Hirdetés

Újra bevetné a Renderscript grafikát a Google?

A Google története egyik legnagyobb dilemmájával néz szembe. A vállalat az új generációs ultramobil grafika kiszolgálása szempontjából lemaradt a Microsoft és az Apple mögött, ugyanis utóbbi két cég gondolt arra, hogy a piac számára szükségessé válnak az új, alacsony szintű hardverelérést biztosító grafikus API-k. Az Apple Metal már elkészült, míg a Microsoft által fejlesztett DirectX 12 a következő év folyamán mutatkozik be, tehát ebből a szempontból rövid időn belül meg lesz oldva a Windows és az iOS operációs rendszerek helyzete.

Hirdetés

A Google viszont nem volt ennyire előrelátó, így a vállalat inkább az OpenGL ES 3.1-et egészítette ki az Android Extension Pack csomaggal, amely különböző kiterjesztéseket ad a fejlesztők számára. Mára kiderült, hogy ez rossz ötlet volt, ugyanis több fejlesztő is jelezte már az ultramobil GPU-kat fejlesztő cégek felé, hogy nem fogják használni az Android 5.0 újítását. Ennek a legfőbb oka, hogy a kiterjesztéseket sosem kedvelte igazán a piac, mivel megnehezíti a fejlesztést, illetve a dokumentálásuk sem példás, ami egy olyan nehezen használható API esetén, mint az OpenGL ES sok problémát jelenthet.

A Google számára szintén kellemetlen, hogy a gyártók közül például az ARM már jelezte, hogy az Android Extension Packhez szükséges grafikus eszközillesztők biztosítása jelenleg nem élvez prioritást, mivel a játékfejlesztők nem érdekeltek az új kiterjesztések kihasználásában. A keresőóriás koncepciója tehát csak úgy áll a levegőben, miközben az Apple félelmetes mértékű fejlesztői támogatást szerezhet a Metal API-val.

A Google előtt több lehetőség is van. Az egyik opció megvárni az új OpenGL-t, de utóbbi még az optimista becslések szerint sem érkezik meg 2018-nál hamarabb. Ez túl hosszú idő ahhoz, hogy a vállalat csak úgy hagyja a Microsoft és az Apple koncepciójának erősödését, így az utóbbi időben felmerült a Renderscript kiegészítése a grafika szempontjából. Ez nem újdonság, ugyanis ez a felület az Android 4.0-ig tartalmazott grafikára vonatkozó elemeket, de ez már nem része a rendszernek, mivel a fejlesztők nem érdeklődtek iránta. Ugyanakkor rövid időn belül le kell porolni valamit, és be kell vetni a versenyképesség megőrzése érdekében.

Azt szem előtt kell tartani, hogy a Google számára jelenleg nincs optimális irány. A Microsoft és az Apple a játékfejlesztők kiszolgálása szempontjából mindenképp kialakítanak egy kisebb-nagyobb szakadékot, így a keresőóriás számára elsődlegesen az a cél, hogy ez a szakadék ne Grand Canyon méretű legyen. A Renderscript grafikára vonatkozó részének újragondolása, valamint az esetleges bevetése igazából nem kínál majd átfogó megoldást, még az OpenGL ES felületet sem fogja teljesen helyettesíteni, de valamilyen mértékben leegyszerűsítheti a fejlesztéseket, ami a jelenlegi helyzetben elég lehet az időhúzásra.

A Google minden bizonnyal már elfogadta, hogy a játékok grafikai minősége és futtatási sebessége, illetve a terhelés melletti üzemidő szempontjából lemaradnak a Microsoft és az Apple platformjai mögött. Azt viszont el kell érni, hogy a Windows és iOS mobil operációs rendszerekre érkező játékoknak legyen valamilyen Android portjuk.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények