- Csendben leállította a Deep Link fejlesztését az Intel
- Már Vulkan API-val is működik a Smooth Motion képgenerálás
- Driftelős és lövöldözős hangulatú lett az új Arc meghajtó
- Ollós klaviatúrával és az eddigi legkisebb Basilisk egérrel jelentkezett a Razer
- Viszonylag kompakt léghűtésekkel gyarapította kínálatát az Arctic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Everest / AIDA64 topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Fellép a hamisított paszták ellen az Arctic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ronaldo
őstag
válasz
Quasi_modo #36 üzenetére
Milyen igaz. Ez a cikk egy afféle szakmai fejtegetés, "jövőbelátás" volt. Szigorúan IT szemlélet.
Azonban ha egy fejlesztő elkezd valamit fejleszteni, megnézi előtte, hogy ez mennyi eszközön futhat majd a jövőben. Itt pedig már bonyolódik a játszma. Senki nem fog több, mint 500 millió potenciális usert kidobni az ablakon csak azért, mert a DX12 milyen faja.
Android sokáig prioritás lesz minden fejlesztőnek, még ha néha kicsit fájdalmas is. Apple teljesen alap, ott az userek pénzköltési hajlandósága nagyobb, mint a másik kettőn.
-
Quasi_modo
nagyúr
el kell érni, hogy a Windows és iOS mobil operációs rendszerekre érkező játékoknak legyen valamilyen Android portjuk.
Azt azért egyelőre nehezen tudom elképzelni, hogy WP alá tömegesen jelennének meg előbb játékok mint Android alá. -
opr
nagyúr
Szigorúan magánvélemény, illetve spekuláció következik.
A google alapvetően nem fog tudni low-level api-t készíteni androidhoz. Ez van, ezt a békát be kell nyelni.Szerintem ez egyszerűen azért van, mert a low-budget piacok jelenleg nagyobb prioritást élveznek. Az, hogy ezeket a piacokat továbbra is ki tudják szolgálni azt vonja magával, hogy nem szűkíthetik a támogatott hardware-ek körét. Így viszont továbbra is rengeteg architektúra lesz droidon, ami gyak. lehetetlenné teszi egy Metal/dx12/mantle szintű low level api elkészítését.
Mivel a google a reklámból él, ezért neki fontosabb, hogy a dzsunka közepén is az Ő rendszerét használják (akkor is, ha borzasztó, milyen minősége van a 100$-nál olcsóbb telefonoknak), mint az, hogy 3d téren felvegye a versenyt az apple/microsoft párossal.
Amit elképzelhetőnek látok:
- pár gyártó készít ilyet, az ilyen SoC-ot tartalmazó telefonoknál elérhető lesz low level api, meg minden, ami ezzel jár
- akár az is lehet, hogy összefognak a nagyok, így a dzsunka-phone-okon nem lesz adott a lehetőség, a fejlettebb/drágább modellekben meg igen
- kiadnak egy valamilyen környezetet, amivel könnyű portolni a riválisokra elkészült programokat, akár gyengébb grafikávalSzvsz kijelenthető, hogy a közeljövőben(<5év) androidra nem lesz egységes, mantle/metal/dx12-szintű grafikus api, hacsak a prioritások nem fordulnak a google-nél tökéletesen az ellenkező irányba.
Viszont, hogy egy jó hír is legyen: egy darab játék nincs a telefonomon, tehát én pl pont lesz@rom.
-
#65675776
törölt tag
"Csinálják kompatibilisre a GPU-t." - Ez nem az AMD és nem is a Google dolga. Beszéld meg a Qualcomm-mal, ARM-mal, Imagination-nel... Utóbbi külön érdekes lenne, mert ugye TBR működésű, azaz teljesen más, mint a többi cégé. Plusz tőlük licenceli az IP-t az Apple, erre épul a Metal is. Ergo ők nem is tehetik meg, hogy átépítik az egészet. Kétfélét meg nem fognak tervezni csak azért, hogy legyen egy Android alá is. Már csak azért sem, mert kezdhetnék a nulláról, és lehet 4-5 évig nem is igazán lenne használható.
A második bekezdésre: valami hasonlóról szól a hír egyébként, de odase neki.
gabber01: Figyelembe véve, hogy az androidos ökoszisztéma - akár tetszik, akár nem - alapvetően a google sajátja, szerintem a feltételeket is ők szabják meg. A gyártóknak kell ahhoz igazodni, nem a google-nek a gyártókhoz. Az Imagination keres annyit az Apple licencén, hogy nem hiszem érdekelné ha kiesne az androidos piac. Az sem igazán érdekelte őket, hogy PC-ről már régesrég kiszorultak, ahogy az sem, hogy az atomhulladékokban sem az ő IGP-jük van már. Szóval maradna kb a Mali és az Adreno. Most volt főverzió váltás, igazán könnyű lett volna változtatni a specifikáción. A többi gyártónak meg kiadni a korábbiakat, haxolják maguknak ha akarják.
-
Nexus999
csendes tag
Google nem csinálhatna egy hasonló alacsony szintű API-t mint a MS DX12?
Olyant amit pár GPU gyártó támogat és elfogad.
-
mzso
veterán
"A Google története egyik legnagyobb dilemmájával néz szembe."
Lehetne mondjuk Mantle Mobile. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj a Khronosszal, hogy a prof. szoftverfejlesztők ordítják a nemet, ha meghallják, hogy nem kompatibilis. Nem egyszer került elő, hogy újraírják az OpenGL-t, csak mindig le lett szavazva. Most is csak azért ment át, mert beszart a piac, hogy ha nem csinálnak gyorsan új OpenGL-t, akkor az AMD lesz az isten, azt meg nem mindenki akarja. Szóval ez a döntés most kényszerhelyzetből született meg.
-
gabber01
addikt
2018ig nem lesz új OGL? Azt úgy hogyan? 4 év eszeveszett sok idő ebben az iparágban.
-
Z_A_P
addikt
AMD kijon ARM cuccokkal, johet a Mantle Droidra.
-
tatararpad
őstag
PC-re is utat találtak/fognak találni az újgenerációs csodák, ha máshogy nem, akkor butítva. Az Apple tényleg nagy nyertes, de a domináns platformot senki nem fogja csak amiatt figyelmen kívül hagyni, mert lassabb rá a fejlesztés. Ha máshogy nem, akkor butítva, de még nem láttam mobilon olyan összetettségű játékot, amit egyáltalán lehetne tovább butítani, nemhogy olyat, ami sikerként lett volna elkönyvelve.
(#12) Bici: A Microsoft alapvetően Qualcomm hardverrel dolgozik, az Apple meg sajáttal, így hagyján az alacsony szintű hozzáférés, de mi van az Androiddal? Kismillió hardver kismillió konfigurációban kismillió féle teljesítménnyel, és a változatosság az alsó kategóriában is jellemző (sőt). Nem tudom előny-e egy ilyen környezetben az alacsony szintű hozzáférés. Nekem sincs bajom a több lehetőséggel, de szerintem az alacsony hozzáférés megléte olyan mint az OpenCL, marginális kérdés.
-
válasz
tatararpad #9 üzenetére
Az azért sokat számíít, hogy a júzer mennyi időt tölt el a játékkal - reklámok fizetős opciók miatt. Ha hamar leszívja azakksit, akkor ritkábban veszi elő, hamarabb kilép a játékból.
Ezt leszámítva az sem mindegy, hogy a vásárlóbázis mekkora részéhez jut el a játék. Az alacsonyabb hardver igény is számít, mivel az alsó kategóriában van a legtöbb felhasználó készüléke.
De ha egyik sem elég meggyőző a fejlesztő számára, akkor marad a magas szintű opció, ami tudtommal nem lesz megvonva egyik platformon sem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
tatararpad #9 üzenetére
A low-level API a fejlesztők számára sokkal gyorsabb fejlesztést jelent. Beírják, amit akarnak és működik, nem kell hónapokig azon dolgozni, hogy egyáltalán kiderüljön hol a hiba a kódban. Nem véletlenül nem akarják az EAP-t. Használhatatlan ebben a rendszerben, mert nem lehet kideríteni, hogy hol a kódban a hiba.
Másrészt, ha lesz Metal kód, akkor onnan low-level API-ra portolni összehasonlíthatatlanul egyszerűbb, mint OpenGL ES-re. Utóbbi miatt xy program Android portja akár fél évvel később jöhet. Ráadásul az Unreal Engine és a Unity Metal renderje sokkal többet tud, mint az OpenGL ES render. -
vicze
félisten
"Grand Canyon"
Na pont oda kéne elásni a Renderscriptet és szépen beállni az OpenCL mögé a fenébe... -
tatararpad
őstag
Mindezt cserébe a low level API-val járó többletmunkáért. Egy olyan piacon ahol az Angry Birds, meg Flappy Birds féle ötletjátékok tarolnak. PC piacon látom értelmét, de mobilon nem lehet marketingelni egy játékot azzal, hogy kevesebbet fogyaszt mint a többi, a jobb grafika meg nem mérvadó, míg maga a mobilos játékélményhez alapvetően nem járul annyira hozzá, mint a konzoloshoz, vagy PC-hez. Ezért nem látom annyira hátrányban a Google-t, vagy annyira hatalmas előnyben a Microsoftot, vagy Apple-t, konkrétan a WP-t garantáltan nem ez fogja megdobni az Androiddal szemben.
-
válasz
tatararpad #4 üzenetére
Amikor egy mai játék fut, akkor a CPU magok terhelésének 60-70%-a a grafikus driver futtatásával foglalkozik. Vagyis, hogy a magas szintű kódot lefordítsa a GPU nyelvére. Ha a játék alacsony szintű grafikus API-val keresztül íródott, akkor ez a réteg sokkal kisebb lesz, vagyis ugyanaz a grafika és fps érték kevesebb proci terhelést jelent. El lehet képzelni, hogy ezt a megtakarítást mire lehet használni: alacsonyabb fogyasztás (ami magasabb üzemidőt és kevesebb melegedést jelent), vagy kisebb hardveren is azonos futási teljesítmény, és igen, ha a fejlesztő úgy dönt, akkor jobb grafikára is lehet használni ezt, de mobil ezsköznél szerintem nem ez a lényeg, hanem az első kettő.
Tehát nem kell jó grafika ahhoz, hogy haszna legyen egy low-level api-nak. Persze, minél nagyobb a grafikai terhelés, annál nagyobb lesz az előny is. Valószínűleg a legegyszerűbb játékoknál nem lesz észrevehető a különbség, de ezeket úgyis a régi magas szinten írják majd továbbra is.
-
big-J
őstag
Bírom az ilyen helyzetleíró, lehetőségelemző cikkeket. Mintha egy multi-billió dolláros sakkjátszmát játszanának szemünk előtt, ahol az nyer nagyot, aki a jövőbe lát.
-
Nexus999
csendes tag
válasz
tatararpad #4 üzenetére
Nem csak a grafika az alacsony elérési API pozitív hatása, hanem az, hogy jelentősen megnő az üzemidő.
-
xtremez
aktív tag
válasz
tatararpad #4 üzenetére
Nem kötelező "BF5" szintű játék az api kihasználásához. Már most is vannak játékok melyek kiegészültek Metal támogatással, ami fejlesztőktől függően ad többet mint az OG ES.
-
tatararpad
őstag
Én annyira azért nem pakolnék fel MSFT és Apple részvényekből, kíváncsi vagyok egyáltalán milyen játékok, és mekkora forgalmat lebonyolító játékok lesznek azok, amik igénylik majd az alacsony szintű elérést. Mobilon meg tableten azért nem reális feltételezni, hogy BF5-tel akarnak játszani, még a Microsoft és Apple esetében reális esély lehet igényes játékokra a notebook/tablet hibridek miatt, de a Google-nek alapból nincs ilyen terméke.
-
saelin
veterán
Már azt hittem valami új ötletük támadt, de hogy csak az időt akarják húzni... Most ők reagáltak túl lassan a piac változására és ez hosszútávon nem lesz jó nekik. Persze, ez függ a másik két api-tól, hogy hogy fognak teljesíteni és mennyivel nehezebb lesz őket portolni.
-
Auratech
őstag
Az igaz, hogy a játék csak játék de ha a játékokra úgy tekintünk, mint interaktív, kis késleltetésű multimédiás alkalmazásra, átértékelődik a játékok fejlesztése.
A játékokban alkalmazott fizikai modelek, eljárások, megoldások bevethetőek komoly alkalmazásokhoz is.
A játékok versenyhelyzetük miatt mindig (jó esetben) magas hatékonysággal használják az adott hardvert.
A legjobb multimédiás felhasználói alkalmazások sokat profitálnak az adott platform játékfejlesztéseiből. -
Seirus
tag
Egy pillanatra még el is szomorodtam a cikken, de aztán eszembe jutott hogy több mint egy éve játszottam utoljára telefonon 3D-s játékkal, és egy kezemen meg tudom számolni hogy hány jóval találkoztam.
Szóval lehet csak ízlés dolga, de szerintem nincs is igazán szükség erre. Inkább jó ötletekre...Példának okáért, számomra még mindig a világ legjobb mobilos játéka az Orions: Legend of wizards ami már 200mhz-es PDA-n is szépen futott
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az Android Extension Pack szinte senkit sem érdekel, így ideje új megoldás után nézni.
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Filmvilág
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Call of Duty: Black Ops 6
- Sweet.tv - internetes TV
- World of Tanks - MMO
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A71 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia
- AKCIÓ! Lenovo ThinkVision L24i-10 24 FHD 60Hz 4ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest