Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • waterman_

    aktív tag

    annyi sebből vérzik, hogy az már fáj.

    - a forgó borda összfelülete sehol nincs egy 12 centis venti alá tervezett lamella összfelülethez képest.
    - a hőt a közepén adja át, onnan kell szétterjednie. ergó a bordák legcsücske, ahol a levegő a leggyorsabb sebességgel áramlik (pont ott a legvékonyabb a határréteg emiatt), pont nem hűt már sokat. pont a hőterjedési probléma miatt van ott a hőcső a mai hűtőkben.
    - nincs közvetlen érintkezés a hűtőfelület és a hűtendő felület közt. akármilyen kicsi a légrés, az ott van. nem tud nagy hatékonysággal _mechanikai_ részecske-rezgésként terjedni a hő. ez már mi? hatalmas hatékonyság vesztés. egyes modderek meg tuningos emberek a fém-fém közvetlen érintkezést még polírozzák, csiszolják 10ezreket adnak ki egy "jobb" hővezető pasztára. (hatékonysága kérdéses), ezek meg kihagyták a csudába az egészet.
    - a por. akármilyen kicsi a légrés a forgórész alatt, mindig lesz nála kisebb szemcseméretű por. és a por szeret bemenni oda. egy idő után tovább romlik majd a hatásfoka.
    - a bordákban is ugyanúgy meg tud majd állni a por, mint a mostani radiátorokon. sőt, mondok jobbat, a ventilátor lapátok belépő élére felkenődnek a por és szösz darabok. azok a darabok ugyanúgy felkenődnek majd a bordák belépő élére és jól eltömítik a járatok elejét. (tehát a közepe felől kifelé áramló levegő útjában lesznek.) újabb hatásfok csökkenés. a különbség egy ventilátorhoz képest, hogy a ventilátor attól még fúj levegőt, hogy kicsit szöszös..

Új hozzászólás Aktív témák