hozza az Apple telefonját (!) napjaink Inteles APU-jainak teljesítményével. Ugyanakkor végtelenül elszomorító. Mintha szándékosan rontanák a PC hitelét, hogy tönkretegyék a piacát a mobil piac javára, mert ha egy laikus azt érzi, hogy már egy iPhone 6 is gyorsabb egy Core i5-nél (persze nem, de igazából mégis), akkor inkább vesz iPadet, mint laptopot, hogy azon játszikáljon.
Mellesleg a problémát nem tapasztaltam, nálam mindenhogyan szarul fut a játék, csak medium shadow mappel sikerült tartósan 30 fölött tartanom a framerate-et. Viszont azt meg kell jegyeznem, hogy ez az első játék, ami szerintem maradéktalanul meglépte a Crysis 7(!) éve felállított grafikai csúcsát. A Battlefieldek és a Crysis 2-3 is látványosak voltak, de valójában csak ügyesen kenték el a grafikai hiányosságokat. Részleteiben a Far Cry 3-4 is alulmarad a Crysis-szal szemben, ha összességében impozáns és korszerű is a látvány. Erre viszont itt panasz nem lehet. Ügyes.
-
Nálam ez inkább cégtől függ. Ubi-t nem rendelnék elő, az első körben mindenképp torrent. Az EA-ban lassan, nagyon lassan de elkezdtem bízni, legalábbis megállították a szememben a szabadesést
Az új Dragon Age-et elő is rendeltem, miután befutottak az értékelések és elolvastam mindet (szerencsére hamarabb jöttek az értékelések, minthogy lejárjon az előrendelés, szóval ha 2-3 nappal a vége előtt is, de előrendeltem
Így olcsóbb is volt)
Én inkább mostanában közösségi finanszírozok, játékokat is, és egyéb projekteket. És egyelőre még abból sem bántam meg egyiket sem.
-
TTomax
félisten
válasz
Menthirist #209 üzenetére
Pontosan erről van szó!Ami a legdühítőbb,hogy mostanában csak úgy ömlenek az ilyen fércmunkák.Tökmindegy hogy evolved vagy gamework semmi sem garancia arra,hogy egy jól elkészített játékot kapj a pénzedért.Mindeközben a standard játékárak kúsznak felfelé,mert egyre kevesebben veszik meg ezeket a játékokat... pl én régebben előrendeltem nem nem két játékot,mostanában leszoktam róla,sőt előbb letöltöm torrentröl és megnézem ér-e pénzt,mert a steam fiókom már annyi "mellényúlás" van hogy nem szeretnék olyasmire költeni amit soha nem fogok tudni játszani.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De miben különbözik az AMD elképzelése a jövőről?
Az AMD 2011 végén bevezette a GCN-ben a bindlesst és a korlát nélküli erőforrás-kezelést. Az NVIDIA 2012-ben a Keplerben bevezette a bindlesst és bár nem korlát nélküli módon, de 128-ról egymillió fölé nőt a bekötési tábla az SRV-kre. A 2014-ben megjelent Maxwell 2-ben 8-ról 64-re nőtt az UAV támogatása, illetve az NV is elérhetővé tette a GCN-ben 2011-ben bevezetett viewport indexet és PRT-t.
A 2016-2017-ben érkező NV architektúrák támogatni fogják a GCN stateless compute képességét, illetve a Tongában bevezetett tile poolt is.
Az APU-knál a Kaveri bevezette az SVM-et és a platform atomics-ot. A Broadwell előbbit bevezette egy évvel később, és az Intel támogatni fogja a platform atomics-ot is még 2017 előtt.
Mindenki ugyanarra fejleszt! -
Jah oks... Ennél a játéknál én sem hiszem el hogy a draw callok lennének a gondok, vagy ha igen, akkor tényleg nem vették a minimális erőfeszítést sem hogy módosítsanak a konzol kódon. Ugyanakkor a konzoloknak így is megvan a maguk gondja vele, ez szemmel látható. Tehát igazából arra sem vették az fáradságot hogy konzolra optimalizálják
Szóval abban nincs kétség, hogy a játék egy optimalizálatlan bughalmaz. És nem (vagy csak minimálisan) a draw callok számától.
-
daveoff
veterán
válasz
Menthirist #205 üzenetére
Most konkrétan erről a játékról beszélünk, azt olvassuk a cikkben, hogy a DX11 hiányosságai miatt olyan, amilyen. Közben ez egy a mai kor követelményeit nézve, kifejezetten ronda, optimalizálatlan játék. Az itt olvasott tapasztalatok alapján, amit Te is leírtál, ennél a játéknál nem gondolom, hogy a DX11 a hibás a problémákért. Ettől függetlenül én is várom a DX12-őt, aminek talán az a legnagyobb küldetése, hogy életben tartsa a PC ipart, az elkényelmesedett konzolos/tabletes/telefonos felhasználók hada mellett.
-
-
Én nem tartom hisztinek, amit eddig láttam a mantle-ből, az nekem csak segített (bf4-ben sokkal magasabb lett a min fps, és jóval kiegyensúlyozottabbak a frame time-ok). Sőt, ha csökkentik a per-core terhelést, akkor a 8320-asom is ismét felkapaszkodhat az i5-ök és i7-ek köré fps-ben, mert saját szememmel láttam hogy mennyit esett a mag terhelés, ami egy amd-nél lényegesebb szempont mint egy intelnél a kisebb ipc miatt.
Szóval én erősen várom a dx12-őt is, ami meg mantle-ből eddig megjelent, azt abban is toltam, mert vagy ugyanúgy, vagy gyorsabban ment mint dx11 alatt. Ugyanolyan költségért.
-
TTomax
félisten
válasz
Menthirist #202 üzenetére
Nekem is bizony bezuhan,még 50 alá is...az a baj hogy ezen nem fog javítani a DX12 se...konzolon is össze-vissza van butítva,csak ott nem laggol ..
(#203) daveoff
Pontosan így látom egy normális elsimítás nincs benne... low-high... nagy nehezen kigugliztam,hogy a high az a 2XTXAA ami ronda mint a bűn,főleg mozgás közben... menj közel egy épülethez,olyan low minőségben vannak rajta a táblák,hogy még a nagybetűs felirat sem olvasható el rajta,dehogy kér ez a játék sok rajzolási parancsot egy hat éves STALKER jobban néz ki mint ez... -
-
-
TTomax
félisten
válasz
Menthirist #199 üzenetére
Na látod pont ez az amiről eddig szó nem volt,azt én sem állitom hogy most akkor gyorsul,hanem a lagtenger tűnik el vele...
Amúgy gondok gondok vannak a játékkal,ilyen szinten elfogyni VRAMot még nem láttam...valljuk egy ez egy összecsapott fércmű ismét...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Techland új alkotása extrém mércét állít fel a belső és a külső terek megjelenítésének sebességkülönbsége szempontjából.
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Samsung Galaxy A14 5G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 119 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest